KÄSI SYDÄMELLE JA VASTAA YSTÄVÄLLISESTI TÄHÄN. Tämä ei ole kiusausviesti, eikä ketään saa mollata.

  • Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
mie
Käsi sydämelle.

Kenellä on joskus pudonn vauva sängyltä, sohvalta, jostain... Miten kävi, mitän teitte, miten toimitte? Jäikö äidille tai lapselle pysyviä vammoja tai traumoja?
 
Vauva kierästi meidän sängyn päältä matolle. Vauva säikähti hieman, äiti sitäkin enemmän.

Oli ihan mun moka, kun jätin liian lähelle reunaa ja lähdin hakemaan toisesta huoneesta vaatetta. Jälkiviisaana olisin ottanut vauvan mukaan tai laittanut keskemmälle sänkyä.
 
vieras
1-v putosi raput, kun mies oli unohtanut sulkea vauvaportin. Tippui sängyltä, sängyn ja pinniksen väliin. Olin työntänyt pinnasängyn omaani kiinni, mutta sepä liusui vauvan painon alla pois. Nukkui siis meidän sängyssä.
Ei jäänyt kellekään traumoja.
 
Muistelisin, että sängyltä on kumpikin lapsi pudonnut, en muista tarkalleen kuinka pieninä. Kuopus putosi myös syöttötuolista noin 8 kk;n iässä aivan karmean näköisesti niskalleen. Silloin vanhenin 10 vuotta. Mutta säikähdyksellä päästiin kaikista kerroista. Omaa syytäni oli jokainen putoaminen, vahtiminen herpaantui.
 
ei ole tippunut, vaikka sohvalla yksin makoilikin...mutta tyyny laitettiin eteen ja meillä sohva on kallellaan tuonne selkänojaan...
Mutta lattialla ollessa, mä kumarruin vauvan päälle ja mun taskusta tippui puhelin vauvan päälle..
 
äitix2
Vauvaikäisenä ei oo kumpikaan pudonnut, mutta vanhempana kyllä. Tänäänkin putos tuo 1 v 3 kk sohvalta, kun peuhasi siellä. Esikoinen putos 1 v 7 kk ikäisenä ryminällä portaat alas ja mustelmia ja ruhjeita tuli, mutta ei mitään pahempaa.
 
Minulta on pudonnut esikoinen. Tämä kakkonen ei ole, koska nyt olen oppinut oleen ajattelematta että "ei se nyt tässä ajassa ehdi...." Kyllä ehtii. Mutta ei sille mitään käynyt, mutta tietysti sitä säikähti ja syytti itseänsä huolimattomuudesta jne.
 
mulla on tyttö pudonnu hoitopöydältä kun oli 8kk. oltiin neuvolaan lähdössä ja otin kaapista joka oli pöydän vieressä vaatteita tytölle ja tyttö jotenkin kiepsahti mun käden alta lattialle. ei käyny kuinkaan ja lääkärineuvola kun oli niin lääkäri kattoi tytön ja sanoi että sellasta sattuu :ashamed:
 
Poika tullut pääedellä pinniksestä alas.. Kurkotteli vähän turhan paljon nii kippas siitä sitten laidan yli.. Meijän sängystä tullu muutaman kerran alas ku peuhannu siellä, menny vähän liian reunaan ja petari pettänyt alta.. Nyt tuli sohvalta alas kun leikki siinä.. Osaa kyllä tulla pylly edellä niin sohvalta kuin sängystäkin hienosti alas, mut välillä vaan tuntuu olevan turhan kiire, jolloin on käyny huonosti.. Säikähdyksillä ollaan selvitty, tuo pinniksestä tippuminen taisi olla ainut sellanen mistä oikeasti tuli harmaita hiuksia..
 
Pampolina
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Käsi sydämelle.

Kenellä on joskus pudonn vauva sängyltä, sohvalta, jostain... Miten kävi, mitän teitte, miten toimitte? Jäikö äidille tai lapselle pysyviä vammoja tai traumoja?
Ei onneksi ole tuollaista päässyt tapahtumaan.
 
Poika aikoinaan putosi (vasta parivuotiaana) pirttipenkiltä ihan varoittamatta suoraan selälleen niin, että taju taisi lähteä pariksi sekunniksi, meni ihan valkoiseksi ja silmät pyörähti. Sitten alkoi vasta punertua ja ryhtyi huutamaan. Ei kuitenkaan käynyt pahemmin, ihan kunnossa oli jo hetken päästä.

Tyttö on nyt 8 ½ kuukautta, ja ehtinyt tipahtaa jo sängyltä yöpöydälle, kun on kova menemään. Ei tuntunut missään. Mutta ihan pikkuinen kun oli, parin kuukauden ikäinen kai, luiskahti kaukaloineen päivineen alas kauppakärryn päältä. Mikään ei ole ollut niin vaikeaa kuin sen kaukalon oikein päin kääntäminen. Vauva oli *onneksi* kuitenkin ihan kunnossa, itki toki säikähdystään jonkin aikaa, mutta ei ole ikinä protestoinut kaukaloon laittoa senkään jälkeen.

Kyllä lapsiperheessä aina sattuu ja tapahtuu, ei niissä pienissäkään voi tauotta kiinni roikkua. Mitä niistä ketään syyllistämään, ellei nyt ihan törkeää tahallista huolimattomuutta ole. :)
 

Yhteistyössä