Kävin kurkkaamassa saitin lapsettomien puolella...

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Kiitos. Itse uskon onnistumiseen, mies ei jaksa toivoa enää.
On sentään raskaus alkanut useasti, menee vain kesken ennen vkoa 10

Enemmän surua varmaan niillä, joilla ei plussaa ollenkaan
Näin kymmenkunta km kokenut kaverinikin arveli. Sanoi että se kuitenkin hyvä että edes tulee raskaaksi helposti.
Aika hullua..
Mä ajattelin itse aina niin että tavallaan voisi olla helpompi tietää että voi edes tulla raskaaksi, mutta vähänkään tarkemmin mietittyä tulin aina lopputulokseen että keskenmeno olisi silti vielä kamalampi kuin pelkkä plussan puuttuminen. Jotenkin se tuntuu niin julmalta että vuosikausia yrittää ja välillä annetaan vähän toivoa joka kuitenkin riistetään..
Minä en tiedä mitä ajattelen mutta se on selvä että ei sekään kivaa ole että raskaustestit ovat aina negaa ja menkat tulevat minuutilleen eivätkä ole edes myöhässä koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

Näin kymmenkunta km kokenut kaverinikin arveli. Sanoi että se kuitenkin hyvä että edes tulee raskaaksi helposti.
Aika hullua..
Mä ajattelin itse aina niin että tavallaan voisi olla helpompi tietää että voi edes tulla raskaaksi, mutta vähänkään tarkemmin mietittyä tulin aina lopputulokseen että keskenmeno olisi silti vielä kamalampi kuin pelkkä plussan puuttuminen. Jotenkin se tuntuu niin julmalta että vuosikausia yrittää ja välillä annetaan vähän toivoa joka kuitenkin riistetään..
Minä en tiedä mitä ajattelen mutta se on selvä että ei sekään kivaa ole että raskaustestit ovat aina negaa ja menkat tulevat minuutilleen eivätkä ole edes myöhässä koskaan.
Mulle riitti toivonkipinäksi just ne pahimmillaan 10pv myöhässä olevat, normaalisti tarkat menkat. Siitä kun negatestin myötä tiputtiin ja menkat alkoi, mietin väkisinkin miten kamalaa olisi jos saisi iloita tulevasta pienestä ja se otettaisiinkin pois. Ihmiset on niin erilaisia :)

Kyllä mua monesti huvittaa kun äidit/naiset täälläkin kyselee että "mikä raskaustesti hyvä, Clearblue vai Predictor vai mikä". Tekee mieli vastata että ihan sama; negaa ne kuitenkin näyttää! :D :D :D

biologisesti lapseton, äiti kuitenkin

No voin kertoa teille, että itse ajattelen ihan päinvastoin. Miten voisin surra jotain mitä ei ole koskaan ollutkaan? Olen aina ajatellut, että jos mulla olisi lapsi ollut, edes sen jonkun viikon, niin sitten tämä asia (lapsettomuus) olisi mulle suurempi suru, kuin kuolema.
Mutta kun en ole edes plussannut, niin asia on hyväksytty. En edes toivo enää, vaan olen varma ettei meille lasta tule. (6 vuotta mennyt)
Jos vain laskisi sopivia päiviä vuodesta toiseen, ja ajoittaiset plussaamiset nostaisi taas toivoa ylemmäs, niin sieltä sitä sitten vasta romahtaisinkin.

Mutta kyllä kai nyt ap saa kysyä, että "miten te jaksatte". Ihmettelen sitä joskus itsekin, miten jotkut vaan jaksaa, vuosikausia, jopa rankkoja hoitoja. Minä en todellakaan jaksanut/jaksaisi. Asia on helpompi hyväksyä, kun viimein sammuttaa ne toivonkipinät jotka eivät ikinä syty ja siirtyy eteenpäin.
Miten minä jaksan? Annoin sen asian olla. Toivotin lapsen tervetulleeksi muuta tietä.

Yhteistyössä