Käy kateeksi naiset joilla on rikkaat aviomiehet.

• Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Niin, en ole koskaan elänyt yhteiskunnan varoilla, täten en ole myöskään joutunut pihistelemään joka maitopurkin kohdalla. Sekö tekee rahakeskeiseksi? Ja musta valkoinen olen kyllä, koska monesti ihmisten rahallinen ahdinko esim. on omaa tyhmyyttä ja laiskuutta aiheutettu ja sitä puolustellaan ihan muilla syillä. Enkä voi sietää mitään pummeja, en niitä jotka elää sossun avulla, enkä niitä jotka elää lasten ollessa jo isoja miehiensä rahoitettavina.
Mutta se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä tai sen yhteiskunnan avun käyttäjästä huonompaa. Olet arvosi oppinut kotoasi, mutta oletko koskaan tutustunut niihin "pummeihin" ja kuullut, millaisia tarinoita heillä on kerrottavanaan? Niin, ja jotkut työssäkäyvät joutuvat myös pihistelemään. Kaikilla ei ole perhefirmaa, johon vanhemmat ottavat töihin.

Jos nainen on kotona, tai mies, ja siitä on yhdessä sovittu, ei kotonaolija ole pummi tai siipeilijä. Hän vain toteuttaa omaa osaansa perheen arjessa, yhteisesti sovitusti. Se raha ei edelleenkään ole tärkeintä.
Tää on pakko vielä kirjoittaa. Mä tunnen helvetin monta pummia ja tiedän mikä heidät on tilanteisiin ajanut. Ja jokainen olis voinut järkevillä valinnoilla estää tilanteensa.
Mistä sä tiedät mitä mistäkin olen oppinut? Oletko joku tuttu henkilö, jolla on jotain hampaan kolossa?
Ja juu, lapsesta asti se on opetettu ettei pidä elää muiden varoilla. Enkä ole elänyt. Luuletko että perheyrityksemme on mun eka työpaikka? Ei kuule ole, mä olen etsinyt niitä töitä ja aina saanut. Mutta mulla koulutus ja kotoa opittu tietotaito "ajoi" mut töihin oman perheen firmaan. En edes sinne olisi erityisesti halunnut, mutta minua TARVITTIIN siellä, koska uudella alalla ei ole paljoa taitajia. Eli mulla ois ollut kaksikin yhtä hyvä palkkaista työtä tarjolla, mutta tuin vanhempiani kantamalla korren kekoon. Kysymys ei ole siis mistään suojatyöpaikasta, mutta lyhyillä tuurauksilla ja messureissuilla joita töissä tein, näytin kynteni ja minun taitojani tarvittiin. Ja tarvitaan yhä. Yrityksen toimitusjohtaja on täysin ulkopuolinen ihminen, hän päättää asioista ja kovasti kaipaili minua töihin jo äitiysloman aikana.
Joten pidä se suusi kiinni kun et mistään mitään tiedä. Kiitos. Ja hyvää yötä!

lilja
Niin aikoinaan ku olis itsekkin tajunnut tarkistaa myös rahapussin ennen lopullista valintaa..
Olis niitä rikkaitakin ollut TARJOLLA, mutta valitsin rakkaan;) Kaverini valitsi oman puolisonsa koulutuksen mukaan, ovat olleet yhessä nelisen vuotta ja menossa naimisiin. Miehellä palkka huikea en edes uskalla arvailla paljonko.. Voi siis järjelläkin valita hyvin:)

kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Eli teillä on niin laiskaa porukkaa perheessä, että jos toinen lomautetaan ja toisella on mahdollisuus palata töihin, niin silti mieluummin jäätte porukalla kotiin molemmat?
Voi hyvä sylvi... hienoa, että teillä on onelma tontti. Hienoa, että myös sä otat osaa perheen tulojen hankkimiseen. Mutta onko se oikeasti niin vaikeaa ymmärtää, ettei kaikkien tapa voi olla sama, eikä tarvitsekaan... :/
Olen ollut huomaavinani, että rytkäätys on sangen mustavalkoinen ja rahakeskeinen ajatusmaailmaltaan.
Niin, en ole koskaan elänyt yhteiskunnan varoilla, täten en ole myöskään joutunut pihistelemään joka maitopurkin kohdalla. Sekö tekee rahakeskeiseksi? Ja musta valkoinen olen kyllä, koska monesti ihmisten rahallinen ahdinko esim. on omaa tyhmyyttä ja laiskuutta aiheutettu ja sitä puolustellaan ihan muilla syillä. Enkä voi sietää mitään pummeja, en niitä jotka elää sossun avulla, enkä niitä jotka elää lasten ollessa jo isoja miehiensä rahoitettavina.
[/quote]

