Kärytetään salarakkaat

  • Viestiketjun aloittaja Eilat
  • Ensimmäinen viesti
Eilat
On se hyvä että löytyy vielä naisia jotka uskaltavat
käryttää näitä salarakkaan pitäjiä, olette ihania kun
teillä riittää rohkeutta! Minäkin kärytän kaikki ukkomiehet
jotka tiedän pettävän vaimojaan!
 
Toion
Niin,

eipä siihen mitään vastaansanomista ole. Ihan ok. Kyllä minulla on varaa vastaanottaa viestin. Mutta, mutta.

Tosin silloin kun se kohdistuu täysin ihmiseen, jolla ei ollut käsitystäkään tilanteesta... En tiedä.

Olen itse kokenut tämän tilanteen, kun nainen alkoi virittelemään tekstareitaan ilmoittaakseen tilanteesta minulle.

Inhottavaa ja raukkamaista. Miksi ei jättänyt asiaa siihen ja heittänyt ukkomiehen pellolle. Mutta ei jättänyt, vihasi minua.

Toi onkin just paskaa, että muhitaan ja sitten aletaan kostaa.
 
Toion
Hyvä, että niinkin päin :=)

On se hyvä, kun oma ego kasvaa, saa tallata miehen mennen tullen ""hyppynsä"" takia.

Hyvä, kun tuli ilmi. Olisin lähtenyt, mutta jäin. Onneksi.
Ja halusin itsekin, en väitä, että olisin halunnut erota
hyvästä pitkästä suhteesta.

Sitä eroa tein sitten siitä ""hullusta"" monta kuukautta. En tiedä sitten. Minuun hän taisi ihastua tosiaa loppu juoksussa.

 
?
Olikohan hän kuitenkaan miehesi mielestä hullu:)))))))) Miehesi varmasti kertoo sulle ihan muuta kuin mikä on täydellinen totuus, mutta hulluhan olisikin miehesi, jos hän sulle kaiken ihan 100% rehellisesti tunteistaan yms. kertoisikaan.
 
Inhorealisti
Arvoisa ""kayrayttaja"" (tarkoituksellisesti vaarin kirjoitettuna): Tuo moraalinvartijan rooli saattaa olla vaikeampi kuin kuvittelisikaan. Vaarinkasitysten riski on melkoinen.

Kerronpa esimerkin parin vuoden takaa. Vaimoni oli matkoilla ja tapasin kantabaarissamme vaimoni kaverin. Jutustelin hanen kanssaan pitkat tovit ilman taka-ajatuksia ja kavimmepa tanssimassakin. Tama sattui eraan minulle vain ulkonaolta tutun naispuolisen kanssaasiakkaan silmaan.

Paria viikkoa myohemmin han oli tormannyt ravintolan wc:ssa vaimooni ja kertonut hanelle, miten mina olin ollut hanta pettamassa heti kuin silma valttaa. Vaimo onneksi tiesi tapahtumien kulun, joten ei siita sen enempaa. Mutta mita olisi voinut tapahtua?

Kavin sitten jututtamassa tata ""kayrayttajaa"". Han pahoitteli aiheuttamaansa sekaannusta. Oli vain halunnut pitaa naisten puolta sikamiehia vastaan. Koska hanen entinen miehensa oli sellainen ollut, oli sanomattakin selvaa, etta kaikki muutkin miehet ovat.

Toivottavasti han otti tapauksesta opikseen. Jollain saattaa olla mustasukkainen puoliso ja aiheeton epailyn lietsominen saattaa saada suurtakin vaihinkoa aikaiseksi.
 
Sese
Niin!

Miksi tämä ""toinen"" ei pysty järjestelemään asioita salarakkaansa kanssa? Pakottaisi rakkaansa
itse hoitamaan aviopuolisonsa taka-alalle lapsien tms. kanssa. Ja mahdollisimman pian. Jos kerran rakastetaan niin lujasti ja nopeasti yhteen... tai muuten käräytän.

Minusta täällä nämä kirjoitukset kertovat karusti sitä, että näillä ""toisilla naisilla"" täällä on aika määrätietoiset tavoitteet. Ollaan niin tomeria, että. Marisevat täällä ja ihailevat suuria päätöksiään. Köyhää. Ja tuskin on mitään muuta. Pitävät vaan kiinni...jostain.




