Kaikki syyskuun 10 vauvat fb:säkö?

Itse olen harmitellut samaa. Meillä on syyskuussa syntynyt poika ja olisi kiva seurailla muiden samanikäisten vauvojen ja perheiden kuulumisia. Itse en ole fb:ssä, joten saataisiinkohan tänne aikaiseksi keskustelua?

Meillä poika kääntyy mahalleen ja yrittää kovasti siitä takaisin selälleen siinä vielä onnistumatta. 5kk neuvolassa painoa oli 9kg ja pituutta 68cm. Yöt nukutaan heräämättä. Kiinteitä syödään jo ihan hyvin ja ruoka maistuu.
 
Meillä syyskuussa syntynyt tyttö, kääntyy mahalleen ja siitä selälleen, kovasti koittaa istumaan ja on löytänyt varpaansa :) Kiinteät on vasta aloittelu vaiheessa, täysimetys tähän asti ollut. 5kk neuvolassa mitat oli 68,5cm ja 7220g pipo 41,5cm. Yöllä herätään vielä 1-2kertaa syömään. Nukkumaan mennään klo.20-22 välillä ja aamulla ylös 7-9 aikaan. Oon koittanut löytää täältä syysvauva 2010 ketjua tms. Muttei ole osunut silmään..
 
Melkein kaikki syyskuisethan taisivat jossain vaiheessa tosiaan siirtyä sinne fb:n puolelle, mutta minua ei tavallaan kiinnostaisi sinne siirtyä, odotusaikanahan keskustelu oli aika vilkasta täällä.

Täällä kanssa syyskuussa syntynyt tyttö.:heart: Eilen oli neuvola ja meidän mitat on 65,4cm paino 6570g ja pipo 42cm. Kovin on kevyt tyttö, mutta taitaa olla aika siro rakenteinen muutenkin. Pituutta ei ollut tullut viime käynnistä kuin vajaa sentti ja painoakin vain reilu 200g.:confused:

Mutta jostain olen lukenut, että täysimetettyjen kasvu saattaa notkahtaa 4-5kk iässä, en tiedä sitten pitääkö se paikkansa. Mutta luulen, että meillä energiaa ei jää enää kovin paljon kasvuun kun neiti touhuaa niin paljon. Ryöminyt on jo parisen viikkoa ja nyt harjoittelee jo konttaamista.:O Neuvolantäti ihmetteli, että mihin neidillä on jo niin kova kiire, varmaankin puolivuotiaana täällä sitten jo kontataan. Istumista ei ole vielä keksinyt, eikä siis sitä vielä harjoitella. Mutta se ei varmaan olekaan kiinnostavaa kun siinä pitäisi olla paikallaan.:D

Soseita hiukan maisteltu parisen viikkoa, vasta perunaa, porkkanaa ja banaania on neiti saanut. Ja itse olen soseet tehnyt, jotenkin haluan vain tehdä soseet itse, ainakin toistaiseksi kun on aikaa.

Muutenkin neiti on todella aurinkoinen tapaus, itke ei oikeastaan koskaan, ei edes joka viikko. No toisaalta hyvä niin koska yksin jäin pienen vauvan kanssa, kun neiti oli kolme viikkoa vanha.:( Mutta hyvin ollaan pärjätty ja hyviä puolia koitan tietenkin vain miettiä. Mutta surullista on kun ei ole ketään kenen kanssa jakaa vauvan kehittymisiä.

Olisi oikein kiva jos saataisi tänne jonkilaista keskustelua aikaiseksi.=)
 
Täällä ollaan myös. :wave:

En oo välittänyt tuonne FB:n ryhmään liittyä vaikka siellä olenkin, kun en halua ihan tuntemattomia kavereiksi. Joten mielellään tänne kirjoittelisin. :)

OddMolly Meillä on juuri toisinpäin, eli Emma osaa kääntyä vatsalta selälleen, mutta vain yhden kerran on onnistunut toisin päin tuossa. Ehkäpä tuo tuosta pikkuhiljaa alkaa tajuta tuon kääntymisen toisinkin päin. :D

ennie Teidän neidillähän on kovasti kiirus tuon liikkeelle lähdön kanssa. :D

Emman mitat oli 5 kk neuvolassa 7565 g ja 64,5 cm. Kiinteät meillä aloiteltiin tuossa neljän kuukauden iässä, kun tuntui että neiti vaan asui tissillä. Imetän vielä osittain, mutta pikkuhiljaa tuosta olen alkanut luopumaan. Yöllä Emma herää 1 -3 kertaa syömään, riippuen onko saanut illalla korviketta vai tissiä.

Puurot alotettiin tuossa 5 kk iässä neuvolan suosituksesta että saisi noihin öihin jotain rotia, mutta eipä tuo kauheasti ole vaikuttanut.

