Kahden vuoden ikäero, mies kenkkuilee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se vanha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se vanha

Vieras
Seurustelen miehen kanssa joka on minua kaksi vuotta nuorempi. Miehelle on tullut tavaksi joka käänteessä ottaa ikäni ja ikäeromme puheeksi ja ihmetellä että voi hitto, täytätkö sä jo niin paljon ensi vuonna jne. Huumorilla alkuun lähtenyt naljailu on jatkunut koko seurustelumme ajan (yli kaksi vuotta) eikä minua ainakaan enää naurata yhtään. Hän heittää samaa läppää myös kavereilleen ja puhuu minusta mielestäni epäarvostavaan sävyyn käyttäen vanha-sanaa usein sanomisissaan. Aluksi minua nämä puheet vain hymyilittivät mutta nyt alkaa jo tulla raja vastaan.

Mitä tässä on takana? Onko miehellä itsellään joku ikäkriisi menossa vai yrittääkö polkea itsetuntoani maanrakoon? Alkaa oikeesti vi-uttaa tuollainen käytös. Sitäpaitsi mies puhuu jo itseään pussiin, alkoi naljailla iästäni kun olin sen ikäinen kun hän nyt. Eli onko hän mielestään "vanha äijä"? Ei taida katsoa asiaa siltä kantilta että tulee sitä ikää hänellekin lisää koko ajan, ei täällä ikinuoreksi kukaan jää.

Kommetteja/kokemuksia

Jos olet aiemmin hymyillyt jutulle, on nyt myöhemminkin vaikehko mieltää sen alkaneen ärsyttää. Jotkut mielikuvituksettomammat tyypit vain tuppaavat jumittumaan juttuihin, jotka ennen olivat hauskoja, eivätkä tajua tarinan menneen muodista. Suositan vakavaa keskustelua aiheesta.

Olen myös poikaystävääni 2 vuotta vanhempi, muutenkin lähestulkoot kaikki eksäni ovat olleet jostain syystä 2-3 vuotta nuorempia, minua taas luullaan usein ulkonäön perusteella nuoremmaksi, mitä olen (27).

Meillä tuo ikäero ei ainakaan haittaa eikä näy mitenkään. En edes sitä suurimman osan ajasta muista, tai edes ajattele että toinen on nuorempi. Olemme aika paljon samanlaisia luonteeltamme, ja muutenkin on paljon yhteistä, eikä poikaystäväni edes alentuisi mihinkään mauttomiin vihjailuihin esim. siitä että olen " jo vanha akka", tai muuta ikään viittaavaa.

Seuraavan kerran kun se miehesi jotain sanoo, niin laukaise takaisin, että "kyllä ne vaan sunkin karvat harmaantuu ja paikat rupeaa roikkumaan", tai muuta nasevaa, jos ei äijä muuten tajua suutansa pitää soukemmalla :)

Voisit myös sanoa ihan suoraan, että onko sillä joku ongelma sun ikäsi kanssa, kun aina pitää siitä vitsiä vääntää.
Mielestäni 2 vuotta ei ole niin iso ikäero, että toisen pitäis siihen jatkuvasti takertua.

Olin 50v ja treffailin 35v naista.Hän rakastui minuun aidosti.Jonkun aikaa tapailtiin ja nautittiin yhdessäolosta.Nautimme seksistä ja merielämästä.Hän ehdotti yhdessä vaiheessa kihlautumista.Minusta koko ajatus oli vailla todellisuus pohjaa.Annoin hänen ymmärtää että näin on aivan hyvä.Vaikka meillä oli kivaa,silti halusin uutta naista kuvioon.Aikani valkkasin ja vaihdoin naista kunnes kyllästyin.Tuo parin vuoden ikäero,sehän on lähes parasta.Siinä ollaan samalla aaltopituudella,tai sitten ei.Riippuu millaisessa perheessä ovat kasvaneet.Liika ikäero on kuitenkin liikaa.Sen näkee monista julkimoista.Jäljellejäänyt luultavasti edesmenneen siippansa vanki lopun ikäänsä.Se ei ole oikein nuorta naista kohtaan.Yleensä nuoret naiset menevät naimisiin huomattavasti vanhemman miehen kanssa ja hankkivat lapsia.Mikä siinä huomattavasti vanhemmassa miehessä sitten niin kovasti viehättää?

