Kaikki ei luterilaiset joukolla mukaan! Tai ainakin uskonnottomat

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Öhh. Ehkä he kauppaavat näkemystään ja mielipiteitään, esittävät asioita faktana ja julistavat.
Korkeintaan sarkastisesti vastailevat uskovaisille. En sitä ihan julistamiseksi menis sanomaan. Ei ateistit pidä saarnoja tai ramppaa ihmisten ovella hokemassa ettei jumalaa ole. Enkä kyllä ole huomannu että levittelisivät mitään lehtisiäkään tms. Eivät edes kokoonnu mihinkään.

Hallooja halloo, silmä käteen ja järjenkäyttö on sallittu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Öhh. Ehkä he kauppaavat näkemystään ja mielipiteitään, esittävät asioita faktana ja julistavat.
Korkeintaan sarkastisesti vastailevat uskovaisille. En sitä ihan julistamiseksi menis sanomaan. Ei ateistit pidä saarnoja tai ramppaa ihmisten ovella hokemassa ettei jumalaa ole. Enkä kyllä ole huomannu että levittelisivät mitään lehtisiäkään tms. Eivät edes kokoonnu mihinkään.

Hallooja halloo, silmä käteen ja järjenkäyttö on sallittu.
Ja uskovaiset vastaavat sarkastisesti ateisteille, jonka he ottavat julistamisena. Nyt puhutaan tästä palstasta, täällä ei kukaan laita sulle yv:tä ja kutsu sua kokouksiin tai jumalanpalveluksiin.
 
