Kaikkien aikojen hääkutsu

• Viestiketjun aloittaja taidamme jättää menemättä
  • Ensimmäinen viesti
Jos me ei olla lahjalistalta löydetty sopivaa lahjaa (kohtuu hintaista yms) eikä olla muuten keksitty sopivaa lahjaa, ollaan me annettu hääparille lahjaksi rahaa. Summa on aina määräytynyt sen mukaan mitä meidän poppoon syöttäminen ravintolassakin olisi tullut maksamaan (minusta ihan hyvä nyrkkisääntö, kun miettii sopivaa summaa).

Tuollainen kutsu, jos tulis. Niin taitaisi jäädä kokonaan menemättä tai hääpari ilman lahjaa.
Omien alkoholijuomien kustantaminen on minusta ihan OK. Mutta, että koko ateria...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
:LOL: :LOL: :LOL: Mä menisin, ja maksaisin morsiusparin vanhempien ruuat :D :D :D
:D

Toisaalta olisiko hyvä lahjaidea maksaa ne ruuat ja juomat itse hääparille? Ettei parat joudu nälkäisinä ja kuivin suin katselemaan toisten syömisiä ja juomisia?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Jos me ei olla lahjalistalta löydetty sopivaa lahjaa (kohtuu hintaista yms) eikä olla muuten keksitty sopivaa lahjaa, ollaan me annettu hääparille lahjaksi rahaa. Summa on aina määräytynyt sen mukaan mitä meidän poppoon syöttäminen ravintolassakin olisi tullut maksamaan (minusta ihan hyvä nyrkkisääntö, kun miettii sopivaa summaa).

Tuollainen kutsu, jos tulis. Niin taitaisi jäädä kokonaan menemättä tai hääpari ilman lahjaa.
Omien alkoholijuomien kustantaminen on minusta ihan OK. Mutta, että koko ateria...
Minusta 25 e per nenä on VÄHINTÄ, mitä häihin kehtaisin antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nolouden huipentuma :LOL:
peesi.

mieluummin sitte ihan lähimmät sukulaiset, tyyliin: vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset. ja sitte jotku illanistujaiset lähimmälle kaveripiirille.

miksi sinne häihin pitää kuttua niin iso porukka ettei ole varaa kustantaa mitään tarjoilua, edes kakkukahveja? ei niitä häitä ole vieraita varten ennenkään vietetty vaan hääparin juhlahan ne on... mie en ymmärrä tämmöstä...

z
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meille on tullut vastaavanlainen kutsu. Tosin siinä mainittiin että ken haluaa jotain nautiskella, ottakoon omat juomat mukaan. Häissä oli kyllä ruokatarjoilu mutta siinä kohtaa loppuikin sitten näköjään rahat. Mua ei asia haitannut koska olin raskaana tuolloin.
Vähän eri asia.
SIIS IHAN ERIASIA. Noihin häihin pystyi menemään kuitenkin ja jopa syömään. Miksi hääparin pitäisi juottaa vieraat humalaan?
Ap.n kutsusta sain sen käsityksen, että koko häihin ei voi mennä, jos ei maksa 30? ja siihen tulee varmaan juomat viellä päälle.
Ja lisäksi jäi sellainen maku, että pitävät häät, koska HALUAVAT MATKALLE, ei siis häämatkalle.

Böö
Jos on raha tiukilla, niin eikö voi tarjota pienen budjetin ruokaa? Paellaa tyyliin festarit? Ja "yöruoaksi" hodarit. Ja alkoholijuomaksi kotiviiniä.

Jos mä oisin järjestänyt hääjuhlan, niin olisin tehnyt niin tujut alkudrinkit, et ruokailua kukaan ei oisi edes muistanut. Siis ruoaksi ois saanut riittää jokin yksinekertainen ruoka.

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.

Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa mutta silti oon kuitenkin aina unelmoinu eläväni kun Paris Hilton, niin tokihan voin aina pyytää ihmisiä siirtämään kuukausittain mun tilille rahaa?