Kaikenlaista ihmiset sietävätkin. Itselläni on 7 vuotta nuorempi poikaystävä, eikä hän ole koskaan väittänyt minua vanhaksi. Itse jos leikilläni sanon olevani vanha akka, hän on heti väittämässä vastaan, että et todellakaan ole. Tietää mies yhtä hyvin kuin minäkin, että mulla olisi kyllä vielä nuorempiakin ottajia... ;-)

Olin 6 vuotta vanhempi ex-miesystävääni, eikä hän koskaan naljaillut siitä. Itse sanoi, että ei näin pienellä ikäerolla ole mitään merkitystä. Lapsellista naljailua miesystävältäsi, ilmeisesti hänellä on pahanlainen kriisi iästään. Ei muuta kuin iske takaisin, sanot vain, että ei sillä ikäerolla ole mitään merkitystä, kun hän on niin paljon vanhemman näköinen ja rupsahtanut. Naljaile takaisin, jos ääliö ei osaa siihen lopettaa, niin sano, että sinä vaihdat hänet oikeaan mieheen.´Ja sano, että haluat oikean miehen, eikä mitään housuihin paskantavaa rääpälettä.

Alkuperäinen kirjoittaja se vanha:
Seurustelen miehen kanssa joka on minua kaksi vuotta nuorempi. Miehelle on tullut tavaksi joka käänteessä ottaa ikäni ja ikäeromme puheeksi ja ihmetellä että voi hitto, täytätkö sä jo niin paljon ensi vuonna jne. Huumorilla alkuun lähtenyt naljailu on jatkunut koko seurustelumme ajan (yli kaksi vuotta) eikä minua ainakaan enää naurata yhtään. Hän heittää samaa läppää myös kavereilleen ja puhuu minusta mielestäni epäarvostavaan sävyyn käyttäen vanha-sanaa usein sanomisissaan.

Kysy mieheltäsi, minkä ikäisen naisen hän haluaisi, mikäli ikäeronne jaksaa häntä edelleenkin kummastuttaa. Tilastollisesti nainen elää noin 7 vuotta pidempään kuin mies. Tilastojen valossa voisin suositella sinua vaihtamaan nykyistä nuorempaan ;)

Ex-avomieheni oli minua viisi vuotta nuorempi. Seurustelun alkaessa hän oli 22-v. ja itse olin 27-v. Pari muuta miestä on ollut 5-7 vuotta itseäni nuorempia. Heitä en kuullut ikäeroomme liittyviä kommetteja. Tunnen useitakin naisia, jotka ovat miestään vanhempia. Esimerkiksi tätini on naimisissa itseään 9 vuotta nuoremman miehen kanssa. Heidän liittonsa on kestänyt noin 25 vuotta.

mitäs nämä tämmöiset ovat, että mies lähtee lapsiaan onnittelemaan ilman siippaansa?
Meillä ei tulisi kuuloonkaan, ja ihan MIEHEN omasta aloitteesta...

Kyllä elämän ehtoopuolella ikäerolla alkaa olla merkitystä.Alkaa tulla sairastelua vanhemmalla puolisolla,ties mitä vaivaa.Nuorempi on täydessä kunnossa vaikka mihin.Siinä sitten kärvistelet heikomman ehdoilla vaikka mieli tekee elää ja olla täysipainoisesti.Siinä jollaintapaa elämä menee hukkaan.Kun vanhemmasta aika jättää,olet yksin jo itsekin iäkkäämpänä ja mietit taaksejäänyttä elämää.Eräs arvostettu iäkäs säveltäjä linnan juhlissa nuoren ja viehättävän vaimonsa kanssa.Sääliksi käy.Kumpaako vai molempia?

Alkuperäinen kirjoittaja Exxon:
Jos olet aiemmin hymyillyt jutulle, on nyt myöhemminkin vaikehko mieltää sen alkaneen ärsyttää. Jotkut mielikuvituksettomammat tyypit vain tuppaavat jumittumaan juttuihin, jotka ennen olivat hauskoja, eivätkä tajua tarinan menneen muodista. Suositan vakavaa keskustelua aiheesta.