 
Nanna
Jospa taas ei yleistettäisi. Itse ole ""toinen nainen"" johtuen siitä, että nopeatempoiseen matkustelevaan elämääni ei mahdu parisuhdetta ja kuitenkin on kiva, että joskus saan käpertyä kainaloon ja saan hellyyttä jne... mutta en halua tuottaa tuskaa ihmiselle, joka joutuisi koko ajan vain kotinurkissa odottelemaan minua.

En milloinkaan ole ollut uhka miehen vaimolle (ovat lapseton pariskunta). Olen alusta asti tehnyt selväksi, että ehtiessäni minua kiinnostaa hyvä seura ja miksei seksikin, mutta enempää minulla ei ole annettavana. Eli suoraan olen sanonut, että älä mies hyvä vaan mene minun vuokseni lopettamaan avioliittoasi tms. Ja hän itse jaksaa paremmin julkisessa parisuhteessaan kun saa välillä kanssani olla aidommin oma itsensä eikä vaimon suvun koiranpentu (lainaus miehen omista sanoista).

Joskus ihmettelenkin, että miksiköhän hän silti on onnettomassa avioliitossaan, mutta en edes vihjaile hänelle eroa, sillä minun kanssani ei kuitenkaan ole yhteistä tulevaisuutta.

Eli se ""toinen nainen"" ei todellakaan aina ole se kaamea harppu, joka kynsin hampain on päättänyt saada haluamansa. Minä olen ainakin ollut rehellinen miestä kohtaan kun olen tehnyt selväksi, että haluan vain satunnaisesti. Hänellä ei ole pelkoa, että katkera toinen nainen käräyttäisi tms.

Näin on nyt tällä hetkellä okei, huomisesta ei tiedä kukaan...
 
Jaa
Pettäminen on väärin, mutta kosto, käräyttely ym. on kypsymätöntä ja katkeraa. Eipä mulle kuulu, mitä m,uut tekee. Toisten parisuhdetta ja sen tilaa ei tiedä, kun ei asu saman katon alla. Nikä syy, sitä ei kukaanulkopuolinen tiedä. Ehkä taustalla vaikeita asioita ja usenan vuoden jarkunuy selipaatti yms.
 
Ukkeli
Minulla on yhtä viisas salarakas kuin sinä Nanna olet,tapailemme satunnaisesti,naimme ja juttelemme kummankin elämästä,omaa avioliittoa tälläinen salasuhde piristää kummasti.
 
Varovainen
Yksi asia pisti silmääni uhossasi. ""Käräytän kaikki ukkomiehet jotka tiedän pettävän vaimojaan!"" Mistä TIEDÄT 100 %:sti vai käräytätkö vain ne, joiden kanssa itse henkilökohtaisesti nait. Minä ainakin vaimona heittäisin tuommoisen ämmän h...ttiin omalta reviiriltäni. En tarvitse ulkopuolisia pervoja sotkeutumaan yksityiselämääni. Ongelma on omani, jos olen nainut sellaisen miehen, joka tarvitsee ulkopuolisia suhteita. En todellakaan tarvitse teitä ""hyväntahtoisia"" käräyttäjiä.
 
Ihmetys
Jos sinä olet miehen petollisuuden kanssa niin sujut, ettei se sinua haittaa, niin miksi et voi suhtautua ""käräyttäjäänkin"" asiallisesti? Voithan sanoa hänelle ""kiitos ilmoituksesta, mutta tiesin jo asian, eikä se minua haittaa.""

Jos ilmianto on tehty pilkallisessa tarkoituksessa, noin tehdessäsi ilmianto kaatuu pilkkaajan omaan nilkkaan. Jos taas ilmiantaja tahtoi sinulle hyvää, hän saa rauhan, koska elä kusetettuna, vaan elät tieten tahtoen suhteessasi.

Edellisiin nojautuen... koska asia sinua häiristee, olet joko itse se petturi tai et oikeasti hyväksy miehesi vieraissa käymistä ja yrität vain sulkea totuudelta silmäsi.
 