noup
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja noup:
Kyllä kauppaa. Jos eivät kauppaisi, ei heidän tarvitsisi hyökätä jokaista uskovaa ja heidän mielipiteistään vastaan.
No kerro sitten mistä sitä saa ostaa ja kuka ateisti on sitten ylin ateisti joka kerää voitot. Ole hyvä.
Ateisti saa sisäistä tyydytystä siitä, että saa väitellä uskovien kanssa. Muuten ei tätäkään ketjua olisi syntynyt. Jeesus sanoo, että "te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia". Sama homma on ateisteilla, he eivät ole neutraalilla maaperällä, vaan toimivat Jumalan vastustajan nimissä, joka sokaisee ihmisten silmät. Jeesus on ainoa, joka voi avata ihmisen silmät näkemään oma tilansa. On olemassa kaksi eri voimaa ja valtaa, ja ne taistelevat keskenään. Jumala on Rakkaus, joka haluaa pelastaa ihmisen.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Ja uskovaiset vastaavat sarkastisesti ateisteille, jonka he ottavat julistamisena. Nyt puhutaan tästä palstasta, täällä ei kukaan laita sulle yv:tä ja kutsu sua kokouksiin tai jumalanpalveluksiin.
Antaa olla, eiköhän kantani asiasta tullu jo selväksi. Alkaa taas levy pyöriä turhan monta kertaa.. tätä mun sönkkäämista jaksa erkkikään. :D
Anteeksi kaikille.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
No kaikki toki eivät kuulu lukutaidottomiin uskovaisiin, on myös lukutaidottomia ateisteja.
Mun mielestä niin ateistit, uskonnottomat kun eri uskontokuntiin kuuluvat mahtuu hyvin tälle palstalle. Keskustellahan voi muutenkin kun pyhiin tekteihin mielipiteensä perustaen tai niitä lainaten.
Sillä ei ole mitään merkitystä onko ne reimatecit kristityn vaiko ateistin lapsella kun niistä keskustellaan.
Kummasti rukousketjuunkin tunkee tyypit, ketkä eivät edes halua, että heidän puolesta rukoillaan. Oisit perustanut kerhon johon saa liittyä he, keitä tuo ketju ärsyttää. Moni keskustellessaan lainaa tekstejä, jotka ovat oman vakaumuksen tai mielipiteen takana.
Kyse ei ole pelkästä ketjusta vaan jatkuvasta julistamisesta.
No ehkä sä olet sitten liikaa palstalla, minä en ainakaan mitään jatkuvaa julistusta ole huomannut.
Mä olen ollut palstalla 5 vuotta. Välillä enenmmän ja välillä vähemmän. Mutta yksi asia on pysynyt ennallaan näinä vuosiana; uskonnolliset julistuskeskustelut.
Kuten myös nimikeskustelut ja reimatecit ym. jonninjoutavat löpinät. Onko sellainen mielestäsi julistamista, kun uskovainen tuo oman näkemyksensä ja mielipiteensä keskusteluissa ilmi? Vai mitä tarkoitat koko julistamisella?
No jokainen varmaan tietää mitä pidetään julistamisena ja mitä ei. Tosin usein kristitty ei huomaa julistavansa mutta huomaa vaikka muslimin julistamisen.
Mutta mun on pakko lopettaa keskusteleminen tähän, sillä ulkoilu kutsuu.
Mua ei haittais muiden uskontojen harjoittama julistus. Oon täällä pari kertaa nähny vastaavaa myös muilta uskonnoilta kuten mormoneilta ja jehovilta. Mä en katsos vaan klikkaa niitä auki jos ei kiinnosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja noup:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja noup:
Kyllä kauppaa. Jos eivät kauppaisi, ei heidän tarvitsisi hyökätä jokaista uskovaa ja heidän mielipiteistään vastaan.
No kerro sitten mistä sitä saa ostaa ja kuka ateisti on sitten ylin ateisti joka kerää voitot. Ole hyvä.
Ateisti saa sisäistä tyydytystä siitä, että saa väitellä uskovien kanssa. Muuten ei tätäkään ketjua olisi syntynyt. Jeesus sanoo, että "te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia". Sama homma on ateisteilla, he eivät ole neutraalilla maaperällä, vaan toimivat Jumalan vastustajan nimissä, joka sokaisee ihmisten silmät. Jeesus on ainoa, joka voi avata ihmisen silmät näkemään oma tilansa. On olemassa kaksi eri voimaa ja valtaa, ja ne taistelevat keskenään. Jumala on Rakkaus, joka haluaa pelastaa ihmisen.
:wave: ,mie oon ateisti enkä todellakaan saa mtn tyydytystä väitellessäni uskovien kanssa,haloo?Mut ihan samalla tavalla muuten uskovaisetkin on kovin kärkkäästi tuomassa esiin heidän omia toimintamallejaan ja totuuksiaan siinä missä väitätte ateistienkin näin tekevän.Oon seuraillut joitakin näitä ketjuja ja ihan tasoissa tuntuu menevän.Ite en oo vaivautunut vastaamaan niihin juur mitään.Uskokoon ken tahtoo ja ihan mihin vaan,hittoako se mulle kuuluu tai vaikuttaa elämääni millään muotoa!
 
noup
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
Alkuperäinen kirjoittaja noup:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja noup:
Kyllä kauppaa. Jos eivät kauppaisi, ei heidän tarvitsisi hyökätä jokaista uskovaa ja heidän mielipiteistään vastaan.
No kerro sitten mistä sitä saa ostaa ja kuka ateisti on sitten ylin ateisti joka kerää voitot. Ole hyvä.
Ateisti saa sisäistä tyydytystä siitä, että saa väitellä uskovien kanssa. Muuten ei tätäkään ketjua olisi syntynyt. Jeesus sanoo, että "te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia". Sama homma on ateisteilla, he eivät ole neutraalilla maaperällä, vaan toimivat Jumalan vastustajan nimissä, joka sokaisee ihmisten silmät. Jeesus on ainoa, joka voi avata ihmisen silmät näkemään oma tilansa. On olemassa kaksi eri voimaa ja valtaa, ja ne taistelevat keskenään. Jumala on Rakkaus, joka haluaa pelastaa ihmisen.
:wave: ,mie oon ateisti enkä todellakaan saa mtn tyydytystä väitellessäni uskovien kanssa,haloo?Mut ihan samalla tavalla muuten uskovaisetkin on kovin kärkkäästi tuomassa esiin heidän omia toimintamallejaan ja totuuksiaan siinä missä väitätte ateistienkin näin tekevän.Oon seuraillut joitakin näitä ketjuja ja ihan tasoissa tuntuu menevän.Ite en oo vaivautunut vastaamaan niihin juur mitään.Uskokoon ken tahtoo ja ihan mihin vaan,hittoako se mulle kuuluu tai vaikuttaa elämääni millään muotoa!
Ok, kaikki ollaan ihmisiä ja samalla viivalla :)!
 
