KAI SE ON VIELÄ PAKKO KERRAN TÄÄ SANOA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla on ollut puhevika lapsesta asti, ilmeisesti tullut synnytyksen aikana joku juttu mistä se on kotosin, äidillä kesti mun synnyttäminen 36 tuntia ja olin perätilassa eikä siihen aikaan vauvoja käännetty (v.57)....
siis kui vanha sä oot???
ja miks sä alat puolustella ja kerää sääli pisteitä...se joka töitä haluaa se sitä saa ja laiska kertoo selityksen...

Miksi sä haluat ilkeillä mulle? Mulla on ihan tarpeeksi ollut vaikeaa lapsesta asti ja olen saanut kuulla kaikenlaista, olen ollut koulukiusattu ala-asteelta asti, revi siitä huumoria, mua ei tosin naurata yhtään. Jos ei töitä ole saanut niin minkäs minä sille voin, mulla on kuitenkin rajoitukset mihin sovellun ja mihin en ja nykyään mun ikäisten on enää aika vaikea päästä töihin, sanotaan että on liian vanha ja sitten kun olet sairas ilman omaa syytään niin vielä hanakammin sanotaan että sori nyt ei ole töitä yms.
Ja mitä niistä säälipisteistä niin en mä niitä kerjää vaan haluan tosiaan ihmisten tietävän että mä en tosiaankaan ole sellanen joksi mua joku harmaa luulee, esim sinä. Että sairaus ei ole mun omaa syytä eikä sitä voi valita kelle tulee mitäkin. Kun/jos sä jonakin päivänä sairastut vakavasti niin toivon että mietit näitä mitä olen kirjottanut tähän niin silloin tiedät miltä musta tuntuu kun kuulee tuollaisia sanoja ihmisten suusta.

Vieraiden/harmaiden sanomisista ei kannata todellakaan välittää. Ne ovat niitä jotka mustana myötäilee ja harmaana vittuilee. Heillä on itsellään huono olla ja asiat päin persettä.

Tossuliinille iso :hug: ja :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
mun mielestä noitten harmaitten jutuista ei todellakaan kannata itelleen mitään pahaa mieltä ottaa, hei ihan oikeasti, eikä sen puoleen mustienkaan jutuista

älä sinä hyvä ihminen keskustelupalstojen perusteella itteäsi alenna huonommaksi :hug:

Ja mitähän eroa on tummemmalla fontilla ilmoitettu "Mustikkatassu" tai harmaalla ilmoitettu käyttäjä "totuuden torvi"? Et sinäkään omalla nimelläsi täällä esiinny. Samanlaisia tuntemattomia ihmisiä nimimerkin takana kaikki.

no joo kerrankin pääsen jollelkin sanomaan, että hanki elämä!!!

että ota henkinen yliote kaikkiin joka susta pahasti puhuu.kyllä sinä itse aikuinen ihminen onneksi tiedät mihin pystyt.jos on kipeä,niin silloinhan sitä on kipeä.ja jos joku tollo ei ota töihin puhevian takia niin haistata omassa mielessä vaikka sille.
minusta on perseestä että ihmiset luokitellaan,jos on joku vamma.epäilen että monissa ns.terveissä ihmisissä on paljon luihumpia ja laiskempia työntekijöitä.

Hei. Tsemppiä ensinnäkin Tossuliinille! Sitten pikkuriikkinen ihmetys: Miksi aina kaikki harmaat niputetaan yhteen ilkeilijöitten joukkioon. Meitä on moneksi, niinkuin mustana kirjoittaviakin. Itse olen kirjoitellut pitkään, enkä ainukaistakaan ilkeää tai edes sensuuntaista tekstiä ole kirjaillut... :).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras / harmaa aina:
Hei. Tsemppiä ensinnäkin Tossuliinille! Sitten pikkuriikkinen ihmetys: Miksi aina kaikki harmaat niputetaan yhteen ilkeilijöitten joukkioon. Meitä on moneksi, niinkuin mustana kirjoittaviakin. Itse olen kirjoitellut pitkään, enkä ainukaistakaan ilkeää tai edes sensuuntaista tekstiä ole kirjaillut... :).