Juu. Kyllähän noin VOI toimia. Mut on se yhtä kaikki mautonta.

En tajua miksi häät on jotenkin "pyhempi" haave kun vaikka hieno auto tai etelänmatka, että sitä varten ois ihan jees ruinata avoimesti rahaa muilta ja unohtaa käyttäytymissäännöt.

just joo
Alkuperäinen kirjoittaja rattus:
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.

Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
Kyllä minäkin vielä ymmärtäisin, että jos ei ihan oikeasti ole rahaa järjestää häitä, mutta halutaan silti juhlia ystävien ja sukulaisten kanssa, niin pyydetään vieraita syömään omalla kustannuksella, mutta että kehdataan vielä sen jälkeen ruinata rahaa? Hieman liikaa minusta.

Eikö muuten joku tänäkesänä kysellyt juuri tältä palstalta että jos näin tekisi? Tuli mieleeni olisiko ollut kyseinen hääpari...

Itse en ymmärrä,
jos raha tiukalla ja vihille on 'pakko päästä' niin
jättäkööt juhlat välistä,kaikkea kun ei elämässä voi saada ja ei ne juhlat yksin tee häitä tai jätä tekemättä. Ihan sama vaikka olisi aina haaveiltu kuinka isoista ja hienoista häistä mutta jotain rajaa sentään jos ei edes kakkukahveja ole vara vieraille tarjota niin olkoot

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Nolouden huipentuma :LOL:
peesi.

mieluummin sitte ihan lähimmät sukulaiset, tyyliin: vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset. ja sitte jotku illanistujaiset lähimmälle kaveripiirille.

miksi sinne häihin pitää kuttua niin iso porukka ettei ole varaa kustantaa mitään tarjoilua, edes kakkukahveja? ei niitä häitä ole vieraita varten ennenkään vietetty vaan hääparin juhlahan ne on... mie en ymmärrä tämmöstä...

Jos kutsu on tuollainen että kaikki pitää itse maksaa,vaikuttaa vain siltä ettei haluta maksaa.
Ettei ole välttämättä edes varallisuudesta kiinni.

Juu
Alkuperäinen kirjoittaja kaikkea sitä:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Kateltiin miehen kans noita hääohjelmia telkkarista ja todettiin et siin vaiheessa kun on lahjalistavaatimus et pitää jotain siit listasta hankkia ni me ei osallistuta koko häihin.
Ihmiset on liian vaativia nykyään.
Onhan se suorastaan pöyristyttävän noloa, jos haluaa jotain tarpeellista :eek::eek::eek:.
Olisitte menneet ja vieneet jotain mahdollisimman epäkäytännöllistä ja typerää, kuten joku ruma pölyäkeräävä koriste-esine.

EN VOI K Ä S I T T Ä Ä , JOS HÄÄPARIN ANTAA VIERAILLE VINKIN (HELPOTTAA HÄÄLAHJAN OSTOA ) NIIN SITÄ EI VOI NOUDATTAA, VAAN PITÄÄ KAPINOIDA JA OSTAA JOTAIN MUUTA TAI OLLA OSALLISTUMATTA KOKO HÄIHIN!!!

TTU te olette typeriä! Ne listat sun muut on tehty vieraiden helpotukseksi ja siksi, ettei tule kymmentä leivänpaahdinta!
Se mitä sä et näköjään voi käsittää on se, että on pikkusen eri asia esittää toivomuksia ja esittää vaatimuksia. Tältäkin palstalta löytyy useita ketjuja jossa pettynyt morsio tilittää kun ****un mummo antoikin lahjan listan ulkopuolelta ja ***nan kitupiikki pappa laittoi liian vähän häälahjatilille.

