Kaikille possupiikin ottaneille!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joko teidän lapset ikääntyy?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nnn";25604235]Mekään ei rokotettu ja saatiin kuulla samanlaista syyllistämistä :( Mutta silti en tunne vahingoniloa rokotuksen ottaneita kohtaan. Tai paremminkin lapsilleen rokotuksen ottaneita kohtaan. Jokainen vanhempi varmasti on tehnyt päätöksen sen mukaan minkä on ajatellut olevan parasta lapsilleen. Onneksi näitä oireita ei ole tullut kuin harvoille.[/QUOTE]
Näin minäkin uskon.

Varmaksi ei voi koskaan tietää, pitää vaan käsitellä sitä tietoa mikä sillä hetkellä on saatavilla, ja tehdä päätös parhaaksi katsomallaan tavalla. Jälkiviisaus tai ainakin ilkeä vahingonilo on ihan turhaa.

[QUOTE="vieras";25604246]Mihin perustat tuon, että tiesivät turvallisemmasta rokotteesta???[/QUOTE]

Eiköhän jokainen joka asiaa viitsi tutkia tietänyt että on turvallisempikin rokote + sen että rokote on testaamaton.
Ei siis pelkästään viranomaiset tienneet..

Alkuperäinen kirjoittaja Hö;25604354:
Eiköhän jokainen joka asiaa viitsi tutkia tietänyt että on turvallisempikin rokote + sen että rokote on testaamaton.

Kaikki rokotteet olivat testaamattomia. Edelleenkään en usko, että olisi tuolloin ollut faktaa turvallisemmasta rokotteesta, mutta en intä enempää :)

Mä en henk koht luottanut piikkiin, mutta en myöskään siihen ettei mulle ja vauvalle käy huonosti jos ei oteta. Siksi olin 50-50 ja kyllä olin asiaa tutkinut lukemalla vaikka kuinka paljon, harvoja asioita on niin harkiten vatvottu kuin tuota, joten siitä on turha puhua edes. Lopulta päätin ottaa piikin. Tein parhaani, kuten sinäkin.

Itse kuuntelin ulkomailla lääkäriä ja sanoi että ei ole tutkittu tarpeeksi varsinkaan lasten kohdalla. Täällä oli myös toinen turvallisempi piikki olemassa, jonka osa sai. Mutta jätin rokotuksen kokonaan väliin perheen kohdalta. En tiedä miksi Suomen laitos olivat niin rokotteen takana, kun kuitenkin ulkomailla oli isojakin epäilyjä asian suhteen ja turvallisempi tiedossa. Uskon että jotain isompaa oli takana, miksi sitä tuputettiin niin kovasti Suomessa. Eikö meidän laitos ole ajantasalla vai miten on voideltu ajamaan asiaan. No tämä nyt vain minun yksinkertainen mielipide.

No just mietin että miten tuo voi täyttää jo 3 kun tuntuu että justhan se synty. Itsekkin ihan rupsahtanut olen... Syytän tästä sikapiikkiä!!!

Ei vaan, todella surullista että rokotteesta tulee tällasta. Luulen että kyse on siitä että näillä oireita saaneilla henkilöillä on ollut nämä sairaudet piilevänä ja rokote sitten laukaisi ne. Laukaiseva tekijä olisi voinut ajan myötä olla esim. säilöntäaineet, huonot elämäntavat, stressi, joku muu sairaus jne.

Kamalaa silti!

Ihmettelen sitä että tästä tehdään nyt kerta toisensa jälkeen tällaisia irvailuketjuja ja samaan aikaan kuitenkin saastutetaan lapsia kaikenmaailman säilöntä- ja lisäaineilla ja sokerimössöillä. Voi olla kuulkaa ihan sama vaikutus. Eihän siitä ole edes kauaa kun ihmiset vasta heräsivät natriumglutamaatin vaaroihin ja sitä ennen iloisena syötettiin mussukoille nakkia. On niin hyvääää!!! Kukaan ei vaan pahemmin viitsi tästä toisille tuputtajille naureskella, sillä on tainnut olla itse yhtä pöljää sakkia. Olisihan tätäkin asiaa itse voinut tutkia aiemmin?!?

Tällanen lällättely, toisten lyttääminen ja oman erinomaisuutensa todistelu on niin nykypäivää. Oksettavaa, mutta näin on.

4 lasta saanu kaikki piikit mitä tarjolla ja lisäks possu/sika ja lenssupiikit eivätkä kärsi mistään oireista.
Joukosta joku aina saa jotain vikaa kun ollaan geneettisesti niin monimuotoisia.

