Kaikki menee päin h**vettiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa:/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei jaksa:/

Vieras
Jotku varmaan muistaa...

Muutin viimeviikolla omaan asuntoon, joka on soluasunto, jossa asuu 2muutakii ja siel käy se tukihemmo arkisin.

Eilen tulin iskän luota 80km päästä. Kissa oli nälissään, kani omissa paskoissaan häkissä. Jäin tänne yöks, kun eläimenikii on täällä(äitin luona).

Ja kun muutin aloin käymään Pajalla, jossa voi tehä kaikkia juttuja.
Tänäänkii olis pitänyt mennä sinne, mut ei yksinkertaisesti huvittanu.

Nyt nuo vaan valittaa, että mikset mene sinne asunnolle.. Siellä huoneessa on ikivanha tietokone, jolla ei ees pääse hyvällä tuurilla nettiin ja sänky ja vaatekaappi. Eikä huvita kattoo tv:tä kun ne toiset kulkee kokoajan siitä olohuoneen ohi.

Se EI tunnu kodilta! Sossu, tukihenkilö ja siellä pajallakii sanoivat vaan, että sisustat sen miten haluat ja plaaplaaplaa. EI se auta. Minun koti on ollu vuojesta 98 asti sellanen, jossa on eläin, vähintään. Nyt yhtäkkiä pitäs asua joittenkii tuntemattomien kanssa jossain, jonne ei saa edes eläimiä viiä.

Niin se vain on; koti on siellä missä kissakin.

Äsken ku äiti tuli töistä, alko valittaa, että pitää sun sinne asunnolle mennä, ne heittää sut sieltä pihalle tai laittaa laitokseen. Ei luulis heittävän pihalle, jos asuu kunnolla, ei aiheuta häiriöö ja maksaa vuokrat.

En ees tunne koko v*tun seutua, jossa asun. Oon ollu siellä asunnolla peräti 1yön. Sekin meni ihan päin p:tä. Kun oli outo paikka, kylmä ja polvee särki.

Tuntuu, etten enää jaksa koko elämää.. Enkä jaksa mennä varmaa huomennakaan pajalle. Koristelee jotai päiväkirjaa.

Ja kaikki paskat alkoi siitä, kun vime ke vain sängyn sinne, niin puhelimen laturi jäi tänne, seinään. No äitin mielestä sitä ei saa jättää seinään, niimpä on sitten hävittänyt. Perjantaista asti ollu ilman puhelinta.

Ja mitä mä siellä asunnolla tekisin, ei siellä oo kun jotai leipää, joka on jo ihan kuivaa, makkaraa, ja vanhaa mehua. Ei huvita mennä sinne. Se on jotenkii ahistava paikka ja tulee siitä paikasta heti laitos mieleen. :/

Olen lukenut sun juttuja ennenkin. Onko sulla kavereita tai voisitko ystävystyä kämppistesi kanssa? Onko mitään mahdollisuutta että hakisit kesätöitä tai vaikka siivoushommia? Töistä saisi palkkaa, jolloin voisit vuokrata asunnon jonne eläimet saa tulla asumaan. Ensimmäinen ja toinenkin yö uudessa asunnossa on aina hankalia, melkein kaikille. Kyllä se siitä!

[QUOTE="Selina";25715471]Minkä takia sun pitäis asua siellä? Minkä ikäinen olet?[/QUOTE]

Sanoin sossuille, että tota äitiä en kestä enää, niin sit sain tukiasunnon, jossa opettelen elämään ja tekemään ruokaa ja pesemään pyykkiä yms.
Sain sieltä pajalta linkkukortinkii, että voin kulkee sillä eläinten luo, siskojen luo ja minnekä vaan. Ärsyttää, kun kaikki vaan sanoo, että kulje linkulla, pääset ilmatteeks. Mieluummin kävelisin, kun sieltä oo minnekään liian pitkä matka. Mut se onkii sit ihana se armoton polvikipu joka tulee liiasta kävelemisestä. Mut sekin näköjään johtuu varmaan kielteisestä ilmapiiristä, kun iskän luona sai olla rennosti, ni ei koskenu ku 1kerran 4pv aikana. Täällä koskee joka päivä.

Alle 2kk niin täytän 18v.

Anteeksi vaan mutta kuulostat siltä että sua on autettu ja autetaan. Mitä sä haluat? Että saisit asua jossain ihanassa kämpässä eläintesi kanssa? Ruoka olisi valmiina kaapissa eikä mistään tarvisi huolehtia? Ja polvi ei olisi kipeä? Kun elämä ei vaan toimi noin. Asioiden eteen tarvitsee tehdä töitä ja kaikki ei tosiaankaan suju aina niinkuin itse tahtoisi.

Huolehdi nyt ainakin ensin se jalkasi kuntoon ja ala sitten kuuntelemaan niitä ohjeita mitä sinulle annetaan. Käy pajalla, asu siinä kämpässä jne.. Ja jos ei kelpaa niin hae töitä ja itsenäisty! Ja jos eläimet eivät vain sovi kuvioon niin etsi niille uusi koti. Lemmikkien aikakin tulee, kunhan saat ensin oman elämäsi järjestykseen.

