KÄVI SIT TV-LUPATARKASTAJA OVELLA ;) EI v*ttu.....

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Joo kyllä näin on että vaikka kuinka näkyis telkkarin loiste ja äänet kuuluis niin ovi vaan lupaukkelin nokan edestä kiinni!!! :attn:
Mahtava asenne ap:llä ja tällä Karussalla =/
Olen todella pettynyt =(

:wave: Myös täällä saman asenteen omaava!
Hyppään tähän iloiseen ja lainsuojattomaan kerhoon :wave:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Niin, ja mitä pienempi talous, sen pienempi lupamaksu saisi olla. Ei oo reilua että yksin asuva opiskelija maksaa saman kuin viishenkinen perhe.


Tää on ihan totta, mutta sitten voisi olla myös, että joka töllöstä olisi oma maksunsa. Ei me 6 henkeä kuitenkaan voida jokainen katsoa mitä halutaan, kun voidaan katsoa ohjelmia vain yksi kerralaan.
Ja meitäkin on 5 henkeä mutta vain yksi telkkari.Miksi pitäisi maksaa enemmän?Hankala katsoa montaa kanavaa yhtä aikaa.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin yksinkertainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mua sapettaa tollaset jotka elää toisten siivellä.
Tosin ei meilläkään tv lupaa, ei tosin telkkariakaan.
Ja kun telkka hommataan tulee myös lupa
se ei ole teiltä pois mitenkään jos muilla ei oo tv lupaa, se ei vaikuta teidän maksuihin mitenkään. se ei ole mitenkään siivellä elämistä..
Taidat olla aika yksinkertainen. Mitä harvempi maksaa lupia, sitä vähemmän Yle saa rahaa ja sitä enemmän niiden vähien on maksettava. Missä kohtaa sinulla on ongelma tajuta tämä?
:LOL: Joo noinhan sen luulis menevän... mutta jos on yhtään asiaa seurannut niin tajuaa, että vaikka kaikki tv:n katsojat luvan maksaisivatkin, niin televisiolupamaksu sen kuin kallistuu!
Meinaan, että on se vaan niin pirun kumma juttu, että vaikka luvattomia tv:n katselijoita jää kiinni vuosittain hirveät määrät, niin lupamaksu sen kun vain nousee... :whistle:
Meillä ainakin loppu tv luvan maksaminen siihen paikkaan ku tuli tää digiaika ja tv ei edes näy kunnolla! |O :headwall:
Minä en ala p*skasta maksamaan täyttä hintaa! :wave:
 
Minustakin opiskelijat voisivat päästä vähän halvemmalla.. Koska muutenkin pienet tulot tai esim. muuten yksin asuva pienellä palkalla elävä.. Mun kyllä piti reilu vuosi sitten ottaa yhteyttä tv-maksuhallintaan ja ilmoittaa omasta tv:stä, mutta unohdin sen jonkin aikaa ja tv-lupatarkastaja tuli ovelle ja sanoin, että on ollut tarkoitus ilmoittaa asiasta ja sitten juuri saman teki, että takautuvasti se yksi kuukausi ja sitten normisti..
Ei olisi voinut sanoa mitään, kun telkkari näkyi suoraan ovelta.. Asuin yksiössä yksin ja saman maksan kuin kuka tahansa..

Mun mielestä jokainen tekee niin kuin haluaa.. ja muutenkin se, että tosiaan siinä maksetaan vain kahdesta kanavasta joita meilläkin katsotaan harvoin kun on noita maksullisia kanavia jne.. Mutta maksetaan silti..
 
Alkuperäinen kirjoittaja apuja:
Alkuperäinen kirjoittaja hei muuten:
eiköhan sitä silti joudu tv luvan maksaa vaikka katsois vaan videoita tai pelais pelikonsolilla. televisio kun televisio.
huom!! onko jollain tarkempaa tietoa....?
Ei tietääkseni tarvitse maksaa, jos ei ole taloyhtiössä digiä, eikä omaa digiboxia erillisenä tai telkkarin kanssa samassa laitteessa.


Nyt digiaikana mun mielestä muutenkin paras ratkaisu olisi tällätä kaikki kanavat maksukorttien taakse. Niinkuin nyt jo on nämä digin myötä tulleet plustv:t ja muut.

Ihan melkein kiinnostais tietää, kuinka moni ostaisi ylen kortin.
Meillä nimittäin ainakin jäisi nimenomaan noi ylen kanavat ostamatta, kun sieltä ei koskaan tule yhtään mitään katottavaa.

