kai tääki jonkunlainen syömishäiriö on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syömishäiriökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syömishäiriökö

Vieras
olen ylipainoinen. ollut aina, liki vauvasta lähtien.

olen kohta 2v tarkkaillut hirveästi painoani, useita kertoja päivässä. että se ei vaan nousisi!!!

no noussut se ei ole, muttei laskenutkaan.

syönnin päälle tulee yleensä aina huono omatunto. miksi söin, ei olis pitänyt syödä...vaikka söisin ihan normiruokaa normiannoksen normiaikaan. sitten päätän MUUTA EN ENÄÄ TÄNÄÄN SYÖ...ja sitten oon pitkään syömättä kunnes illalla tulee nälkä, pidättelen nälkääni aina siihen asti että on "pakko" syödä jotain ja siten kuitenkin tulee syötyä vaikka päätti ettei enää syö.

toisinaan näin...

...toisinaan syön ihan säännöllisesti. kuten tänään. aamulla kaksi ruisleipää, lounaaksi lohikiusausta + salaattia, välipalaksi mansikoita, päivälliseksi broilerinfilee ja fetasalaattia, äsken kaksi ruisleipää.

eli kaikenkaikkiaan aika terveellisen oloinen päivä...melkein kun oppikirjasta, mutta taas on huono omatunto...oon syönyt paljon, liikaa, on huono olo mukamas, miksi söin äsken ruisleivät, kai sitä olis pärjänny ilmankin...

muutenkin syöminen hävettää mua valtavasti. tykkään eniten syödä salaa, tai niin ettei muut nää. ruoansyöminen on jotenkin noloa ja hävettävää mulle :(

Sama täällä. Ruoka on vuosikaudet ollut ongelma. Nyt on saanut laihdutettua, mutta todella nälkäkuurilla ja liikuntaa harrastan kävelyn ja hölkän muodossa pari tuntia päivässä.

siltä se kyllä kuulostaa.
syötkö sä kuitenkin säännöllisesti joka päivä, ettet paastoa ja ahmi? etkä oksenna?
ruoan pois jättäminen ajaa ahmimiseen ja ahmimisen tuoma ahdistus oksentamiseen ja/tai ulostuslääkkeiden käyttöön.
oon itse sairastanut kohta 15 vuotta syömishäiriöta. en ole ylipainoinen, eikä mun tarvi laihduttaa, mutta aina toi järki ei oikein pelaa.
toi sun ahditus syömisen jälkeen ei kuulosta hyvälle, ja sun kannattais puuttua siihen ennenkun siitä syntyy sen vakavampaa.
voisitko harkita varaavasi aikaa lääkärille? aikuiset ei helpolla saa apua syömisongelmiin, mutta kannattaa vaatia sitä. yleispuolella niitä ei hoideta, vaan mielenterveyspuolella.

Yhteistyössä