Eräs äiti perhekerhossa julisti suureen ääneen, miten possupiikistä kieltäytyvät odottajat tulisi ottaa neuvolassa tarkempaan syyniin koska vaarantavat sikiön hengen. Samoin lastenneuvoloiden ja koulujen velvollisuus olisi tehdä välittömästi lastensuojeluilmoitus lapsista, joille vanhemmat eivät anna lupaa rokotukseen. En uskaltanut yleisen lynkkauksen pelossa kertoa, etten ottanut rokotetta, olin raskaana, eikä sitä annettu kenellekään lapsistamme.

Puolisen vuotta sitten sama äiti tuli perhekerhoon. Väsyneenä, itkettyneen näköisenä. Heidän poikansa oli sairastunut narkolepsiaan ja hän sai erittäin pahoja raivokohtauksia. Neuvola oli tehnyt heistä lastensuojeluun ilmoituksen ja poika oli ollut psykiatrisella osastojaksolla. Ääni väristen mamma vikisi, ettei tahdo jaksaa perhetyöntekijöitäkään ja ahdistuu sossuasiakkuudesta.

Anteeksi vaan kaikille, mutta pimeä puoleni myhäili muutaman sekunnin ajan. Joskus olisi hyvä katsoa mitä suustaan päästelee, se voi koitua omaksi kohtaloksi.

Eräs äiti perhekerhossa julisti suureen ääneen, miten possupiikistä kieltäytyvät odottajat tulisi ottaa neuvolassa tarkempaan syyniin koska vaarantavat sikiön hengen. Samoin lastenneuvoloiden ja koulujen velvollisuus olisi tehdä välittömästi lastensuojeluilmoitus lapsista, joille vanhemmat eivät anna lupaa rokotukseen. En uskaltanut yleisen lynkkauksen pelossa kertoa, etten ottanut rokotetta, olin raskaana, eikä sitä annettu kenellekään lapsistamme.

Puolisen vuotta sitten sama äiti tuli perhekerhoon. Väsyneenä, itkettyneen näköisenä. Heidän poikansa oli sairastunut narkolepsiaan ja hän sai erittäin pahoja raivokohtauksia. Neuvola oli tehnyt heistä lastensuojeluun ilmoituksen ja poika oli ollut psykiatrisella osastojaksolla. Ääni väristen mamma vikisi, ettei tahdo jaksaa perhetyöntekijöitäkään ja ahdistuu sossuasiakkuudesta.

Anteeksi vaan kaikille, mutta pimeä puoleni myhäili muutaman sekunnin ajan. Joskus olisi hyvä katsoa mitä suustaan päästelee, se voi koitua omaksi kohtaloksi.
Oksetat minua! Senkin ihmishirviö! :x

No tällä todistit, että olet ihan samanlainen kuin äiti silloin ennen piikkiä. Etpä kuulosta sen paremmalta. :/

[QUOTE="vieras";25604246]Mihin perustat tuon, että tiesivät turvallisemmasta rokotteesta???[/QUOTE]

Suomeen ei tilattu adjuvantittomia rokotteita, vaikka niitä olisi ollut saatavilla. Joihinkin maihin niitä tilattiin juuri siksi, ettei adjuvantillista rokotetta oltu tutkittu riittävästi.

• Tykkää
Reactions: ohukainen
Älähän nyt tiiru. :) Minä halasin sitä äitiä ja toivotin jaksamisia. Lupasin ottaa nuorempia lapsia hoitoon jos hän tarvitsee apua. En maininnut sanallakaan omaa päätöstäni jättää piikki väliin. Enkä maininnut silloinkaan kun hän asiaa julisti silmät kiiluen, vaikka hän loukkasi minua tietämättään todella, todella pahasti. Muutama muu äiti komppasi tätä julistajaa, kuin yhteisessä hurmoksessa haukkuivat ja hokivat miten pitää lapset ottaa pois niiltä jotka rokotuksesta kieltäytyvät.

Minä olin hiljaa silloin. Olin nytkin hiljaa. Olisin voinut aloittaa saman paatoksen kuin tämä äiti, aiheesta "rokottaneet vanhemmat ovat huonoja". Enpä sitä tehnyt. Tästä ei kukaan itseään tunnistä, enkä loukkaa ketään henkilökohtaisesti.

Ymmärrän. Se, että pimeä puolesi myhäili pienen hetken ajan, on ihan inhimillistä tuossa tilanteessa.
Se, että olisit alkanut aukomaan päätäsi tuolle äidille, ei olisi ollut inhimillistä. Mutta niinhän et tehnyt.

Joskus sitä vaan tulee sekuntien ajaksi mieleen jotain sellaista, jota ei saisi tulla.

