Kaikki ei luterilaiset joukolla mukaan! Tai ainakin uskonnottomat

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Evankelioimiskanavaa vastustan, mutta asiallista keskustelua uskonno(i)sta kannatan, niin ateisti kuin olenkin.
Keskustelu on ok, mutta onko joku alati roikkuva rukoustarjoilu keskustelua enää. Ei minusta.
Samaa mieltä, ei ole. Jos joku haluaa rukoilla palstalaisten puolesta, rukoilkoon, ei siinä. Mutta jotenkin tuollaisen ketjun esilläpito tuntuu enemmänkin aloittajan sädekehän kiillottamiselta kuin pyyteettömältä hyväntekemiseltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Evankelioimiskanavaa vastustan, mutta asiallista keskustelua uskonno(i)sta kannatan, niin ateisti kuin olenkin.
Keskustelu on ok, mutta onko joku alati etusivulla roikkuva rukoustarjoilu keskustelua enää..
Niin juu, horoskooppi/ennustustarjoilu kyllä kelpaa ja on hyväksyttävää.
 
ateisti
En nyt oikein ymmärrä. Tämä on ns.vapaan sanan osasto. Jos ei halua lukea toisten rukouspyyntöjä niin ko.ketjut voi vallan mainiosti jättää avaamatta. En ole itsekään uskonnollinen, mutta kyllä mua enemmän häiritsee rasistiset yms.ketjut joita täällä on myös paljon. Perustetaanko oma rasismi-osiokin? ;)

Jatkakaa vaan! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Evankelioimiskanavaa vastustan, mutta asiallista keskustelua uskonno(i)sta kannatan, niin ateisti kuin olenkin.
Keskustelu on ok, mutta onko joku alati etusivulla roikkuva rukoustarjoilu keskustelua enää..
Niin juu, horoskooppi/ennustustarjoilu kyllä kelpaa ja on hyväksyttävää.
No yhtä totta ja toimivia ne on kuin joku rukoileminenkin :D. Kaikki ne perustuu yhtä paljon sekä sattumaan että ihmisen omaan tahtoon saada asiat toimimaan halutulla tavalla.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Niin juu, horoskooppi/ennustustarjoilu kyllä kelpaa ja on hyväksyttävää.
No onko semmosia ketjuja roikotettu kuukausikaupalla täällä? Ei.
Jos nyt yhden tai kaksi päivää joku ennustelee, niin ei ole sama asia kun tämä että yksi leikkii jotain vapahtajaa viikosta toiseen.

Ja samantien poistoon noi kesäkuntoon ja muut vuoden kestävät ketjut, kuten askarteluketju.
 
Askarteluketjut sekä ketjuntappajat ym. kyllähän näitä täällä riittää muitakin jotka ovat ja usein nostellaan.
Mua ei ainakaan ne haittaa millään lailla, ketä ne häiritsisi.
Miksi rukousketju niin häiritsee ? Klikkaamisen vapaus vallitkoon.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Askarteluketjut sekä ketjuntappajat ym. kyllähän näitä täällä riittää muitakin jotka ovat ja usein nostellaan.
Mua ei ainakaan ne haittaa millään lailla, ketä ne häiritsisi.
Miksi rukousketju niin häiritsee ? Klikkaamisen vapaus vallitkoon.
Siksi, koska on se sota pinnan alla. Kyllä täällä porukka saa puhua kaikenmaailman henkioppaistakin. Mun mielestä jokaisen tulee saada puhua, mistä haluaa.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Samaa mieltä, ei ole. Jos joku haluaa rukoilla palstalaisten puolesta, rukoilkoon, ei siinä. Mutta jotenkin tuollaisen ketjun esilläpito tuntuu enemmänkin aloittajan sädekehän kiillottamiselta kuin pyyteettömältä hyväntekemiseltä.
Näin just!
 
