kaiken huippu!

mun avokilla on mitä omituisimpia, rahaa vieviä ideoita ja mielijohteita.

tähän asti nämä ovat olleet syynä seuraaviin turhuuksiin
*Taulu televisio (meill oli normi telkku vajaa 10 vuotta ja toimi moitteettomasti.)

*2 kpl vahvistimia (toinen piti keretä myydä ennenku lasku toisesta tuli, mutta toisin kävi)

*lukematon määrä kaijuttimia (kun ne ei sovi hänen sisustustyyliin nyt ollenkaan)

*auto ( ja taas piti mondeo keretä myydä ennenku eka erä pitää maksaa)

ja nyt se sitten on menossa ostamaan talon.sellasen romusen talon, jossa on neljä kämppä.2 kpl 3h+k 1 kpl 2h+k ja 1 kpl 1h+k.
tämän talon hän ostaa kimpassa kavereiden kanssa (noin 20 000 euroo/lärvi) ja meinas että meille tulee sit se isompi kolmio.
joo oonhan mä sitä mankunu vaikka kuinka kauan että pitäs hankkii sellanen vaaleensininen/- punanen ylimääränen makkari, mut i´ll be damed jos mä muutan johonki kommuuniin sen kavereitten kaa!

ja nyt tää nykyinen kämppä pitäs sitte muka vuokrata että tavallaan sillä maksetaan sitte lainaa.mä sanoin että mä jään kaksioon sit vuokralle, ja kun se myy aikanaan sen oman osuuden talostansa ku kyllästyy leikkimään frendejä niin antaa sit mun osuuden siitä :D

se ei voinu olla tosissaan tällä kertaa..ei voinu!
 
joo saa nähä miten käy tällä kertaa :) se on niin nopee käänteissään, että mä pelkään et joku päivä ku tuun töistä kotiin nii se on jo pakannu meirän kamat ja seisoo ovella vastas...

pakko ottaa asia puheeks illalla, et tajuukohan se mitä se multa nyt pyytää...

itkeä vai nauraa? :/
 
pietarsaaressa, kokkolan ja vaasan lähellä länsisuomessa.

se oli kyllä vähän kallimpi ku mitä mä muistelin tuolloin :whistle: mut halpa silti.

ihan ok paikalla ja ei niin romunen ku miltä riskassa olevas kuvas näyttää...

mut ei välttämättä ihan se eka vaihtoehto jos multa kysytään.

täs on linkkiä: http://www.riska.fi/egnahemshus/idmansgatan31.htm

8000 oli myyjä luvannu alentaa hintaa...
rahansa siinä sais takasi jos nuo kämpät kunnostais ja myis ykskerrallaan poijes :)
 
vieras kulkuri
tosta talosta niin en uskaltais ostaa kun on 60-luvun talo tuppaa nimittäin olemaan piakoin putkiremontin tarvetta ja se maksaa maltaita ja
putkialan miehiä kun ei tahdo löytää töihin enää mistään.
me ostettiin muutama vuosi sitten myös ns.bisneskiinteistö samaa
vuosilukua.tehtiin kuusihuoneistoa kaikilla mukavuuksilla oli omat pihat ym...
vuokrattiin eri perheille ja mitä siitä seurasi
vuokria ei maksettu ajallaan,särettiin paikkoja ja ainaista paikkojen
remontointia.nyt on ollut iso kiinteistö tyhjillään vuodenpäivät ja ollut
myynnissä kiinteistövälittäjällä.katsojia on käynyt mutta ns.persaukisia
hävittiin pirusti rahaa.
sano sille miehellesi että kannattaa miettiä viellä useamman kerran.itseltämme ei ainakaan eurot ole pussiin kolahtaneet päinvastoin
rahamme olemme hävinneet.
tsemppiä sulle
 
kiitos kulkuri!

minä täs kans mietin että kun tällä alueella rakennetaan koko ajan uusia kämppiä, ja eivät millään täyty, niin asuntojen hinta täällä romahtaa alta aikayksikön.

