Kahden vuoden ikäero, mies kenkkuilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se vanha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja myrkkysumakki:
Minä en nyt ihan ymmärrä. Sehän on tosiasia, että teillä on kahden vuoden ikäero. Miksi se on sinulle ap niin kova paikka, että otat itseesi sillä naljailun? Onko ikä sinulle jotenkin arka paikka?

Satunnainen vitsailu onkin varmaan ihan ok, mutta jos kumppani todella jauhaa ja jankuttaa asiaa koko ajan, niin johan siinä palaa kellä tahansa päreet. Siitähän tässä on kyse. Paraskin vitsi kuluu, kun sitä toistellaan joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taululiitu:
Minä en nyt ihan ymmärrä. Sehän on tosiasia, että teillä on kahden vuoden ikäero. Miksi se on sinulle ap niin kova paikka, että otat itseesi sillä naljailun? Onko ikä sinulle jotenkin arka paikka?

Satunnainen vitsailu onkin varmaan ihan ok, mutta jos kumppani todella jauhaa ja jankuttaa asiaa koko ajan, niin johan siinä palaa kellä tahansa päreet. Siitähän tässä on kyse. Paraskin vitsi kuluu, kun sitä toistellaan joka päivä.

Väännänpä sinulle rautalangasta saman asian:

a) Olet vaalea ja pitkätukkainen. Joku vitsailee jatkuvasti siitä, että olet vaalea ja pitkätukkainen. Alkaako loukata? Ei. Koska siinä, että on vaalea ja pitkätukkainen ei ole mitään negatiivista.

b) Olet lihava ja kalju. Joku vitsailee jatkuvasti siitä, että olet lihava ja kalju. Alkaako loukata? Kyllä. Koska lihavana ja kaljuna ei ole kivaa.

c) Olet 34. Joku vitsailee jatkuvasti siitä, että olet 34. Alkaako loukata? Kyllä, jos koet että 34 on vanha. Ei, jos koet että 34 on nuori tai sopiva.

Sinä jummartaa nyt paremmin?

^Tottapuhuen kyllä minä ärsyytyisin, jos joku hokisi minulle koko ajan että oletpa sinä vaalea ja oi kun olet pitkätukkainen, oi sinä vaalea pitkätukkainen naiseni, voi kylläpä oletkin ah niin vaalea ja pitkätukkainen, kas kuinka oletkaan vaalea ja pitkätukkainen, hei oletpa tänäänkin vaalea ja pitkätukkainen, no jopas oletkin vaalea ja pitkätukkainen, että osaatkin olla todella vaalea ja pitkätukkainen, mitäs tämä meidän vaalea ja pitkätukkainen nainen, jopa oletkin hämmästyttävän vaalea ja pitkätukkainen, tulkaas hei katsomaa, kun täällä on vaalea ja pitkätukkainen nainen,
pusi pusi sinä vaalea ja pitkätukkainen, enpäs ole ennen nähnytkään noin vaaleaa ja pitkätukkaista, kerrassaan tyrmaavä ilmestys tuo vaaleus ja pitkätukkaisuus, mitenkäs olis, sinä vaalea ja pitkätukkainen.... jne jne.

Jopa kohteliaisuus nousee itseään vastaan, jos sitä toistelee. Näin minä sen nään, mutta se on vain minun näkemykseni. Taidan olla melkoinen tosikko ja jäärä?

^Tottapuhuen kyllä minä ärsyytyisin, jos joku hokisi minulle koko ajan että oletpa sinä vaalea ja oi kun olet pitkätukkainen, oi sinä vaalea pitkätukkainen naiseni, voi kylläpä oletkin ah niin vaalea ja pitkätukkainen, kas kuinka oletkaan vaalea ja pitkätukkainen, hei oletpa tänäänkin vaalea ja pitkätukkainen, no jopas oletkin vaalea ja pitkätukkainen, että osaatkin olla todella vaalea ja pitkätukkainen, mitäs tämä meidän vaalea ja pitkätukkainen nainen, jopa oletkin hämmästyttävän vaalea ja pitkätukkainen, tulkaas hei katsomaa, kun täällä on vaalea ja pitkätukkainen nainen,
pusi pusi sinä vaalea ja pitkätukkainen, enpäs ole ennen nähnytkään noin vaaleaa ja pitkätukkaista, kerrassaan tyrmaavä ilmestys tuo vaaleus ja pitkätukkaisuus, mitenkäs olis, sinä vaalea ja pitkätukkainen.... jne jne.