Olemisen riemu
En ole uskossa mutta jos lähdetään sille tielle että uskontoketjut kielletään niin sitten pitää kieltää kyllä nämä povausketjut ja kristallilapsiketjut ja "näin oudon unen, mitä se tarkoittaa?"-ketjut, horoskooppiketjut, islamaiheiset ketjut, ja tietenkin kaikki ateismia hehkuttavat ketjut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ateisti:
En nyt oikein ymmärrä. Tämä on ns.vapaan sanan osasto. Jos ei halua lukea toisten rukouspyyntöjä niin ko.ketjut voi vallan mainiosti jättää avaamatta. En ole itsekään uskonnollinen, mutta kyllä mua enemmän häiritsee rasistiset yms.ketjut joita täällä on myös paljon. Perustetaanko oma rasismi-osiokin? ;)

Jatkakaa vaan! :wave:
No tää ketju on mennyt jo ihan ohi alkuperäisen aiheen. Tähänhän on alkaneet uskovaiset julistaa sanaansa ja he joita mikään oma uskonto-osio ei kiinnosta kommentoivat.
Aikasemminhan tänne perustettiin mm seksi osio, kun seksistä ei saanut kirjoittaa tällä vapaan sanan osastolla. Kyllä sille julistusosiolle mielestäni olisi ihan oikea tilaus. Nyt kun täällä on aina noita julistusavauksia viemässä sitä tilaa muulta paskanjauhamiselta. Uskonnoista toki voi keskustella, mutta julistamiset on todellakin niitä mitkä ärsyttää. Ja ainakin mua suarastaan alkaa ahdistamaan ainaiset helvetinkatkuiset keskustelut siitä kuka on hyvä ihminen ja kuka joutais grillille tirisemään.
Rasistiset keskustelut kuuluisi moderoida kokonaan pois.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
No onko semmosia ketjuja roikotettu kuukausikaupalla täällä? Ei.
Jos nyt yhden tai kaksi päivää joku ennustelee, niin ei ole sama asia kun yksi tämä että yksi leikkii jotain vapahtajaa viikosta toiseen.

