Kaikille TEILLE jotka sanovat EI sikuinfluenssa rokotteelle!

Joku saattaa sanoa että kerjään verta nenästäni.. Mutta..
Aikani luettuani näitä "EI rokotetta" juttuja jne (kaikki varmaan tietävät nämä sadat aloitukset aiheesta) kyllästyin ja päätin tuoda oman mielipiteeni julki..

En puhu minkäänlaisena asiantuntijana, vaan mielipiteeni perustuvat maalaisjärkeen ja informaatioon mitä media on antanut..

Ensinnäkin mielestäni suomen kansalaisten (ja myös muidenkin maiden) taytyisi luottaa siihen mitä terveydenhuollon asiantuntijat päättävät, miksi ne päättäisivät rokottaa koko kansan jos se olisi jotenkin vaarallista, epäterveellistä tai muuten negatiivistä? Tuskinpa vain ihan hatusta ovat keksineet että tähän ko. tautiin täytyy koko kansa rokottaa, onhan se ihan saaketin kallistakin, eli ei se mikään heppoinen päätös ole. Ja asiantuntijoita ovat varmasti (ja iso liuta heitä) jotka ovat tämän asian päättäneet. Miksi meidän pitäisi tämä sitten kyseenalaistaa ja spekuloida ihan "väärän" suuntaan huonoksi asiaksi??

Toiseksi, vouhotetaan että siitä rokotteesta tulee sitä, tätä ja tuota sivuvaikutusta ja voi apua!! Noh, onko parin päivän kuume, käsikipuilu tai jotain muuta pientä tai vähän isompaa vaivaa pahempi kuin se itse tauti jos se iskee voimakkaana?? itse en saanu rokotteesta kuin 2 päivän käsikivun (vähän niinkuin joku olisi lyönyt lujaa olkapäähän) ja miehellä oli omijen sanojensa mukaan pari päivää olo "niinkuin olis flunssainen ja kuumeinen muttei kuitenkaan ole flunsaa ja kuumetta" ja se käsikipu. Mutta hänkin totesi että ennemmin hän tämän "kärsii" kuin sen sairauden.. Meidän vauva on alle 6 kk eikä saanut rokotetta, täytyy vain toivoa että hän säästyy koko taudilta..

Sitten luetaan lehdistä (/palstalta) kun on joutunut sairaalaan se ja tämä ja tuo, ja nämäkin olisivat varmaan selvinneet ilman mitään hoitoa rokotteella (mutta eiväthän he olisivat vielä sitä saanee koska rokotettu on vasta pari viikkoa) sama koskee sitä pientä tyttöä sieltä torniosta.. Tosi surullista.. Mutta näitä tarinoita tulee varmasti lisää ku se jyllää, ja ajatus mitä ajan tässä takaa on että näistä tarinoilta vältyttäisiin ottamalla se rokote. Tosihan on sekin ettei kaikki saa sitä tautia voimakkaana, mutta kuka piru sen ennustaa tuleeko se voimakkaana, lievänä, jotain siltä väliltä vai ei ollenkaan?!! -Ei kukaan..
Enkä kirjoita tätä sen takia et saan sitten viikkojen (kuukausien) jälkeen ilkkua "Mitä minä sanoin" kun kirjoitetaan että "joku sai possuflunssa ja voi kovin huonosti, olisimpa ottanut rokotteen niin tältäkin oltais vältytty.."

Olen nyt puhunut.
Viekää ladon taakse jos siltä tuntuu..
 
ei
no pakkohan ne kalliit rokotteet on pistää johonkin kun on hätäpäissään ne tilattu.
taudin kanta on muuttunut, tulee siis varmaan vielä muuttumaan jolloin ei enää suojaa.
tarttuvuus on nyt sitä luokkaa että tuskin ehtii vaikuttamaan.
näen että tauti ei ole niin paha että sitä vastaan täytyisi rokottein suojautua.
 
kaikenlaista
Pitäisköhän sun keskittyä ihan vaan omaan elämääsi?

