käynnistyksestä

  • Viestiketjun aloittaja kuka tietää
  • Ensimmäinen viesti
kuka tietää
sisarellani on yritetty käynnistää synnytystä kolmasti, tuloksetta. kahtena päivänä laitettiin kohdun suulle lääke ja viimeksi suun kautta lääke. miksi ei jo synnytys käynnisty, viikkojakin jo 41+3. huomenna taas käynnistelevät... onko muillakokemusta monesta käynnistysyrityksestä :attn:
 
mammammaa
Edistyykö tilanne yhtään? Ihmettelen, jos jatkavat ilman edistymistä, mut jo edistyy, niin lopulta omatkin supparit saattavat tulla "kaveriksi". Mulla lähti omilla kahden suun kautta otetun Cytotecin jälkeen.
 
mulla yritettiin käynnistää 3 kertaa. kahdella eka kerralla Cytotekit oli pienemmällä annoksella ja 3 kerta todensanoi kun oli kunnon lääkkeet.. vahvemmat Cytotekit. Käynnisti heti omat supparit.
 
tiukunen

Mulla käynnistettiin tasan rv:llä 42 cytotecilla kohdun suulle. Ei mitään tehoa. Yks päivä väliä ja oksitosiinitippa-käynnistys, supparit loppu heti tipan loputtua. Kolmantena päivänä uus cytotec käynnistys ja iltapäivällä alko supistukset.
Vauva oli väärässä tarjonnassa, joten se ehkä saattoi vaikuttaa ettei synnytys käynnistynyt itsestään. Sillä vaan oli niin mukavat oltavat masussa ettei halunnu ulos. Kuka tietää. Mut nyt terve vauva sängyssään nukkumassa. =)
 
Mulla käynnisteltiin eka suun kautta lääkityksellä, sitten kaövojen puhkasu, jonka jälkeen tippa. Loppujen lopuksi lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla. Synnyts ei edennyt mahdollisen tarjontavirheen vuoksi.
 
äitee80
siskolla muistaakseni käynnistettiin toista viikkoa niillä tabuilla jotka laittoivat kohdunsuulle.
mulle kanssa pistettiin niitä yhden päivän 6 tunnin välein, aiheuttivat suppareita, mut kun lääkkeen vaikutus loppu, niin loppu myös supparitkin :/
mut mulle sitte toisena päivänä laittoivat sen oksitisooni(olikohan tuon niminen) tipan ja ei tarvinnut kuin olla 2 tuntia tipassa niin alko kauheet supparit ja vähän päälle 3 tuntia siitä niin poika oli syntynyt :D
 
Mulla käynnisteltiin neljä päivää tableteilla sekä suun kautta, että kohdun suulle ilman mitään vaikutusta. Kätilö sanoi, että jos ei lääkkeet auta, niin ennen pitkää kalvot puhkeaa ihan vaan sen takia kun niitä ärsytetään koko ajan ja ne kuulemma hapristuu. Näinhän siinä sitten lopulta kävi. Mut on se vaan niin henkisesti kuin fyysisestikin rasittavaa kun käynnistellään päivästä toiseen ilman tulosta.
 
Mulla esikoista käynnistettiin rv42+0 alkaen kolmen päivän ajan 6:lla cytotecillä ja tulosta ei tullut - ei ainoatakaan supparia eikä kehitystä kohdun suulla / kaulalla... Lopulta lääkäri päätti kiireellisestä sektiosta.
:wave:
 
Käynnistettiin rv 38+4. Kohdunkaula aivan epäkypsä, kun alettiin käynnistämään. Ma aamuna aloitettiin tableteilla ja synnytys käynnisty tiistaina klo 18 maissa. Lapsi oli syntynyt 24. Jäi hyvä muisto synnytyksestä, oli helpompi, kuin ensimmäinen luonnollinen synnytykseni, rv 41+2.
 
Minä haluaisin kuulla lisää näitä käynnistys kokemuksia!! Minulla käynnistetään maanantaina 20.3 (rv39+6), jos ei nyt ennen sitä lähe itekseen tulemaan. Eikös noitten tablettien ole tarkotus avata ja pehmentää paikkoja? Tippahan voidaan laittaa vasta sitten kun on jotain tapahtunu kohdunsuulla...vai olenko ihan väärässä?

T: Tiuhti ja möhköfantti rv39+4
 
kaksi käynnistettyä synnytystä takana,molemmat yliaikaisia (42 ja 42+2)
sytotec murulla molemmat.Aamu kahdeksalta molemmissa muru laitettin,neljän maissa iltapäivällä pamahti hirmu supistukset päälle ja kahdeksalta,vauva onnelliseti maailmassa.tosi saman kaavan mukaan molemmat synnytykseni menneet,nopeita ja rajuja ovat olleet,ei kuitenkaan mitään traumoja käynnistyksestä jäänyt.tsemppiä :heart:
 
Sama rumba oli mulla noin kaksi kuukautta sitten. Käynnistys aloitettiin viittä päivää ennen lapsen syntymää. Cytoteciä, cytotecia ja taas cytoteckia. Lopulta puhkastiin kalvot jolloin synnytykseen johtavat supistukset alkoivat.
 
..ja tippaa ei tosiaan voi laittaa mikäli paikat ovat epäkypsät, cytotecin tarkoitus on pehmittää ja avata kohdunsuuta. Itselläni vielä kalvotkin olivat niin korkealla että niitä ei päästy puhkaisemaan heti (vasta kun lapsi laskeutui hieman).
 

Yhteistyössä