Me sairasteltiin koko joulunaika, oli vesirokkoa joka kiersi kaikki lapset. Emma sai sitten viimeisenä, onneksi on nyt pidetty niin ei sitten tarvi enää huolehtia tuostakaan. :)
Sitten meille iski influenssa, sairaalassakin jouduttiin yksi yö olemaan kun pikkuisella ei meinannut enää henki kulkea. :( Toivottavasti nämä sairastamiset olisi nyt sitten tässä, johan tässä ollaan viikko oltukin terveenä kaikki.

Meillä siis käännytään ainostaan vatsalta selälleen. Muutenkin ei tuolla näytä mikään kiire olevan tuon liikkumisen kanssa, lattiallakin alkoi viihtyä vasta tuossa 4 kk jälkeen. Syöttötuolissa istuu jo ja sylissä samoin.

Kiva olisi jos saataisiin tähän aktiivista keskustelua näistä meidän syyskuun vauvoista. :)

AngelEyes ja Emma 5 kk
 
Olihan täällä muitakin syyskuisia vielä! Olipa kiva juttu!

Onpas Ennien tytöllä ollut kiirus liikkeelle. Meillä ei ole vielä hoksattu tuota ryömimistä, vaikka kovasti vetääkin polvia mahan alle.

Meillä aloiteltiin kiinteät jo kolmen kuun vanhana neuvolan käskystä. Alkoi korviketta mennä niin mielettömiä määriä vuorokaudessa. Meillä loppui imetys suurinpiirten samoihin aikoihin, kun poika alkoi nukkua täysiä öitä tuossa kuuden viikon vanhana. Nyt menee lounaalla lihasose ja välipalalla hedelmäsose ja vielä illalla puuro ennen nukkumaan menoa. Nukkumaan mennään siinä 20.00-20.30 ja aamulla heräillään 6.30-7.00.

Täällä odotellaan jo kovasti koska poika alkaisi istumaan. Helpottaisi syöttämistäkin tuo syöttötuoli. Nyt syödään vielä sitterissä.

Nyt kovasti vain juttua tänne, että pysyy ketju hengissä!
 
Kiva juttu kun meitä on jo muutama, ehkä vielä lisääkin löytyy syyskuisia vauvoja.

Angel Eyes teilläpä on tosiaan sairasttettu.:| Onkohan kuinka harvinaista, että vesirokon sairastaa jo noin nuorena, mutta yleensä kun vesirokko sairastetaan vain kerran niin nyt se on teillä sitten jo takana.:)

Meillä ollaan oltu aika terveinä, pieni nuhaflunssa tuossa jokin aika sitten oli, mutta sekin meni aika nopesti ohi, eikä haitannut edes yöunia.

Meillä syödään öisin edelleen ehkä parin-kolmen tunnin välein, mutta yllättävän hyvin olen kuitenkin jaksanut. Neiti kuitenkin nukahtaa aina samantien uudelleen ja minäkin saan heti unen päästä kiinni. On niin helppo imettää kun nukutaan vierekkäin ja samalta kyljeltä pystyn molemmat rinnat imettämään.

Tuo soseiden määrä on niin vähäinen mitä malttaa syödä, kun on tosiaan koko ajan menossa. Sylissä ei viihdy kuin hetken ja sitten pitäisi taas mennä.:D

Meillä myös nukutaan päivisin aika paljon, maksimissaan kaksi-kolme tuntia jaksaa olla hereillä ja sitten on jo ihan väsynyt. Yhdet pidemmät 2-4 tunnin päiväunet ja muut sitten hiukan lyhyempiä jaksoja puolesta tunnista tuntiin. Luulen, että tuo kova touhuaminen väsyttää niin paljon.

Iltaunille täälläkin käydään klo 20-22 välillä ja aamulla herätään klo 8-9 välillä.

Syöttötuolia ei täällä ole vielä hankittu, enkä edes tiedä miten tuon neidin saisi siinä istumaan, kun tosiaan ei malta paikoillaan yhtään olla.

Otitteko muuten kaikki annetut rokotukset? Me ei otettu pneumakokkia eikä rotaa ollenkaan. Ensimmäinen rokotuskerta kun oli pari kuukautta sitten niin oikein sydäntä särki etukäteen kun ajattelin neidin itkevän, mutta toisin kävi, häntäpä vain nauratti. Samoin kun eilen saatiin tehoste, niin neiti vain nauroi, joten ei paljon rokotukset tuntuneet.:D
 
Rokotuksista tulikin mieleen, että onko ketään mukana siinä uudessa pneumokokki tutkimuksessa? Me ollaan siinä ja ollaan otettu kaikki muutkin rokoteohjelman rokotteet. Tyttö ollu kanssa rauhallinen kun on rokotteet saanu pienen parkaisun päästää. Entäs hampaita kellään vielä pukannu? Tyttö pukkas ensimmäiset jo joulun jälkeen =) alhaalle eteen kaksi samaan aikaan. Nyt lähdetään tästä vaunulenkille kun kerran tarkenee :)
 
