Kahden lapsen kanssa liikkeelle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mutsi -87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mutsi -87

Vieras
Miten ihmeessä voi muka lähteä mihinkään kahden lapsen kanssa, kun yhdenkin kanssa on jo ihan tuskaa liikkua missään kaupoissa tms. Eihän tommoset kaksosrattaat mahdu mihinkään autoonkaan! tai kaupan ovista sisään.

Juu juu, hienosti mahtuu. Mulla on takanani tänään onnistunut ostosreissu Tampereella (3,5 tuntia!) 1- ja 2-vuotiaitteni kanssa. ;)

Se on asennekysymys, ystäväiseni. :whistle:

Miten vanhoista lapsista kyse.
Oikeastaan kaikkeen tottuu. Minulla on mukana 1v. ja 3v. ja ainoa ongelma on se, että kun 1v. on sylissä ja 3v. kädessä kiinni, niin kauppatavarat ei mahdu millään kannettavaksi autoon. Pitää valita sellaset kaupat, joissa voi kärryt tuoda pihalle.
3v. toisinaan innostuu kaupassa juoksemaan ja voi häiritä muita asiakkaita, mutta en voi jättää kauppareissua tekemättä, niin kaikkien täytyy vain elää asian kanssa. Onneksi ei tätä satu kauhean usein.
Peräkkäinistuttavat sisarusrattaat (matkarattaat) niin on kaikkein kätevin muoto, jos haluaa kauppakärryiksi.

Minä ja en liiku paljon missään lasten kanssa.. Isompi jo 6 ja pienempi 3.. Nimittäin kolmevuotias aivan mahdoton, varmaan on ADHD. Sitä ei vieraat voi oikeen käsittää kun oikeesti on aivan kaameeta käydä jossain vaikka kylässä tämän takia. Kyllä tutut sen tietää mutta kuitennii..

No mä tossa reilun viikon päästä sitten liikun neljän lapsen kanssa, joista kaksi on vierekkäinistuttavissa kaksostenrattaissa ja kaksi sitten kävelee... ja luotan siihen että hyvin menee. miks ei menis, kun opettaa lapsille sitä liikkumista ja valjaat on aina mukana varmuuden vuoksi ;)

se on vaan opeteltava. kyllä minäkin eka ajattelin kun jäin yksin et miten ihmeessä hoidan edes kauppareissut, mut kyllä ne vaan lutviutuu. kyllä niitä keinoja keksii. minä olen liikkunut lasten kanssa paljon ja liikun edelleen. nyt lapset 3v5kk ja 1v7kk. esikoinen oli 2v kun jäin yksin ja joutui kyl hänkin opettelemaan uusia asioita, ihan vaan liikkumisen helpottamiseks.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi -87:
Miten ihmeessä voi muka lähteä mihinkään kahden lapsen kanssa, kun yhdenkin kanssa on jo ihan tuskaa liikkua missään kaupoissa tms. Eihän tommoset kaksosrattaat mahdu mihinkään autoonkaan! tai kaupan ovista sisään.

no älä nyt täälläkin aloita!!!!!!!!!!!!! mene nukkumaan tai aloita joku muu ketju. Vaikka imetys vastaan pulloruokinta.

Kuinka asiat voidaan tehdä hankalaksi? ite kyllä aattelin kahden kanssa yksin lentääpohjoseen hiihtolomalla, jos kaikki menee ok, toinen syntyy vasta joulunalla mutta ei mieleenkään olisi tullut ettei kahden kanssa voi lähteä ja toinen on 2,5v.

Hyvin pääsee liikkumaan, tosin todellakin tuplia tuli naarmutettua ihan turhankin kanssa kun joidenkin kauppojen kassat on ahtaat!! mutta nopeasti oppi että mihin mahtuu ja mihin ei..

Meillä lasten ikäeroa on 1v2kk ja ekan vuoden verran tuplilla liikuttiin, vierekkäisillä. Nyt poika sen 2v4kk ja seisomalautaa käytetty pari kuukautta, lisäksi kävelee reippaasti sen 2km et hyvin pääsee menemään..
Meillä täällä pk-seudulla pääsee julkisilla ilmasiks, nii ei aina tarvin tuota omaa autoa pakata mukaan, tosin kyllähän tuohon farmariin ne tuplatkin heittämällä mahtui ;)

Kärsivällisyyttä ja aikaa tarvitsee varata, ei tiukkoja aikatauluja koska nehän mättää heti alkuunsa.. Välipaloja mukaan sekä äidille että lapsille, ettei reissu nälän tai turhautumisen takia muutu huutamiseksi, leluja saa kivast rattaisiin kiinniteltyä kans mukaan..
Turhat reissut jää tekemättä ja hyvä niin, säästää siinä samalla rahaa, kaupoilta on lähdettävä ku alkaa näyttää siltä et lapsilla menee hermot tai sit menee omatkin..

Alkuperäinen kirjoittaja ei tuu mittään:

no älä nyt täälläkin aloita!!!!!!!!!!!!! mene nukkumaan tai aloita joku muu ketju. Vaikka imetys vastaan pulloruokinta.

ei luulis sun napaa kaivelevan jos kysytään. hienoa että sulta onnistuu kaikki, etkä mieti asioiden sujuvuutta tai jännitä sitä.

Onnistuu kyllä kahden kanssa, eikä ne kaksosten rattaat nyt NIIN vaikeat kuljetettavat ole.
Kohta mun pitäs saada vielä tää kolmaskin johonkin, kun se tuolta mukavasta/helposta masupussukasta päättää livetä ;)
Ei sitä nyt voi kokonaan kotiinkaan linnoittautua siksi, että on lapsia..

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

ei luulis sun napaa kaivelevan jos kysytään. hienoa että sulta onnistuu kaikki, etkä mieti asioiden sujuvuutta tai jännitä sitä.

Enhän mä omasta onnistumisestani mainitse tuossa mitään?? Mutta sen voin sanoa tästä aloituksesta, et menee taas Porvoon puolelle niinkuin tuo "lapsi hoitoon ja äiti kotiin-aloitus"..

Enhän mä omasta onnistumisestani mainitse tuossa mitään?? Mutta sen voin sanoa tästä aloituksesta, et menee taas Porvoon puolelle niinkuin tuo "lapsi hoitoon ja äiti kotiin-aloitus"..

so?!?

entä sitten jos olis vaa "kiivaan keskustelun" takia laitettu aihe, hyvä käydä näitäkin ku koskettavat kuitenkin monia..

Yhteistyössä