KÄSI SYDÄMELLE JA VASTAA YSTÄVÄLLISESTI TÄHÄN. Tämä ei ole kiusausviesti, eikä ketään saa mollata.

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Mä nukahdin kerran liian syvään uneen aamulla, kun olin hakenut lapsen mun viereeni köllöttelemään. Lapsi oli n.6kk ja osasi jo kontata. Havahduin, kun tutti tippui lattialle, ja sitten menikin lapsi heti perässä. Ei tullut mitään vammoja, hetken itki, mutta rauhottui pian. Enää en uskalla ottaa viereen, jos mies ei ole myös sängyssä.

Esikoinen on tippunut sängyltä kerran, keskimmäinen varmasti myös jostain, kuopus tullut alas syöttötuolista.

Sattuuhan näitä, onneksi vauvoilla on vielä suht joustavat luut joten murtumia ei ole kenellekkään vielä tullut (koputtaa puuta)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Muistelisin, että sängyltä on kumpikin lapsi pudonnut, en muista tarkalleen kuinka pieninä. Kuopus putosi myös syöttötuolista noin 8 kk;n iässä aivan karmean näköisesti niskalleen. Silloin vanhenin 10 vuotta. Mutta säikähdyksellä päästiin kaikista kerroista. Omaa syytäni oli jokainen putoaminen, vahtiminen herpaantui.
Meilläkin putosi syöttötuolilta, kivilattialle, kun käännyin ottamaan puurolautasen selän takaani, eli ei mennyt kuin hetki, mutta sekin oli liikaa.

iita
meilläkin putosi muutaman kuukauden ikäisenä kauppakärrystä jäiselle pihalle kaukalon kans ylösalaisin. huusi ihan hirveästi ja pyysin ambulanssimiehet katsomaan. oli kyllä kauhea morkkis itsellä.

Pienin (8kk) ei ole vielä tippunut, mutta kyllä noi isommat ovat jokainen jossain vaiheessa jostain tippuneet, aina ollaan onneksi säihkähdyksellä ja muutamalla vekin liimauksella selvitty.

Nyt ihan höpötän, onhan toi kuopus sohvalta tipahtanut... tälläkin palstallakin siitä puhuin kun lähdin käymään jossain ja käsikin isoveljen vauvaa katsoa. Kun tulin takaisin, vauva jokelteli pää maassa ja jalat ilmassa.

vieras
Anoppilassa oli 1,5v poika pudonnut pirttipöydällä riehuessaan penkin kauppa päin patteria. Tuloksena kaksi mustaa silmää, kuhmu silmien välissä ja patterin terävän reunan mallinen haava takaraivossa... Vahinkoja sattuu, mutta kurjaa oli kuulla tästä myöhemmin muuta kautta, anoppi ei itse kertonut...

korjaus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anoppilassa oli 1,5v poika pudonnut pirttipöydällä riehuessaan penkin kauppa päin patteria. Tuloksena kaksi mustaa silmää, kuhmu silmien välissä ja patterin terävän reunan mallinen haava takaraivossa... Vahinkoja sattuu, mutta kurjaa oli kuulla tästä myöhemmin muuta kautta, anoppi ei itse kertonut...
Siis "penkin KAUTTA päin patteria..."

jadal
keskummäinen on pariin otteseen tullut meidän sängystä alas konttaus iässä. Ensimmäisellä kerralla arvioin väärin miten nopeasti ehtii reunalle enkä ehtinyt napata kiinni :ashamed: silmäkulma meni mustaksi, mutta ei onneksi käynyt mitään vaarallisempaa, varulta käytiin lääkärissä.
Toisella kerralla lipesi ote lapsen kanssa leikkiessä ja tyttö tuli alas kuperkeikalla, muta onneksi ei sattunut pahemmin.

säikähdykselläselvittiin
On pudonnut, kolmas lapsi 7 kuisena. ja vielä hoitopöydältä! kurotuin ottamaan jotain, pidin toisella kädellä vauvasta mutta hänpä olikin niin vahva ja kiepsautti itsensä ja putosi. hetki itkettiin, äiti ja vauva.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Käsi sydämelle.

Kenellä on joskus pudonn vauva sängyltä, sohvalta, jostain... Miten kävi, mitän teitte, miten toimitte? Jäikö äidille tai lapselle pysyviä vammoja tai traumoja?
Mun tyttö tippui parisängyltä nukkuessaan mun vieressä.
Äiti säikähti, tytär hivenen itki- ja jatkoi uniaan.

Ei jäänyt traumoja äidille, eikä tyttärelle.

hei
Yöllä putosi syötön yhteydessä, kun oli 7 kk. Olin pistänyt hetkeksi silmät kiinni, sen verran nukahtanut, että ehti alas sängystä. Mies lähti vessaan yhtä aikaa, kun mä nostin vauvan sänkyyn eikä se ehtinyt sinne asti vielä kunnolla. Joten ihan sekunneista oli kyse, mut silti.

Ei käyny mitään. Soitin päivystykseen ja loppuyön vahtasin vauvan vointia. Mut ei tullu mitään.

Esikoinen ei ole pudonnut ikinä. Keskimmäinen on muksahdellut vasta nelivuotiaana levottomien unien takia..

Tämä 7kk kuopus on tippunut sängystä jo neljä kertaa (jos olen pysynyt laskuissa mukana). Ensimmäinen tipahdus kävi toppavaatteiden kanssa. Toisella kertaa muksahti päiväpeiton päälle. Kolmas putoaminen oli vähän hurjempi: neiti konttasi sängyn ja patteriseinän väliin ja jäi jumiin.. Onneksi ei poksauttanut päätään patteriin (meillä sellaiset vanhat, isot patterit ) Laitoin tämän jälkeen tyynyjä tuohon kolo kohtaan. :$ Viimeisin tippuminen on ollut ihan peruskonttaus pois sängystä ja nenälleen lattialle. Pienin ei osaa nukkua häkkisängyssä ja hyvin harvoin saadaan nukkumaan sänkyyn (muuten nukkuu aina sylissä).. Ja kun kerran osaa kontata jo niin näppärästi, niin aika mahdoton yhtälö on. Puolustuksekseni voin kertoa, että yritän parhaillaan opetaa pientä häkkikseen päiväunille. :saint:

En ole panikoinut näistä tippumisista kuin hetken. Ei ole onneksi tullut edes pientä kuhmua mistään tipahduksesta. Kyllä oma sydän nykyään lyö heti ylimääräisen kierroksen jos vauva sattuu olemaan nukkumassa parisängyssä ja kuuluu pienikin heräämiseen viittaava ääni -> ryntään heti paikalle, ettei pieni tulisi alas itse... Pelkään, että neiti herää hiljaisesti ja tippuu, kuten tuossa viimeisimmässä tippumisessa.

Yhteistyössä