• Tykkää
Reactions: päätön
Yhteishaku alkaa kohta. Jospa hakisit kouluun, kesätöihin, laittaisit oman asunnon hakuun, kun täytät 18v ja otat kissan sinne mukaan. Alat tehdä niin kuin ihmiset yleensä tekee ja pärjää eli ottaa ohjat omiin käsiin ja edetä elämässä.

Juu kyllä mäkin nyt kehottaisin vähän ajatusmaailmaa muuttamaan. Sulla on kaikki, kämpät ja auttajat nyt sitten mietit mihin suuntaan haluat lähteä. Kämppiksiä voit joutua kestämään vielä jonkun vuoden, ei kaikki opiskelijatkaan saa yksiötä vaan on asuttava soluissa.

PItää ettiä eläimille uus koti, ei tässä vittu enää muukaan auta. Iskä suostuis kaikki eläimet ottaa, mut ei oo kyytiä niille.

Äiti uhkaa, että jatkopolun ihmiset hakee kohta kyttien kanssa mut täältä, kun en lähe ilman puhelimen laturia. Pikkusisko on varmaan myynyt sen sille sen kaverillesa.

"Ite oot kuitenkii sen hävittänyt, että saat vittuilla." Ihan varmasti oonkii niin tyhmä, että täällä vapaaehtoisesti kuuntelisin ton akan v*ttuilua!!! "Ne laittaa sut laitokseen, jos et mene asunnolles."

PItää ettiä eläimille uus koti, ei tässä vittu enää muukaan auta. Iskä suostuis kaikki eläimet ottaa, mut ei oo kyytiä niille.Äiti uhkaa, että jatkopolun ihmiset hakee kohta kyttien kanssa mut täältä, kun en lähe ilman puhelimen laturia. Pikkusisko on varmaan myynyt sen sille sen kaverillesa.

"Ite oot kuitenkii sen hävittänyt, että saat vittuilla." Ihan varmasti oonkii niin tyhmä, että täällä vapaaehtoisesti kuuntelisin ton akan v*ttuilua!!! "Ne laittaa sut laitokseen, jos et mene asunnolles."
Mistä mihin ne pitäisi kuljettaa? Meinasin jo itse tarjoutua sijaisperheeksi kissallesi ja kanillesi, mutta jos isäsi ottaisi ne, niin aina parempi. Mulla on kuitenkin autollinen ja ajokortillinen nuori mies tiedossa, jonka saattaisin voida värvätä kuljetushommiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25715945:
Mistä mihin ne pitäisi kuljettaa? Meinasin jo itse tarjoutua sijaisperheeksi kissallesi ja kanillesi, mutta jos isäsi ottaisi ne, niin aina parempi. Mulla on kuitenkin autollinen ja ajokortillinen nuori mies tiedossa, jonka saattaisin voida värvätä kuljetushommiin.

Kuopiosta Iisalmeen. Ei se iskä ainakaan kovin pitkäks aikaa niitä ottais, kun sillä on itellä 1kissa. Mut ehkä pitäs veljeltä kysyä, se asuu yksin ja kissasta olis sille seuraa, mut entiiä...

Tänään sanoin kissalle kun se oli syömässä, että joudut taas jäämään tänne kärsimään, niiin sit se ei enää syönytkään. :o Ja viikonlopun aikana ne oli taas opettaneet nöffilleen, etttä kissa on leikkikalu, jota saa jahata! :( Jos se koira tekee jotain mun kissalle tai kanille, niin auta armias! Äiti vaan sano, että anna sen leikkiä. Entä jos kun minun kani on irti, niin se koira jahtaa sitä, niin koira 60kg+ liiskaa sen pienen 2kilosen eläinparan. :'( Kun sillon ku asuin äitin luona, niin se koira ei melkein koskaan käynytkään mun ja siskon huoneessa, paitsi jos annoin sille luvan.

Pitipä käydä uus puhelimen laturi ostamassa, kun tuolla äitin luona kaikki minun tavarat niin mystisesti katoaa...

En yhtään ihmettele. Itsellä ei ollut tuollaista tilannetta ja kesti pari vuotta ennen kuin sopeutui yksinasumiseen. Siivoukset ja pyykinpesut onnistuivat heti, mutta yksinoleminen ja ruoanlaitto eivät. Siihen pitää vaan vähitellen totutella. Jos saisit lämpimän ruoan jostakin aluksi, niin se helpottaisi.

[QUOTE="vieras";25716567]En yhtään ihmettele. Itsellä ei ollut tuollaista tilannetta ja kesti pari vuotta ennen kuin sopeutui yksinasumiseen. Siivoukset ja pyykinpesut onnistuivat heti, mutta yksinoleminen ja ruoanlaitto eivät. Siihen pitää vaan vähitellen totutella. Jos saisit lämpimän ruoan jostakin aluksi, niin se helpottaisi.[/QUOTE]
Että älkää olko noin ankaria. Se on joka tavalla nyt eri tilanne, kuin normaali kotoamuutto.

voi helvetti kun on kurjaa, kissa ja kani byhhyhyyy ne on vaan eläimiä! Ei niiden kuulu olla kenenkään koht 18v elämän pääasia!