Emma on saanu kaikki muut rokotukset paitsi rotaa. Nyt viimeeksi tuli kuumetta mutta muuten ei kummempia oireita ole tullut, tosin jalassa tuolla oli monta päivää iso patti rokotuksen jälkeen. Itku on kyllä päässyt joka kerralla sen verran on kuitenkin kirpaissut.

sannakaisa Hampaita ei ole meillä vielä näkyvissä, mutta ikeniä kyllä tuntuu kutittavan kun neiti tykkää jyrsiä kaikkea. :D

ennie Neuvolassa arveli että tuskin tulee tuohon, mutta kyllä se sitten kuitenkin iski. Tosin meillä oli niin kova altistuskin tuolle kun neljä lasta sairasti, että en yhtään ihmettele että rokko iski Emmaankin. Tosi lievä oli, ei ollut kuumetta ja näppylöitäkin melko vähän verrattuna muihin.
 
Meillä ei ole vielä yhtään hammasta, mutta kovasti kaikkea pureskellaan, joten liekö jo pian hampaita tulossa.

Sannakaisa eikö tuo pneumakokki ole jo mukana rokotusohjelmassa?? Mun mielestä tuli viime toukokuussa. Vai tarkoitatko sä sitä laajempaa pneumakokkirokotusta, muistaakseni siitä tuli jotain postia kotiin, mutta en sen tarkemmin sitä lukenut, kun tiesin ettei osallistuta.

Meillä ei ole tullut rokotuksista mitään sivuoireita.
 
Huomenta kaikille!

Meillä on otettu kaikki ohjelmassa olevat rokotukset. Täällä ainakin jokin pneumokokki kuuluu ohjelmaan. Rokotettaessa poika saa kamalat itkuraivarit, joka helpottaa vasta kotona. Kuumetta ei ole kertaakaan nostanut, mutta normaalia väsyneempi on ollut aina. Johtuuko sitten rokotuksista vai siitä kamalasta huudosta.

Ihanaa kun ilmat on lauhtunu! Pääsee vaunulenkillekin. Useampi viikko meni ihan sisätiloissa pakkasten takia. Meillä poika tosin suostuu nukkumaan vaunuissa vain silloin kun vaunut liikkuvat. Heti herätään, kun liike kotipihassa pysähtyy.

Hampaita ei täällä vielä näy. Tosin nyrkkiä jyrsitään koko ajan ja kuolaaminen on ihan mahdotonta. Joten kaipa ne sieltä piakkoin tulevat.

OddMolly ja poika 5kk 1vk
 
Huomenta kaikille! Joo eli ollaan siinä tutkimuksessa missä vertaillaan kahta eri pneumokokki rokotetta eikä siis oteta neuvolan pneumokokkirokotetta lainkaan. Meilläkään ei oo rokotteista tullut mitään sivuoireita, onneksi. Paitsi eka rotateq oli sellainen mistä tyttö oksensi muutaman päivän :(
Ja yksi nuha tytöllä ollut mikä kesti viikon, tuli niiskurin käyttö tutuksi.. Nauraako teillä vauvat jo ääneen kuinka paljon? Tyttö nauraa aika harvoin ääneen mutta hymyilee kyllä paljon.
 
Kyllä meillä nauretaan aika paljon ääneen, varsinkin silloin jos oikein hassutellaan jotain.:)

Joko teillä vauvat vierastaa? Meillä ainoita vierastamisia on tapahtunut neuvolassa, mutta ei missään muualla oikeastaan. Neuvola on ehkä niin vieras paikka ja vieraat ihmiset. Mutta jos kotiin tulee joku vauvalla uusi ihminen niin silloin ei vielä vierasteta.

Entä kasvaako teidän vauvoilla kynnet kuinka paljon? Täällä saa jopa kaksi-kolme kertaa leikata viikossa kynnet kun ne kasvaan niin nopeaan. Kasvaisipa itselläkin tuota tahtia...

On se kyllä ihanaa kun kevät tulee, ihan tarpeeksi sai kyllä jo noista pakkasista, kun ei paljon ulkona viitsinyt olla.

Kyselenpä vielä että mitä vaippoja käytette, vaiko kestoiletteko? Meillä on öisin käytössä Liberon 3 ja päivisin käytetään Pampersin kolmosta. Tuon Liberon imukyky on minusta suurempi, niin siksi käytetään öisin sitä, jolloin ei tarvitse kesken yötä vaihtaa vaippaa. Meillä kun tosiaan yöllä syödään kuitenkin aika paljon niin vaippakin kastuu. Muuten sitten taas päivisin tuo Pampers on minusta paljon "kevyempi.

ennie ja ester 5kk ja 2vko
 
Meillä hekotetaan ääneen ihan mahdottomasti! Varsinkin iskän höpöttelyt on niin kivoja. Ja kaikennäköinen toisto on poitsusta huippuhauskaa. Nyt on muutaman viikon ajan myös päristelty huulilla. Tosi kiva yhdistelmä tuo soseiden syönti ja päristely :headwall:

Kynnet kasvaa tosi nopeasti. En siis olekaan ainoa, joka sitä vauhtia ihmettelee. Meilläkin ne leikataan pari-kolme kertaa viikossa.

