Kaikki mukaan; masennuskysely!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sait 11 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 2 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 2 aktiivisuus-pistettä

Olen toisesta ketjusta tuo ahdistunut äiti, joka löi lastaan ja sairaslomalla mm. masennuksen vuoksi juuri nyt :(.

Sait 21 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 3 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 0 aktiivisuus-pistettä

Eipä yllätä. On ollut vaikeita ja surullisia asioita elämässä viime vuosina enkä ole päässyt niistä yli.

Sait 33 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Nostetaan tällainen.

Vaikea ahdistus todettu ja masennuksesta ja lääkkeistä päättää pian lääkäri:(

Sait 13 masentuneisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Itse sain 1, 0 ja 3

Vuosi sitten kävin psykiatrilla, ja sain hänen testeillään diagnoosiksi kohtalaisen masennuksen ja paniikkihäiriön. Pupelsin lääkkeitä 6kk, ja nykyään elämä hymyilee suht hyvin.

Välillä ahdistaa, mutta semmonen selvä masennus on hyvin harvinaista.

Itse sain 1, 0 ja 3

Vuosi sitten kävin psykiatrilla, ja sain hänen testeillään diagnoosiksi kohtalaisen masennuksen ja paniikkihäiriön. Pupelsin lääkkeitä 6kk, ja nykyään elämä hymyilee suht hyvin.

Välillä ahdistaa, mutta semmonen selvä masennus on hyvin harvinaista.

Mitä lääkettä söit? Vähän pelottaa lääkkeen aloitus, mutta olo on niin hirveä että pakko.

Mitä lääkettä söit? Vähän pelottaa lääkkeen aloitus, mutta olo on niin hirveä että pakko.

Lääke oli cipralex. Ensin joitain viikkoja 5mg ja loppuajan 10mg.
Itsellenikin oli todella suuri askel kokeilla noita lääkkeitä, kun on kuullut niistä paljon kauhutarinoita.

Mutta minulle ne vain sopi. Tai no, alkoholin kanssa ne EI sopinut, olin ehkä vähän (*köhköh* niin, vähän :rolleyes: ) villi ja estoton. Mutta mitää hirveän pahaa ei tullut tehtyä, enimmäkseen kai muilla oli vain hauskaa kun seurasivat sitä toilailua :D

Lääke oli cipralex. Ensin joitain viikkoja 5mg ja loppuajan 10mg.
Itsellenikin oli todella suuri askel kokeilla noita lääkkeitä, kun on kuullut niistä paljon kauhutarinoita.

Mutta minulle ne vain sopi. Tai no, alkoholin kanssa ne EI sopinut, olin ehkä vähän (*köhköh* niin, vähän :rolleyes: ) villi ja estoton. Mutta mitää hirveän pahaa ei tullut tehtyä, enimmäkseen kai muilla oli vain hauskaa kun seurasivat sitä toilailua :D
Cipralexista täytyy kysyäkin, ei ole kolmiolääke, mutta kuullut kehuja!
O-ou, saatan olla ihan ilman lääkkeitäkin vähän villi kun alkoholia otan. Mutta jospa se lääke myös rauhoittaisi vähän.

Sait 7 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 1 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 9 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 1 aktiivisuus-pistettä
Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi.

Suunnilleen sitä, mitä uumoilin.

18-1-0, vaikeaa masennusta veikkaa. Voi rähmä, ja mä kun olen ollu sillä kannalla pitkään, että nykyään mulla menee hyvin. Tosin viime aikoina on ollut hiukan vastoinkäymistä, työttömyyden uhka miehellä ja minä kotihoidontuella eikä mikään projekti oikein etene. Huomaan itkeväni herkästi milloin mistäkin ja naurukin menee helposti överiksi. Tunteettomuutta en mielestäni koe.

Diagnoosia en ole saanu koskaan, enkä taida saada nytkään. Olen kuitenkin toimintakykyinen vaikka hiukan hidas.

Tossa on erikoinen skaala. Vain yksi positiivinen vaihtoehto, yksi neutraali ja heti kolmas vaihtoehto on "usein", neljäs "aina" ja viides jo koomista rypemistä, oikeasti nauratti ne vastausehdotukset synkimmillään. En millään osaa kuvitella, että tosissani ajattelisin niin.

Epäilin itselläni masennusta, kun kaikki on jotenkin niin raskasta välillä. Ei noista testeistä silti tuu mitään pisteitä.

Tossa on erikoinen skaala. Vain yksi positiivinen vaihtoehto, yksi neutraali ja heti kolmas vaihtoehto on "usein", neljäs "aina" ja viides jo koomista rypemistä, oikeasti nauratti ne vastausehdotukset synkimmillään. En millään osaa kuvitella, että tosissani ajattelisin niin.

Epäilin itselläni masennusta, kun kaikki on jotenkin niin raskasta välillä. Ei noista testeistä silti tuu mitään pisteitä.

Tarkoituksena ei tosiaan ollut väheksyä niiden tuntemuksia, jotka vetää sitä epätoivoista vitoskohtaa kehiin, mutta en vaan osaa kuvitella ketään niin masentunutta itsemurhan partaalla horjuvaa arvotonta ja toivotonta ihmistä minkään nettitestin äärellä. Eihän tossa tilassa jaksa edes nousta sängystä vessaan, mitä nuo pahimmat vaihtoehdot on.

Sait 14 masentuneisuus-pistettä