Asiat voi esittää niin monella tavalla.

järkikäteen
Kateltiin miehen kans noita hääohjelmia telkkarista ja todettiin et siin vaiheessa kun on lahjalistavaatimus et pitää jotain siit listasta hankkia ni me ei osallistuta koko häihin.
Onhan se suorastaan pöyristyttävän noloa, jos haluaa jotain tarpeellista :eek::eek::eek:.
Olisitte menneet ja vieneet jotain mahdollisimman epäkäytännöllistä ja typerää, kuten joku ruma pölyäkeräävä koriste-esine.

EN VOI K Ä S I T T Ä Ä , JOS HÄÄPARIN ANTAA VIERAILLE VINKIN (HELPOTTAA HÄÄLAHJAN OSTOA ) NIIN SITÄ EI VOI NOUDATTAA, VAAN PITÄÄ KAPINOIDA JA OSTAA JOTAIN MUUTA TAI OLLA OSALLISTUMATTA KOKO HÄIHIN!!!

TTU te olette typeriä! Ne listat sun muut on tehty vieraiden helpotukseksi ja siksi, ettei tule kymmentä leivänpaahdinta!
Siis eihän lahjaa ole pakko edes tuoda, eli tuo lista laittaa painetta hankkia lahja. Lahja annetaan antamisen ilosta, eikä sitä ole tarkoitus tietää etukäteen. Toki hyviin tapoihin kuuluu viedä lahja, mutta niin kuuluu sekin, että niitä ei olla kerjäämässä ja arvostelemassa. Kaikki tietää, että rahaa voi aina antaa, eli täysin typerää pyytää rahaa. Siinäkin on se pointti, että muuta ei sitten saa tuoda.
Ei vieraiden ole tarkoitus maksaa häitä.
Vai laitatko kaverillekkin tuliaislista, kun pyydät syömään, että ei vaan tuo mitään tarpeetona?

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Meillä on ollu yhdet vastaavat häät. Kutsussa luki: "häälahjalistaa ette löydä mistään, sen sijaan vieraat voivat lunastaa illalliskortin à 30 euroa/nenä"

Ja samainen henkilö kustannutti 30-vuotissynttärit vierailla: oli sentään eri hinnottelu niille, jotka halusivat vaan syödä, sekä niille jotka halusivat myös juoda... :saint:
no tuo ny vielä menis, mut että kinutaan vielä päälle rahaa häämatkaan :eek:

?
Alkuperäinen kirjoittaja järkikäteen:

Siis eihän lahjaa ole pakko edes tuoda, eli tuo lista laittaa painetta hankkia lahja. Lahja annetaan antamisen ilosta, eikä sitä ole tarkoitus tietää etukäteen. Toki hyviin tapoihin kuuluu viedä lahja, mutta niin kuuluu sekin, että niitä ei olla kerjäämässä ja arvostelemassa. Kaikki tietää, että rahaa voi aina antaa, eli täysin typerää pyytää rahaa. Siinäkin on se pointti, että muuta ei sitten saa tuoda.
Ei vieraiden ole tarkoitus maksaa häitä.
Vai laitatko kaverillekkin tuliaislista, kun pyydät syömään, että ei vaan tuo mitään tarpeetona?
Minusta myös nuo lahjalistat ovat ihan kuin jokin tilauslista, että nämä tavarat pitää saada lahjaksi!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja järkikäteen:
Minusta myös nuo lahjalistat ovat ihan kuin jokin tilauslista, että nämä tavarat pitää saada lahjaksi!

