Kaikille ei pitäisi koiraa antaa ollenkaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Törmäsin jälleen kerran lenkillä aika nuijaan koiranomistajaan. Kuljemme usein heidän talonsa ohi ja heidän pikkuinen lattiamoppinsa on aina vapaana ja syöksyy pihalta räksyttäen kohti omaa koiraani. Minun koirani on isompi, varmaan 10 kg painavampi kuin se räksyttävä pikkurakki, eikä se todellakaan siedä kaikkia. Se on vanha narttu, joka helposti hihnassa ärähtää toisille. Koskaan se ei ole ketään vielä syönyt, mutta koira on koira, eikä siihen voi mielestäni täysin 100 % luottaa. En siis halua ottaa mitään riskejä, että koirien välille syntyisi tappelu, koska sille pikkukoiralle siinä huonosti kävisi ja minä saisin syyt niskoilleni. Tilanne on aika hullu, kun raivoisasti omaa pihaansa puolustava rakki hyökkää kohti hihnassa olevaa koiraani ja omistaja vaan tyynesti toteaa vieressä, että se tulee nyt teitä tervehtimään. :headwall:

Tänään sanoin äijälle, että tämä syö sen, älä päästä sitä lähelle. Ukolle tuli kiire pyydystää omaan koiraansa ja aika heikosti näytti koira tottelevaan. (yllätys, yllätys). Äijä huuteli mun perääni, että sulla on vihainen koira. Minun koirani ei edes kertaakaan ärähtänyt, vaikka moppi räksytti vieressä. Tulipa mieleen, että kaikille ei koiran omistaminen taida sopia. Ensinnäkin koirien irtipitäminen on kielletty ja toisekseen itse en ikinä päästäisi omaa koiraani haastamaan riitaa puolet suuremman luo. Sille pienemmälle kuitenkin todennäköisesti käy heikosti, jos tappelu tulee.

meilpäi on sellainen vanhempi pariskunta kel on rottis.Tää rottis murisee aina muille koirille.Sit se pariskunta aina sanoo"voi voi anne kulta ku tuo toinen koira on sulle vihainen,ethän sä anne ikinä ole vihainen ku sä tykkäät kaikista"jne... |O

Juu. Kummallista on, ajattelematonta.
Mä en itse pidä siitä, kun jotkut päästää koiransa nuuhkimaan vaikka on ihan ventovieras eikä ole edes puhuttu mitään eikä tervehditty.
Ja kun lapsi istuu pulkassa, on todella ajattelematonta päästää koira lastakin nuuhkimaan!

Noh omalla pihallansahan saa pitää koiraa vapaana. Mutta kyllä pihan pitäisi olla aidattu jottei koira pääse rajan yli.

Mutta muuten olet kyllä oikeassa ja toisella koiralla aika ajattelematon omistaja

Alkuperäinen kirjoittaja Oggi ja sen torakka:
meilpäi on sellainen vanhempi pariskunta kel on rottis.Tää rottis murisee aina muille koirille.Sit se pariskunta aina sanoo"voi voi anne kulta ku tuo toinen koira on sulle vihainen,ethän sä anne ikinä ole vihainen ku sä tykkäät kaikista"jne... |O

oikeesti? Onko koiran nimi Anne vai keksitkö sen vain tähän? Tai onko se ehkä sen mummon nimi? Jos pappa puhuukin vaimolleen, eikä koiralle? :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Juu. Kummallista on, ajattelematonta.
Mä en itse pidä siitä, kun jotkut päästää koiransa nuuhkimaan vaikka on ihan ventovieras eikä ole edes puhuttu mitään eikä tervehditty.
Ja kun lapsi istuu pulkassa, on todella ajattelematonta päästää koira lastakin nuuhkimaan!

mäkän en tykkää.Meidän koira ei tykkää yhtään toisista koirista ja juoksee karkuun jos tulee lähelle.

Tyhmä on jos kuvittelee että se moppi siinä tappelussa voittaisi.. Mutta tottakai se olisi sun ja sun koirasi vika jos jotain kävisi kun tuollainen räkyttävä kääpä kimppuun hyökkää!

Mikä siinä oikeasti on, että pikkukoirien omistajat on niin kovin usein tuollaisia.. En sano että pelkästään, mutta ikävän paljon useammin törmää tuollaisiin.

Meillä oli jonkun aikaa sellainen räkyttävä pikku pölypallo (8kk mittainen adoptio 6-vuotiaalle pilalle lellitylle rakille), joka haastoi riitaa kaikkien kanssa. Hyökkäili reteästi naapurin vanhan rotikka uroksen naamalle ja kuvitteli olevansa niin kova jätkä.. Sanoinkin silloin naapurille että jos se vielä karkaa ja tulee tänne haastamaan riitaa niin ei se teidän vika oo jos rotikka sitä haukkaa :)

Ottaisi vastuun omasta koirastaan piru vie! Sinähän sen teit sillä että varoitit miten voi käydä. Turha sua syytellä. Pitäisi koiransa vain kiinni tai sitten kantaa vastuun seurauksista. Ärsyttäviä tuollaiset. Mur..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

oikeesti? Onko koiran nimi Anne vai keksitkö sen vain tähän? Tai onko se ehkä sen mummon nimi? Jos pappa puhuukin vaimolleen, eikä koiralle? :kieh:

Kyl sen koiran nimi on Anne.Ja oikeesti repesin ku aloin miettii et jos se mummo olis anne ja murisis kaikille koirille :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Noh omalla pihallansahan saa pitää koiraa vapaana. Mutta kyllä pihan pitäisi olla aidattu jottei koira pääse rajan yli.

Mutta muuten olet kyllä oikeassa ja toisella koiralla aika ajattelematon omistaja

Käsittääkseni koira saa olla valvotusti vapaana aidatulla pihalla, mutta ei todellakaan saa vapaana juosta yleiselle tielle. Tässä tapauksessa piha on aitaamaton ja koira ei ole mitenkään omistajansa hallinnassa eli sakot voisi omistaja saada periaatteessa. Käytönnössä ei varmaankaan, mutta lakia rikkoo kyllä, vaikkei sitä kukaan valvokaan. Ja jos tappelu syntyisi, olisi pikkukoiran omistaja mun mielestä syyllinen, koska hän rikkoi lakia pitämällä koiraa irti, mutta olisi se joka tapauksessa ikävää, jos oma koirani jotenkin vahingoittaisi toista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyl sen koiran nimi on Anne.Ja oikeesti repesin ku aloin miettii et jos se mummo olis anne ja murisis kaikille koirille :laugh:

Anne on, hmm, mielenkiintoinen koirannimi :D Meidän entisillä naapureilla oli koira, jonka nimi oli Roosa-Maria. Aika mielenkiintoinen sekin ja tais olla samanlainen mamman ja papan kulta kuin tämä Annekin

Yhteistyössä