Sä et viimesessäkään valitusketjussas vastannut mitään opiskelupaikan hakemiseen, NIIN MIKSI ET HAE OPISKELUPAIKKAA???

Miksi? sä oot ite vastuussa elämästäs, eikä se turhasta valittamalla parane. Yhteishaussa haet opiskelemaan matalousalan perustutkinto,eläintenhoitajan koulutusohjelmaan!! pääset hoitaa niit eläimiä, saat asuntolapaikan ja ilmaisen ruuan!

Kuopiosta Iisalmeen. Ei se iskä ainakaan kovin pitkäks aikaa niitä ottais, kun sillä on itellä 1kissa. Mut ehkä pitäs veljeltä kysyä, se asuu yksin ja kissasta olis sille seuraa, mut entiiä...

Tänään sanoin kissalle kun se oli syömässä, että joudut taas jäämään tänne kärsimään, niiin sit se ei enää syönytkään. :o Ja viikonlopun aikana ne oli taas opettaneet nöffilleen, etttä kissa on leikkikalu, jota saa jahata! :( Jos se koira tekee jotain mun kissalle tai kanille, niin auta armias! Äiti vaan sano, että anna sen leikkiä. Entä jos kun minun kani on irti, niin se koira jahtaa sitä, niin koira 60kg+ liiskaa sen pienen 2kilosen eläinparan. :'( Kun sillon ku asuin äitin luona, niin se koira ei melkein koskaan käynytkään mun ja siskon huoneessa, paitsi jos annoin sille luvan.

Pitipä käydä uus puhelimen laturi ostamassa, kun tuolla äitin luona kaikki minun tavarat niin mystisesti katoaa...
Jos sä olet oikeast tosissasi etkä nyt palstalaisia vedätä, niin saan mä tarvittaessa kuskin Kuopiosta Iisalmeen. Vaikka sekä minä että se kuski ollaan Vantaalla. Nyt se isäsi ei sitten olisikaan kissallesi ja kanillesi pidempiaikainen hoitaja vaan kenties veljesi...kai ymmärrät, että juttusi ei kuullosta enää kovin uskottavalta? Eläinrakkaana voisin tarjota sijaiskodin niin kissallesi kuin kanillesikin (mulla on ennenkin ollut samaan aikaan kissoja ja kani) ja voisit taas noutaa kissasi ja kanisi, kun saat omat asiasi kuntoon, mutta kiskaisen kyllä kasvimaan keuhkoihini, jos vedätät. Jos et vedätä, rekkaudu ja laita y-viestiä.

[QUOTE="nipsu";25716667]voi helvetti kun on kurjaa, kissa ja kani byhhyhyyy ne on vaan eläimiä! Ei niiden kuulu olla kenenkään koht 18v elämän pääasia!Sä et viimesessäkään valitusketjussas vastannut mitään opiskelupaikan hakemiseen, NIIN MIKSI ET HAE OPISKELUPAIKKAA???

Miksi? sä oot ite vastuussa elämästäs, eikä se turhasta valittamalla parane. Yhteishaussa haet opiskelemaan matalousalan perustutkinto,eläintenhoitajan koulutusohjelmaan!! pääset hoitaa niit eläimiä, saat asuntolapaikan ja ilmaisen ruuan![/QUOTE]
Kyllä ne kuule voi olla tällaisten 50+:enkin. Mä ymmärrän enemmän kuin hyvin niitä, joille lemmikki on tärkeämpi kuin oma elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25716676:
Jos sä olet oikeast tosissasi etkä nyt palstalaisia vedätä, niin saan mä tarvittaessa kuskin Kuopiosta Iisalmeen. Vaikka sekä minä että se kuski ollaan Vantaalla. Nyt se isäsi ei sitten olisikaan kissallesi ja kanillesi pidempiaikainen hoitaja vaan kenties veljesi...kai ymmärrät, että juttusi ei kuullosta enää kovin uskottavalta? Eläinrakkaana voisin tarjota sijaiskodin niin kissallesi kuin kanillesikin (mulla on ennenkin ollut samaan aikaan kissoja ja kani) ja voisit taas noutaa kissasi ja kanisi, kun saat omat asiasi kuntoon, mutta kiskaisen kyllä kasvimaan keuhkoihini, jos vedätät. Jos et vedätä, rekkaudu ja laita y-viestiä.

No en vedätä. En vaan luota iskään. Se sano muutama vuos sitten, että Möykky-entinen kissamme hyppäs partsilta ja karkas. Joo sit veli paljasti 6-vuotta myöhemmin, että iskä oli vienyt sen veljensä luo ja ampunut sen, ettei se sais lisää pentuja.

Huomenna kun menen pajalle, niin kysyn oisko sitä kautta mahd. saada asuntoo, kun veli sano, että sano siellä, niin saat sen nopeeta, kun sekin sitä kautta sai kaksion..

Kuumimmat

Yhteistyössä