Muoks.
Tv-maksuvelvollisuus jatkuu 31.8.2007 jälkeenkin mikäli on mahdollista vastaanottaa analogista tai digitaalista televisiolähetystä. Analogiset lähetykset jatkuvat kaapeliverkkoon kytketyissä talouksissa ainakin 29.2.2008 asti.

(lähde: www.tv-maksu.fi)

Eli jos taloyhtiössäsi ei ole kaapeliverkkoa, eikä sinulla ole digisignaalia toistavaa telkkaria/digiboxia, niin ei tarvitse maksaakaan.
 
Alkakoot yle vaan mainostaa ni ei tarvi sitä rahaa kiskoa köyhiltä kansalaisilta! |O

Tai sitten, voisi olla joku tuloraja edes millon tv-lupa tarttee maksaa. Siin ois rikkaille plussan mammoille taas kateuden vihreää väriä naamaan, sillä onhan se heidän elämäänsä vaikuttava hirvittävä vääryys, kun toisten ei tarvii maksaa sitä lupaa joka kuitenkin on näille hyvävaraisille pelkkä "pikkujuttu". :xmas:
 
Keittiönoita
Mun mielestäni koko tv-lupa on aikansa elänyt juttu ja Ylen toiminta - siis se, minkä laki vaatii - voitaisiin hoitaa verovaroista. Onneksi ei sentään tarvitse maksaa enää erikseen radiolupaa, sellaistakin olen joskus maksellut :D
 
no huh, olipas vallan riistäytynyt käsistä välillä tämä keskustelu :D

mutta siis tuosta osa kattelee ilmaseks=muut maksaa enempi - ajattelusta... ei se nyt ihan tuulesta temmattu ole. kun ne ylen tulot on nimenomaan niistä lupamaksuista osittain kertyviä. joten pakkohan se on jollain se pulju pystyssä pitää. se, mikä niitä lupamaksuja nostaa joka vuosi on mm. elintasoindeksi, ulkomaiset hyvät sarjat, dokkarit, kotimaiset ylelle tehdyt sarjat ja elokuvat... pakkohan nekin rahat on jostain repiä. yle on liikelaitos, ei se tee hyväntekeväisyyttä. ei teistä kukaan omaa työtään ilmaseksi miljoonille tekis. vai tekiskö?

mie en myöskään hyväksy sitä, että ylen toiminta voitaisiin rahoittaa pelkästään verovaroista, mie maksan jo nytten mielestäni ihan tarpeeksi veroa. ja kun tuo bensaverokin taas nousi :headwall:

mie kannatan pay per view - televisiota suomeenki. mie en vaan tajua miten helvetin vaikeeta semmosen rakentaminen suomeen muka voi olla! :headwall: :kieh:

Amen, olen puhunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Niin, ja mitä pienempi talous, sen pienempi lupamaksu saisi olla. Ei oo reilua että yksin asuva opiskelija maksaa saman kuin viishenkinen perhe.
tää on totta
En minä vaan löytäny moista erittelyä :whistle:
http://www.tv-maksu.fi/navi2_1.html
siis niinku mitä erittelyä???
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie kannatan pay per view - televisiota suomeenki. mie en vaan tajua miten helvetin vaikeeta semmosen rakentaminen suomeen muka voi olla! :headwall: :kieh:

Amen, olen puhunut.
Ylellä - päinvastoin kuin muilla tv-kanavilla - on velvoitteenaan valtakunnallinen tiedotus. Jos esim tapahtuu jotain poikkeuksellista, pitää evakuoida kansalaisia, antaa ohjeita radioaktiiviselta säteilyltä suojautumiseen tms, Ylen tehtävä on tiedottaa siitä. Kyse ei siis ole pelkästä liiketoiminnasta eli myydään kansalaisille tv-sarjoja ja leffoja. Ja koska Ylellä on tuo velvoite, minusta se velvoite pitäisi hoitaa verovaroista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Niin, ja mitä pienempi talous, sen pienempi lupamaksu saisi olla. Ei oo reilua että yksin asuva opiskelija maksaa saman kuin viishenkinen perhe.
tää on totta
En minä vaan löytäny moista erittelyä :whistle:
http://www.tv-maksu.fi/navi2_1.html
siis niinku mitä erittelyä???
Nii että muka eri kokoisilla perheillä erilaiset maksut
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie kannatan pay per view - televisiota suomeenki. mie en vaan tajua miten helvetin vaikeeta semmosen rakentaminen suomeen muka voi olla! :headwall: :kieh:

Amen, olen puhunut.
Ylellä - päinvastoin kuin muilla tv-kanavilla - on velvoitteenaan valtakunnallinen tiedotus. Jos esim tapahtuu jotain poikkeuksellista, pitää evakuoida kansalaisia, antaa ohjeita radioaktiiviselta säteilyltä suojautumiseen tms, Ylen tehtävä on tiedottaa siitä. Kyse ei siis ole pelkästä liiketoiminnasta eli myydään kansalaisille tv-sarjoja ja leffoja. Ja koska Ylellä on tuo velvoite, minusta se velvoite pitäisi hoitaa verovaroista.
Vitsi sie oot fiksu ;)
Pitäsköhän laittaa vetoomusta liikenteeseen? Vai liekkö sellanen jo tehtykin :whistle: Mene ja tiedä kun en seuraa hirveesti maailman tapahtumia :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie kannatan pay per view - televisiota suomeenki. mie en vaan tajua miten helvetin vaikeeta semmosen rakentaminen suomeen muka voi olla! :headwall: :kieh:

Amen, olen puhunut.
Ylellä - päinvastoin kuin muilla tv-kanavilla - on velvoitteenaan valtakunnallinen tiedotus. Jos esim tapahtuu jotain poikkeuksellista, pitää evakuoida kansalaisia, antaa ohjeita radioaktiiviselta säteilyltä suojautumiseen tms, Ylen tehtävä on tiedottaa siitä. Kyse ei siis ole pelkästä liiketoiminnasta eli myydään kansalaisille tv-sarjoja ja leffoja. Ja koska Ylellä on tuo velvoite, minusta se velvoite pitäisi hoitaa verovaroista.
mie tarkotinki sitä jotta ylen kanavat vois näkyä ja se joka niitä haluaa kattoa, maksaa niistä. viranomaistiedotteet voitaisiin hoitaa jokaisella valtakunnallisella kanavalla.

tosin mie en narise ylen kanavista, mie katon niitä paljonki, niiltä tulee joulunaikaan kivaa ohjelmaa, lastenohjelmat katotaan ja monet sarjatki. ja me maksetaan se tv-lupaki ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Niin, ja mitä pienempi talous, sen pienempi lupamaksu saisi olla. Ei oo reilua että yksin asuva opiskelija maksaa saman kuin viishenkinen perhe.
tää on totta
En minä vaan löytäny moista erittelyä :whistle:
http://www.tv-maksu.fi/navi2_1.html
siis niinku mitä erittelyä???
Nii että muka eri kokoisilla perheillä erilaiset maksut
luetko boldatun uudestaan? eli SAISI olla, ei suinkaan että on. ;)
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie tarkotinki sitä jotta ylen kanavat vois näkyä ja se joka niitä haluaa kattoa, maksaa niistä. viranomaistiedotteet voitaisiin hoitaa jokaisella valtakunnallisella kanavalla.

tosin mie en narise ylen kanavista, mie katon niitä paljonki, niiltä tulee joulunaikaan kivaa ohjelmaa, lastenohjelmat katotaan ja monet sarjatki. ja me maksetaan se tv-lupaki ;)
Oikeasti meillä pitäisi olla valtakunnallinen kanava, jonka rahoitus otetaan verotuloista ja jolla näytettäisiin ainoastaan näitä tiedotteita. Se siis näkyisi jokaisesta tv:stä ilman mitään erillisiä lupamaksuja. Ylen nykyinen muu tarjonta taas voisi siirtyä eri kanavalla, olkoon sitten kanava vaikka "Yle jep jep" ja se taas olisi maksullinen. Ja maksu nimenomaan käytön mukaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja matami78:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Niin, ja mitä pienempi talous, sen pienempi lupamaksu saisi olla. Ei oo reilua että yksin asuva opiskelija maksaa saman kuin viishenkinen perhe.
tää on totta
En minä vaan löytäny moista erittelyä :whistle:
http://www.tv-maksu.fi/navi2_1.html
siis niinku mitä erittelyä???
Nii että muka eri kokoisilla perheillä erilaiset maksut
luetko boldatun uudestaan? eli SAISI olla, ei suinkaan että on. ;)
:ashamed:
 

Yhteistyössä