Meillä on käytössä yötä-päivää pampersin 4. Pitää koko yönkin pissat. Nelosiin siirryttiin jo muutama viikko sitten, kun 3 jäi aivan naftiksi ja yöllä tuli pissat yli.

Tuossa pakkailin pienet vaatteet laatikkoon ja varastoon. Ai kauhea kun tuo kasvaa niin nopeasti! Nyt käytössä 74cm vaatteet. Kyllä ne pienen pienet 50-56cm bodyt oli sitten söpösen näköisiä :heart:

Meinaatteko kesäksi ostaa jonkunlaiset kengät/tossut vauvalle, vaikkei vielä kävelekään? Tuntuu niin hullulta, jos vauva on pelkillä sukilla. Sitä miettii ihan hassuja, kun on ensimmäinen lapsi kyseessä. Jos sitä jotkin töppöset ostaisi. Voihan kesälläkin olla viileä varsinkin iltaisin.
 
Meillä käytössä vaatteissa vasta 62-68cm, mutta tosiaan pienimmät on joutunut jo pakkaamaan pois:( niin se vain kuitenkin kasvaa.

Kengistä sen verran, että kyllä ajattelin jonkinlaiset hankkia ja kesäkuussahan ikää on jo 9kk, niin mistä sitä tietää vaikka jo silloin täällä neiti kävelisikin. Tuttuni tyttö käveli jo sen ikäisenä ja meidän neidin vaari on kuulemma kävellyt jo 8kk ikäisenä. Joten liekö sieltä peruja tuo neidin kova halua lähteä liikkeelle.:confused: Ja tietenkin liikkumista helpottaa tuo neidin siro rakenne.

Kiva kun on saatu tänne jonkilaista keskustelua jo aikaiseksi.:) Pitäisi varmaan lähteä piakkoin ulkoilemaan on taas ulkona niin kaunis keli.:cool: Vielä kun nuo lumet lähtisivät pois niin olisi täydellistä.

Koska muuten olette palaamassa takaisin töihin vai jäättekö hoitovapaalle?
 
Meilläkin on sellainen hymytyttö täällä, eli enemmän hymyilee kun naureskelee. Siskojen hassut jutut kyllä sitten naurattaakin, varsinkin tuo parivuotias on oikea hoviviihdyttäjä. :D

Meillä käytetään vaatteista kokoa 62 enimmäkseen, jotain 68 kokosia on jo käytössä. Jotenkin haikeeta on pakata noita pieneksi jääneitä pois. Sniff, miun vauva kasvaa...

Vaipoissa mennään kertiksillä ja nyt on menossa koko 4. Käytetään suurimmaksi osaksi Liberoa, mutta tarjouksesta olen Pamperssejakin ostellut.

Emmalle olen shoppaillut kesäksi tällaiset tossut: My Skidders | Skidders Shoes | Skidders Baby Shoes | Skidders for Sale
Tilasin nyt vielä parit lisää, kun olivat niin kivoja. Näppärästi noita voipi käyttää ulkonakin, eikä ole niin tönköt kun kengät sitten ja sisälläkin on turvalliset kun eivät ole liukkaat. :)

Töihin olen ehkä palaamassa syksyllä vasta, lokakuun alkuun olen tuota kaavaillut. Sittenkin mennään sillä tavalla että lapset eivät ole hoidossa vaan teen vaan paria vuoroa/vko.

Tänään oli aivan ihana keväinen ilma. Käytiin vaunuilemassa ja jotenkin on hankalaa löytää kyllä oikea määrä pukinetta kun yhtäkkiä onkin lämmintä. :D Jotenkin tottunut siihen että joutuu kauheesti pukemaan päälle, joten tänäänkin sitten tuli liikaa kuitenkin laitettua.

Tässä vielä kuva kun testailtiin uutta kevät hattua. :)


AngelEyes ja Emppuli 5 kk
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tuli yön ja aamun aikana katolta lumet mahottoman metelin saattelemana. Onneksi tuolla pikku-ukolla on hyvät unenlahjat. Oli ainoa joka siihen mekkalaan ei herännyt. Nyt on plusasteita heti aamusta. Tuntuu jo niin keväältä.

Töitä alan etsiskelemään heti kesällä. Kuitenkin tarkoitus olisi olla vielä kesä kotona ja palata syksyllä työelämään. Edellinen työsopimus päättyi juuri ennen äitiysloman alkua.

Vierastamisesta oli kysytty. Meillä poika alkoi vierastamaan tuossa vuodenvaihteen jälkeen. Etenkin isovanhempia vierastaa, vaikka joka viikko näkee ainakin kerran. Ja neuvolatätiä vierastaa ihan mahdottomasti. Nyt tuntuu, että alkaa pikkuhiljaa vähenemään. Toivottavasti. Olisi niin kiva päästä miehenkin kanssa kahdestaan käymään jossakin. En osaa rentoutua ollenkaan, jos tiedän pojan itkevän kotona.

