käynnistyksestä

Millaisia kokemuksia teillä on synnytyksen käynnistyksestä? Itselläni huomenna käynnistetään ja vähän jännittää kuinka kauan synnytys kestää, voiko venyä yli vuorokauden pituiseksi ja lähteekö se rajummin käyntiin kuin normaali synnytys?
 
ludde
Mulla käynnistettiin cytotec-tableteilla, joita laitettiin kohdunsuulle kypsyttämään paikkoja. Neljäntenä päivänä käynnistämisestä poika syntyi. Kyselin heti kun aloittivat käynnistämään et kuinkakohan kauan kestää niin sanoivat et voi olla ohi 3 tunnissa tai viikon päästä eli aika ympäripyöreitä vastauksia. Oli pitkä ja kivulias synnytys mut niin kai aina käynnistettäessä...älä anna mun pelotella...kyllähän se jokatapauksessa on kivuliasta.
 
Käynnistettiin täälläkin... Meni kaks viikkoo yli lasketun ja kun käynnistettiin nii vasta kolmantena päivänä suosu syntymään.. Kaikki kokeiltiin, tipalla ja tabletilla.. Tosi piitkä avautuminen ja tuskainen, eikä oikein tapahtunu mitään (oli kahdelle sormelle auki yli kellon ympäryksen ja supisteli kolmen-neljän minuutin välein..) Ei kivaa..
Lopulta kaikki kuitenkin päättyi hyvin ja lopputulos oli mitä hurmaavin vauva.. Kyllä se kannatti!! Kyllä sitä ihminen jaksaa vaikka mitä, varsinkin nainen! ;)
 
-Sunflower77-
Mulla käynnistettiin tipalla. Synnytys kesti reilut seitsemän tuntia, eli oli lyhyt mutta suoraan sanottuna tosi kivulias. En saanut kivunlievitystä. Onnea matkaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 22:53 sähäkkä kirjoitti:
Minulla on yks synnytys laitettu käyntiin puhkasemalla kalvot.Syntyi reilussa tunnissa,ja sen kyllä huomas.Olin ihan sairaan kipeä ja kipulääkettä ei ehity antamaan.
Minulla EI OLE kokemusta käynnistyksestä, mutta lainaan tekstiä siksi, että minulla kaikki kävi luonnostaan nopeasti, liiankin nopeasti ensisynnyttäjäksi, mielestäni.
Se, että supistukset olivat päällä kaiken aikaa eikä kivunlievitystä ehtinyt saada ja tosiaan kalvojen puhkaisun jälkeen paikat aukesivat puolessa tunnissa 5 cm...
se teki toodeelllaaa kipeää.

No, voi siis käydä noin ilman käynnistystäkin. :hug:
 
1977
mulla on käynnistetty lääkkeellä kaksi päivää kesti supistukset mut ei auttanut vaan synnytys saliin ja kalvojen puhkaisu ja tippa mut ei auttanut sekään eli poika leikattiin loppujen lopuksi. kolmen päivän urakka oli tehdä tuota poikaa mut loppu hyvin kaikki hyvin. onnea käynnistykseen hyvin se menee. :xmas:
 
mulla käynnistettiin 10..otin puoliskan tabletista suun kautta..4 tunnin päästå toinen puoliska.15.30 lähti vauhdilla käyntiin.19.30 laitettiin spinaali,sen jälkeen en tuntenut kipua enää ollenkaa,en edes ponnistusvaiheessa.poika syntyi klo. 20.28. synnytyksestä jäi kivat positiiviset muistot vaikka silloin tuntuikin tuskalliselta :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2004 klo 09:05 SmileX kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 22:53 sähäkkä kirjoitti:
Minulla on yks synnytys laitettu käyntiin puhkasemalla kalvot.Syntyi reilussa tunnissa,ja sen kyllä huomas.Olin ihan sairaan kipeä ja kipulääkettä ei ehity antamaan.
Minulla EI OLE kokemusta käynnistyksestä, mutta lainaan tekstiä siksi, että minulla kaikki kävi luonnostaan nopeasti, liiankin nopeasti ensisynnyttäjäksi, mielestäni.
Se, että supistukset olivat päällä kaiken aikaa eikä kivunlievitystä ehtinyt saada ja tosiaan kalvojen puhkaisun jälkeen paikat aukesivat puolessa tunnissa 5 cm...
se teki toodeelllaaa kipeää.

No, voi siis käydä noin ilman käynnistystäkin. :hug:
Kalvojen puhkaisuhan tehdään yleensä jotta synnytys nopeutuisi, ja siksi ihmettelenkin että misk sulta on puhkaistu jos muutenkin niin nopeesti on sujunut! Puhkaisun jälkeenhän kivut on paljon pahemmat. Mutta voihan olla että vaavin sydänäänet on laskenu eikä muuta vaihtoehtoa ole ollut kuin anturi vaavin päähän....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2004 klo 18:12 marimint kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.12.2004 klo 09:05 SmileX kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.12.2004 klo 22:53 sähäkkä kirjoitti:
Minulla on yks synnytys laitettu käyntiin puhkasemalla kalvot.Syntyi reilussa tunnissa,ja sen kyllä huomas.Olin ihan sairaan kipeä ja kipulääkettä ei ehity antamaan.
Minulla EI OLE kokemusta käynnistyksestä, mutta lainaan tekstiä siksi, että minulla kaikki kävi luonnostaan nopeasti, liiankin nopeasti ensisynnyttäjäksi, mielestäni.
Se, että supistukset olivat päällä kaiken aikaa eikä kivunlievitystä ehtinyt saada ja tosiaan kalvojen puhkaisun jälkeen paikat aukesivat puolessa tunnissa 5 cm...
se teki toodeelllaaa kipeää.

No, voi siis käydä noin ilman käynnistystäkin. :hug:
Kalvojen puhkaisuhan tehdään yleensä jotta synnytys nopeutuisi, ja siksi ihmettelenkin että misk sulta on puhkaistu jos muutenkin niin nopeesti on sujunut! Puhkaisun jälkeenhän kivut on paljon pahemmat. Mutta voihan olla että vaavin sydänäänet on laskenu eikä muuta vaihtoehtoa ole ollut kuin anturi vaavin päähän....
missään vaiheessa meille ei ainakaan sanottu että sydänäänet olis heikenneet tms.
No tosiaan, olin 5 cm auki kun puhkaisivat kalvot ja odotettiin epiduraalin laittajaa, joka ilmaantui puolen tunnin kuluttua kun aloin ponnistaa.

Kokonaisajaksi on ä-korttiin merkitty 3h 12 min josta ponnistus 7min!
EN toivo yhtä nopeaa synnytystä tässä toisessa...

 
rv36
Mun kaverin synnytystä käynnisteltiin kolmatta viikkoa ennen kuin sitten lopulta thetiin sektio.... miedoilla keinoilla siis.

Itselle laitettiin tippa klo 13.00 ja syntyi ehtoolla 21.30. Oli ihan tautisen kamala avautumisvaihe.
 

Yhteistyössä