meidän on kai pakko koirasta luopua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja purkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No höh kyllä meilläkin yötä koira tekee miehelle,mies ei vaan välitä siitä.mä olen koiran silmissä pomo. Meillä koira suostuu lähteen ukon kans aamulla ulos pitkän maanittelun jälkeen,kaipaa aina kun perään yms. Mutta meillä ei äijä välitä. Niin ja on pieni ja pelokas,rähjää itteään isommille koirille,muovipusseille,somaleille yms.

Kyllä mäkin saattaisin tuollaisessa tilanteessa ärtyä niin paljon, että uhkailisin miehen, en koiran lähtemisellä... Lähinnä kokisin ongelmaksi sen, että mies lupaustensa ja sopimusten vastaisesti vätystelee ja lepsuilee. Meillä mies ei juuri osallistu koiran koulutukseen tai ulkoiluta sitä yksinään, koska kyse on minun koirastani, mutta noudattaa kyllä pelisääntöjä, eli ei anna ruokapöydästä herkkuja ym. todella helposti noudatettavia juttuja. Toisaalta minä olen alusta asti ollut koiralla se ykkösihminen ja yhteistyö koiran kanssa toimii hyvin.

No ei meilläkään ekan koiran kanssa ollut koskaan ongelmia, mutta se oli muutenkin enempi mun perään ja oli aika pehmeä narttu. Tää nykyinen on toista maata, kovahko uros, joka on vain ja ainoastaan miehen perään. Ja mies koiran on lellinyt, koira on oppinut mielistelemään miestä saadakseen kaiken läpi. Mä olen silti meistä se joka on aina ollut se koiraihminen, ei mies, vaikka yhteistuumin koira otettiin. Meillä ei siis tosiaan toimi tämän koiran kanssa että minä ottaisin päävastuun koulutuksesta..

Väännän jo päivittäin itkua tästä asiasta. Ollaan tehty koiran kanssa virheitä kun se oli pentu, olen sitä järjestelmällisesti koittanut kouluttaa vuoden mutta asiat on menny vaan pahemmaksi. Sit ymmärsin että mies toimii selkäni takana ihan omalla tapaa. Ei häntä vaan kiinnosta johdonmukainen koulutus, vaikka häntäkin koiran tavat jurppii. Nyt saatiin ongelmakoirankouöuttajalta ihan selvät ohjeet miten toimia, silti mies on kuin vetelä p*ska kun jtn pitäisi koiran kanssa opetella. Lenkillä piti toimia yhdessä esim. Ohitustilanteessa, mies jätti mut yksin koiran kanssa kuin nallin kalliolle.. Tuollainen aiheuttaa miullekkin epävarmuutta koulutuksessa, kun tilanne menee täysin pieleen ja ens kerralla sama tilanne on taas vaikeampi hallita.

Olen kovin aina koirasta luopumista vastaan mutta nyt lienee pakko... :'(
olisin ottamassa koiran,kun sairautensa takia piti koirani lopettaa. toivon vastausta. erkki

Yhteistyössä