Oletteko muut jo päässeet käymään miehen/kavereiden kanssa viihteellä tai iltaa istumassa? Itse en viihdy baareissa, mutta kerran olemme käyneet kavereilla iltaa istumassa ruoan ja lautapelien merkeissä. Oli ihan kiva käydä, vaikka kamala huoli oli koko ajan pojasta. Tosin ukkeli oli syönyt ja nukahtanut yöunille melkein heti meidän lähdettyä. Ja vaikka aamulla olisi saanut nukkua, niin minun oli pakko nousta ylös samaan aikaan kun poika heräsi. Oli niin kamalan kova ikävä jo :heart: Ja isovanhemmat olivat siis meillä yötä.
 
Oi miten ihan kuva AngelEys:)

Minäkin olen jollain tavalla palaamassa syksyllä töihin, mutta en missään nimessä viittä päivää halua tehdä, ehkä kolme-neljä päivää viikossa. Hoitopaikkaa olen tässä hiukan katsellut ja yksityiselle perhepäivähoitajalle haluaisin, jotta saisin lapsen hoitoon työmatkan varrelle. Tänään olen myös menossa käymään yksityistä perheopäiväkotia katsomaan, jossa on maksimissaan 12 lasta hoidossa kolmella aikuisella. Täytyy toivoa, että olisi mukava paikka.

Minä en ole kyllä oikein minnekään päässyt, mutta toisaalta ei se nyt niin kovin paljoa ole haitannutkaan. Suruprosessi on kuitenkin vielä niin suuri eron jäljiltä.:( Mutta neiti on kyllä ollut parisen tuntia hoidossa muutaman kerran mummilla, että minä olen päässyt käymään hierojalla tai muilla asioilla. Enkä oikein edes kehtaisi kysyä mummilta, että mitä jos lähtisin baariin niin saisiko neiti tulla teille siksi aikaa hoitoon. Sekä neiti ei ole saanut maitoa tuttipullostakaan ikinä, vaan ainoastaan on imetetty niin senkin puoleen voisi olla vaikeaa, varsinkaan kun tuo kiinteiden määrä ei ole vielä sellainen, että sillä pärjäisi.

On muuten ihan totta, että vaikeaa pukea lasta tällä ilmalla vaunuihin, kun välillä ei edes tiedä mitä itselle pukisi, jotta olisi sopivasti vaatetta. Mutta ihanaa, että tuo toppavaatteiden pukeminen pian loppuu, mä olen ainakin ihan kyllästynyt pukemaan monta vaatekertaa päällekäin.

Ihanaa kun näin aamusin on hetki omaa aikaa. Neiti herää yleensä seiskan maissa ja alkaa touhumaan sängyssä tuossa mun vieressä. (mua vielä silloin kyllä nukuttaisi) Sitten siinä pikkuhiljaa heräilen kun muksu touhuaa siinä tunnin verran. Tämän jälkeen imetän ja neiti nukahtaa uudelleen ja nukkuu sitten vielä tunnin-puolitoista ja mä nousen sitten ylös.(talvella jäin kyllä vielä itsekin nukkumaan kun oli niin pimeää vielä)

Näyttääkö teidän lapset selkeästi äidiltä tai isältä? Meidän neiti on ihan samannäköinen kun minä vauvana, juuri eilen katselin omia vauvakuvia niin yhdennäköisyys on hyvin huomattavaa.:heart:
 
Moikka! :wave:

Täällä kanssa yksi joka mielellään jatkaisi kuulumisia teidän kanssa täällä kun en myöskään tuolla fb:ssä ole enkä sinne viitsinyt liittyä. Harmittelin jo aiemmin kun se ahkera odottajien palsta niin äkkiä kuivui täällä kokoon vauvojen synnyttyä. Mukava että teitä muitakin vielä löytyi ketkä haluaa täällä vielä jatkaa juttuja :)

Ennie sun tyttö kuulostaa oikein vauhdikkaalta menijältä. :) Harmi että jäitte yksin niin aikaisessa vaiheessa, mutta minkäs noille mahtaa, pääasia että tyttö ja sinä voitte hyvin ja jaksatte vaikka välillä varmaan on rankkaa. :hug: Arvostan todella kaikkia yksinhuoltajia, olen sen aina omina rankempina päivinä todennut että olen kuitenkin onnekkaassa asemassa kun on joku jonka kanssa jakaa kaikki.

Meidän tyttö on vielä aika rauhallinen eikä paljoa viitsi liikkua, välillä mietin lähteekö se ollenkaan liikkumaan kun ei ole vielä kun kerran ympäri pyörähtänyt, kyljellään vaan tykkää makoilla toistaiseksi ja vatsallaan olo ei ole yhtään kivaa. : /
Mitat oli 5 kk neuvolassa 67 cm ja 7800gr.