Minäkin olen mustavalkoinen ja rahakeskeinen - syystä että lähipiirissä työttömyyttä ja sairaseläkettä, jolla ei ole missään vaiheessa rehvasteltu vaan tunnettu suurta häpeää. Lähimaillakaan ei ole ollut varakkaita, mutta itsensä elättäminen on ollut periaate, josta lipsuminen on ollut tuomittavaa vaikkei siitä suoranaisesti itse olisi ollut vastuussa. Veikkaan että sama asenne on yleistä suomalaisille yleensäkin ja siksi ns. siipeilyä joutuu palstalla perustelemaan. Koska vähävaraisuus koettelee etenkin palstailevia lapsiperheitä niin näkisin että kokonaisuuden kannalta miehensä elätettävänä olevien hyvin toimeentulevien mammojen kannattaisi sulkea sanaisen arkkunsa ja kätkeä onnensa kun sen kerta taloudellisesti omaavat. Vasta sitten kun itse on senttejä venyttänyt niin voinee rohjeta avautumaan asiasta ketjussa.

lussu
Mutta se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä tai sen yhteiskunnan avun käyttäjästä huonompaa. Olet arvosi oppinut kotoasi, mutta oletko koskaan tutustunut niihin "pummeihin" ja kuullut, millaisia tarinoita heillä on kerrottavanaan? Niin, ja jotkut työssäkäyvät joutuvat myös pihistelemään. Kaikilla ei ole perhefirmaa, johon vanhemmat ottavat töihin.

Jos nainen on kotona, tai mies, ja siitä on yhdessä sovittu, ei kotonaolija ole pummi tai siipeilijä. Hän vain toteuttaa omaa osaansa perheen arjessa, yhteisesti sovitusti. Se raha ei edelleenkään ole tärkeintä.

Mä siedän jopa sossupummeja paremmin, kun tollasia kun toi rytkäätys (?) on. Mut eipähän tolla ole elämääkään näköjään takana niin paljon, että oikeasti jotain tajuaisi. Eiköhän toi mustavalkoisuus ajan myötä karise.. :)

överi

Tää on pakko vielä kirjoittaa. Mä tunnen helvetin monta pummia ja tiedän mikä heidät on tilanteisiin ajanut. Ja jokainen olis voinut järkevillä valinnoilla estää tilanteensa.
Mistä sä tiedät mitä mistäkin olen oppinut? Oletko joku tuttu henkilö, jolla on jotain hampaan kolossa?
Ja juu, lapsesta asti se on opetettu ettei pidä elää muiden varoilla. Enkä ole elänyt. Luuletko että perheyrityksemme on mun eka työpaikka? Ei kuule ole, mä olen etsinyt niitä töitä ja aina saanut. Mutta mulla koulutus ja kotoa opittu tietotaito "ajoi" mut töihin oman perheen firmaan. En edes sinne olisi erityisesti halunnut, mutta minua TARVITTIIN siellä, koska uudella alalla ei ole paljoa taitajia. Eli mulla ois ollut kaksikin yhtä hyvä palkkaista työtä tarjolla, mutta tuin vanhempiani kantamalla korren kekoon. Kysymys ei ole siis mistään suojatyöpaikasta, mutta lyhyillä tuurauksilla ja messureissuilla joita töissä tein, näytin kynteni ja minun taitojani tarvittiin. Ja tarvitaan yhä. Yrityksen toimitusjohtaja on täysin ulkopuolinen ihminen, hän päättää asioista ja kovasti kaipaili minua töihin jo äitiysloman aikana.
Ja melkoisen vihamielinenkin oot, ainakin tekstien perusteella. Ehkä se on tota teiniangstia mikä vielä nostaa päätään.