anteeksi mutta yleensä ne on harmaat jotka kenkkuilee, oon tietty joskus saanut myös mustilta kenkkuilua mutta harvemmin. Mutta sun lisäksi on pari muuta harmaata tänään on ollut aivan ihania, kiitos ihanista sanoista.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras / harmaa aina:

anteeksi mutta yleensä ne on harmaat jotka kenkkuilee, oon tietty joskus saanut myös mustilta kenkkuilua mutta harvemmin. Mutta sun lisäksi on pari muuta harmaata tänään on ollut aivan ihania, kiitos ihanista sanoista.

Ok. Asia kiva :). Jatketaan myönteisten juttujen ja mielipiteiden ym. elämänkokemusten vaihtamista edelleen. Hieno juttu, että sait kannustusta näin monilta!

Miksi sä haluat ilkeillä mulle? Mulla on ihan tarpeeksi ollut vaikeaa lapsesta asti ja olen saanut kuulla kaikenlaista, olen ollut koulukiusattu ala-asteelta asti, revi siitä huumoria, mua ei tosin naurata yhtään. Jos ei töitä ole saanut niin minkäs minä sille voin, mulla on kuitenkin rajoitukset mihin sovellun ja mihin en ja nykyään mun ikäisten on enää aika vaikea päästä töihin, sanotaan että on liian vanha ja sitten kun olet sairas ilman omaa syytään niin vielä hanakammin sanotaan että sori nyt ei ole töitä yms.
Ja mitä niistä säälipisteistä niin en mä niitä kerjää vaan haluan tosiaan ihmisten tietävän että mä en tosiaankaan ole sellanen joksi mua joku harmaa luulee, esim sinä. Että sairaus ei ole mun omaa syytä eikä sitä voi valita kelle tulee mitäkin. Kun/jos sä jonakin päivänä sairastut vakavasti niin toivon että mietit näitä mitä olen kirjottanut tähän niin silloin tiedät miltä musta tuntuu kun kuulee tuollaisia sanoja ihmisten suusta.

nyyhnyyh.miksä kirjoitat tälläistä itsestäs...mulla on niin vaikeaa..hei, kaikilla on joskus, äläkä koskaan toivo, muille mitään mitä et toivoisi itsellesi. kertoo luonteesta aika paljon jos toivoo toisella sairautta. surullista

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
mun mielestä noitten harmaitten jutuista ei todellakaan kannata itelleen mitään pahaa mieltä ottaa, hei ihan oikeasti, eikä sen puoleen mustienkaan jutuista

älä sinä hyvä ihminen keskustelupalstojen perusteella itteäsi alenna huonommaksi :hug:

Ja mitähän eroa on tummemmalla fontilla ilmoitettu "Mustikkatassu" tai harmaalla ilmoitettu käyttäjä "totuuden torvi"? Et sinäkään omalla nimelläsi täällä esiinny. Samanlaisia tuntemattomia ihmisiä nimimerkin takana kaikki.

no joo kerrankin pääsen jollelkin sanomaan, että hanki elämä!!!

Olisit kerrankin argumentoinut muutenkin kuin latteuksilla.

sulle tossuliini! :hug: Sinä elät elämäsi niin kuin se sinulle ja perheellesi on sopivinta, turha muitten puheita on miettiä. Pääasia, että te olette onnellisia. Toivottavasti löydät vielä itsellesi sopivaa työtä, eihän 50-vuotias nyt mikään ikäloppu vielä ole. Sinä olet arvokas juuri sellaisena kuin olet! =)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

nyyhnyyh.miksä kirjoitat tälläistä itsestäs...mulla on niin vaikeaa..hei, kaikilla on joskus, äläkä koskaan toivo, muille mitään mitä et toivoisi itsellesi. kertoo luonteesta aika paljon jos toivoo toisella sairautta. surullista

haista huilu enkä mä sulle toivonut vaan sanoin että jos sairastut jonakin päivänä niin miettisit mitä oot sanonut. Sunlaises ihmiset kuvittelee olevansa paljon parempia ihmisiä, se on totuus. Onneksi olen kuitenkin saanut ihmisiltä sellasta palautetta että ne tuntuvat hyvältä ja he tajuavat asian ytimen. Sä oot kuin pikku paska isossa maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Oletpa rohkea, kun uskallat lyödä lyötyä. Joillakin on oikeasti vaikeaa, toisilla silloin kun se lyijykynän terä katkeaa. Sinä taidat valitettavasti kuulua noihin jälkimmäisiin.