Mä en voi vieläkään mitenkään käsittää, että on olemassa ihmisiä, joille toisten tekemiset ja tekemättä jättämiset muodostavat koko elämän sisällön. Ei ole varmasti helppoa tuokaan, yrittää kontrolloida muita ihmisiä keinolla millä hyvänsä. Vaikka sitten pelottelemalla tai väheksymällä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Nii.. suositeltiinhan sitä talidomidia raskauspahoinvointiinki aikoinaan :whistle:
Että varmaan kannatti luottaa "asiantuntijoihin".
nimenomaan AIKOINAAN, jolloin ei vielä lääketiedekkään ollut näin kehittynyttä kuin nykyään.
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Nii.. suositeltiinhan sitä talidomidia raskauspahoinvointiinki aikoinaan :whistle:
Että varmaan kannatti luottaa "asiantuntijoihin".
nimenomaan AIKOINAAN, jolloin ei vielä lääketiedekkään ollut näin kehittynyttä kuin nykyään.
Niin no, voihan olla että muutaman kymmenen vuoden päästä ihmetellään tätä rokotushommaa mitä nyt on. Voihan olla että jotain vakavia sivuvaikutuksia ilmenee vasta sitten vuosien päästä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Nii.. suositeltiinhan sitä talidomidia raskauspahoinvointiinki aikoinaan :whistle:
Että varmaan kannatti luottaa "asiantuntijoihin".
nimenomaan AIKOINAAN, jolloin ei vielä lääketiedekkään ollut näin kehittynyttä kuin nykyään.
Eikös se rokotetta valmistava firma itsekin myönnä, että tietoa on kovin vähän? Sitä kerätään lisää rokotteen käytön aikana, mutta pitkäaikaisvaikutuksia ei voida tietää, ja paljonpa se tieto enää siinä vaiheessa auttaakin kun piikki on jo tuikattu.
 
ei
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Nii.. suositeltiinhan sitä talidomidia raskauspahoinvointiinki aikoinaan :whistle:
Että varmaan kannatti luottaa "asiantuntijoihin".
nimenomaan AIKOINAAN, jolloin ei vielä lääketiedekkään ollut näin kehittynyttä kuin nykyään.
Eikös se rokotetta valmistava firma itsekin myönnä, että tietoa on kovin vähän? Sitä kerätään lisää rokotteen käytön aikana, mutta pitkäaikaisvaikutuksia ei voida tietää, ja paljonpa se tieto enää siinä vaiheessa auttaakin kun piikki on jo tuikattu.
nii, kaikki kehittyy joskus mennään metsää joskus perse edellä puuhun..

mulle on annettu 2kk neuvolassa ohjeeksi tuoremehut ja raasteet. ;) nykyään pitäs tissimaidolla pärjätä 6kk ikään asti..
 
Sara
Noita sivuvaikutuksista vouhkaamista minäkin ihmettelen. Eikö se ole ihan normaalia, että rokotteesta tulee pistoskohdan arkuutta ja jopa kuumeilua. Pienempi paha se kai on kuin sikaflunssan takia tehohoitoon joutuminen, kun ei pysty hengittämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Noita sivuvaikutuksista vouhkaamista minäkin ihmettelen. Eikö se ole ihan normaalia, että rokotteesta tulee pistoskohdan arkuutta ja jopa kuumeilua. Pienempi paha se kai on kuin sikaflunssan takia tehohoitoon joutuminen, kun ei pysty hengittämään.
Mä olettaisin, että vouhkaajat vouhkaa vakavimmista sivuvaikutuksista sekä pitkäaikaisvaikutuksista, ei pistoskohdan arkuudesta tai lämmönnoususta.
 
ihmettelen
Miksi joillakin ihmisillä on täällä pakonomainen mielle aivopestä porukkaa ???
Jokainen tekee omat päätöksensa ITSE oli se sitten rokotus tai ei.

Eipä kausi-influenssarokote ole herättänyt mitään tällaista kiihkomielisyyttä vaikka aivan sama asia kyseessä.
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Noita sivuvaikutuksista vouhkaamista minäkin ihmettelen. Eikö se ole ihan normaalia, että rokotteesta tulee pistoskohdan arkuutta ja jopa kuumeilua. Pienempi paha se kai on kuin sikaflunssan takia tehohoitoon joutuminen, kun ei pysty hengittämään.
Mä olettaisin, että vouhkaajat vouhkaa vakavimmista sivuvaikutuksista sekä pitkäaikaisvaikutuksista, ei pistoskohdan arkuudesta tai lämmönnoususta.
No kyllä tänne on linkitetty jotain ruotsalaisten oireita, kun on ollut päänsärkyä ja käsi niin helkatin kipeä ja kuumetta usean päivää. Mun mielestä noi kaikki on kuitenkin pientä sen taudin rinnalla, jos se sattuu tulemaan pahana.
Enkä mäkään ihan varauksetta siihen rokotukseen suhtaudu, pelkään siis vakavia sivuvaikutuksia, mutta noi kaikki on mun mielestä jopa normaaleja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaikenlaista:
Pitäisköhän sun keskittyä ihan vaan omaan elämääsi?