Molli Olli
Alkuperäinen kirjoittaja överi:

Ja melkoisen vihamielinenkin oot, ainakin tekstien perusteella. Ehkä se on tota teiniangstia mikä vielä nostaa päätään.
Asiaahan Rytkäätys kirjoittaa! Sitä vaan pietään niin huonona tällä palstalla jos elättää itse itsensä. Minä ainakin olen samoilla linjoilla vaikka en yrittäjä olekaan.

opiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta entäpä kun ei ole lukupäätä yhtään?mitenpä siinä hommaat hyväpalkkaisen ammatin?koittanut olen mutta ei onnistu.
Ei mullakaan oo lukupäätä ja aika laiska opiskelija oon, mutta silti kauppatieteiden maisterin paperit kohta taskussa :D Ei ainakaan tartte matikkaa osata, ja kyllä niistä tenteistä aina jotenki läpi pääsee...

Hyväpalkkainen työ onkin jo odottamassa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Eli teillä on niin laiskaa porukkaa perheessä, että jos toinen lomautetaan ja toisella on mahdollisuus palata töihin, niin silti mieluummin jäätte porukalla kotiin molemmat?
Voi hyvä sylvi... hienoa, että teillä on onelma tontti. Hienoa, että myös sä otat osaa perheen tulojen hankkimiseen. Mutta onko se oikeasti niin vaikeaa ymmärtää, ettei kaikkien tapa voi olla sama, eikä tarvitsekaan... :/
Olen ollut huomaavinani, että rytkäätys on sangen mustavalkoinen ja rahakeskeinen ajatusmaailmaltaan.
Minäkin olen mustavalkoinen ja rahakeskeinen - syystä että lähipiirissä työttömyyttä ja sairaseläkettä, jolla ei ole missään vaiheessa rehvasteltu vaan tunnettu suurta häpeää. Lähimaillakaan ei ole ollut varakkaita, mutta itsensä elättäminen on ollut periaate, josta lipsuminen on ollut tuomittavaa vaikkei siitä suoranaisesti itse olisi ollut vastuussa. Veikkaan että sama asenne on yleistä suomalaisille yleensäkin ja siksi ns. siipeilyä joutuu palstalla perustelemaan. Koska vähävaraisuus koettelee etenkin palstailevia lapsiperheitä niin näkisin että kokonaisuuden kannalta miehensä elätettävänä olevien hyvin toimeentulevien mammojen kannattaisi sulkea sanaisen arkkunsa ja kätkeä onnensa kun sen kerta taloudellisesti omaavat. Vasta sitten kun itse on senttejä venyttänyt niin voinee rohjeta avautumaan asiasta ketjussa.[/quote]

Mut hei, jonkun on oltava lasten kanssa miksei siis huonompipalkkainen

vieras
meillä ei näy ukkoa kotona ja lomia ei ole.ei ole rahaakaan ylimääräiseen että olisin voinut sen rikkaan ukon ottaa jota näkee harvoin,kun ei tätä köyhääkään näe.

vieras
Jääkiekkoilijoista sanoisin, että olen työskennellyt heidän kanssaan( en voi paljastaa millä tavalla), mutta mokoman lajin edustajaa en haluaisi miehekseni. Todella monet heistä ovat simppeleitä, huonotapaisia ja sivistymättömiä rötväkkeitä. Rahalla ei voi kompensoida kaikkea.

xxx
Jääkiekkoilijoista sanoisin, että olen työskennellyt heidän kanssaan( en voi paljastaa millä tavalla), mutta mokoman lajin edustajaa en haluaisi miehekseni. Todella monet heistä ovat simppeleitä, huonotapaisia ja sivistymättömiä rötväkkeitä. Rahalla ei voi kompensoida kaikkea.
PEESi. Ja kokemuksesta voin sanoa että pettävät vaikka millä tavoin vaimojaan,vaikka perhelehtien sivulla esittelevät kotiaan ja perheitään.

Yhteistyössä