Varovainen
Kaikenlaista sitä Ihmetyksen päässä pyöriikin. Taidat olla enemmänkin kiinnostunut muiden ihmisten, jopa itsellesi tuntemattomien, asioista. Mitäpä, jos hankkisit itsellesi ihan ikioman elämän, niin pääsisit noista mieltäsi piinaavista asioista eroon.

Siis selvyyden vuoksi vielä kerran; senlaatuista informaatiota en ole vailla, joten kohdistakaa käräyttäjät hyväntekeväisyytenne muualle.
 
Nanna
Olen samaa mieltä, että eivät kaikki petä, mutta moni kuitenkin.

Haluaisin kysyä Varovaiselta, että miksi sinä et halua tietää jos miehesi pettää? Aiemmasta tekstistäni varmaan huomasit, etten todellakaan kuulu käryttäjä-tiimiin, mutta jäi ihmetyttämään, että miksi joku ei todellakaan haluaisi tietää jos oma kumppani olisi pettäjä -mikä kaikki sitten pettämiseksi mielletäänkin, siinäkin raja varmaan on häilyvä.
 
Varovainen
Kerropa Nanna ensinnäkin omasta mielestäsi edes yksi hyvä syy, miksi sellainen asia pitäisi saada kuulla joltain ulkopuoliselta - vieläpä sellaiselta, joka ei ole asianosainen ja jonka ""tieto"" perustuu ennemminkin luuloon. Olen nähnyt minkälaista tuhoa tuonlaatuinen ""käräyttely"" on saanut aikaan - aiheetonko? on vain sana sanaa vastaan ja epäilyksen ikuinen varjo - suurta tuhoa ja puolisoiden välinen luottamus ikuisesti rikki.

 
lotta
Juups... Jos käy ns. pettureita käräyttelemään, tulisi varmistua siitä, että asiat oikeasti ovat näin kun tämä kaikkitietävä moraalinvartijat kuvittelevat niiden olevan...

Ysäväni äiti sai nimettömän puhelinsoiton, jossa kerrottiin, että hänen aviomiehensä on nuoren rakastajattarensa kanssa pelaamassa golffia. Viehkeä on tyttö, nuori ja vaalea. Siellä avoimesti kaikkien silmien alla ovat yhdessä pelaavinaan...

Totta on, että aviomies oli kentällä ja mukana oli kaunis nuori nainen. Varmasti oli tunteitakin mukana, sillä kyseessä oli pariskunnan oma tytär...

Mikä on käräyttäjän motiivi ja moraali, jos ei edes parin tytärtä ulkonäöltä tunnista. Miksi puuttua tuntemattomien ihmisten elämään ja aiheuttaa ehkä turhaa häsläystä ja hämmennystä. On kyllä löydetty asiasta se humoristinen puolikin ja useat naurut sillä on saatu..
 
Nanna
Käsitin, ettet halua kuulla miehesi mahdollisesta pettämisestä keneltäkään!!! Käsitinkö väärin? Jos kuulisit sen ulkopuoliselta, jonka tiedon voit varmistaa todeksi tai kuulet sen toiselta naiselta, niin olisiko se sitten mielestäsi hyväksyttyä kuulemista? Vai haluatko sulkea silmäsi mahdolliselta totuudelta ja elää omissa kuvitelmissasi?

En itsekään hyväksy sitä, että juoruina mennään kertomaan, että hei kuule, sun ukkos taitaa pettää sua, mutta hyväksyn jos ystäväsi näkee ja kertoo sinulle sen, niin ystävän kuuluukin toimia. En myöskään hyväksy, että toinen nainen suutuspäiten kertoo sen petetylle (itsehän siis olen toinen nainen enkä varmasti kerro edes suhteen jälkeen), mutta jospa miehesi mahdollinen toinen nainen kertoisi sinulle.

Ja jos kuulemasi asia miehestäsi onkin totta, niin eikö silloin olekin rehellisempää, että tiedät, ettei sitä luottamusta ole kuin se, että valehtelet itsellesikin että kyllä hyvin menee, luotetaan ja rakastetaan.
 
