Kaiken tietävä anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valkotakkisten tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valkotakkisten tarpeessa

Vieras
Siis mulla alkaa niin palaa käämi tuohon anoppiin!! Alkuun oli oikein mukava ym. mutta sittenhän kaikki alkoi kun meille tuli koira. Hän ei kuunnellut sanaakaan jos koira vietiin hoitoon, että mitä koira ei saa tehdä. Koira sai tehdä siellä kaikkea sillä verukkeella että on koira. Siellä koira oppi omimaan luut, ei ollut koskaan ennen ärissyt kissalle oli tilanne mikä tahansa. Siellä kerran oli kuulemma ärähtänyt ja he olivat antaneet äristä koska koiran luuhan se on... No, sitten tulin raskaaksi ja voi jestas tätä touhua.. Anopin puolelta on tullut harvinaisen selväksi,että koska en ole kasvattanut neljää lasta en voi olla hyvä äiti. En siis tiedä mitään... Synnäriltä tullessa opetti oikein kädestä pitäen miten röyhtäytetään lapsi vaikka sen hommanhan osasin jo ennestään... En kuitenkaan ihan keltanokka lasten kanssa ole ennen omaa muksua ollut. Joka asiaan kerrotaan se ainut oikea totuus ja minun ei kannata uskoa mitään mitä neuvolassa sanotaan, vaikka lapsi painaa vähän ja ongelmia painon nousun kanssa.. Tuhat kertaa sanonut asiasta että pyydän neuvoja kun tarvitsen, mutta heillä on silti oikeus kertoa kuinka kuuluu toimia^^
Olen muutenkin ihminen joka suuttu tosi harvoin, mutta auta armias kun suutun niin sillon pitää ottaa tosissaan.. Koiran kanssa jo suutuin aivan totaalisesti heille jolloin mun kiukku meni raskaushormoonien piikkiin^^ Sen jälkeen olen heidän kanssaan ollut todella suuttumisherkkä heidän kanssaan.. Tiedän että jos tämä jatkuu niin tulen kyllä vielä uudestaan pimahtamaan heille... Ja kunnolla.... AARgh!!

Aamen!

Mä kans ihmettelin juttuja kauheasta anopista - sehän on niin mukava. No kaikki muuttui oikein rytinällä, kun meille syntyi lapsi. Kyllä on sen jälkeen ollut vaikeeta :(

No aika kivan kuuloinen anoppi kun yleensä suostuu hoitamaan kenenkään koiraa.

Minun tuttavapiirissä ja miehen aikuisissa lapsissa löytyy näitä jotka mielellään toisi meille koiransa hoitoon. Nou way, never ever. Mie en hoida kenenkään koiraa, eikä koira saa tulla meille edes kylään. Jos menee tyhmyyttään koiran hankkimaan niin hoitaa sen sitten ihan keskenänsä.

• Tykkää
Reactions: Bitch
Näitä avauksia lukiessa jatkuvasti tulee mieleen että aikas vähällä pääsen kun ei ole anoppia ollenkaan.
Mieheni ja mun äiti tulevat sen sijaan loistavasti toimeen keskenään. :)

Taitaa tuo ensimmäinen lapsenlapsi yleisesti olla kompastuskivi anoppi-miniäsuhteelle. Itse päätin antaa anopin hössöttää ja höpöttää niitä 60-luvulta olevia neuvojaan ja muuten tein niinkuin oma maalaisjärki sanoi. Anoppi oli niin onnellinen kun sai hoitaa ja kylvettää ja vaihtaa vaippoja etten viitsinyt nipottaa vaikkei ihan mun tavallani tehnytkään. Sama touhu oli oman äidin kanssa

Taitaa tuo ensimmäinen lapsenlapsi yleisesti olla kompastuskivi anoppi-miniäsuhteelle. Itse päätin antaa anopin hössöttää ja höpöttää niitä 60-luvulta olevia neuvojaan ja muuten tein niinkuin oma maalaisjärki sanoi. Anoppi oli niin onnellinen kun sai hoitaa ja kylvettää ja vaihtaa vaippoja etten viitsinyt nipottaa vaikkei ihan mun tavallani tehnytkään. Sama touhu oli oman äidin kanssa

Juu jos oliskin vaan saanut hyväntahtoisia neuvoja. Mut lähinnä haukuttiin pystyyn lapsen elämän pilaamisesta, kun isä jäi vuoden ikäisen lapsensa kanssa kotiin mun mennessä töihin. Ja muuta tälläistä mukavaa. En jaksa romaania kirjoittaa :(

minulla on 6 ihanaa lapsenlasta ja hyvin on mennyt halataan ja jutellaan mukavia. miniät ovat huolehtivia ja vastuullisia naisia. hoitoapua saa halutessa ja muutoinkin tavataan.

[QUOTE="mummi";30525015]minulla on 6 ihanaa lapsenlasta ja hyvin on mennyt halataan ja jutellaan mukavia. miniät ovat huolehtivia ja vastuullisia naisia. hoitoapua saa halutessa ja muutoinkin tavataan.[/QUOTE]

JA vaikka eivät olisi susta huolehtivia ja vastuullisia, niin eipä se sulle kuuluis.

Mä en tajua miksi se koira pitää työntää appivanhemmille hoitoon, jos eivät sitä osaa hoitaa. Turha sellaisesta on suuttua, sen kun ei anna koiraa enää heille. Mitä tulee vauvanhoitoneuvoihin niin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

[QUOTE="mimmu";30525029]JA vaikka eivät olisi susta huolehtivia ja vastuullisia, niin eipä se sulle kuuluis.[/QUOTE]
Tossahan se niksi onkin: pystyykö anoppi näkemään miniänsä huolehtivana ja vastuullisena vai laiminlyövänä ja vastuuttomana. Voi sanoa, että "kauneus on katsojan silmässä" tässäkin asiassa.

En mä kyllä veisi koiraa paikkaan, jossa sen hoito ei toteutuisi toivotulla tavalla.

Ikäviä aina nämä anoppien ja miniöiden väliset riidat, itse olen onneksi saanut ihanan, upean ihmisen anopikseni :)

Oletko jotenkin vammainen, vai miksi vietät aikaa noin ärsyttävän ihmisen kanssa? Olen pitänyt sääntönä, että jos jjoku on niin ärsyttävä, että hänestä on pakko puhua pahaa selän takana, hänen ei todennäköisesti kannata kuulua elämääni.

Sama tuttu tunne. Joidenkin on niin vaikea ymmärtää mitä kaikkivoipa anoppi voi parhaimmillaan aiheuttaa nuoren perheen elämässä.

Meilläkin ensin vaati saada hoitaa koiraamme. Silloin vielä jotenkin sain pidettyä itseni kasassa. Koira meni myös kasvatuksellisesti pilalle. Esikoisen odotusaika vei hermot ja syntymän jälkeen alkoi helvetti.

Kysymättä, keskustelematta asioista järjesti oman asuntonsa lapsen hoitopaikaksi. Oletti meidän tuovan lapsen hoitoon säännöllisesti suoraan synnäriltä. Tarvikkeita oli ostettuna ja ystäville kerrottu, kuinka vauva tulee hoitoon, että miniä saa levätä ja järjestellä työasioita.

Juu ei! Ei ole lapsi hoitajaa tarvinnut eikä pyydetä ainakaan anopilta apuja.

Onni heillä joilla anoppi on kultaakin kalliimpi.

Yhteistyössä