ja se piha on niin hirvee! \|O mä en tykkää yhtään jos on mäntyjä pihassa, ja muutenki toi hörskä on semmoses risteyksessä, ilman aitaa...

kumma miten se ei ite ajatellu just tota putkihommaa :S yleensä se on niin nuukiainen semmosis jutuis...
 
näin pitäs!

muttaku toisella osapuolella ei oo varaa maksaa puolia just nyt, ois vuoden päästä, jolloin oli tarkotus vasta ostaa ihan oma talo :(

nyt se gubbe meni kavereineen keskustelemaan talon ostosta! \|O äärgh!

ku yritettiin keskustella asiasta aijemmin niin sanoin että päätöshän on viimekädessä hänen, mutta koittas edes vähän miettiä mua kans.
sanoi että mustahan tää kaikki nyt riippuukin.
koitin kans vähän vihjaista että me ei voida asuu jossain hippi kommuunissa ku ei voi yhtä huonetta maalata vaaleenpunaseks, niin jäi hiljaseks.

ennenku vihjasin, sano että asuttais siellä 3-4 vuotta kunnes on kunnolla rahaa ostaa isompi kämppä, ja vihjasun jälkeen tämä aika vähenikin 1-2 vuoteen :p

onhan hän siinä oikeassa että rahaa säästyis, kun ei tartte maksaa yhtiövastiketta, ellei sovita että kaikki laittaa 50?jollekki tilille... MUTTA VOI HERRANEN AIKA!

jotenki vaan inhottaa ajatus...
 
Gluteus maximus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:47 nibbler kirjoitti:
pietarsaaressa, kokkolan ja vaasan lähellä länsisuomessa.

se oli kyllä vähän kallimpi ku mitä mä muistelin tuolloin :whistle: mut halpa silti.

ihan ok paikalla ja ei niin romunen ku miltä riskassa olevas kuvas näyttää...

mut ei välttämättä ihan se eka vaihtoehto jos multa kysytään.

täs on linkkiä: http://www.riska.fi/egnahemshus/idmansgatan31.htm

8000 oli myyjä luvannu alentaa hintaa...
rahansa siinä sais takasi jos nuo kämpät kunnostais ja myis ykskerrallaan poijes :)
:wave: Minulla on Jeppiksessä vuokralla kaksi yksiötä :wave: Voukralaisaines ihan hanurista, joten en suosittele...olen muuten Pietarsaaresta kotoisin :wave: <br><br>
 
noniin sit joku tietääki minkälaisii nää talot täällä yleensä on... :) varsinki tuolla kävelykadun huonolla puolen.(niille jotka ei pietarsaarta tunne, niin tuo "huono puoli ei oo mitään kettuilua, vaan ennen vanhaan rikkaiden ja köyhien raja meni kävelykadun kohdalta, jossa ennen oli kanaali)

tahtois niin kovasti pois täältä, muttaku ei pääse just nyt... näköjään 1-2 vuotta vielä eletään täällä. (istahtaa risti istuntaan lattialla, käsivarret ristissä ja mököttää*
 
Gluteus maximus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 20:49 nibbler kirjoitti:
noniin sit joku tietääki minkälaisii nää talot täällä yleensä on... :) varsinki tuolla kävelykadun huonolla puolen.(niille jotka ei pietarsaarta tunne, niin tuo "huono puoli ei oo mitään kettuilua, vaan ennen vanhaan rikkaiden ja köyhien raja meni kävelykadun kohdalta, jossa ennen oli kanaali)