Samoilla linjoilla Exxon kanssa, että miehelle on jäänyt sama juttu päälle ja vaikuttaa tosi tylsältä tyypiltä, jos ei ole luovuutta kehittää jotakin uutta hauskaa. Itse en tosin juttelisi vakavasti, vaan kehittäisin jonkun nasevan vastaiskun, jolla voi yhtä lailla hauskuttaa miehen kaveripiiriä ja saada miehen naamataulu peruslukemille. Joskus teot ovat väkevämpiä vaikutukseltaan kuin pelkkä sanailu.

Alkuperäinen kirjoittaja ikäero:
Kyllä elämän ehtoopuolella ikäerolla alkaa olla merkitystä.Alkaa tulla sairastelua vanhemmalla puolisolla,ties mitä vaivaa.Nuorempi on täydessä kunnossa vaikka mihin.Siinä sitten kärvistelet heikomman ehdoilla vaikka mieli tekee elää ja olla täysipainoisesti.Siinä jollaintapaa elämä menee hukkaan.Kun vanhemmasta aika jättää,olet yksin jo itsekin iäkkäämpänä ja mietit taaksejäänyttä elämää.Eräs arvostettu iäkäs säveltäjä linnan juhlissa nuoren ja viehättävän vaimonsa kanssa.Sääliksi käy.Kumpaako vai molempia?

Kahdella vuodellako? Ei kuule tunnu missään. Sen verran olematon ikäero.

Ilmoitin jo miehelle etten enää halua kuulla vastaavanlaista tekstiä häneltä ja piste. Saas nähdä miten menee jakeluun, ellei mene otan samat keinot käyttöön ja alan tosiaan naljailla hänelle saman suuntaisesti ;). Joku kyseli minkä ikäisiä olemme, minä olen 34 ja mies 32. Tosiaan niin pieni ikäero että älytöntä tuollainen läpänheitto. Tunnen myös itse monia pariskuntia joilla on ikäeroa kymmenenkin vuotta ja hyvin heillä menee! Eli korvienvälistä se on kiinni miten näistä asioista ajattelee.

Olisko huono itsetunto sinun(kin) rinnallasi ja ei tosiaan keksi mitään muuta sanottavaa, jotta saisi sinut "samalle tasolle"? Varmaan oma vanheneminenkin häiritsee.

Voithan itsekin kuittailla joka vuosi, että täytit sä tosiaankin jo X vuotta? Jostain syystä vaikutat vähintään kymmenen vuotta nuoremmalta. Ehkä ensi vuonna vierelläni on aikuinen mies...

Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
Ilmoitin jo miehelle etten enää halua kuulla vastaavanlaista tekstiä häneltä ja piste. Saas nähdä miten menee jakeluun, ellei mene otan samat keinot käyttöön ja alan tosiaan naljailla hänelle saman suuntaisesti ;). Joku kyseli minkä ikäisiä olemme, minä olen 34 ja mies 32. Tosiaan niin pieni ikäero että älytöntä tuollainen läpänheitto. Tunnen myös itse monia pariskuntia joilla on ikäeroa kymmenenkin vuotta ja hyvin heillä menee! Eli korvienvälistä se on kiinni miten näistä asioista ajattelee.

Kaksi vuotta on kyllä _niin_ pieni ikäero, että joku muu tuossa jutussa täytyy olla takana! Ehkä mies tosiaan pitää tuota jotenkin hauskana juttuna, jota on mukava kertoa. Onko miehesi muuten ns. jutuniskijä tms.?

Totta turiset ja oikein teit, kun panet asialle pisteen. Mikä tahansa juttu alkaa ärsyttämään, jos sitä noin jauhetaan.

Meillä ikäero kaksi vuotta, olen miestäni siis vanhempi. Äijä harmaantuu ja makaa soffalla, itse en sellaista halua todellakaan. Alkaisikohan etsiä nuorempaa?

Tuostahan paistaa selvästi läpi että mieshän on käytökseltään täys juntti.
Fiksut miehet ei jää koskaan kiinni tuonlaiseen sarkastiseen letkautukseen, jos nyt edes koskaan päästävät sellaista suustaan.

Sano sille että se kuolee todennäköisesti kuitenkin ennen sinua, sillä naiset elävät pidempään. Tällä hetkellä syntyvän tyttölapsen odotetaan elävän yli 5v pidempään kuin samaan aikaan syntyvän poikalapsen. Naiset on 1700-luvulta asti eläneet miehiä pidempään ja tuo elinaikojen ero on kasvanut viimeisen 100 vuoden aikana.

