Kaikilta jumalilta anon anteeksiantoa

  • Viestiketjun aloittaja Häpäisijä/kö?
  • Ensimmäinen viesti
Häpäisijä/kö?
Olen muuttotouhuissa ja kova pakkaaminen ja ylimääräisen hävittäminen menossa. Tänään sitten revin vanhasta kouluajan raamatusta kannet irti ja pistin sivut paperinkeräykseen ja ne kannet sekajätteeseen. Vähän kirpaisi kun se oli sentään raamattu. Tekee jo pahaa tavallistenkin kirjojen hävitys. Mutta eikö raamattuja ole maailmassa kaikkein eniten, että riittäähän niitä. Jäi vielä yksi minullekin. Äidin lahjoittama, uusin Saarikosken käännös.
 
no juu
Alkuperäinen kirjoittaja Häpäisijä/kö?;29976323:
Olen muuttotouhuissa ja kova pakkaaminen ja ylimääräisen hävittäminen menossa. Tänään sitten revin vanhasta kouluajan raamatusta kannet irti ja pistin sivut paperinkeräykseen ja ne kannet sekajätteeseen. Vähän kirpaisi kun se oli sentään raamattu. Tekee jo pahaa tavallistenkin kirjojen hävitys. Mutta eikö raamattuja ole maailmassa kaikkein eniten, että riittäähän niitä. Jäi vielä yksi minullekin. Äidin lahjoittama, uusin Saarikosken käännös.
Mikset vienyt vaikka pelastusarmeijan kirpparille :(
 
Muistan kun rippikoulussa saimme raamatun ja revimme ohuita sivuja sätkäpaperiksi. Olin kova tyttö ja tein sätkiä raamatun sivuista naureskellen. Illalla nukkumaan mennessä peiton alla meni salaa kädet ristiin ja nopsaan rukoilin ettei jumala suuttuisi sivujen repimisestä. Heh. Kyllä se kotikasvatus ja jumalanpelko istuu ihmisessä tiukassa.
 
kokeiltu on
Muistan kun rippikoulussa saimme raamatun ja revimme ohuita sivuja sätkäpaperiksi. Olin kova tyttö ja tein sätkiä raamatun sivuista naureskellen. Illalla nukkumaan mennessä peiton alla meni salaa kädet ristiin ja nopsaan rukoilin ettei jumala suuttuisi sivujen repimisestä. Heh. Kyllä se kotikasvatus ja jumalanpelko istuu ihmisessä tiukassa.
Millä niitä sai poltettua kun savuttavat niin kauheasti? :D
 
yli päässyt
Vähän oli sama tilanne kuin ap:llä. Muutto ja karsinta. Heitin vanhan virsikirjan, katekismuksen ja jonkin hengellisiä lauluja sisältäneen kirjan roskiin. Päivä tai kaksi oli mielessä se raamatun pois heitto. Kouristi vatsaa ja kaikkea muuta.

Ja mihinkä nyt raamattuja voisi viedä. Divariinko, vai kirpparille. Joku tuossa ehdotti pelastusarmeijan kirpparia, mutta ei niitäkään ole kuin isoissa kaupungeissa, jos aina sielläkään.
 
Pieni on ap syntisi. Hyvin, hyvin pieni.

Se se törkeyden huippu oli, kun jenkkimosut jakoivat Guantanamo Bayn vankilassa arabivangeille vessapaperiksi koraaneja ja niiden sivuja. Ei ihme, että arabimaailmassa kirotaan alimpaan helvettiin ja kuolemaan kaikki hampurilaismussuttajat.
 
"Mary"
Pieni on ap syntisi. Hyvin, hyvin pieni.

Se se törkeyden huippu oli, kun jenkkimosut jakoivat Guantanamo Bayn vankilassa arabivangeille vessapaperiksi koraaneja ja niiden sivuja. Ei ihme, että arabimaailmassa kirotaan alimpaan helvettiin ja kuolemaan kaikki hampurilaismussuttajat.
Kuulostaa todella sadistiselta. Itse vien kans kodittomien eläinten kirppikselle kaikki siivousroinat tai laitan toriin myyntiin. Roskis ja takka vasta viimeisenä vaihtoehtona. Kuitenkin kirjan heittämisellä roskiin tuskin kuolet jos arvostat sen sisältöä etkä vain niitä kansia. Sullehan jäi luettavaksi vielä yks Raamattu.
 
Antoisia lukukomeuksia!
Raamatussa nimeomaan käsketään olla tekemättä kultaista vasikkaa, joten ei hätää! Lue Raamattusi vaikka netistä ja pyydä seurakunnastasi Katekismus, jos sekin on hukassa.
 
"Hmh"
Tässäpä aihepiiriin liittyvä Päivän Sana:

Jeesus sanoi: ”Jos te pysytte uskollisina minun sanalleni, te olette todella opetuslapsiani. Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita.”
Joh. 8:31–32

Etelä-Pohjanmaan Raamattukylän nimeen liittyy tarina. Ison vihan aikaan kylä poltettiin maan tasalle, yhtään torppaa ei jäänyt pystyyn. Kotinsa menettänyt pohjalaismies koki menetyksen niin raskaana, että kaivoi puukkonsa esille päättääkseen päivänsä. Samalla hän kuitenkin muisti, että ennen piiloutumistaan hän oli kätkenyt Raamatun kiven alle turvaan, ettei se sentään joutuisi tuhoajien käsiin. Mies etsi Raamattunsa ja alkoi lukea sitä. Raamattua lukiessa elämänhalu ja rohkeus palasivat hänen sydämeensä. Kylä rakennettiin uudelleen välillä yhdessä Raamattua lukien.

Kun toivo sidotaan Jumalan sanaan, voidaan kestää, vaikka elämä olisi raunioina kuin poltetun pohjalaisen kylän torpat. Jäljellä ovat edelleen Jumalan sanan lupaukset. Niiden varaan voi rakentaa elämän uudelleen, vaikka sen joutuisi aloittamaan palaneiden raunioiden savussa.


http://www.sro.fi/paivan-sana
 
vierailija
Ne on vain materiaa. Pääasia siinä on se tapa, miten ne heittää pois: pilkaten ja naureskellen vai silti Jumalaa kunnioittaen.
Hyväkuntoiset Raamatut huolitaan yleensä esim. Hopelle.
 

Yhteistyössä