Tää on pakko vielä kirjoittaa. Mä tunnen helvetin monta pummia ja tiedän mikä heidät on tilanteisiin ajanut. Ja jokainen olis voinut järkevillä valinnoilla estää tilanteensa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä tai sen yhteiskunnan avun käyttäjästä huonompaa. Olet arvosi oppinut kotoasi, mutta oletko koskaan tutustunut niihin "pummeihin" ja kuullut, millaisia tarinoita heillä on kerrottavanaan? Niin, ja jotkut työssäkäyvät joutuvat myös pihistelemään. Kaikilla ei ole perhefirmaa, johon vanhemmat ottavat töihin.Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Niin, en ole koskaan elänyt yhteiskunnan varoilla, täten en ole myöskään joutunut pihistelemään joka maitopurkin kohdalla. Sekö tekee rahakeskeiseksi? Ja musta valkoinen olen kyllä, koska monesti ihmisten rahallinen ahdinko esim. on omaa tyhmyyttä ja laiskuutta aiheutettu ja sitä puolustellaan ihan muilla syillä. Enkä voi sietää mitään pummeja, en niitä jotka elää sossun avulla, enkä niitä jotka elää lasten ollessa jo isoja miehiensä rahoitettavina.
Jos nainen on kotona, tai mies, ja siitä on yhdessä sovittu, ei kotonaolija ole pummi tai siipeilijä. Hän vain toteuttaa omaa osaansa perheen arjessa, yhteisesti sovitusti. Se raha ei edelleenkään ole tärkeintä.
Mistä sä tiedät mitä mistäkin olen oppinut? Oletko joku tuttu henkilö, jolla on jotain hampaan kolossa?
Ja juu, lapsesta asti se on opetettu ettei pidä elää muiden varoilla. Enkä ole elänyt. Luuletko että perheyrityksemme on mun eka työpaikka? Ei kuule ole, mä olen etsinyt niitä töitä ja aina saanut. Mutta mulla koulutus ja kotoa opittu tietotaito "ajoi" mut töihin oman perheen firmaan. En edes sinne olisi erityisesti halunnut, mutta minua TARVITTIIN siellä, koska uudella alalla ei ole paljoa taitajia. Eli mulla ois ollut kaksikin yhtä hyvä palkkaista työtä tarjolla, mutta tuin vanhempiani kantamalla korren kekoon. Kysymys ei ole siis mistään suojatyöpaikasta, mutta lyhyillä tuurauksilla ja messureissuilla joita töissä tein, näytin kynteni ja minun taitojani tarvittiin. Ja tarvitaan yhä. Yrityksen toimitusjohtaja on täysin ulkopuolinen ihminen, hän päättää asioista ja kovasti kaipaili minua töihin jo äitiysloman aikana.
Joten pidä se suusi kiinni kun et mistään mitään tiedä. Kiitos. Ja hyvää yötä!