Miranda
Sinulla on Nanna hieman erikoinen perustelu asemaasi. Olet toinen nainen siksi, että ""nopeatempoiseen matkustelevaan elämääsi ei mahdu parisuhdetta"".

Ei kai se edellytä, että sinun pitää olla toinen nainen? Sitoutumattomaan ystävyys-seksi-suhteeseen kai löytyy vapaitakin miehiä.

En muutoinkaan ihan ymmärrä väittämääsi. Minulla on 25 vuoden parisuhde ja työkseni matkustelen jatkuvasti. Olen työviikot kokonaan poissa kotoa ja osan ajasta myös ulkomailla. En ole ajatellutkaan, että tuotan jatkuvasti tuskaa miehelleni, joka joutuu kotinurkissa odottelemaan minua.

En ole edes ainoa laatuani, samalla aamukoneella lähtee ainakin puolentusinaa tuttua vaimoa ja perheenäitiä, jotka tekevät matkustelevaa työtä. Tuottavatko he jatkuvaa tuskaa perheelleen?

Vaikka et olekaa uhka vaimolle, kuten itse sanot, on kuitenkin täysin sinun valtasi ulkopuolella, jos mies varoituksistasi huolimatta rakastuu tai on jo rakastunut sinuun. Kukaan ei voi tuudittautua ajatukseen, että ei ole uhka kenellekään. Toisaalta kakkosvaimot aiheuttavat usein tahtomattaa sen, että huonossa liitossa elävä ei saakaan aikaiseksi tarvittavaa elämänmuutosta. Salarakas auttaa tilkkimään suurimmat hirsiseinän raot, mutta uutta kotia hänen kanssaan ei voi rakentaa.

Valitettavasti tiedän kokemuksesta mistä puhun, olen itsekin joskus ollut salarakas, ja mitään kovin myönteistä ei siitä ole sanottavaa.

Siitä huolimatta en lähtisi käräyttämään kenenkään muun suhdetta. Ainoastaan siinä tapauksessa, että petetty osapuoli olisi hyvä ystäväni.

Ymmärrän hyvin niitä, jotka eivät välttämättä halua tietää puolisonsa salaisesta elämästä. Kaikille uskottomuus ei ole maailman tärkein asia ja pitkässä suhteessa on myös monenlaisia vaiheita. Kylmässä vaiheessa puoliso saattaa olla altis sellaisiin tekoihin, joita ei parin vuoden kuluttua voisi kuvitella edes harkitsevansa. Ulkopuolinen ei koskaan tunne suhteen sisäistä tilaa ja dynamiikkaa ja siksi yleispätevän vastauksen antaminen tällaisiin kysymyksiin on vaikeaa.

Joskus on helpompaa, kun ei tiedä aivan kaikkea. Tunteet tulevat ja menevät. Uskottomuuskriisi on suhteelle vaikeaa ja raskasta aikaa, jolloin suhteen peruspilarien kestävyys punnitaan. Jos uskottomuuden paljastuminen osuu sellaiseen saumaan, että suhteessa on muutenkin vaikeaa, voi se olla kuolinisku. Se voi olla tarpeellinen kuolinisku, mutta yhtä hyvin turha.

Jotenkin en vain usko, että kolmas osapuoli aivan puhtain motiivein haluaa ilmoittaa petetylle puolisolle pettämisestä. Vaikka kuinka selittää itselleen mustan valkoiseksi, on omien motiivien tunnistaminen todella vaikeaa. Voi olla kyse siitäkin, että kokee pesevänsä omat kasvonsa, kun löytää syyllisen, jota kaikki voivat yhdessä kivittää.
 
heh
Varovainen,

Joskus ""ulkopuolisella"" on varma tieto pettämisestä.

Oletko varma, että oma miehesi kertoo sinulle petettyään sinua? Ei niitä ulkopuolisia käräyttäjiä siinä tapauksessa tarvittakaan.

Kerro meille tarkemmat tietosi, niin kukaan ei tule kertomaan sinulle miehesi pettämisestä :)
 
Varovainen
Niin, siis mitä se ystävä nyt kirjoituksesi mukaan sitten tarkkaan ottaen näkee? Seisoo vieressä seuraamassa aktia vai on itse asianosainen? Mikä meillä naisilla on tämä kauhea vimma olla toisten parien siveyspoliiseina, tietää paremmin miten toisten ihmisten tulee elää ja tuntea, osoittaa ylemmyyttään? Vai onko se oma pelko siitä, että jos mun ukkoni sittenkin pettää? Vai onko se joku häpeän pelko, että kaikki muut tietää mutten minä?