Ja samantien poistoon noi kesäkuntoon ja muut vuoden kestävät ketjut, kuten askarteluketju.
Helvetti että jurppii.
Tietyssä mielessä olet ihan oikeassa. Tarkoitan, että joillekin aiheille voisi perustaa oman kerhon. Niin tehtiin aikoinaan sille ketjulle "Vieläkö löytyy hyvää sydäntä....", kun ketju alkoi joitakin ärsyttämään aika pahastikin.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Evankelioimiskanavaa vastustan, mutta asiallista keskustelua uskonno(i)sta kannatan, niin ateisti kuin olenkin.
Keskustelu on ok, mutta onko joku alati roikkuva rukoustarjoilu keskustelua enää. Ei minusta.
Samaa mieltä, ei ole. Jos joku haluaa rukoilla palstalaisten puolesta, rukoilkoon, ei siinä. Mutta jotenkin tuollaisen ketjun esilläpito tuntuu enemmänkin aloittajan sädekehän kiillottamiselta kuin pyyteettömältä hyväntekemiseltä.
On vaikea rukoilla, jos ei tiedä, minkä asian takia. On myös ihan reilua, että rukoillaan niiden puolesta, jotka sitä itse pyytävät. Grace ei kiillota sädekehäänsä, mutta jos ne pyynnöt on kaikkien nähtävillä, niin jokainen halukas voi silloin niiden asioiden puolesta rukoilla. Vaikka sinäkin voisit halutessasi niin tehdä. Mä uskon, että monet uskovaiset on Gracen kanssa mukana tossa jutussa.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Samaa mieltä, ei ole. Jos joku haluaa rukoilla palstalaisten puolesta, rukoilkoon, ei siinä. Mutta jotenkin tuollaisen ketjun esilläpito tuntuu enemmänkin aloittajan sädekehän kiillottamiselta kuin pyyteettömältä hyväntekemiseltä.
Näin just!
Eli te haluatte, että teidän puolesta rukoilaan? Mä luulin, et ne halukkaat ois ilmottaiutunut siihen ketjuun... Mä ku oon käsittänyt, et ihmiset ei tykkää, et niiden puolseta pyytämättä rukoillaan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
On vaikea rukoilla, jos ei tiedä, minkä asian takia. On myös ihan reilua, että rukoillaan niiden puolesta, jotka sitä itse pyytävät. Grace ei kiillota sädekehäänsä, mutta jos ne pyynnöt on kaikkien nähtävillä, niin jokainen halukas voi silloin niiden asioiden puolesta rukoilla. Vaikka sinäkin voisit halutessasi niin tehdä. Mä uskon, että monet uskovaiset on Gracen kanssa mukana tossa jutussa.
Voittehan perustaa kerhon? Vai onko niitä vielä mahdollisuus perustaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
En ole uskossa mutta jos lähdetään sille tielle että uskontoketjut kielletään niin sitten pitää kieltää kyllä nämä povausketjut ja kristallilapsiketjut ja "näin oudon unen, mitä se tarkoittaa?"-ketjut, horoskooppiketjut, islamaiheiset ketjut, ja tietenkin kaikki ateismia hehkuttavat ketjut!
No aivan samaa mieltä! Ihme vöyhkäämistä. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
En ole uskossa mutta jos lähdetään sille tielle että uskontoketjut kielletään niin sitten pitää kieltää kyllä nämä povausketjut ja kristallilapsiketjut ja "näin oudon unen, mitä se tarkoittaa?"-ketjut, horoskooppiketjut, islamaiheiset ketjut, ja tietenkin kaikki ateismia hehkuttavat ketjut!
Aivan. Silloin pääasiassa kaikki uskontoihin kohdistuva keskustelu voitaisiin käydä pääasiassa omassa osiossa. Tosin luulen että ainostaan seksiin kohdistuvat jutut viskataan omalle osiolle ja kaikki muu saisi yhä rehottaa tälläkin puolella.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Eli te haluatte, että teidän puolesta rukoilaan? Mä luulin, et ne halukkaat ois ilmottaiutunut siihen ketjuun... Mä ku oon käsittänyt, et ihmiset ei tykkää, et niiden puolseta pyytämättä rukoillaan.
Häh?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Samaa mieltä, ei ole. Jos joku haluaa rukoilla palstalaisten puolesta, rukoilkoon, ei siinä. Mutta jotenkin tuollaisen ketjun esilläpito tuntuu enemmänkin aloittajan sädekehän kiillottamiselta kuin pyyteettömältä hyväntekemiseltä.
Näin just!
Mä meinasin harmaana sen aloittaa mutta onneksi en aloittanut. Yksityisviestillä tulee pyyntöjä jotka jäisivät huomioimatta sen takia jos olisin harmaana. Monet ei halua "julkisesti" harmaanakaan laittaa rukouspyyntöjä.
Joten otin tietoisen "riskin" että joudun just tällaisen panettelen kohteeksi.
Lunatic voisi vaikka kertoa kun näköjään tiedät kuinka tehdä hyvin ihmisiä kohtaan saamatta sädekehää pään päälle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Samaa mieltä, ei ole. Jos joku haluaa rukoilla palstalaisten puolesta, rukoilkoon, ei siinä. Mutta jotenkin tuollaisen ketjun esilläpito tuntuu enemmänkin aloittajan sädekehän kiillottamiselta kuin pyyteettömältä hyväntekemiseltä.
Näin just!
Eli te haluatte, että teidän puolesta rukoilaan? Mä luulin, et ne halukkaat ois ilmottaiutunut siihen ketjuun... Mä ku oon käsittänyt, et ihmiset ei tykkää, et niiden puolseta pyytämättä rukoillaan.
No mä näen asian niin, että vaikka en itse usko Jumalaan sen enempää kuin rukouksiinkaan, niin ei se minulta ole pois, jos joku puolestani rukoilee. Itse en sellaista pyytäisi enkä varsinaisesti halua, että puolestani rukoillaan, mutta kiahan se on, että ihmiset haluaa hyvää toisilleen.

Se, mitä minä vastustan, on julkievankelioiminen. Jokainen rukoilkoon omassa rauhassaan mikäli niin haluaa tehdä, julkiseksi asiaa ei tarvitse tehdä.
 

Yhteistyössä