Kuukautisia edeltävä masennus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa enää..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En jaksa enää..

Vieras
Kärsiikö muut tästä???
Kuukautisia edeltävä masennus (PMS) - Masennustilan ja mielialahäiriöiden muita ilmenemismuotoja - Masennus - Terveysklinikat - Tohtori.fi

Itselläni alkaa oireet viikkoa ennen kuukautisia. Väsymys, uupumus, masennus, ahdistus, itkuisuus, pinnan kireys,agressiivisuus aloitekyvyttömyys. Koko perhe kärsii tästä, lisäksi olen lähes työkyvytön.
Sitten kun vuoto alkaa, tulee migreeni joka kestää pahimmillaan viisi päivää. Kohtauslääkkeet eivät auta.
Masennuslääkeitä on kokeiltu, ei apua niistäkään tähän kuukautisia edeltävään oireiluun. Hienoa olla nainen...

Onko tälllaista muilla??

moikka, mulla oli todella pahat pms tai oikeastaan pmdd oireet. Siihen liittyy myös se että myös pco joka mun osalta tarkottaa sitä että kuukautiset tosi usein. Joten semmosia "ei masennus, ahdistus tai kuukautis" viikkoja on vain yksi ennen kuin rumba alkaa. Tutkin paljon vaihtoehtoja, alkaen keltarauhashormooneista mielialalääkkeisiin. Monta vuotta taistelin ja kokeilin kaikkea, ihan ihme luontaishoidoista itselääkitykseen. Aloitin sitten kuitenkin pienellä annostuksella 5mg cipralex mielialalääkityksen (sitä käytetty myös juuri noihin pmdd oireisiin pienissä määrissä) ja kappas, auttoi. Nyt en edes tiedä koska menkat alkavat, ja vain ehkä noin pari päivää kuussa kun pikkasen herkempi. Eli mulle auttoi, ja syönkin sitten näitä varmaan vuosia. Kettumaista mutta en pysty enää tuohon kaameaan masennus ja ahdistus rumbaan mikä iski aina ennen menkkoja ja kesti viikon. Viikon helvettiä.