tahtois niin kovasti pois täältä, muttaku ei pääse just nyt... näköjään 1-2 vuotta vielä eletään täällä. (istahtaa risti istuntaan lattialla, käsivarret ristissä ja mököttää*
Minä ja aviomieheni (joka hänkin Pietarsaarelainen) ollaan erittäin onnellisia kun sieltä ollaan pois muutettu =) Oikeasti en ole missään muualla suomessa nähnyt niin tympeitä ihmisiä kuin siellä ja olen sentään asunut pohjois-suomessa ja itä-suomessa ja nyt täällä etelässä...siis oikeasti! Isäni osti aikoinaan juuri tuollaisen kunnostettavan talon rautatienkadulta ja kunnosti sen ja pisti vuokralle. huh huh mikä läävä sekin oli :headwall: :headwall: Onneksi myi äkkiä pois...ja kun oikeasti vuokralaisaines ei ole kovin hyvää eli eräälläkin about 3000 euroa vuokria maksamatta minulle:/
 
joo aivan!

ja se #&%?$!* määrä!vissiin käpykylän kirouksia sekin, muttaku kaikki vaan puhuu pahaa toisistaan

täällähän ei edes voi ääneen puhua että ei tykkää olla, kun niin moni heti niskassa kiinni.

ja saa tosiaan olla kauheen varovainen siitä kenelle vuokraa täällä.oliko nuori vai vanha joka jätti noin ison laskun maksamatta?
 
tuli niin mieleen
hankinta vouhotuksesta ihan ex-mieheni.Sillä riitti vastaavia kuningas ideoita.Ja perusteli just suut ja silmät täyteen missä kaikessa muussa säästyisi ja tuottoa ja hyötyä tulisi...

Niin joo ihan naisen logiigalla osasin jo päätellä että ei se ihan näin mene ja kyllä mutkia &esteitä on omanlaisiaan monessa jutussa.Mutta ei mene perille kun päähänsä mitä saa.On se kumma ajatusmaailma.Kun ihan maalaisjärjellä jo sukulaiset ja tuttavatkin monia toimia kauhisteli.

Mun mielestä siinä ikävä kyllä täyttyi jo jonkinlaiset manian luonteen toimintapiirteet.Ja välil tuntui kyllä ihan maanis-depressiiviseltä touhulta.Koska usein iskikin täysi täysi toimettomuus kun asiat oli niin "ettei niiile pysty mitään".Ja hommat levisi käsiin.Kuinkas nyt niin kävikin.

Mielestäni asiat olisi jo alunalkaen voinut tehdä toisin ihan helposti tai jättää täysin ryhtymättä kaikenmaailman kotkotuksiin.Ja elää ns "normaalisti".
 


niinpä. mä en yhtään tajua miksi pitää kaikkee olla kokoajan muuttamassa. ihan niinku se ei koskaan olis tyytyväinen mihinkään.
kohta varmaan pistää kissatki vaihtoon, jos näkee kaverila hienommat kissat. :)

kaikista eniten mua häiritsee se, että viimeks ku tuli heräteostos tehtyä, niin sovittiin että vaikka mulla ei ois ekonomisesti asian kanssa mitään tekemistä, niin siltikin yhdessä mietitään että onko järkevää jne. jne.

mutta ihan selvästi tässä on nyt tehty päätös ilman mua taas \|O
 
varoitus
Onko mies kunnollinen raha-asioissaan? Monesti tuommoiset liitäjät ja ostelijat on oikeesti rahavaikeuksissa ja on päällä monia lainoja. Älä ainakaan ala takaamaan mitään lainaa tai ota mitään lainoja omiin nimiisi!! Mun ex oli aikoinaan samanlainen haihattelija ja menin nuoruuden huumassa takaamaan lainaa hälle. Tulos : maksoin yksin loppujen lopuksi 14 vuoden ajan hänen lainojaan enkä ole penniäkään/senttiäkään hältä saanut takaisin (varaton).

Ja itse asiaan: minä en kyllä muuttaisi mihinkään kommuuniin! Sehän on satavarma, että teillä on aina joku kylässä tai miehesi on käymässä naapurissa tai lätisee pihalla. En jaksais tuommoista...enkä varsinkaan sitä, jos ei minua oteta mukaan päätöksentekoon.
 