Angel Eyes onpas teillä ollut sairastelua, mutta hyvä että on ohi ja pääsette sitten jatkossa toivottavasti vähemmällä kun tuo rokkokin jo sairastettu :) Oli muuten söpö kuva tuossa tytöstäsi :)

Meillä ollut tytöllä yksi vähän kovempi nuhaflunssa, nenä frida tuli siinä tutuksi, ja samaan aikaan olin ite flunssassa niin oli aika tahmea olo, mutta muuten ei ole vielä (kop kop) ollut muuta.

Rokotukset ollaan otettu kaikki. Mitään sivuvaikutuksia ei ollut muuta kuin tokien jälkeen sai patit siihen rokotuskohtiin, mutta nekin meni ohi muutamassa päivässä. Tyttö ei edes juuri inahtanut nyt toisella kertaa vaan oli tosi reipas eikä muutenkaan vierastanut edes neuvolatätiä vaan hymyili vaan, muutenkin on aika iloisen oloinen eikä onneksi paljoa känkkäile.

Yöt on kyllä olleet aika rankkoja nyt noin viimeisen kk aikana, tyttö nukku aiemmin läpi yöt 1-2 kahdella syötöllä, mutta heräilee nyt parin-kolmentunnin välein. Ollaan vielä täysimetyksellä kun mulla on maitoa riittänyt ja kasvu ollut hyvää, ja ajattelin sinne 6kk asti mennä näin, vaikka nyt olen paljon pähkiäillyt tuota kiinteisiin siirtymistä jo tän takia. Sain kuitenkin sen käsityksen ettei se välttämättä auta yhtään noihin öihin kun se levottomuus saattaa kuulua vaan tähän kehitysvaiheeseen ja jatkua silti. No, tiedä noista, mutta katellaan nyt vielä. Viimeistään kahden viikon päästä aloitellaan sitten.

Töihinmenosta en vielä ole päättänyt mitään. Sen tiedän että aikasintaan vuoden päästä takas, ja silloinkin varmaan lyhyemmillä työpäivillä jos onnistuu, mutta mielellään olisin kotona tytön 2v päiviin asti jos vaan onnistuu. Kohta pitäs töihin alkaa ilmoitella, mutta vaikea päättää nyt se että mihin asti ilmoitan olevani pois :confused:

Viihteellä ei olla käyty, ei ole edes huvittanut. Huhtikuussa olisi tarkoitus mennä teatteriin ja sille illalle on jo lapsenvahti varattu, muuta sellaista menoa ei tuskin lähitulevaisuudessa ole että tarvitsisi hoitoapua. Meillä vielä sellainen tilanne ettei ole isovanhempia lähellä jotka edes pystyisivät tulla apuun, niin se rajoittaa aika lailla omaa menemistä. Mutta ainakin omasta puolestani ei haittaa, kun viihdyn hyvin kotona.

Tulipa nyt pitkä sepustus, mutta paljon oli nähtävästi juttua jo :whistle:

Mirot ja tyttö 5 kk 2 vkoa
 
Tervehdys Mirot:wave:

Tuosta imetyksestä... Meillähän neiti tosiaan syö yöllä aika useasti, en enää edes laske kuinka usein. Neuvolassa meilläkin ehdotettiin, että voisi aloitella kiinteitä, jos imettäminen käy minulle liian rankaksi. No en vielä ole kokenut sitä liian rankaksi vaikka usein syödäänkin. Ja kyllä meillä on hiukan aloitettu kiinteitä jo maistelemaan, mutta kyllä ne määrät ovat niin vähäisiä mitä neiti malttaa syödä, joten ei meillä ainakaan kiinteistä ole apua öihin. Tosiaan kun ei tuo neiti malta olla hetkeäkään paikallaan.

Olen tässä miettinyt että mahdanko juoda päivisin tarpeeksi, kuinka paljon te muut juotte päivässä ketkä vielä imetätte?

Nyt pitää lähteä viemään neiti mummille hoitoon, niin pääsen itse osteopaatille.=)
 
Syyskuisen tytön (s. 29.09.10) äiti täällä :wave: Me ollaan Angel Eyesin kanssa jutusteltu tuolla Kaakonkulmalaisissa, ja tosiaan itsekin huomannut, että syyskuisten jutustelut täällä palstalla ovat loppuneet ja kait sitten siirtyneet Fb:n puolelle. Itse en Fb:ssä viitsi kovin isoissa ryhmissä jutella, joten en ole sinne liittynyt.