Ei ihme että miehelläsi on ikäkriisi. Hänellä on toinen jalka syvempänä haudassa kuin sinulla. :D Vitsaile tuolla seuraavan kerran kun saat kuulla olevasi vanha kurppana...

Entäs sitten jos mies on vasta alkanut naljailemaan? Mies on minua vuoden nuorempi ja on nyt pari kertaa kutsunut minua leikillään vanhaksi harpuksi ja kauhistellut miten täytän pian 30 (olen 26). Tuntuu tosi kivalta, varsinkin kun 3 vuotta nuorempi miespuolinen kaveri puolustaa minua.

Hassua, että tulee kauhea häsis, jos nainen on parikin vuotta miestä vanhempi, mutta moinen ikäero on ihan normaalia, ettei suorastaan toivottua, toisinpäin. Mikä ihmeen kirkossa kuulutettu pakko ja viisaus on muka miehen olla vanhempi? Pöh.

Miesystäväni on minua 2v nuorempi, eikä se käytännössä missään näy, ollaan 40+ molemmat. Joskus hän hyväntahtoisesti läppäilee sillä "vanhalla kurpalla" mutta ei todellakaan loukkaavasti ja ilkeästi, ja minä menen vitsailuun mukaan. Sanon, että on ihanaa, kun saa porsastella nuoren poitsun kanssa :) Hän on sanonutkin, ettei osaisi ollakaan kovin nuoren naisen kanssa, vaan ennemmin vähän vanhemman; on elämäntyyli ja asenteet samanlaisemmat.

Pari vuotta sinne tänne on ihan höyryhaituva ilmassa.

Tosi kummallista käytöstä. Pari heittoa asiasta silloin tällöin ymmärtäisi, minunkin mieheni vitsailee ikäerostamme joskus (samat 2 vuotta kuin teilläkin). Mutta vitsailut vitsaillaan vaan kahden kesken ja hyvässä hengessä. Ainakin meillä ikäerosta vitsin vääntäminen nimenomaan korostaa ikäeron pienuutta eikä pahoita kummankaan mieltä.

Oletko sanonut miehellesi asiasta, siis ihan napakasti ja asiallisesti? Kysy ihan suoraan, ottaako häntä kenties päähän oma vanhenemisensa? Vai pelottaako se, että kun ikää tulee niin siitä seuraa myös jotain,esim. perheellistyminen tai muunlainen elämäntyylin muutos? Tuntuu todella typerältä tuo vanhaksi nimittely, kun tosiaan ukkosi ei kovin kaukana perässä tule. Toisaalta, vielä juntimpaa olisi, jos teillä oikeasti olisi 20 v. ikäeroa ja siippasi siitä sivaltelisi. Otahan äijä puhutteluun.

Minä en nyt ihan ymmärrä. Sehän on tosiasia, että teillä on kahden vuoden ikäero. Miksi se on sinulle ap niin kova paikka, että otat itseesi sillä naljailun? Onko ikä sinulle jotenkin arka paikka?

Muuten olen sitä mieltä, että ei ihan taida olla suhteessa asiat kunnossa, jos noin kovin pienestä syystä riidellään. Ehkä tuo ikäero tarjoaa "turvallisen" aiheen mistä riidellä kun ei uskalleta riidellä niistä oikeista asioista?

Ihmettelen siksi, että minä olen miestäni 15 vuotta vanhempi, eikä siitä ole koskaan ollut ongelmaa. Minun on siis vaikea kuvitella, että kahden vuoden ikäero voisi olla todellinen ongelma.

Se on ainakin selvä, että siinä on "miehellä" kiusoittelun aihe vaikka lopuksi ikää, koska ikäänsä ei voi ainakaan muuttaa. Ehkä hän ollut silmä tarkkana, että näkyykö naamallasi loukkaantumisen merkkiä, ja nyt pitää vetää samasta narusta aina vain. Eipä ihme, että hän tuntee alamittaisuutta sinun rinnallasi, kun on naisia pelkäävä pikku poikanen vain. Auttaakohan tuo seisomaan edes vähän kauemmin...?

Avomieheni on minua neljä vuotta nuorempi. Emme me koskaan puhu, naljaile tai vitsaile edes hyvässä hengessä ikäerostamme - miksi niin pitäisi tehdä? Mitä puhuttavaa siinä olisi?

Yhteistyössä