Jopa kohteliaisuus nousee itseään vastaan, jos sitä toistelee. Näin minä sen nään, mutta se on vain minun näkemykseni. Taidan olla melkoinen tosikko ja jäärä?

Ehkä vähän :p

Ihan naurettavaa. 2 vuotta ei ole mitään, ei missään iässä parisuhteessa, ei edes parikymppisenä. Mun mieheni on mua 5 v. nuorempi, tällä hetkellä olemme molemmat yli 40-v. Koskaan emme ole asiasta ikävään sävyyn toisillemme puhuneet. Jostain nuorisobändistä hän ei välttämättä muista kuten minä, saattoi olla 10-v. eikä vielä kuunnellut musaa kuten minä 15-v. Ongelma lienee jossain muussa asiassa teillä, mutta ikäero ei ole se.

Eihän tässä ole kyse siitä että ikäero olisi ongelma! Hieman sisälukutaitoa please. Relevanttia tässä on se että äijä jankuttaa samasta asiasta. Miksi mies jankuttaa ja naljailee tuosta samasta asiasta? Kyllä itseäni ainakin alkaisi veetuttamaan, vaikkei ikäni itselleni mikään ongelma olisikaan.

Ymmärrän hyvin pointin, että vaikka olisin vaalea ja pitkätukkainen - missä ei ole mitään negatiivista - ja toinen hokisi siitä jatkuvasti, niin kyllä se alkaisi sapettamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lukekaa kysymys vaikka tavaten:
Eihän tässä ole kyse siitä että ikäero olisi ongelma! Hieman sisälukutaitoa please. Relevanttia tässä on se että äijä jankuttaa samasta asiasta. Miksi mies jankuttaa ja naljailee tuosta samasta asiasta? Kyllä itseäni ainakin alkaisi veetuttamaan, vaikkei ikäni itselleni mikään ongelma olisikaan.

Ymmärrän hyvin pointin, että vaikka olisin vaalea ja pitkätukkainen - missä ei ole mitään negatiivista - ja toinen hokisi siitä jatkuvasti, niin kyllä se alkaisi sapettamaan.

S-U-B-J-E-K-T-I-I-V-I-N-E-N

Meillä on ap:n oma, subjektiivinen kokemus asiasta. Meillä ei ole objektiivista (haluatko että tavaan sen sinulle?) käsitystä tilanteesta.

Voi olla, että mies jankuttaa. Voi olla, että ap K-O-K-E-E miehen jankuttavan, koska ikä on hänelle arka paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja kirsikankukka.:
Kaikenlaista ihmiset sietävätkin. Itselläni on 7 vuotta nuorempi poikaystävä, eikä hän ole koskaan väittänyt minua vanhaksi. Itse jos leikilläni sanon olevani vanha akka, hän on heti väittämässä vastaan, että et todellakaan ole. Tietää mies yhtä hyvin kuin minäkin, että mulla olisi kyllä vielä nuorempiakin ottajia... ;-)

Mutta kaikilla muilla ei ole.

Heh heh! Tämä oli hyvä! :) Mutta joo, ei mulla mitään kriisiä ole mun iästä (myrkkysumakille tietona) mutta toi jankkaaminen saa ihmettelemään että onko miehellä joku ongelma mun iästä tms. Mielestäni olen ihan vetävän näköinen nainen ja ns. parhaassa iässä monenkin asian suhteen ;). Mene ja tiedä mistä sitten johtuu tuollainen käytös, vaikka sitten haluais vaihtaa nuorempaan niinkuin joku kommentoi. No, siinäpä sitten vaihtaa jos siltä tuntuu. Mut en oikein usko että siitäkään on kyse. On vaan tainnu jäädä vaihde päälle ja se pitää kytkeä pois.

se mollaus on ja kertoo siitä, että kaverilla on huono itsetunto ja alemmuuskompleksi. Jos ei olisi tuo ikäkysymys käytössä, se olisi ehkä joku muu samassa tarkoituksessa.

Pari vuotta suuntaan tai toiseen ei todellakaan ole oikeasti mikää ikäero muuta kuin teineillä. Silloin se on iso, koska kehitys on nopeata. Aikuisena se kutistuu täysin.