Meillä on 5kk neuvola vasta maanantaina, joten uusimpia mittoja ei tiedossa. Kiinteitä alettiin maistelemaan 4kk 1vko iässä, ja riisipuuro otettiin kehiin viime viikonloppuna. Neidillä todettiin atopia, joten aika varovaisesti olen joutunut uusia makuja maistattamaan, ja tyttö reagoi myös miun syömiin ruokiin ihottumalla, joten pientä imetysdieettiä oon joutunut pitämään. Pahimpana on sitrushedelmät, joten niitä en ole syönyt nyt pariin kuukauteen lainkaan, ja suklaatakin välttelen vähäsen (tai no, en ainakaan popsi entiseen tahtiin).

Meillä neiti oppi kääntymään selältä mahalleen vähän vajaa 3kk iässä, ja nyt viime päivinä on harjoiteltu ryömimistä. Hiljalleen jo hivuttaudutaan mielenkiintoisia leluja kohti lattialla, joten tästä se lähtee :D

Kyllä miäkin mielellään samanikäisten juttuja seurailen ja aina välillä kommentoin, joten toivoisin, että jonkinlainen syyskuisten keskustelu pysyisi täällä palstalla :)

Jonspe ja Enninkäinen 5kk
 
Mirot Tuo Nenä-Friida on kyllä tosi hyvä keksintö. Meidän neidillä kun on ilman flunssaakin usein nenä tukossa niin näppärästi saa sitten niistettyä. Taitaa olla vähän saman tyylisiä meidän lapset sitten, kun tosiaan Emmakin jos on lattialla niin vaan makoilee eikä edes yritä liikenteeseen. :D

ennie Mie yritän nyt taas sovitella nuo työvuorot sillä tavalla, ettei tarvitsisi tyttöjä viedä hoitoon ollenkaan. Aikaisemmin on ainakin onnistunut hyvin että viikolla olen tehnyt vaan iltavuoroa, niin silloin mies sitten on lasten kanssa kotosalla. Saa sitten tuon kotihoidontuen niin voi tehdä lyhyempää viikkoa.

Mie yritän juoda vettä sen pari litraa päivässä. Välillä meinaa kyllä unohtua, mutta yleensä tulee juotua tuo.

Viihteellä oon käynyt viimeeksi ennen plussaamista. :D Kesällä oli tarkoitus käydä vähän tuulettumassa, mutta ei miutakaan kiinnosta tuo baareissa oleminen. Tanssiminen on kyllä kivaa, mutta vihaan sitä oloa seuraavana päivänä niin se hillitsee noita menohaluja melko tehokkaasti.

Kertokaas vähän millaisia teidän päivärytmit ovat? Tosin aika moni ei tainnut vielä edes olla aloitellut noita kiinteitä, kun tässä pähkäilen että pitäisiköhän Emmalle alkaa antamaan jo aamupuurokin. Tuntuu että tuolla on vaan koko ajan nälkä. : /
 
Iltaa kaikille! Tyttö nukahti viimein..Taitaa olla lisää hampaita tulossa kun niin jäystää taas suussa sormiaan ja kaikkea mitä saa käsiinsä, taitaa olla rauhaton yö tiedossa vielä. Mirot Mietin kanssa kovin töihin menoa, että miten sen kanssa tekis...haluisin kovin jäädä kotiin siihen asti että tyttö ois 2 vee. Miehen kanssa asiasta puhuttu mutta ei vielä päätetty, tässä kuussa pakko saada päätöksiä aikaan :) ennie meillä tyttö on kanssa ihan saman näköinen kun itse olin vauvana :)
AngelEyes Päivärytmi menee meillä näin, eli aamulla n.7-9 aikaan heräillään ja imetän sängyllä tytön sitten pesut+vaatteet päälle, sitteriin hetkeksi kun laitan aamupalaa itselle n.10 aikoihin tytölle kaurapuuroa ja hedelmäsosetta mitä syö ehkä noin 2tl... siitä sitten mennäänkin jo tissin kautta ekoille päikkäreille ja pääsee itse suihkuun. Unien jälkeen n.12.00 leikitään lattialla ja tyttö kovasti kääntyilee ja pyörii, tutkii lelujaan, sitten välipalaksi vähän hedelmäsosetta ja maitoa. Vaunulenkille/kauppaan tms. n.13-14 aikoihin, tyttö nukkuu hyvin 2-3 tuntia tässä välissä ja yleensä heräilee siinä kohtaa kun iskä tulee töistä kotiin. Tässä aika semmonen peruspäivä kun ei oo mitään erikoista ohjelmassa. Illalla sitten vielä syödään perunaa/kasvissosetta sen mitä alas menee n.2-3tl siinä 17-18 aikaan ja iltapuuroa n.20.00 ja nukkumaan n.21-22 aikaan..
Tuosta viihteellä olosta...Me ollaan miehen kanssa oltu jo muutaman kerran ulkona niin että tyttö on ollut yötä isovanhemmilla. Ekan kerran oli jo marraskuussa kun oli kaverin juhlat ja toisen kerran joulukuussa kun oli pikkujoulut. Itse olen myös käynyt ulkona kavereitten kanssa ja mies on ollut vauvan kanssa kotona :) Nyt taidan itsekin painua nukkumaan kun tuli tänään herättyä jo 5.30! Ja huomenna aamulla pirteenä vauvauintiin!
 
