Kaikki mukaan; masennuskysely!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sait 22 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 2 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea keskivaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 0 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että aktiivisuutesi ja itseluottamuksesi ei ole paras mahdollinen, mikä saattaa vaikeuttaa kykyäsi selviytyä eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 1 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että et pode masennusta.

Sait 0 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että et pode ahdistuneisuutta.

Sait 7 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi.

Just tältä tuntuu. Olen selvinnyt erokriisistäkin ilmeisen hienosti. =)

Jos mä menen lääkäriin puhumaan masennuksesta, tarttuvatko ne mun liikapainoon? Ylipaino on mulle todella herkkä asia, ja kammoan ajatusta, että sitten lääkäri rupeaisikin ruotimaan mun läskejä. Jotka ovat syntyneet masennuksen takia.

BDI:n eli Beckin masennusasteikon lyhyt versio
Sait 4 masentuneisuus-pistettä

Sait 1 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea lievää ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.
Sait 4 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi.

Mitäs te, jotka saatte isoja pisteitä, teette asialle? Mulla on kohta vaihtumassa mielialalääke, käyn psykologilla ja psyk. sairaanhoitajalla ja kohta pääsen (?) kai psykiatrian erikoissairaanhoidon yksikköön tarkempiin diagnooseihin...

Sait 1 masentuneisuus-pistettä
Sait 3 aktiivisuus-pistettä.

Aika hyvin ottaen huomiooon että söin lääkkeitä masennukseen mutta lopetin tultuani raskaaksi (nyt rv 29+6) :) Oon tyytyväinen!

Sait 0 masentuneisuus-pistettä

Sait 9 aktiivisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että sinulla on aktiivisuutta ja itseluottamusta siinä määrin, että se auttaa sinua selviytymään eteen tulevista ongelmista ja paineista esim. työ- ja perhe-elämässä tai taloudellisissa ja asuntoasioissa. Tämä parantaa myös mahdollisuuksiasi selviytyä masennuksesta, jos sitä sattuisi kohdallesi

Toinen mitä pelkään, on ne lääkkeet. Että mitä ne tekee mulle, laittaako ne mun pään entistä sekaisemmaksi. Enkä jotenkin vaan kehtaa tai uskalla mennä lääkäriin :(

Ne lääkkeethän usein ennemmin ikävä kyllä jokseenkin turruttaa.

Tosin niinku mulla kun nykyinen lääke liian isolla annoksella tuntuis sekottavan päätä.

Kannattaa vaan varata aika lääkäriin, voit saada lähetteen verikokeeseen jossa tarkistetaan esim. kilpirauhasarvot ettei masennus johdu niistä, ja lääkäri voi myös ohjata psykiatriselle sairaanhoitajalle, jossa kartoitetaan enemmän sun elämää ja masennuksen taustoja, ja lääkitystä katsotaan vasta sitten...

Sait 9 masentuneisuus-pistettä
Sait 1 ahdistuneisuus-pistettä
Sait 4 aktiivisuus-pistettä.

Olen Kelan kuntoutuksessa. Siellä sain erilasesta testistä samansuuntaisen tuloksen eli jotain on tehtävä kun vielä itse pystyy vaikuttamaan asioihin ja ilman lääkkeitä.

Sait 20 masentuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa masennusta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 3 ahdistuneisuus-pistettä

Vastauksesi perusteella näyttää siltä, että saatat potea vaikeaa ahdistuneisuutta. Keskustele asiasta lääkärin kanssa.

Sait 1 aktiivisuus-pistettä

Fucking great.

Sait 3 masentuneisuus-pistettä

Sait 8 aktiivisuus-pistettä

Niinpä mä vähän arvelinki.. ei onneksi hirveemmin masenna ja elämänasenne on letkeä..:)

Voimia kaikille, joilla aisiat ei näin hyvin ole.. Toivottavasti teidänkin elämäänne vielä aurinko paistaa..:hug: