Kaikki suuret puolueet ovat leikkaamassa sinulta

en äänestä
Harmaa talous saadaan kuriin vain laskemalla verotus kohtuulliselle tasolle, mutta sitähän sinä et ymmärrä.
Juuri näin. Muutenkin pitäisi verotusta keventää ei kiristää. Suomen verotuspolitiikka on jo jonkun aika ollut yli optimaalisen rajan: verojen kiristys ei tuo enään lisäeuroja valtion kassaan. Keskituloisetkin alkaavat olla siinä pisteessä, että jos leikataan tai verotus kovenee on tuloksena kulutuksen hiipuminen ja se jos mikä suitsii talouskasvua.

Samoin en henkilökohtaisesti ymmärrä tätä ainaa jatkuvaa mantraa, että suurituloisia pitäisi verottaa enemmän. Progresiivinen verotus hoitaa jo tässä vaihessa tehtävänsä ja suurituloiset maksaa tuloistansa jo ison siivun muutenkin. Rankempi verotus saa aikaiseksi vaan poismuuttoa (heillä jos kellään on varaa äänestää jaloilla), kierompaa verosuunittelua taikka varojen poissiirtämistä. Ja kenen etu tämä on?
 
Sinun kannattaisi tutustua parin viime vuosikymmenen verotuksen muutokseen. Huomaisit, että suurituloisten verotusta on helpotettu varsin paljon. Olennaista olisi, että pääomaa verotettaisiin myös progressiivisesti.

Siitä olen samaa mieltä, että keski- ja pienituloisten verotusta ei pidä nostaa. Pikemminkin laskea.
 
viers
Kun ollaan eletty velaksi jo monta vuotta, niin se nyt vaan ei voi jatkua. Leikkauksia ei tarvisi tehdä, jos rahaa olisi... jos olisi... Nyt tilanne on se, että joko eletään velkarahalla, tai tehdään leikkauksia. Pikavipit ei ole tie onneen. Kulutus on pakko sopeuttaa tuloihin vaikka se kuinka sattuu. Ei se ole minun lapsieni tehtävä näitä velkoja maksaa!
 
termit hukassa
Sinun kannattaisi tutustua parin viime vuosikymmenen verotuksen muutokseen. Huomaisit, että suurituloisten verotusta on helpotettu varsin paljon. Olennaista olisi, että pääomaa verotettaisiin myös progressiivisesti.

Siitä olen samaa mieltä, että keski- ja pienituloisten verotusta ei pidä nostaa. Pikemminkin laskea.
Vai pitäisi "pääomaa verottaa myös progressiivisesti".:D
 

Yhteistyössä