Kaikille possupiikin ottaneille!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joko teidän lapset ikääntyy?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kuule, turha sitä on enää parkua. Kaikkea ei elämässä voi tietää etukäteen. Nuo piilevät taudit olisivat yhtä hyvin puhjeta jonkun muun asian seurauksena.

No kyllä mun mielestä se oli aika arvattavissa etukäteen, että jotain hämärää siinä koko touhussa on.
Oma järki sanoi, että noin nopeesti ei voi olla rokote testattu turvalliseksi, sekä myös sen, että koko tauti oli liioiteltu.
ja niinhän nyt on myönnetykin.

mun muksu sai sen sillon joskus ja tossahan tuo porskuttaa terveenä. Kaikissa rokotteissa on riskinsä, eikä kaikille tule mitään. Riskinsä on myös taudeissa joita vastaan rokotetaan. En usko että se ite rokote on narkolepsian tehny, aktivoinut ehkä mut kyl se vaatii muutakin puhjetakseen. Sillon ois maassa paljon enempi vielä sairastuneita.

Mua kanssa etoo sellaiset lällättäjät, jes me ei otettu rokotetta, kärsikää!

Mieti nyt, jonkun oma lapsi sairastunut ja jonkun mielestä kovinkin hauskaa ja toivottaa vaan hyviä kärsimyksiä.

Huhhei :(

Ps. me ei otettu.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Minua ihmetyttää se miten jotkut tuntuvat oikein nauttivan ja ylpeilevän siitä, että osalle rokotetuista lapsista tuli narkolepsia ja muita oireita.
Satutko muistamaan, millaista järkytystä, syyllistämistä, painostamista ja silkkaa paskaa he saivat osakseen, jotka eivät osallistuneet rokotejonoihin?

Eipä ole kukaan kertaakaan pyytänyt niitä sanoja anteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin;25604083:
Satutko muistamaan, millaista järkytystä, syyllistämistä, painostamista ja silkkaa paskaa he saivat osakseen, jotka eivät osallistuneet rokotejonoihin?

Kyllä muistan tuon tilanteen, mutta itse en ottanut rokotetta enkä kokenut, että minua olisi yhteiskunnan tai terveysviranomaisten taholta painostettu ottamaan rokote. Osa yksittäisistä ihmisistä on varmasti arvostellut päätöstäni.

Kaikki lapset rokotettiin. Vanhemmalle lapselle on tullut liuta diagnooseja rokotteen ottamisen jälkeen. MUTTA oirehti lapsi jo ennen rokotetta, niin että tuskinpa johtui siitä.

Menin vain massan mukana, kun pelkäsin niin kovasti, että lapsemme kuolevat siihen flunssaan. Minkäs teen enää, paskat on jo housuissa. :(

Ja sä huomasit vain tän puolen? Kuule se oli silkkaa haukkumista molempii suuntiin jota itse silloin vielä kun en ollut päättänyt, katsoin ns puolueettomasti kauhuissani. Nyt on aika kostaa? Ei jumalauta :laugh: säälittävää. Loppujen lopuksi kukaan ei voinut tietää totuutta turvallisuudesta tai vaarallisuudesta, mutta kaikkihan tiesivät ehdottoman totuuden ja tällä sitten sättivät. Ja niinhän se menee, aina jompikumpi oli sitten "oikeassa", jolloin voi aloittaa lällätyksen kuin pikkulapsi. Voitte olla ylpeitä itsestänne...

Meidän tyttö sai sen kolmannella.
Mä tiesin, ettei siinä kai kauhesti tehoa olis, mutten aavistellut tälläistä.
Noin kuukausi tästä eteenpäin lapsen 26 oppilaan luokalla oli joka päivä vain n. 10 oppilasta.
Oma lapseni ei ollut kipeänä.
No, se juttu on jo ohi ja turha enää surkutella.
Lapsi on edelleen terve, eikä lainkaan ikäistään vanhemman oloinen viidesluokkalainen.

Me otettiin rokote. Sillä hetkellä ja sillä tiedolla koin sen paremmaksi vaihtoehdoksi, jos olisin tiennyt sen mitä nyt tiedän niin tehtäis toisin.
Typerää tuollainen lällättely ja jälkiviisastelu silti.
Luin eilen koko pitkän jutun aiheesta Kuukausiliitteestä ja surullista.

Mielestäni nuo haittavaikutukset ovat täysin ok ja odotettavissa. Ei voida olettaa, että testaamaton rokote olisi turvallinen kaikille ihmisille.

Parempihan se testata ihmisillä ihmisten lääkkeitä. Eläimillä tehdyt kokeet eivät välttämättä ole luotettavia.

Mä muistan. Mulle jäkätettiin myös siitä, että vaarannan paitsi lasteni terveyden, myös muiden terveyden kun tauti pääsee minun ja kaltaisteni takia leviämään - plus lisäksi olin kuulemma kamalan vastuuntunnoton hoitaja joka ei saisi potilaisiin koskeakaan kun en sikapiikkiä ottanut, miten oikein kehtaan hoitoalalla ollakaan. Sikainfluenssan piti myös tappaa melko varmasti jos lapset sen saavat, joten mulla olisi lasteni verta käsissäni, ja mitä muuta kaunista silloin kuulinkaan. "Älä sitten itke tai kerjää sympatiaa KUN lapsesi sikainfluenssaan kuolevat", jne.

