Käsi sydämelle...voisitko seurustella "duunarin" kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Vähän kaksipiippuinen juttu. Valitettavasti itsekin syyllistyn ajattelemaan niin, että sellaiset ihmiset joilla ei ole koulutusta, tai vain ammatillinen koulutus, ovat vähään tyytyväisiä eivätkä niin kovin kunnianhimoisia. Tavallaan tahtovat tehdä mukavaa, mutta ei niin kovin haasteellista työtä ja saada siitä elantonsa.
siis täh :eek: ai että duunarilla ei voi olla haasteellinen työ,mistä sä niin päättelit? enkä myöskään ole vähään tyytyväinen,todellakaan :kieh: tule sitten puhumaan kun tiedät asioista enemmän :whistle:
Ohhoh miten kiukkuinen viesti :eek: . Varsinkin kun en ole missään nimessä haukkunut tai arvostellut missään vaiheessa duunareita :headwall: .

Haasteellisuudella tarkoitin lähinnä vastuuta,uusien projektien läpi viemistä ja esimiehenä olemista. Jos duunari tekee töitä käsillään, niin valkokaulusväki tekee sitä aivoillaan.

Ja tuolla ettei halua paljoa, en tarkoittanut materiaa tai muutakaan.Mielestäni vaan alhaisen koulutustason omaavat kokevat muut asiat tärkeämmiksi kuin ura jne. Haluavat tehdä perustyötä josta tulee turvallisesti elanto.

Mä todellakin tiedän mistä puhun. Omat vanhempani ovat duunareita ja olenpa minäkin tehnyt duunarin töitä aiemmin, samoin mieheni. Ja fakta on, että aiemmin ainakin meillä molemmilla rasittui kroppa ja nykyisin pää.

Mutta miten sun on niin vaikea ymmärtää etten missään kohtaa ole arvostellut duunareita enkä liioin valkokaulusväkeä?? Ei ole mitään merkitystä mitä ihminen tekee työkseen tai mikä on koulutukseltaan. Nuo asiat ovat täysin toisarvoisia. Mutta kuitenkin me ihmiset ollaan erilaisia. Toiset tahtovat kouluttautua ja edetä urallaan mahdollisimman ylös. Toiset taas haluavat päästä tienaamaan mahdollisimman nopeasti, haluavat tehdä työtä käsillään ja nauttivat siitä.

 
Miimiäinen
Mä oon aina ollu sitä mieltä, että kyllä miehen pitää oikeeta duunia tehä, eihän se muuten oo mies eikä mikään ;) :p
Tosiasia on, että en vois kuvitellakaan asuvani miehen kanssa, joka päivät pitkät kulkee puku päällä ja salkku kädessä ja on yliasiallinen. Joo en väitä, että kaikki ei-duunarit olis semmosia, mutta tuttavapiirin tapaukset on just semmosia...
 
Mä en taas ymmärrä että jos ja kun haluaa puolustaa duunareita henkeen ja vereen, niin se täytyy tehdä haukkumalla pukumiehiä.

Kuten jo edellä sanoin, niin ei kai työ tai koulutus miestä pahenna suuntaan tai toiseen?

Täällä on muuten moni kirjoittanut miten sexyjä duunarit on. Mun mielestä taas oma ihana pukumieheni on työasussaan todella hottis :p . Makuasioita joista ei vaan voi kiistellä. Tai voi tietty, mutta tyhmää tästä aiheesta vääntää :headwall: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
tottakai...mitä vikaa niissä duunareissa on..
Ne haisee ja on kaljamahasia ja sovinisteja ja mitähän muuta vikaa niissä olikaan
:D
No entäs valkokaulusväki? Löysäperseisiä, ei osaa käytännön töitä, epäseksikkäitä, olevinaan tärkeitä, nypityttää rintakarvansa, aina pois kotoa ja kaiken lisäksi tienaa huonosti :D .
 
Vieras
Jaa, no mitkäköhän ammattiryhmät kuuluu nyt näihin duunareihin..? Mutta voisin tietysti seurustella ja seurustelenkin. Ja rahasta puheenollen, kaiken lisäksi mieheni tienaa 2 kertaa enemmän kuin minä, jolla on kaksi korkeakoulututkintoa..
 
vieras
Tuota tuota.. Ideahan on siinä, että moni (ei siis kaikki) korkeasti koulutettu voi halutessaan ryhtyä melko vaivatta duunariksi (joillakin aloilla töitä riittää eikä huimaa koulutusta tarvita), mutta pelkällä ammattikoulutuksella ei yhtä vaivatta hypätä akateemiseen duuniin. Joten DI/maisteri voi harkita hyvinkin lihasten (ja palkan) kasvattamista raksalla (mahd. lyhyen pätevöitymisen jälkeen), mutta duunari ei niin vaan hyppää päätöksentekijäksi/konsernijohtoon. Että tämmöstä vettä myllyyn..
 