noup
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mitäs Grace ja muut rukosuketjua puolustavat, olisiko teistä yhtä OK, jos muslimit perustaisivat vastaavanlaisen ketjun? Entä mikä vika näissä ennustamisketjuissa on, olin lukevinani aiemmin halveksuntaa niitä kohtaan?
No mä en ole kommentoinut ennustamisketjua vastaan, mutta musta se on vastaava, jos ajatellaan rukousketjua. Miksi saisi ennustusketjuja olla, muttei rukousketjuja? Ja muslimit, siitä vain!! koskaan en kyllä vielä ole törmännyt, että muslimit ehdottaisivat sellaista, koska en ole käsittänyt että heillä olisi sellaista kulttuuria mutta mikäs siinä.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mitäs Grace ja muut rukosuketjua puolustavat, olisiko teistä yhtä OK, jos muslimit perustaisivat vastaavanlaisen ketjun? Entä mikä vika näissä ennustamisketjuissa on, olin lukevinani aiemmin halveksuntaa niitä kohtaan?
Mä en ainakaan ole ikinä vaatinut ennustusketjujen poistamista, vaikka ne onkin mun mielestä idioottimaisia. Muslimitkin saa rauhassa perustaa ketjujaan. Vain ateistit vaativat poistettavaksi toisten keskusteluja. Sananvapauden puolustajat on sen suurimpia rajoittajia ihan itse.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mitäs Grace ja muut rukosuketjua puolustavat, olisiko teistä yhtä OK, jos muslimit perustaisivat vastaavanlaisen ketjun? Entä mikä vika näissä ennustamisketjuissa on, olin lukevinani aiemmin halveksuntaa niitä kohtaan?
Mun mielestä kans vaan muslimit, jehovat, hindut, taolaiset, ym. omat ketjut kehiin! Ei mua kristittynä haittaa yhtään.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Muslimit on hyvä vaan jos haluavat laittaa.
Ennustusketjuista sun muista sanoin esimerkkinä miksi ne saisivat olla mut rukousketju ei.
Sellaisista ketjuista, joissa ennustetaan, puhutaan horoskoopeista yms. ei ole koskaan tällä tavalla valitettu. Mutta tiiäthän sen, että se, miksi ihmisiä tää ahdistaa, tai ajoitus, ei ole sattumaa. Se puhuu vaan enemmän sen puolesta, että jotain todellista oikeasti on sun rukousketjun takana. Ja sen asian takana, mitä ajat.
 