Minusta paljon järkevämpää jos on lahjalista josta löytyy tavarat joita voi ostaa.
Ei kukaan pakoita eikä velvoita sitä noudattamaan.
Helpottamaan.

vieras
Maistraatti on noita varten ja sit vaan kahvit kotona lähimmille sukulaisille ! Ymmärrän jotenkin, et lahjaks pyytää mieluummin rahaa kuin sitä mitä kaapit on jo väärällään, mut et juhlat maksatetaan vierailla ! Voi olla, ettei heillä kovin paljoooo väkee siellä ja unelmahäämatka vaihtuu Tallinnan risteilyyn.

vieras
Maistraatti on noita varten ja sit vaan kahvit kotona lähimmille sukulaisille ! Ymmärrän jotenkin, et lahjaks pyytää mieluummin rahaa kuin sitä mitä kaapit on jo väärällään, mut et juhlat maksatetaan vierailla ! Voi olla, ettei heillä kovin paljoooo väkee siellä ja unelmahäämatka vaihtuu Tallinnan risteilyyn.

vieras
Morsiuspari haluaa hääjuhlan ja (unelmien ) häämatkan JA MAKSATTAA NE MUILLA. Täysin käsittämätöntä! Tsiisus! Pikkuisen on nykyajan "kakaroilla" hävinnyt käsitys hääjuhlien ja niihin kutsumisen ideasta.

hauskaa
Me, tai siis mies, ollaan saatu vastaava kutsu. Eli kutsuttuna oli vain mies. Olivat tehneet kaikille niin, että kutsutaan pareista vain se lähempi, ei kumpaakin. Kaiken lisäksi olivat laittaneet samaan kutsuun miehen serkun nimen, eivät siis lähettäneet omaa kutsua, että säästyy postimaksut :)

?
Alkuperäinen kirjoittaja hauskaa:
Me, tai siis mies, ollaan saatu vastaava kutsu. Eli kutsuttuna oli vain mies. Olivat tehneet kaikille niin, että kutsutaan pareista vain se lähempi, ei kumpaakin. Kaiken lisäksi olivat laittaneet samaan kutsuun miehen serkun nimen, eivät siis lähettäneet omaa kutsua, että säästyy postimaksut :)
nämä häät Laihialla?

wc
kaameeta käytöstä! en menis. ja ei ole mikään että tosi kaveruus punnistaan että tulee jos hyvä kaveri,,ite aattelen just toisinpäin, en kutsuis parhaita ystäviä juhlimaan häitäni ja maksavat KAIKEN itse ja vielä ruinaisin rahaa päälle. Omakustanne baari on kyllä ihan asiallinen mutta toi on ihan överiä. Olen ollu häissä jossa oli boolia ja olutta sekä omakustanne baari. Eli jos ei tarjoilu kelvannu tai oli loppu niin sit haettiin omaan piikkiin,,toimi ekä tuntunu tökeröltä. Tuollasia "illalliskortteja" myydään yleensä varainkeruujuhlissa tai vastaavissa, ei missään nimessä häissä. Ja lahjalistat on oikeesti joillein sellasia että mitään muuta ei saa tuoda ja merkattu kaikkia juppijuttuja, jää sillon kyllä väliin,,,

Fleur de la Cour
Mä osallistuisin omakustannehintaan häihin ja laittaisin häätilille euron matkarahaa. Korttiin kirjoittaisin, että laitoin vähän kun en halua, että viivytte kauan :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
:LOL: juu, saattais jäädää meiltäkin menemättä ihan periaatteesta.

*muoks* no kirkkoon vois kyllä mennä...
Näin tehtäisi meilläkin, kirkkoon voisi mennä jos läheisistä ystävistä kyse, muuten ei mentäis kyllä!
Jos et olisi valmis läheisen ystäväsi hääjuhlaan menemään tuollaisen asian takia, katsopa peiliin nainen ja mieti, mitä tarkoittaa "läheinen ystävä". Jos minun läheinen ystäväni käyttäytyisi noin, olisi kyllä entinen. Jos hänellä ei olisi varaa tulla, tilanne olisi eri, mutta vain periaatteellisista syistä johtuen en voisi hyväksyä.
Jos hääpari katkaisis ysrävyyden tuon takia, niin hyvä. Tollaset tapaa olla jatkossakin sitä rahaa vailla "lainaan". Kun kaikki pitää saada vaikkei ole varaa.

Yhteistyössä