Alkuperäinen kirjoittaja rattus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Kaikki ovat olleet vain järkyttyneitä tuosta kutsusta, mutta vaikken ikinä itse toimisi noin, ymmärrän hääparia kuitenkin. Jos ei kertakaikkiaan ole yhtään rahaa ja on kuitenkin unelmoinut aina ihanista häistä, voi tietyissä tilanteissa mun mielestä toimia noinkin. Jos jostain vakaumuksellisesta syystä ei esim. halua lykätä naimisiinmenoa (esim. tuleva lapsi), niin kyllä mä mielelläni hyvää ystävääni tukisin osallistumalla ilomielin noihin häihin.
Mielestäni kukin tavallaan ja jos ei halua osallistua, ei siinä mitään.
Kyllä minäkin vielä ymmärtäisin, että jos ei ihan oikeasti ole rahaa järjestää häitä, mutta halutaan silti juhlia ystävien ja sukulaisten kanssa, niin pyydetään vieraita syömään omalla kustannuksella, mutta että kehdataan vielä sen jälkeen ruinata rahaa? Hieman liikaa minusta.
Ei tuo minusta ole ruinaamista. Niiden, ketkä haluavat antaa lahjan, on parempi tietää toiveesta, ettei osta esim. jotain astiastoa, mille ei ole käyttöä. Mutta riippuu kyllä paljon sanamuodoista kutsussa, miten nämä asiat kokee.
Itse olen myös todella vähissä varoissa elänyt ja nyt kun on parempi taloudellinen tilanne, mielelläni tuen ja autan niitä, kenellä ei ole yhtä hyvin. Jos siis todellinen tarve siihen on.
Näissä tilanteissa toivoisin, että ihmisillä olisi toisinaan parempi tahto toisiaan kohtaan. Peace.