Kaikenlaista tuleekin wanhana mietiskelleeksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26928821]Mulla on parikin opiskelevaa kaveria, jotka asuvat alivuokralaisina. Yksi jakaa kylppärin ja keittiön jonkun toisen alivuokralaisen kanssa. Omaa rauhaa kaipaavat aina silloin tällöin, mutta toisaalta taas vuokra on sen verran edullinen (muistaakseni n. 300e ja sijainti hyvä), että ovat sitten tinkineet siitä yksityisyydestä.

Miettisin itse sitä, häiritsisikö minua esim. se, että opiskelijat usein myös juhlivat jonkin verran, ja siten tulevat mahdollisesti myöhäänkin kotiin? Saako kaverit käydä? Mahdollinen tyttö- tai poikaystävä? Entäs jos vuokralaiset valvoo myöhään: häiritsevätkö mahdolliset yläkerrasta kuuluvat äänet? Jne.[/QUOTE]
En usko, että mua häiritsisi. Olen tottunut asumaan kuopukseni kanssa. Kummallakin on oma vuorokausirytminsä ja varsinkin loma-aikaan kuopus herää yleensä silloin, kun mä menen nukkumaan. Ja päinvastoin. Emme ole toistemme tiellä. Kuopuksella käy kavereita, jotka ovat yötäkin. Joskus olen joutunut huomauttamaan, että musiikkia vähän hiljemmalle...en itseni vuoksi vaan naapureiden. Tyttö/poikaystävät olisi ihan ok, koska enhän mä näiden nuorten äiti taikka muu holhooja olisi. Ja mä en nykyisin edes herää,jos kuopus tulee yöllä kotiin, vaikka nukkuisin alakerrassa olohuoneessa.

[QUOTE="Vieras";26928834]Keittis harkitse jos pistäisit pystyyn nuorten asuntolan. Palstalta löytyy monta jotka laittais nuorensa sulle ja ihan hyvää korvausta vastaan! Toi 200 on aivan liian vähän.[/QUOTE]
Nuorten asuntola olisi ajatuksena muuten ihan hyvä, mutta se edellyttäisi jo isompaa asuntoa ja luultavasti myös sitä, että mä ottaisin - ainakin jollain tasolla - vastuuta niistä nuorista. Mulla on kuitenkin oma työni, ystäväni, harrastukseni yms, jotka vie aikaani.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26928871:
En usko, että mua häiritsisi. Olen tottunut asumaan kuopukseni kanssa. Kummallakin on oma vuorokausirytminsä ja varsinkin loma-aikaan kuopus herää yleensä silloin, kun mä menen nukkumaan. Ja päinvastoin. Emme ole toistemme tiellä. Kuopuksella käy kavereita, jotka ovat yötäkin. Joskus olen joutunut huomauttamaan, että musiikkia vähän hiljemmalle...en itseni vuoksi vaan naapureiden. Tyttö/poikaystävät olisi ihan ok, koska enhän mä näiden nuorten äiti taikka muu holhooja olisi. Ja mä en nykyisin edes herää,jos kuopus tulee yöllä kotiin, vaikka nukkuisin alakerrassa olohuoneessa.

Ok, uskoisin, että toi alivuokralaissysteemi sopisi sitten sulle hyvin. Mulla on se yksi kaveri vähän kärsinyt siitä, että sen vuokranantaja aina herää, jos hän tulee vähänkin myöhemmin kotiin (ja ilmeisesti sitten aina huomauttelee siitä jotenkin, ei välttämättä ihan suoraan), eikä hän oikein viitsi sinne ketään kavereitakaan koskaan kutsua. Mutta muuten on oikein tyytyväinen asumisjärjestelyyn, sinkkuna ei muutenkaan saa omaa opiskelija-asuntoa, vaan yleensä sen huoneen solusta. Vuokrat niissä taitaa just pyöriä jossain 300 euron tietämillä, sisältän sähkön ja veden, ruoka tietenkin on aina itse kustannettava .

Mä kyllä ennemmin ajattelisin sua sellaisen hyvässä iässä olevien naispuolisten kolhoosin pääkokkina.
Missä olis yksinelämiseen tylsistyneitä AIKUISIA naisia, vaikka jotain 60v ja silleen, jotaka asuis yhdessä :)

MÄ voisin ajatuksena muuttaa mun parhaan kaverin kaa yhteen jos erottais miehistämme, MUTTA
toisaalta en tiiä oltaisko SITTE enää kavereita... ;)

Meillä on kylällä yksi huusholli jossa Elsa Beskowin tyyliin kolme tätiä ja "setä sininen". Tädit asuivat aikuisikänsä omissa huusholleissaan mutta erin ja kahden leskeyden jälkeen päättivät "vanhoilla päivillään" ostaa yhteisen talon ja ottaa lievästi kehitysvammaisen veljensä pois hoitokdista, mihin tämä oli vanhempiensa kuoleman jälkeen majoittunut.

Tähän mennessä olen seurannut eloaan ja oloaan liki 20 v, (Setä Sininen ja yksi tädeistä jo kuolleita) mutta yhä on naapuriston kaunein pihamaa ja aina mehua ja keksiä tarjolla kaikille pihaan poikeaville lapsille.
Pakko sanoa, jotta olisin mielelläni vanhoilla päivilläni "Täti Vihreä" tai "Täti Krideliini".
Vaikuttaa hyvälle elämälle...

:)

Ja vinkkaisin vielä, että Lyyran sivuille voisi ainakin jättää ilmoituksen, siellä on aina paljon porukkaa etsimässä kattoa päänsä päälle, etenkin niitä vaihtareita, joilla on joka syksy aina ihan mahdoton tilanne (monet on ties missä väliaikaismajoituksissa jossain saleissa patjoilla nukkumassa jne).

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26928907:
Nuorten asuntola olisi ajatuksena muuten ihan hyvä, mutta se edellyttäisi jo isompaa asuntoa ja luultavasti myös sitä, että mä ottaisin - ainakin jollain tasolla - vastuuta niistä nuorista. Mulla on kuitenkin oma työni, ystäväni, harrastukseni yms, jotka vie aikaani.

No höh. Olin jo lähettämässä paria nuorta asuntolaasi...

:D

[QUOTE="vieras";26928953]Ja vinkkaisin vielä, että Lyyran sivuille voisi ainakin jättää ilmoituksen, siellä on aina paljon porukkaa etsimässä kattoa päänsä päälle, etenkin niitä vaihtareita, joilla on joka syksy aina ihan mahdoton tilanne (monet on ties missä väliaikaismajoituksissa jossain saleissa patjoilla nukkumassa jne).[/QUOTE]
Kiitos linkistä, laitoin sen suosikeihin :) Noi vaihtarit alkoi kuullostaa oikeastaan varsin hyvältä vaihtoehdolta. Menee tässä kuitenkin nyt vielä 1,5 - 2 vuotta, ennenkuin kuopus muuttaa. Tosin siitä loppuajan se on intissä ja sille riittäisi tämä pikkuhuonekin intin ajaksi.

Yhteistyössä