Käy kateeksi naiset joilla on rikkaat aviomiehet.

• Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti
3-vuorotyö vie elämän
Alkuperäinen kirjoittaja muukeli:
Ap
Käytännönläheisiä aloja on paljon! Esimerkiksi pääsemääni kätilökoulutukseen puolet koko opiskelusta on työharjoittelua! Alan valinnalla voi vaikuttaa myös siihen, minkälaista koulutus on :)
No ei kätilönä pääse tienaamaan! :D

Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kannata. Rikkaat miehet on aina töissä (ellei ole perintönä tullut). Siis todellakin AINA, koska ei ne muuten olis rikkaita.
Ei kaikki. Jos on hyvä koulutus, niin voi olla ihan hyvä liksakin.. Sit vaikka vähän sijoittaa ja niin pois päin. Kyllähän siinä rikastuu, jos on taitava.

happy
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti muka?:
Alkuperäinen kirjoittaja happy:
Vaihdoin ähkyrikkaan taiteilijaan. En ole haikaillut hetkeäkään menetettyä loisteliasta elämää. =)
Eikö vituta kun rahat on loppu ja asiasta joudutaan riitelemään?
Rahasta ei riidellä sitä vaan joko on tai ei. Sitäpaitsi meillä on aivan samat asiat kuin aiemminkin mutta "edullisempina" versioina. Se vaan on niin, että pitemmän päälle se raha ei ole elämänsisällöllisesti tärkein juttu. Minä vaan rakastuin niin totaalisesti tuohon mieheen mikä minulla nyt on. En vaihtaisi mistään hinnasta, kitkutellaan mieluummin.

pöö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta entäpä kun ei ole lukupäätä yhtään?mitenpä siinä hommaat hyväpalkkaisen ammatin?koittanut olen mutta ei onnistu.
toi hyvä lukupää on mun mielestä ihan turha käsite, jokainen oppii kunhan löytää sen oman tapansa oppia, jotkut piirtää käsitekarttoja, jotkut oppii lukemalla. Eikä esim paperimiehillä (on niitä naisiakin) nyt niin kovin vaikea koulutus ole, ja silti liksa kohtuullinen.

ap
Juu tiedän ettei ole kummonen koulutus mutta eipä niitä nyt uusia oteta kun työtilanne huono.Mieheni ollut siellä joskus kesätöissä paperitehtaalla duunarina ja tienas sinä kesänä paremmin kun seuraavana kesänä kun teki jo inssin hommia.

pöö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu en vain pääse hoitoalalle.
Hoitoala ei nyt mun mielestä ole niitä parhaiten palkattuja, että oletko jotain muuta suuntaa ajatellut..niissä paremmin palkatuissa aloissa on vain se, että ne ei välttämättä ole niitä naisten suosimia aloja tai juuri sun lempiammattisi, mutta elämässä joutuu välillä jostain tinkimäänkin, ei se aina ole vain rahasta

Musta tärkeintä on että mies on yleensäkin työssä (ei niin väliä mitä tekee), saa säännöllistä palkkaa, ei tee liian pitkää päivää ja tykkää olla perheen kanssa mahdollisimman paljon. Jos haluaa sitten vielä paremman toimeentulon, niin nainenkin sitten vain kouluun, töihin ja tienaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä en kadehdi. Mutta tunnustan kyllä odottavani miehen valmistumista parempi palkkaisiin töihin. :saint:
Mä nyt jatkan tätä vielä, vähän laajemmin. Eikö kuitenkin pääasia olisi se, että jokainen tekisi työkseen sitä, mikä itseään kiinnostaa ja missä kokee olevansa hyvä? Mä en voisi iloita miehen palkasta, jos se tulisi työtä vastentahtoisesti tai vain rahan takia tehden: enkä ikinä voisi kuvitella kouluttautuvani alalle, mikä ei kiinnosta, mutta mistä saisi enemmän liksaa. Eihän raha ole kuitenkaan kaikki. Pienemmälläkin pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja Lily of the valley:
Ihan totta, mä taas en mistään hinnasta haluaisi olla minkään jääkiekkoilijan vaimo. Voin kuvitella, että on varmaan aika yksinäistä elämää siellä jossain Yhdysvalloissa NHL-kiekkoilijan vaimona.
niin.

tai sitten ei. jos miettii esim. jenni dahlman-räikköstä niin eihän sen elämä varmaan mitään tylsää ja yksinäistä oo...