Meitsillä on kunnon ikäero. Nuorempi mieheni on paljon aikuisempi nuoresta pitäen kuin ex-mieheni, joka oli minua 2,5 vuotta vanhempi. Ex on edelleen epäkypsä ja typeriä vitsejä laukova puutteitaan peittääkseen, vaikka on jo ikämies.

Tsot. Kokaskaapa seuraavalla kerralla todeta ykskantaan, että tuo meijän kakara se ei aikuistu koskaan. Sama vitsi ikuisesti.
- Eiköhän se vähän hillitse vanhattelua.

Alkuperäinen kirjoittaja Läppää:
Tsot. Kokaskaapa seuraavalla kerralla todeta ykskantaan, että tuo meijän kakara se ei aikuistu koskaan. Sama vitsi ikuisesti.
- Eiköhän se vähän hillitse vanhattelua.

Tämä on mielestäni hyvä neuvo.
:-D

Alkuperäinen kirjoittaja Lukekaa kysymys vaikka tavaten:

S-U-B-J-E-K-T-I-I-V-I-N-E-N

Meillä on ap:n oma, subjektiivinen kokemus asiasta. Meillä ei ole objektiivista (haluatko että tavaan sen sinulle?) käsitystä tilanteesta.

Voi olla, että mies jankuttaa. Voi olla, että ap K-O-K-E-E miehen jankuttavan, koska ikä on hänelle arka paikka.

Hauskaa, täällä ei siis nämä oivat opastajat edes tiedä mitä on tavaaminen. Eihän se nyt sitä ole, että kirjainkerrallaan aakkosia luetellaan sanasta.. Kylläpä helpottaakin oloa kun nyt tietää tämän oppineusuuden tason ainakin tämän yhden ihmisen osalta.

:D.

Seurustelen miehen kanssa joka on minua kaksi vuotta nuorempi. Miehelle on tullut tavaksi joka käänteessä ottaa ikäni ja ikäeromme puheeksi ja ihmetellä että voi hitto, täytätkö sä jo niin paljon ensi vuonna jne. Huumorilla alkuun lähtenyt naljailu on jatkunut koko seurustelumme ajan (yli kaksi vuotta) eikä minua ainakaan enää naurata yhtään. Hän heittää samaa läppää myös kavereilleen ja puhuu minusta mielestäni epäarvostavaan sävyyn käyttäen vanha-sanaa usein sanomisissaan. Aluksi minua nämä puheet vain hymyilittivät mutta nyt alkaa jo tulla raja vastaan.

Mitä tässä on takana? Onko miehellä itsellään joku ikäkriisi menossa vai yrittääkö polkea itsetuntoani maanrakoon? Alkaa oikeesti vi-uttaa tuollainen käytös. Sitäpaitsi mies puhuu jo itseään pussiin, alkoi naljailla iästäni kun olin sen ikäinen kun hän nyt. Eli onko hän mielestään "vanha äijä"? Ei taida katsoa asiaa siltä kantilta että tulee sitä ikää hänellekin lisää koko ajan, ei täällä ikinuoreksi kukaan jää.

Hei!

Joo... tämä ketä tahansa jossain vaiheessa ottaa päähän...
Tästä tullut jo varmasti paljon kommenteja, ym... Voisin sanoa vain se, että kannattaisiko hänen katsoa peiliin? HÄNon valinnut sinut, seurustelee sinun kanssa ja sängyssäkin on... ja varmasti tyytyväinen ja rakastunutkin... jos koko ajan epätyytväinen sinun ikäsi... miten hän voi näitä kaikkia tehdä ( ym)???

Mulla oli vielä hassumpi, jos tämä sinua hymylyttäisi vähän...
Ex-mieheni ei ehkä tarkan tietänyt iästäni (olen häntä 8 kk nuorempi) ja joskus kun tarkisti ikäni tai miten asia minikin... sanoi: No ei vaimo voi olla noin vanha!!! pitäisi olla 5 vuotta nuorempa... Ei kovin usein tai paljon sitä samaa sanonut... mutta tunsin, että ei ole tyytyväinen, että olen "noin vanha"...
Otetaan kaikki vähän huumorilla ja lähetetään "nuoria" miehiä niin pitkälle kun pippuri kasvaa, jos ei he parantaa käytöksestänsä :)

Mukavaa viikonloppua sinulle!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä