Kai se on pakko miestäkin kuunnella....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evph-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

evph-äiti

Jäsen
23.05.2007
865
0
16
Ku oon pohtinut sitä polikliinista synnytystä, niin ei se taidakaan onnistua... Ku en olis halunnut olla esikoisesta niin montaa päivää erossa ja likan synnytyksenkin jälkee oisin halunnut heti kotiin. Mut mies sano eilen et ei se haluais sitä, on kuulema ihan tarpeeks paniikissa muutenkin ( siis hän ei ole esikon biologinen isä)... Mie vaan meinasin kuolla tylsyyteen siel sairaalas ja en ymmärrä et miks siel pitää olla jos kaikki on kunnossa?!?! Mut pakko kai se on jäädä sinne jos mies niin haluaa.....

no välil huonommin, välil paremmin. Realistina en usko et seuraavaa 18 vuotta ollaan yhdessä, joten eiköhän minusta joskus yksinhuoltaja tule... Joko 2 kuukauden päästä tai 5 vuoden. Ei sitä ikinä tiedä.... Mut siis tottakai toivon et mahdollisimman kauan pysytään yhdessä!

Niin, eipä siellä sairaalassa suorastaan ratkiriemukastakaan ole... Nopeasti oisin varmaan mäkin halunnut pois, mutta saatiin lapsen syntyessä perhehuone. Siellä pääsi aloittelemaan perhe-elämää. Ja mukana kannettava tietokone leffojen katselua varten - aikaa jäi siihenkin. :D :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Kalenteri:
Niin, eipä siellä sairaalassa suorastaan ratkiriemukastakaan ole... Nopeasti oisin varmaan mäkin halunnut pois, mutta saatiin lapsen syntyessä perhehuone. Siellä pääsi aloittelemaan perhe-elämää. Ja mukana kannettava tietokone leffojen katselua varten - aikaa jäi siihenkin. :D :ashamed:

Mut eihän esikoin vissii saa olla siel perhehuonees? Niinku yötä ja tuollee... Vai? Kun en halua pitää sitä hoidossa kuin just synnytyksen ajan....

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:

Mut eihän esikoin vissii saa olla siel perhehuonees? Niinku yötä ja tuollee... Vai? Kun en halua pitää sitä hoidossa kuin just synnytyksen ajan....

Sairaalasta riippuen voi olla, että voisikin. Perhehuoneessa siis.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Joo, näin mäkin oon ymmärtänyt, että riippuu sairaalasta. Hyvinkään sairaalassa saa, mutta - yllätys yllätys - vastuu esikoisen hoitamisesta on vanhemmilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Joo, näin mäkin oon ymmärtänyt, että riippuu sairaalasta. Hyvinkään sairaalassa saa, mutta - yllätys yllätys - vastuu esikoisen hoitamisesta on vanhemmilla.

Joo tottakai on. En muuta kuvitellutkaan... Tietääkö kukaan koksista?!?!

Mä synnytin Jorvissa poliklinisesti vuonna 2002 ja kokemus oli älyttömän hyvä! Tyttö syntyi aamulla klo 10 ja klo 16 päästiin kotiin. Itse synnytys meni tietysti tosi hyvin ja mä voin aivan loistavasti. Tietysti vauvakin. Nytkin olisin tammikuussa samanlaista toivonut, mutta mun raskauden aikainen diabeetes (vauvan sokeriarvoja tarkkailtiin) ja sit pyörtyilyni synnytyksen jälkeen tekivät sen, että ei tätä toivetta voitu nyt toteuttaa..

Mä olen kyllä sitämieltä, että jos tunnet voivas kyllin hyvin lähteäksesi kotiin, se ei kuulu miehelle. Eri asia, jos vointisi on sellainen, että tarvitset mieheltä kokoaikaista apua, mutta ei kai silloin pois sairaalasta pääsekkään? Itse olin viimeksi sairaalassa vajan vuorokauden synnytyksen jälkeen; tyttö syntyi illalla kahdeksan maissa ja mies haki seuraavana päivänä työmatkalla kotiin.

eikun siis kyllä hänkin olisi perhehuoneessa jos sellain saadaa tai lapsen kans kotona. Sille vaan tää on ensimmäinen ja sitä pelottaa muutenkin koko synnytys ja kaikki. Hänen mielestä parempi olla sairaalassa, ihan varmuuden vuoksi jos jotain käy.... Vaik ei meilt oo sinne matkaa ku 10 minuuttia...

Ainahan sinne sairaalaan pääsee takaisin.Jos lähtee nopealla kotiutuksella,sairaalassa on "paikka" jos tarvitsee mennä takaisin.Olikohan nyt 4 päivää synnytyksestä asti.Ja sairaalasta kyllä soitetaan kotiin joka päivä ja kysellään kuulumisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainahan sinne sairaalaan pääsee takaisin.Jos lähtee nopealla kotiutuksella,sairaalassa on "paikka" jos tarvitsee mennä takaisin.Olikohan nyt 4 päivää synnytyksestä asti.Ja sairaalasta kyllä soitetaan kotiin joka päivä ja kysellään kuulumisia.

Juu, sairaalaan pääsee aina takas ja sinne voi soittaa, mutta en ole koskaan kuullukkaan, että sairaalasta päin soitettais :o !
Täällä käy yleensä neuvolantäti kotiutumisesta seuraavana päivänä punnitsemassa vauvan ja kattomassa, että kaikki on ok, sit viikon iässä mennään ekan kerran neuvolaan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Juu, sairaalaan pääsee aina takas ja sinne voi soittaa, mutta en ole koskaan kuullukkaan, että sairaalasta päin soitettais :o !
Täällä käy yleensä neuvolantäti kotiutumisesta seuraavana päivänä punnitsemassa vauvan ja kattomassa, että kaikki on ok, sit viikon iässä mennään ekan kerran neuvolaan.

Mulle soitti joku sairaanhoitaja tms ja kyseli kuulumisia ja vointeja.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

jos vaavi on alle 3vrk kotiutettaessa, niin sairaalasta soitetaan ekoinapäivinä...

ja aplle, mä en ihan täysin ymmärrä mikä hemmetin kiire ihmisillä on synnytyksen jälkeen kotiin? kotonahan odottaa kaikki kotityöt, kun sairaalassa saa rauhassa tutustua vauvaan ja harjoitella imetyksen niin että se sujuu sekä äidiltä että vauvalta...

Yhteistyössä