Kai se on ängettävä kolmen lapsen kanssa kaksioon ensi vuoden alusta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jellonainen

Aktiivinen jäsen
22.07.2007
13 143
3
36
Tuli sitten vuokrankorotuskirje, tässä nykyisessä asunnossa (3h+k) nousee vuokra ensi vuoden alusta 70 eurolla. Kelan hyväksymät maksimiasumismenot eivät tietenkään nouse tuota tahtia, joten koko korotus tulee minun maksettavakseni (olen siis opiskelija ja saan maksimiasumistuen).

Ihanaa kun asuu pienellä paikkakunnalla, jossa ei ole kuin yksi suuri vuokrafirma eli ei kilpailua.

Alkuperäinen kirjoittaja korkea jo lähtötaso;24896540:
Luulet sä että isommilla paikkakunnilla vuokrat on jotenkin halpoja :o

Täällä on sama vuokrataso kuin Tampereella, vaikka asun 40 km:n päässä Tampereesta (uusi vuokra ennen vesimaksuja on 840 euroa, siihen vielä 60 euron vesimaksut päälle). Ja Kelan silmissä nämä kuuluvat eritasoisiin alueisiin, eli Tampereella saa enemmän asumistukea.

[QUOTE="Piparnakkeli";24896532]Eikö tuossa tilanteessa jo voi sossulta hakea tukea nouseviin kustannuksiin? Ei se ole häpeä jos ihan järkevästä syystä sinne menee.[/QUOTE]

Opiskelija ei välttämättä saa, pitää ensin ottaa lainaa. Opiskelijat ovat toimeentulossa eri luokkaa kuin kaikki muut kansalaiset:(

Kuinka kauan vielä opiskelet? Kyllähän muuttokin yleensä tulee kustantamaan jotain. Sinuna ottaisin opintolainaa sen 70 euroa kuussa mikäli opiskeluja ei ole kovin kauaa jäljellä. Itseäni alkoi myöhemmin töitä saatuani harmittaa se, että aikoinaan vedin budjetin niin tiukille enkä ottanut lainaa.

Kuinka kauan vielä opiskelet? Kyllähän muuttokin yleensä tulee kustantamaan jotain. Sinuna ottaisin opintolainaa sen 70 euroa kuussa mikäli opiskeluja ei ole kovin kauaa jäljellä. Itseäni alkoi myöhemmin töitä saatuani harmittaa se, että aikoinaan vedin budjetin niin tiukille enkä ottanut lainaa.