Kai tämä on aprillipila; Kanerva joutuu eroamaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alexander Stubb nousemassa ulkoministeriksi
Julkaistu 01.04.2008 09:51 (päivitetty 10:24)

Kokoomuslaisesta EU-edustajasta Alexander Stubbista on MTV:n uutisten tietojen mukaan tulossa uusi ulkoministeri.

Tiettävästi kokoomuksen puheenjohtaja Jyrki Katainen on esittänyt Stubbin valintaa kokoomuksen puoluehallitukselle puhelinneuvottelussa. Stubbin nimittämistä esitetään kello 11 kokoontuvalle eduskuntaryhmälle.

MTV3

Syytti mediaa
1.4.2008 6:59 (Päivitetty 1.4.2008 7:54)

Iltalehti tavoitti Ilkka Kanervan tänä aamuna klo 7.27 hetki sen jälkeen, kun Jyrki Katainen oli kertonut, ettei ulkoministeri voi jatkaa tehtävässään.

- Kiitoksia kaikesta viime kuukausien aikana tekemästänne, Kanerva totesi lyhyesti.

IL soitti ministerille myös tuntia aiemmin, kun juuri herännyt ulkoministeri oli ärtynyt aikaisesta yhteydeotosta, eikä ollut halukas arvioimaan juuri julkaistuja viestejä.

Mitä ajattelette Hymyn julkaisemista viesteistä?

- Minä en kerro teille yhtään mitään.

Oletko tietoinen mitä viestejä Hymy tänään julkaisi?

- Mä sanoin sulle jo. On se kumma juttu, että et ymmärrä suomen kieltä.

Aiotko tutustua lehden sisältöön?

- Etkö sä nyt ymmärrä, mitä sanoin äsken (lopettaa puhelun).

Seksitanssija hermostui Radio Rockin juontajille
Tukiainen syyttää mediaa
1.4.2008 9:18 (Päivitetty 1.4.2008 9:26)

Johanna Tukiainen ei suostu ottamaan syyllisyyttä niskoilleen ulkoministeri Ilkka Kanervan erosta. Tukiaisen mukaan kohtalon ratkaisivat media ja kokoomus.

Radio Rockin aamuohjelman juontajat tavoittivat Kanervan tekstiviestikumppanin Johanna Tukiaisen kommentoimaan ulkoministerin potkuja tuoreeltaan tiistaiaamuna. Juontajat tiukkasivat Tukiaiselta syyllisiä Kanervan kohtaloon.

Jos sä olisit ollut hiljaa näistä viesteistä, niin Ike olisi edelleen ministeri.

- Joo, mutta en suostu ottamaan syyllisyyttä harteilleni enää mistään asiasta. Mä oon tehnyt kaiken voitavani. Kielsin Hymyä julkaisemasta viestejä.

Kenen tästä pitäisi ottaa syyllisyys niskoilleen?

- Hymyn. Ja median.

Oletko tässä enemmän uhrina itse?

- Me ollaan kaikki tässä uhreja. Media tässä on eniten synnyttänyt tämän kohun. Syytän eniten mediaa. Kokoomushan siitä (Kanervan potkuista) päätti, en minä. Hymy on julkaissut viestit vastoin minun tahtoani.

Ei soittanut itse Hymyyn viesteistä

Tukiainen ei omien sanojensa mukaan "uskalla" suoraan kertoa, miten Hymyn paljastusjuttu viesteistä aikanaan lähti liikkeelle. Tukiaisen mukaansa hän itse ei kuitenkaan ilmoittanut asiasta lehdelle.

- En itse soittanut Hymyyn tai johonkin lehteen että hei mulla olisi teille makee juttu ja haluatteko ostaa nämä viestit, niin siinä ei ole tapahtunut.

Tukiaisen mukaan alkusysäys tuli ennemminkin niin, että Hymy otti yhteyttä häneen ja lehdestä kerrottiin toimituksen kuulleen Kanervan lähettäneen hänelle viestejä. Tukiaisen mukaan taustalla on se, että Hymyssä työskentelee toimittajana hänen pitkäaikainen ystävänsä.

IL

Eipä taida valitettavasti olla aprillipila! En tiedä millä sanoilla kuvailisin neiti tukiaista(tarkoituksella pienellä kirjoitettu) niin ettei se kohta vetäisi jostain palstakirjoittelusta kunnianloukkaussyytteitäkin julkisuuden kipeissään!!!!! Jos ihminen varta vasten ketkuttaa itseään eroottisesti kai vähemmästäkin miesten (arvosta riippumatta) hormonit alkaa jylläämään! Eipä olisi itselleni tullut mieleenkään vastaava, jos joku julkkis olisi ehdotellut jotain kun olin pukeutunut eroottisesti kun aikoinani työskentelin erään erotiikkafirman palveluksessa.

Yhteistyössä