Valitettavasti asia meni näin kuten Anatolia kirjoitti. En mahtanut ajatukselle mitään, se tuli ja meni samantien. Se ei kuitenkaan ulospäin näkynyt millään tavalla, mammakerhossa kuvitellaan edelleen että mekin kävimme piikillä.

Älä valehtele. Muka 'muutaman sekunnin' pimeä puolesi myhäili, kyllä sä vieläkin taidat olla todella vahingoniloinen. Oikein vikisevä mamma... Kamala ihminen sä olet. :( Ja sairasta että tuollaiset saa lapsia. Olet iloinen kun joku PIENI LAPSI saa elinikäisen sairauden...

Mulle tämä todistaa että perhekerhot on per***stä. Jotkut aukoo päätään julkisesti miettimättä mitä sieltä suoltaa takapirujen siivittämänä ja toiset kaksnaamaset puhuu pas**a minkä kerkeää. Takinkääntäjiä, kaksnaamasia....

Juu, en ole missään nimessä iloinen lasten sairaudesta, en sentään ole hirviö. Tuli vaan hetkeksi fiilis, että kannattaisi vähän tarkemmin suodattaa juttujaan, miten ihmisiä ääneen haukkuu, ivaa ja uhkailee. Ettei käänny itseä vastaan. Ihan ajatuksen tasolla pyörittelen juttua, en todellakaan ole tyytyväinen kenenkään lapsen sairastumisesta.

Vikisevä mamma on kevyt ilmaisu siihen nähden millaista kommenttia tämä äiti kohdisti rokottamattomiin odottajiin. Puhui jopa pakkosteriloinnista jos vauva syntyy hengissä, eli sterilointi synnytyksen jälkeen vasten tahtoa tällaiselle odottajalle joka ei suostunut rokottamaan itseään.

Onko tuollaiset puheet ihan ok?

Anteeksi, jos olen väärässä, mutta provolta kuulostaa. Jos on narkolepsiadiagnoosi, niin siitä ei ls-ilmoitusta tule. Ja hoidetaan muualla kuin psykiatrisella, nimittäin neurologisesta sairaudesta kyse. Mutta voihan se olla, että näin villejä eroja sairaanhoidossa alueittain on...

Voi apua, siksikö tolle meijän tytölle on alkanu rinnat kasvaa ja karvoituskin lisääntynyt, viime viikolla alko kuukautiset - mitä mä oon oikeen tehny pilannu pienen tytön elämän :( Eihän tolla oo ikää vielä ku 14

Mä muistan. Mulle jäkätettiin myös siitä, että vaarannan paitsi lasteni terveyden, myös muiden terveyden kun tauti pääsee minun ja kaltaisteni takia leviämään - plus lisäksi olin kuulemma kamalan vastuuntunnoton hoitaja joka ei saisi potilaisiin koskeakaan kun en sikapiikkiä ottanut, miten oikein kehtaan hoitoalalla ollakaan. Sikainfluenssan piti myös tappaa melko varmasti jos lapset sen saavat, joten mulla olisi lasteni verta käsissäni, ja mitä muuta kaunista silloin kuulinkaan. "Älä sitten itke tai kerjää sympatiaa KUN lapsesi sikainfluenssaan kuolevat", jne.

Mutta siitä on jo ikuisuus aikaa. Aika pikkumainen ja pitkävihainen olisin, jos nyt ilkkuisin että lällällää ja hähhähhää...enkä myöskään pystyisi tuntemaan iloa siitä että jonkun lapsi on sairastunut vakavastikin.

Ihan alussa, kun alkoi olla puhetta siitä että piikki ei ollutkaan turvallinen, niin tuli hetkellinen "mitäs mä sanoin!"- fiilis, mutta sekään ei kauan kestänyt, enkä sitäpaitsi ollut siitä ylpeä, mutta se nyt vaan oli kai ihan luonnollinen reaktio.

En kaipaa anteeksipyyntöä. Se riittää, että tiedän toimineeni oikein lasteni ja varmaan itsenikin kannalta. Lapset sairastivat sikainfluenssan, kuumetta kesti jotain 4 päivää ja yskää vielä pari päivää lisäksi - ihan perusflunssa siis heillä, meihin vanhempiin se ei tarttunutkaan.

Jatkossakin aion luottaa omiin tuntemuksiini, enkä mennä hysteerisenä massan mukana.

Tähän PELOTTELUUN perustuu koko rokotusohjelma! Minullekkin sanottiin synnärillä -98, en suostunut BCG-piikkiä antaa laittaa lapselleni. Lääkäri käytti KUN sanaa.KUN lapsesi kuolee... Kesällä täyttää 14v... Todella törkeetä toimintaa. Ja heikommat uskoo/suostuu lapsensa myrkyttämään, valitettavasti.

Yhteistyössä