Tuo talo on täysi pommi! En kovin hyvin ymmärrä ruotsia, jota ilmoituksessa käytettiin, mutta kaikki öljylämmityskattilat ja putkiremontit yms. tulevat tuhottoman kalliiksi, ja oliko tuo mörskä vielä vuokratontillakin?

Älä ap pelkästään vihjaile miehellesi vaan sano ihan suoraan. Tuon talon ostaminen olisi vuosisadan typerin päähänisto. Älä ainakaan ota lainaa nimiisi tai suostu takaamaan, ja tee miehellesi selväksi että et tuohon suostu muuttamaan. Miehesi kuulostaa sellaiselta tapaukselta että pelkällä vihjeilulla ei pitkälle pääse.
 
joo siis on ihan kunnollinen raha asioissa, vakiduunissa ja palkan tulen makselee kaikki laskut pois, ja sitten sillä summalla mikä jää eletään, oli se sit 200? tai 2 ?.

eilen taas vähän keskusteltiin ku huomasin pientä piilo propagandaa, ja sanoin että kunika monen prosentin varmuudella saa olla hetkenkään rauhassa, ja kuinka monta viikonloppua on hiljasita koko sen 1-2 vuotta mitä tuossa asuttais? kuulemma ei tuottais ongelmaa. joo just niin joo.

silloin kun tuon tapasin hän asui kavereiden kanssa yhdessä rapussa.siis että yhden rapun lähes jokaisessa kämpässä asu joku kaveri, ja silloin ei kyllä kauheesti kumminkaan vierailtu toisten luona, mutta ainainen jumputus kuulu sitte joka viikonloppu.

mäku luulin että mä saisin ruveta rauhoittumaan *möks*

tänään pitäs mennä kattomaan jotain toista samanlaista, jossa meille tulis kaksio.siinä nyt on vielä vähemmän järkeä.tosin tässä oli tehty putkiremontti muutama vuos sitten, mutta kuitenkin tulee ikkunoiden vaihto.

just koitin ettii linkkiä siihen taloon, mutta eipä löytyny riskan sivuilta.
toivottavasti ne on kerenny mydä sen tai jotain yön aikana *ristimerkki*

nyt mun on pakko ottaa itteäni niskasta kiinni ja sanoo miehelle että tämmönen ei vetele.toihan on idioottimaisin mitä se on ikinä keksiny! \|O

huokaus...
 
Ohis
Tuossa onkin sitten kiva miettiä, noin kun kaveriporukalla on ostamassa, että kuka sitten maksaa mitäkin kuluja. Vaikka yhtiövastiketta ei olisikaan, täytyy ne samat menot maksaa kuitenkin jota varten yhtiövastiketta aina kerätään. Ja, kun remontin tarvetta pukkaa, entä jos osa ei pystykkään maksamaan osuutensa mukaan?

Mielestäni kaiken kaikkiaan karmea kuvio ostaa jotain tuollaista kimpassa kavereitten kanssa.
 
oikeassa olet.vaikka olivatkin höpöttäneet et joo joo yhessä sovitaan summa ja laitetaan joka kuukausi tilille, niin kuinkakohan moni oikeesti tekee niin, ja tasan joka kuukausi? tuskin kukaan.

ja muutenkin koko tuo ajatus on jotenkin perverssi!

tulee ihan mieleen ku joskus 14 vuotiaana kavereitten kaa tultiin siihen tulokseen että 5 ihmistä mahtuu hyvi kaksioon, ja rahaa tarttee vaan vuokraan ja kaljaan... nyt hymyilyttää ku ajattelee miten paljon sitä luuli tietävänsä, ja miten tyhmä sitä loppujen lopuks oli.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:23 elviira kirjoitti:
te ootte rikkaita kun on varaa hankkia tollasia
luksuskämppiä.ihana varmaan sisustaa ja puutarhaa laitella :LOL: :LOL: :LOL:
päästiin kumminki tokalle sivulle ennenku ekä v.ittuilu viesti tuli, et aika hyvin tällases asias...
 

Yhteistyössä