Mä en voi vieläkään mitenkään käsittää, että on olemassa ihmisiä, joille toisten tekemiset ja tekemättä jättämiset muodostavat koko elämän sisällön. Ei ole varmasti helppoa tuokaan, yrittää kontrolloida muita ihmisiä keinolla millä hyvänsä. Vaikka sitten pelottelemalla tai väheksymällä.

Ensinnäkin toisten ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset ei vaikuta kyl yhtään mun kaljan hintaan!! Enkä ole kontroilloimassa tai holhoomassa ketään, vai oletko sinä kenties kontroilloitavissa?? -Tuskin!! Lähinnä pointtini oli todellakin se ettei tarvis lukea YHTÄKÄÄN tekstiä missä sanotaan että "Olisipa otettu rokote"! Se olisi ikävää luettavaa..
 
kasvakaa aikuisiksi
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Miksi joillakin ihmisillä on täällä pakonomainen mielle aivopestä porukkaa ???
Jokainen tekee omat päätöksensa ITSE oli se sitten rokotus tai ei.

Eipä kausi-influenssarokote ole herättänyt mitään tällaista kiihkomielisyyttä vaikka aivan sama asia kyseessä.
Siis niin täysi peesi tähän!
Kauheaa kiihkoilua, melkein sota saatu syttymään tästäkin. Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu, ottaako joku toinen rokotteen vai ei?
 
Hohhoijaa.
Kaikki ei siihen sairastu, osalla se on täysin oireetonta ja ovat tietämättään sen sairastaneet. Äsken Ylen uutissakin kerrottiin, että Suomessa sairastuneita tulee olevan oletettua vähemmän tai jotain sellaista.

Alkusyksyllä tai jopa kesällä Ajankohtaisessa kakkosessa haastateltiin naista joka oli sairastanut sikataudin ja hän siinä sanoi ettei se ole niin paha kuin on annettu ymmärtää.

Joka vuosi on tavallista influenssaa jolloin ihmisiäkin kuolee. Nyt kaikki nuhat ja kuumeet luokitellaan paniikissa siaksi ja hysterisoidaan ihan liikaa.

Mä en ota rokotetta vaikka saattaisin kuulua riskiryhmäänkin. Evvk. Rokotetta ei ole tarpeeksi tutkittu mitä se voi myöhemmin vaikka aiheuttaa ja sen ottaminen voi olla turhaa jos ei edes sairastu.

Näin myös kesällä unta, että kaikki rokotetut kuolee normaalia aiemmin, yhtenä päivänä kaduilla oli vain ihmiset jotka ei ollut ottaneet rokotetta, oli melko aavemainen tunnelma :D
 
niin joo
no joo, ja jos taas lääkkeistä jotain aiheutuu niin koskkaan ei tulla tietämään mitä. eihän syöpienkään alkuperää tarkasti voida paikantaa. koska syövät kehittyvät vuosia tai vuosikymmeniä. kukaan ei tiedä sitten tarkasti johtuuklo rokotjuksesta vai kännyköiden säteilystä tai mastoista tai ruoan lisäaineista vai myrkyistä maaperässä tai torjunta-aineista meidän tehotuotetussa ruoassa.

joten jos joskus joku sanoo että olisinpa ottanut, et voi tietää koskaan miten paljon haittaa rokotuksesta on, koska myrkyt kerääntyvät pikkuhiljaa elimistöön, heillä ei tule koskaan olemaan mahdollisuutta sanoa, enpä olisi ottanut.
 
ei
Alkuperäinen kirjoittaja ei :
Miksi ottaisin??
Sikainfulenssa ei ole sen tappavampi kuin normaali kausi-infulenssa!En ole ottanu kausi-infulenssa rokotetta enkä ota sikainfulenssa rokotettakaan.
älä omi mun nikkiä.. http://www.sikainfluenssa.fi/rokote/haittavaikutukset/ kivaa luettavaa
 

Yhteistyössä