Kahden lapsen yksinhuoltajavanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata

Vieras
Miten te pärjäätte taloudellisesti ja henkisesti?
Minulla on ennestään 6v tyttö ja toinen lapsi syntyisi kevät talvella.
Miehen kanssa tulee ero ja mietin miten vaikeaa on olla kahden lapsen kanssa yksin, kun yhdenkin kanssa on joskus hankalaa, mies kun ei ole auttanut yhtään! Aborttia mietin...

Taloudellisesti pärjää ihan kohtalaisesti, olen voinut myös opiskella yh:na. Kuitenkaan pelkkä taloudellinen pärjääminen ei riitä, olisi pärjättävä nimenomaan myös henkisesti. Joskus tuntuu siltä, että se arki on helpompaa ilman sitä "kiviriippaa" (=mies), mutta onhan vauvan hoito aikaavievää ja hermoille käyvää. Jos nyt tuntuu siltä, että olet ihan zippi kaikin tavoin tässä vaiheessa, niin ei se siitä ainakaan helpotu. Tk:ssa on psykologikin tarjolla, jos haluat jonkun jäsentävän ajatuksiasi.

Mä en tekis aborttia, mutta se on hyvin henkilökohtainen valinta, joten en ota siihen kantaa.

Mulla on vain yksi lapsi, aika tuore tapaus, mutta halusin lapsen joten yksinhuoltajuus ei mulle ole mikään rasite.

Taloudellisesti pärjää aina, kyllä sinä keinot keksit.

Henkisesti onkin sitten eri asia... Minunkin on välillä vaikeata tämän yksinäisyyden kanssa, mutta ainahan sitä on mahdollisuus tavata joku uusi. Pitää vaan malttaa odottaa vähän, pienten lasten kanssa kun voi olla vaikea treffailla.

taloudellisesti just ja just, henkisesti tällä hetkellä hyvin. toki välillä on ihan pirun raskasta lasten kanssa, mutta toisaalta.. sinulla on toinen lapsi jo sen verran iso että sekin varmasti helpottaa tilannetta.

Kyllä sitä pärjää,yleensä ne voimavarat jostain löytyy "pakon edessä".Ja jos asiat mahdollistaa,niin isä varmaan voisi ottaa lasta/lapsia välilllä itselleen että saisit hengähtää.Lapsille tulisi kuitenkin suht iso ikäero,jolloin aikaa vauvalle on eri tavalla.Minulla 3 lasta,joista vanhin 3v8kk,keskimmäinen 1v7kk ja nuorin 6kk,voimia kysytään ja paljon tässä arjessa,välillä tulee hetkiä että tuntuu ettei jaksa enää sekuntiakaan mutta seuraavana päivänä asiat näyttää taas valosemmalta.Tsemppiä ja voimia :hug:

Yhteistyössä