Meillä herättiin tänään viikonlopun kunniaksi jo kello 5.00. Nyt meinaa vähän väsyttää.

Kyllä tuota lasta on vaikea pukea näillä säillä. Vaikka toppapuvun alla on pelkät sisävaatteet on poika ihan hiestä märkä. Mutta tuntuu, että välikausivaatteet on siltikin vielä liian ohuet. Oletteko jo hankkineet välikausivaatetta? Minä olen ostanut pojalle takin ja tumput, mutta pipo ja housut pitää vielä metsästää. Päädyin erillisiin housuihin ja takkiin puvun sijasta, kun ajattelin että takkia voi käyttää sitten kesällä yksittäinkin viileämmillä keleillä. Vielä pitää löytää olkaimelliset housut.

Mulla meinaa välillä lähteä järki tuon puklaamisen kanssa. Joinakin päivinä ei puklaa juuri ollenkaan ja joinakin päivinä menee viisi vaatekertaa ja lattiallakin saa istua vieressä rätti kädessä ja pyyhkiä pukluja. Neuvolassa sanottiin vaan, että jotkut vauvat puklaa enemmän kuin toiset ja se vähenee iän myötä. Sitä aikaa odotellessa.
 
Huomenta täältäkin:)

Meillä on tällainen päivärytmi...aamulla neiti herää noin 6.30-7. touhuilee siinä vieressäni hissukseen, "leikkii" omilla leluillaan mitä olen ottanut sänkyyn. (yleensä kun mua vielä väsyttää, enkä jaksa nousta niin pötkötellään siinä sitten.) Tunnin verran neiti touhuaa jonka jälkeen nukahtaa uudelleen, yleensä imetän ennen tuota nukahtamista. Sitten nukkuu ehkä noin yhdeksään asti, jonka jälkeen ollaan pari tuntia hereillä, maistellaan jotain kiinteitä ja vaihdan päivävaatteet päälle. Ennen puoltapäivää nukahtaa jo toisille päikkäreille, mitkä kestää puolesta tunnista puoleentoista tuntiin.

Toisien päikkäreiden jälkeen lähdetäänkin sitten aina jonnekin ja iltapäivällä menoista riippuen neiti nukkuu 2-3 tunnin unet. Iltaisin kun tullaan kotiin niin neiti käy nukkumaan klo 20-22 välillä. Päivisin imetän tai maistatan kiinteitä, riippuen vähän että missä ollaan.

Öisin neiti heräilee syömään edelleen 2-3 tunnin välein, mutta ihmeen hyvin olen kuitenkin jaksanut, ehkä kun aamuisin ei tarvitse heti nousta vaan voi nukkua pidempään niin se auttaa.

Eli ei meillä varsinaisesti ole mitään rytmiä, mutta hyvin helposti pystyy menoja suunnittelemaan, kun suunnilleen tietää, kuinka kauan neiti jaksaa olla hereillä. Nyt kun neiti on ruvennut liikkumaan, niin maksimissaan jaksaa kaksi tuntia touhuta, sitten väsähtää ja pitää pienet unet nukkua.:) Mutta jos ollaan jossain "reissussa" eikä pääse liikkumaan itse niin silloin jaksaa olla pidempäänkin hereillä. On se vain niin ihanaa seurata oman lapsen kasvua ja kehitystä.:heart: En olisi ikinä voinut uskoa, minkälaisia tunteita oma lapsi voi herättää.

Puklailtu meillä ei ole oikeastaan yhtään, joskus on tullut ihan pieni puklu, mutta niitäkin hvyin harvoin.

Mun on pitänyt tosiaan ruveta miettimään myös tuota töihin paluuta vaikka haluisin tietenkin jäädä vielä kotiin, mutta taitaa olla käytännön syista ihan mahdotonta. Mutta ajattelin kuitenkin, että tekisin vain kolme-neljä päivää viikossa töitä, jotta jäisi enemmän aikaa olla lapsen kanssa kotona.:) Joten päivähoitoasiaa olen tässä miettinyt ja kysellyt. Tällä viikolla kävin aivan ihanassa yksityisessä perhepäiväkodissa, siellä olisi yksi paikka vapaana ja mun pitäisi maanantaihin mennessä päättää otanko paikan. Lupasivat siihen asti sitä paikkaa mulle pitää. Kun missään nimessä, en halua lastani viedä minnekään isoon päiväkotiin vielä tuon ikäisenä.

Jonspe mukava kuulla, että teilläkin jo hiukan liikutaan.:) Meillä tosiaan tyttö ryömii jo täyttä häkää, joten olen jo joutunut siirtämään lattialta pois sellaisia tavaroita mitkä ei ole kovin turvallisia, kun tietenkin ne "kielletyt" jutut olisi paljon kiinnostavampia kuin oma lelut.:D
 

Yhteistyössä