Kahden vaiheilla...

Kertokaapa te rottweilereiden ja bullterriereiden omistajat koiristanne...

Mä kiinnostunut näistä kahdesta rodusta.Molemmat ymmärtääkseni sopivia kavereita lapsiperheeseen?
Ennen mulla ollut dobermann,joten kokemusta olisi valmiiksi palveluskoirista.
Bullterrieri olisi taas kokonsa puolesta ihanteellisempi vaihtoehto.Entä pärjääkö palveluskoiran jälkeen pikkuisen jääräpään kanssa jolla ei käsittääkseni kauheasti miellyttämishalua taida olla...? :D

Harrastuksia katsotaan sitten sopivan rodun löydyttyä.Rotikan kanssa kääntyisi kyllä enemmän tietty pk-lajeihin,ja bulli saisi näyttää ehkäpä taitonsa näyttelyissä.Tosin niistä ei vielä suuremmin kokemusta ole.
Mutta,asia kerrallaan.Vastaanotetaan kuulumisia näistä kahdesta rodusta,kiitos :wave:
 
No heti alkajaisiksi voin sanoa, että rottiksella ei ole mitään halua/tarvetta miellytää, kaikki kunnioitus on rehellisellä johtamisella ansaittava. Lapsista kyllä tykkää, mutta myöskään se ei mikään koirapuistokoira ole. Kestävä ja ihan hyvä pk-koira kylläki, mutta jonkun toisen roduun kanssa pääsee siinäkin helpommalla :whistle:
Ja narttuhan tietenkin on huomattavasti helpompi kuin uros, mutta kysele kasvattajilta ja katso minkälaisia jälkeläisiä on tullut. vom feuerwaldin kenneliä voin lämmöllä suositella ja häneltä löytyy ktisivut yhdistyksen sivuilta.

Omasta puolestani voin suositella siis rottista, mutta suosittelen käymään esim pennunomistajan kurssin, mitä eri alaosastot (siis rottisyhdistyksen)järjestävät, ne ovat hyvä alku ja niistä voi sitten jatkaa. Toisesta rodusta en sen enmpiä tiedä, joten en siitä mitään sano. :whistle:
 
Jeps,tänks informaatiosta.

Oon useaan otteeseen käynyt kummankin rodun yhdistyksen sivuilla ja katsonut kasvattajien kotisivuja.Pentu,kumpi se sitten ikinä onkaan,tulee kuitenkin aikaisintaan syksyllä,joten on onneks vielä hyvin aikaa vertailla kasvattajia ja ottaa selvää missä pentuja edes ylipäätään tulossa.
Eikös sitä sanota jotenkin että aikainen lintu madon nappaa...? :D
 

Yhteistyössä