Juu mää oon jo kohta seittemän vuotta ollu duunarin kanssa yhessä ja naimissaki ollaan. Tulee aina koneen tai jonkun siihen liittyvän aineen hajusena kotiin :heart: Joskus jopa polttoöljyn hajusena ja vaatteet sillon roskiin... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
tottakai...mitä vikaa niissä duunareissa on..
Ne haisee ja on kaljamahasia ja sovinisteja ja mitähän muuta vikaa niissä olikaan
:D
haisee koska ne todella tekee työtä..sit töiden jälkeen suihkuun ja se siitä. mun mies on duunari, eikä todellakaan löydy kaljamahaa...ei edes juo kaljaa!
 
Ettänäin
Siis millä vuosisadalla ap + muut oikein elätte? Mä en ainakaan luokittele ihmisiä erikseen duunareiksi ja pukuherroiksi, joka niin tekee on mun mielestä TYHMÄ! Olkoon vaan niiiiin pirun akateemisesti kouluttautunu...yöks (sanakin kuulostaa ällöltä) Itselläni on korkeakoulututkinto mutta mies on ammattikoulun käynyt ja tekee vaativaa työtä vaikka suurinosa sen duunariksi luokitteleekin. Miettikääpä: Moni ns. pukuherra/rouva tekee paljon mitättömämpää työtä kuin moni duunari, mutta silti heitä arvostetaan enemmän. Onko se sitten niin, että jos ei tarvitse käsiään liata ja saa pitää hienoa jakkupukua, mutta työnkuva ei ole suurinpiirtein kuin paperinpyörittämistä niin se on sitten niin v**un hienoa! (Itse teen toimistotyötä, mutta arvostan joskus enemmän mieheni duunarin työtä)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Mä en taas ymmärrä että jos ja kun haluaa puolustaa duunareita henkeen ja vereen, niin se täytyy tehdä haukkumalla pukumiehiä.

Kuten jo edellä sanoin, niin ei kai työ tai koulutus miestä pahenna suuntaan tai toiseen?

Täällä on muuten moni kirjoittanut miten sexyjä duunarit on. Mun mielestä taas oma ihana pukumieheni on työasussaan todella hottis :p . Makuasioita joista ei vaan voi kiistellä. Tai voi tietty, mutta tyhmää tästä aiheesta vääntää :headwall: .

Jospa lukisit ketjun otsikon ja ap:n viestin ennenkuin alat niitä herneitä sinne keuhkoihin vetää!;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Mä en taas ymmärrä että jos ja kun haluaa puolustaa duunareita henkeen ja vereen, niin se täytyy tehdä haukkumalla pukumiehiä.

Kuten jo edellä sanoin, niin ei kai työ tai koulutus miestä pahenna suuntaan tai toiseen?

Täällä on muuten moni kirjoittanut miten sexyjä duunarit on. Mun mielestä taas oma ihana pukumieheni on työasussaan todella hottis :p . Makuasioita joista ei vaan voi kiistellä. Tai voi tietty, mutta tyhmää tästä aiheesta vääntää :headwall: .

Jospa lukisit ketjun otsikon ja ap:n viestin ennenkuin alat niitä herneitä sinne keuhkoihin vetää!;)

Ei mulla ole herneitä nenässäni yhtään :saint: .
 
ettänäin
ja sit vois esittää kysymyksen että pitääköhän miehetkin galluppia toisilleen että voisitko seurustella duunarinaisen kanssa? Vähän epäilen...Esittämällä tällaisia kysymyksiä edesautatte miesten ja naisten epätasa-arvoa, tyyliin: miehen ammatti/työ on tärkein ja nainen on ikäänkuin varjo, jonka pääasiallinen työ on hoitaa koti ja lapset. Miksei roolit voi olla toisinpäin: mies välillä kotona lapsen kanssa ja nainen tekemässä rahaa ja luomassa uraa. Jos miehen ammatti on teille äärettömän tärkeä, se kertoo vaan siitä että ette ole kovin itsenäisiä, vaan elätte ikäänkuin miehenne kautta. Säälittävää!
 
taisittennäin
Alkuperäinen kirjoittaja ettänäin:
ja sit vois esittää kysymyksen että pitääköhän miehetkin galluppia toisilleen että voisitko seurustella duunarinaisen kanssa? Vähän epäilen...Esittämällä tällaisia kysymyksiä edesautatte miesten ja naisten epätasa-arvoa, tyyliin: miehen ammatti/työ on tärkein ja nainen on ikäänkuin varjo, jonka pääasiallinen työ on hoitaa koti ja lapset. Miksei roolit voi olla toisinpäin: mies välillä kotona lapsen kanssa ja nainen tekemässä rahaa ja luomassa uraa. Jos miehen ammatti on teille äärettömän tärkeä, se kertoo vaan siitä että ette ole kovin itsenäisiä, vaan elätte ikäänkuin miehenne kautta. Säälittävää!
Kaverin mies on tietynlainen duunari ja kaveri saa pikapuoliin toisen tutkintonsa taskuun. Eka tutkinto opistoasteelta, tää toinen yliopistosta. Kaveri tulee jossain vaiheessa ansaitsemaan varmaan tuplasti niin paljon kuin ukkonsa ja mä oon ihan varma, että niitten parisuhde kaatuu sen myötä. Miehet kun yleensä haluavat olla niitä pääelättäjiä. Miksi naisen pitäisi todistaa paremmuuttaan kouluttautumalla ylemmälle tasolle kuin ukkonsa?
 

Yhteistyössä