Mä en kadehdi. Mutta tunnustan kyllä odottavani miehen valmistumista parempi palkkaisiin töihin. :saint:
Mä nyt jatkan tätä vielä, vähän laajemmin. Eikö kuitenkin pääasia olisi se, että jokainen tekisi työkseen sitä, mikä itseään kiinnostaa ja missä kokee olevansa hyvä? Mä en voisi iloita miehen palkasta, jos se tulisi työtä vastentahtoisesti tai vain rahan takia tehden: enkä ikinä voisi kuvitella kouluttautuvani alalle, mikä ei kiinnosta, mutta mistä saisi enemmän liksaa. Eihän raha ole kuitenkaan kaikki. Pienemmälläkin pärjää.
Näinpä. Mäkin aina ajattelen myös sitä puolta mitä työlle pitää uhrata saadakseen tietynsuuruisen palkan. Isopalkkaisissa hommissa joutuu yleensä väistämättä "sitoutumaan" voimakkaammin. Työ pitää olla sellaista, ettei se ketuta (usein) kun sieltä tulee kotiin, ja että jää aikaa ja energiaa riittävästi olla lasten kanssa. Sekä miehellä että minulla.

Eikö kuitenkin pääasia olisi se, että jokainen tekisi työkseen sitä, mikä itseään kiinnostaa ja missä kokee olevansa hyvä? Mä en voisi iloita miehen palkasta, jos se tulisi työtä vastentahtoisesti tai vain rahan takia tehden: enkä ikinä voisi kuvitella kouluttautuvani alalle, mikä ei kiinnosta, mutta mistä saisi enemmän liksaa. Eihän raha ole kuitenkaan kaikki.
tämä on kyllä tosi kun vesi!

Alkuperäinen kirjoittaja 3-vuorotyö vie elämän:
Alkuperäinen kirjoittaja muukeli:
Ap
Käytännönläheisiä aloja on paljon! Esimerkiksi pääsemääni kätilökoulutukseen puolet koko opiskelusta on työharjoittelua! Alan valinnalla voi vaikuttaa myös siihen, minkälaista koulutus on :)
No ei kätilönä pääse tienaamaan! :D
Eipä se minua kiinnostakkaan :) Olen löytänyt todennäköisesti jotain mitä haluan tehdä, ja se riittää. Kohtuullinen toimeentulo on kuitenkin turvattu! Ja kyllä yksityisellä tienaakin, mutta elkää ihmiset tehkö työtä vaan rahan takia!

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja =(:
Minä myönnän,minä kans! Mä oon varmaan hirvee mutta kun pahimmat tappelut menossa rahankäytöstä ni on tehny mieli lähtee ettimään sitä pankkiiria tai lääkäriä..
Älä nyt ainakaan lääkäristä haaveile. Mietipä heidän työajat. Usein päivävirka jossain ja sit iltasin tehdään yksityispuolella töitä. Voi olla, että rahaa tulee 100t vuodessa, mutta miestäs et juuri näkis.
Mulla lääkäri mies ja on kuule ainoastaan päivä töissä 8-16 ja vkonloput vapaat! ja rahaa meillä on ja hyvin menee ;) itse myös työssä käyvä :) kuukaudessa rahaa jää meille n. 4000-4300 euroa käteen. ja kolme lasta on!

Vi
Kai mä olen siten poikkeus, mutta en ole kateellinen. Toki mulle suurempi palkka kelpais, mutta ainoastaan jos miehen työaika pysyisi samana. Mieluummin pieni palkka ja mies illat ja viikonloput kotona kuin isompi palkka ja paljon poissa kotoa.

Omituisia
Mä en ymmärrä taas naisia jotka elää miehen siivellä. Itse maattaisiin kotona mutta äijän pitäisi tehdä niska limassa töitä ettei vaimo nurise. Puhettakaan ei tietenkään siitä että nainen itse menisi töihin ja ansaitsisi omaa rahaa. Ei tietenkään kun kaiken pitää tulla valmiiksi tarjottimella.

Alkuperäinen kirjoittaja Omituisia:
Mä en ymmärrä taas naisia jotka elää miehen siivellä. Itse maattaisiin kotona mutta äijän pitäisi tehdä niska limassa töitä ettei vaimo nurise. Puhettakaan ei tietenkään siitä että nainen itse menisi töihin ja ansaitsisi omaa rahaa. Ei tietenkään kun kaiken pitää tulla valmiiksi tarjottimella.
Joo vähän kans ihmetyttää, ja varsinkin nää "kotirouvat" jotka ei edes ruokaa jaksa miehelleen laittaa :D Kyllähän nyky-yhteiskunnassa ihmisellä kuuluu olla edes joku työ, sukupuoleen katsomatta...

Muoks. sanoo tämä insinöörin opiskelija-avovaimo, joka voisi kyllä elää siivellä, mutta käy ihan töissä itsekkin, vaikka varsinaista pakkoa ei olisi

Yhteistyössä