Mun tuli paljon mietittyä näitä asioita yön aikana ja edelleenkin ihmettelen että miksi tällaisia ihmisiä on että ne saa tyydytyksen siitä että saavat tai pääsevät ihmisen kimppuun vaikka sanallisesti jolla on muutenkin ollut vaikeaa elämässään. Ei se helpotu eikä myöskään vaikeudu vaikka kuinka yritetään lytätä maahan, aina mä olen sieltä noussut ja nousen edelleen. Tietysti mun ei pitäisi välittää, siinä on moni oikeassa mutta se vaan tuntuu pahalta kun tietää itse olevansa syytön omaan kohtaloonsa. En varmaankaan tee tätä tahallani että kerron miten asiat ovat mutta jos se jotakuta häiritsee niin pitäköön sen omana tietonaan eikä toisi sitä julki varsinkaan mulle.
Olisiko ollut parempi valehdella alusta pitäen että olen eronnut lapsen isästä ja isä vaan käy kattomassa tytärtään? Miksi? Mulla sattuu vaan olemaan ihana mies vaikkei se tässä asukaan, auttaa mua muutenkin kuin rahallisesti kun en osaa näitä miesten töitä. Eipähän tartte vaivata aina tota vuokraisäntää kun omasta miehestä on johonkin, siksi sitä on kurssinsa käynyt että pystyy auttamaan ihmisiä. Mutta onneksi on vielä ihaniakin ihmisiä jotka aidosti välittää siitä että mulla on kaikki suhtkoht hyvin elämässä vaikka välillä vaikeaa onkin. Kiitos heille jotka antoi mulle lisäpuhtia, sain niistä sanoista paljon voimaa.

Tossuliini, älä muista välitä. Sinä itse tiedät, miten asiat ovat.

Mun äitini yritti tehdä töitä (on erittäin ahkera ja tunnollinen ihminen) mutta joutui eräästäkin työstä olemaan käsiensä takia niin paljon poissa, että lopetti. Kädet erittäin huonossa kunnossa ja aina kun sai ne kuntoon ja meni takaisin töihin, tuli kädet taas kipeeks. Eli ei ollut järkeä.

Nyt jos täällä laittaisin oman aloituksen aiheesta, että "äitini on kotirouva", ei tulisi mitään sanomista varmasti. Mutta koska sinä olet palstalainen, se tarkoittaa sitä, että saat paskat niskaasi, halusit tai et.

Tosiaan muilla ei ole realistista kuvaa sun elämästä, älä välitä niistä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja laiskurille vielä kerran:
niin mustien ku harmaiden takana on joku tuntematon. jotenkin ihmetyttää ihmisten tarve puolustella ja selitellä näille tuntemattomille asioitaan tai näin provosoitua. tai vetää johtopäätöksiä, että mustana kirjoittava ois jotenkin aidompi ihminen.

näin minäkin asian ajattelen ja nimimerkkiänsä voi aina vaihtaa vaikka kuinka monesti ja olla taas uusi ihminen =)

:hug: koeta olla välittämättä.. tiedän kyllä et se on joskus vaikeaa. ja toisaalta vaikka sulla on puhevika niin lohduttaudu sillä et oman pään asiat on kunnossa, toisin kuin tollaisilal ilkeilijöillä. sillä ei kukaan joka haluaa tietoisesti lyödä lyötyä ole päästään ihan terve! jotkut ei vaan ymmärrä eivätkä halua ymmärtää.. kun ei kyetä näkemään mitään eikä ketään niin on helpompi haukkua laiskaksi.

Yhteistyössä