horuksen silmä
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mitäs Grace ja muut rukosuketjua puolustavat, olisiko teistä yhtä OK, jos muslimit perustaisivat vastaavanlaisen ketjun? Entä mikä vika näissä ennustamisketjuissa on, olin lukevinani aiemmin halveksuntaa niitä kohtaan?
Mä en ainakaan ole ikinä vaatinut ennustusketjujen poistamista, vaikka ne onkin mun mielestä idioottimaisia. Muslimitkin saa rauhassa perustaa ketjujaan. Vain ateistit vaativat poistettavaksi toisten keskusteluja. Sananvapauden puolustajat on sen suurimpia rajoittajia ihan itse.
pikasesti kävin tsekkaamassa tätä ketjua.
Haluaisin huomauttaa että en ole ateisti, vaikka tässä ketjussa sellaista on muutamaan otteeseen epäilty. Kaikkia jotka ei usko Jeesukseen täällä nimetellään tämän tästä ateisteiksi. Hienoa logiikkaa!
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mitäs Grace ja muut rukosuketjua puolustavat, olisiko teistä yhtä OK, jos muslimit perustaisivat vastaavanlaisen ketjun? Entä mikä vika näissä ennustamisketjuissa on, olin lukevinani aiemmin halveksuntaa niitä kohtaan?
Mä en ainakaan ole ikinä vaatinut ennustusketjujen poistamista, vaikka ne onkin mun mielestä idioottimaisia. Muslimitkin saa rauhassa perustaa ketjujaan. Vain ateistit vaativat poistettavaksi toisten keskusteluja. Sananvapauden puolustajat on sen suurimpia rajoittajia ihan itse.
pikasesti kävin tsekkaamassa tätä ketjua.
Haluaisin huomauttaa että en ole ateisti, vaikka tässä ketjussa sellaista on muutamaan otteeseen epäilty. Kaikkia jotka ei usko Jeesukseen täällä nimetellään tämän tästä ateisteiksi. Hienoa logiikkaa!
Kovin suvaitsevaiselta et kuitenkaan vaikuta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Uskonnon ja filosofisen ajattelun välinen rajanveto on joskus niin ohut, että en taida tulla mukaan. Niissä samoissa ketjuissa kun uskovat todistaa uskoaan, ei uskovat saavat perustella näkemyksiään.
Samaa mieltä. Mielestäni tiede on järkeen ja logiikkaan perustuvaa uskoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Muslimit on hyvä vaan jos haluavat laittaa.
Ennustusketjuista sun muista sanoin esimerkkinä miksi ne saisivat olla mut rukousketju ei.
Sellaisista ketjuista, joissa ennustetaan, puhutaan horoskoopeista yms. ei ole koskaan tällä tavalla valitettu. Mutta tiiäthän sen, että se, miksi ihmisiä tää ahdistaa, tai ajoitus, ei ole sattumaa. Se puhuu vaan enemmän sen puolesta, että jotain todellista oikeasti on sun rukousketjun takana. Ja sen asian takana, mitä ajat.
Tiedän, olihan tämä vähän odotettavissakin.
:xmas:
Mutta sehän vaan tarkoittaa että tää toimii :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mitäs Grace ja muut rukosuketjua puolustavat, olisiko teistä yhtä OK, jos muslimit perustaisivat vastaavanlaisen ketjun? Entä mikä vika näissä ennustamisketjuissa on, olin lukevinani aiemmin halveksuntaa niitä kohtaan?
Vastaan myös Kaksplus.fi:n toimituksen ja ylläpidon kannan mukaan näin:

Grace pysyttelee omassa ketjussaan asiallisena ja jo otsikostakin käy hyvin selville, mitä aihe käsittelee. Täällä EI ole minkäänlaista rajoitusta uskonnoille, ei ihonvärille, ei seksuaaliselle suuntautumiselle eikä iälle.
Täällä saavat pyöriä myös ennustusketjut ja kaukoparannusketjut suht vapaasti, kunhan pysyvät asiallisina.

Mitä täällä EI saa puolestaan tehdä, on toisen ihmisen henkilökohtaisen uskon vääristely, uskoa kohtaan hyökkääminen ja suoranainen loukkaaminen. Täällä EI myöskään ole kohteliasta suorittaa eräänlaista 'vainoa' tai systemaattista hyökkäilyä tiettyä uskontoa kohtaan, koska Suomessa vallitsee uskonvapaus ja sitä myös Kaksplus.fi:n keskustelupalstalla noudatetaan Netiketin ohella.

Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, on vaikea kirjoittaa yhtäaikaa taaperon kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Mitäs Grace ja muut rukosuketjua puolustavat, olisiko teistä yhtä OK, jos muslimit perustaisivat vastaavanlaisen ketjun? Entä mikä vika näissä ennustamisketjuissa on, olin lukevinani aiemmin halveksuntaa niitä kohtaan?
Ensimmäistä kertaa tähän ketjuun kirjoitan kun puolustan sitä rukousketjua. Mulle olisi ihan sama jos muslimeilla olisi oma ketjunsa ja shintolaisilla omansa. Mikään niistä ei loukkaisi mua eikä ärsyttäisi vaikka keikkuisi etusivun ensimmäisenä joka hiton päivä.

Ennustamisketjuista mulla ei ole muuta mielipidettä kuin että uskokoo, ken haluaa.
 

Yhteistyössä