Mutta siitä on jo ikuisuus aikaa. Aika pikkumainen ja pitkävihainen olisin, jos nyt ilkkuisin että lällällää ja hähhähhää...enkä myöskään pystyisi tuntemaan iloa siitä että jonkun lapsi on sairastunut vakavastikin.

Ihan alussa, kun alkoi olla puhetta siitä että piikki ei ollutkaan turvallinen, niin tuli hetkellinen "mitäs mä sanoin!"- fiilis, mutta sekään ei kauan kestänyt, enkä sitäpaitsi ollut siitä ylpeä, mutta se nyt vaan oli kai ihan luonnollinen reaktio.

En kaipaa anteeksipyyntöä. Se riittää, että tiedän toimineeni oikein lasteni ja varmaan itsenikin kannalta. Lapset sairastivat sikainfluenssan, kuumetta kesti jotain 4 päivää ja yskää vielä pari päivää lisäksi - ihan perusflunssa siis heillä, meihin vanhempiin se ei tarttunutkaan.

Jatkossakin aion luottaa omiin tuntemuksiini, enkä mennä hysteerisenä massan mukana.

Viimeksi muokattu:
Ja sä huomasit vain tän puolen? Kuule se oli silkkaa haukkumista molempii suuntiin jota itse silloin vielä kun en ollut päättänyt, katsoin ns puolueettomasti kauhuissani. Nyt on aika kostaa? Ei jumalauta :laugh: säälittävää. Loppujen lopuksi kukaan ei voinut tietää totuutta turvallisuudesta tai vaarallisuudesta, mutta kaikkihan tiesivät ehdottoman totuuden ja tällä sitten sättivät. Ja niinhän se menee, aina jompikumpi oli sitten "oikeassa", jolloin voi aloittaa lällätyksen kuin pikkulapsi. Voitte olla ylpeitä itsestänne...

Viranomaiset kuitenkin tiesivät, että rokotetta ei ole testattu lapsilla ja he tiesivät myös, että saatavilla olisi ollut turvallisempi rokote.

Alkuperäinen kirjoittaja Joko teidän lapset ikääntyy?;25603938:
Kannattaako uskoa kaikkea hölynpölyä?

Siis pidät kuitenkin Iltalehteä luotettavana lääketieteellisenä lähteenä, jonka perusteella pohtia omia terveysasioita ja -valintoja?

Mä muistan. Mulle jäkätettiin myös siitä, että vaarannan paitsi lasteni terveyden, myös muiden terveyden kun tauti pääsee minun ja kaltaisteni takia leviämään - plus lisäksi olin kuulemma kamalan vastuuntunnoton hoitaja joka ei saisi potilaisiin koskeakaan kun en sikapiikkiä ottanut, miten oikein kehtaan hoitoalalla ollakaan. Sikainfluenssan piti myös tappaa melko varmasti jos lapset sen saavat, joten mulla olisi lasteni verta käsissäni, ja mitä muuta kaunista silloin kuulinkaan. "Älä sitten itke tai kerjää sympatiaa KUN lapsesi sikainfluenssaan kuolevat", jne.

Mutta siitä on jo ikuisuus aikaa. Aika pikkumainen ja pitkävihainen olisin, jos nyt ilkkuisin että lällällää ja hähhähhää...enkä myöskään pystyisi tuntemaan iloa siitä että jonkun lapsi on sairastunut vakavastikin.

Ihan alussa, kun alkoi olla puhetta siitä että piikki ei ollutkaan turvallinen, niin tuli hetkellinen "mitäs mä sanoin!"- fiilis, mutta sekään ei kauan kestänyt, enkä sitäpaitsi ollut siitä ylpeä, mutta se nyt vaan oli kai ihan luonnollinen reaktio.

En kaipaa anteeksipyyntöä. Se riittää, että tiedän toimineeni oikein lasteni ja varmaan itsenikin kannalta. Lapset sairastivat sikainfluenssan, kuumetta kesti jotain 4 päivää ja yskää vielä pari päivää lisäksi - ihan perusflunssa siis heillä, meihin vanhempiin se ei tarttunutkaan.

Jatkossakin aion luottaa omiin tuntemuksiini, enkä mennä hysteerisenä massan mukana.

Mekään ei rokotettu ja saatiin kuulla samanlaista syyllistämistä :( Mutta silti en tunne vahingoniloa rokotuksen ottaneita kohtaan. Tai paremminkin lapsilleen rokotuksen ottaneita kohtaan. Jokainen vanhempi varmasti on tehnyt päätöksen sen mukaan minkä on ajatellut olevan parasta lapsilleen. Onneksi näitä oireita ei ole tullut kuin harvoille.

Yhteistyössä