Käsitykseni mukaan myös vaimot pettävät, mutta lienee melko harvinaista, että se sänkykumppani tai vaikka miespuolinen työkaveri soittelee aviomiehelle, että ""mä panin sun eukkoos"" taikka ""yks tuttu kaveri varmaankin nai sun muijaas tai mä ainakin näin ne yhdessä kapakassa"".

Onko teillä tähän mitään teoriaa, miksi näin on?
 
Varovainen
Mikä tässä on nyt niin vaikeata ja ylitsepääsemätöntä, jos minä naisena ja aviovaimona ilmoitan, etten arvosta tippaakaan tällaisten juoruämmien puheita. Mieheni olen valinnut itse, hänen kanssaan yhteiset asiamme sovimme keskenämme. En lähde siitä ajatuksesta, että mies automaattisesti pettää (itsetuntokysymys?). Jos näin kuitenkin käy ja se on vakavaa, mies kyllä ilmoittaa muuttuneen tilanteen ja sen kanssa on elettävä. Jos taas sattuisi olemaan joku yhdenillan pano eikä perhe-elämässämme tapahdu mitään muutoksia, miksi ihmeessä väkisin haluaisin joltain ulkopuoliselta tietää moisesta? Jos taas kyseessä on patologinen helmojen perässä juoksija, olen todella epäonnistunut ihmistuntemuksessani ja toimin asian vaatimalla tavalla. Läheisissä ihmissuhteissa tuollaiset rajatilapersoonat kun väkisinkin paljastuvat tarkkasilmäiselle. Sanotaanko nyt näin kliseemäisesti, että nainen ""tietää itse"", jos mies käy vieraissa. Rakasta ja läheistä osaa lukea erittäin hyvin - ilmeet, eleet, poikkeava käytös jne. Mihin minä tässä sitä käräyttäjää tarvitsen?
 
Nanna
Et vieläkään vastannut siihen, että miksi et halua jonkun kertovan sinulle totuutta, jos se totuus on se, että miehesi pettäisi? Sinä olet aivan liian helposti nenästä vedettävä, jos kuvittelet itse vaistoillasi tietävän pettääkö miehesi vai ei. Enin osa (ei kaikki) pettäjistä kykenevät viettämään täydellisesti naamioitua kaksoiselämää monta vuotta, toiset koko loppuelämänsä.
Itse asiassa, jos kerran olet noin helposti huijattavissa miehesi toimien puolesta, niin antasitko miehesi numeron minulle? Nimittäin jos käy niin, että nykyinen julkisesti varattu kumppanini alkaa suunnittelemaan kanssani yhteistä tulevaisuutta, niin laitan senkin kiertoon, sillä sitä minulla ei todellakaan ole tarjota, niin olisipa sitten jo sinun miehesi valmiina minua varten, hän sopisi hyvin ainakin sen puoleen, etten tarvitse räksyttäviä ykkösvaimoja soittelemaan perääni ja tenttaamaan asioita ja sinä tuskin sellaista tekisitkään:)
Tuo asenteesei ei ole mitään muuta kuin tyhmyyttä ja koska sinunlaisia naisia (ja joissain tapauksissa yhtälailla myös miehiä) on olemassa, niin sehän mahdollistaa salasuhteiden rehottamsien entistä paremmin...eli on hyvä, että teitä on, sillä on myös minunlaisiani naisia, jotka epäitsekkäistä syistä haluavat olla vain kakkosena, sillä en halua keneltäkään mieheltä vaatia sitä, että joutuu kotona riutumaan ikävästään ja olemaan ""kiltti poika"" kun minä matkustan työni puolesta pitkiä aikoja ulkomailla. Ja jos sellaiseen suhteeseen tässä elämäntilanteessani ajautuisin, niin minäkin olisin kaltaisesi huippuhelposti petettävissä oleva nainen, en tyhmyyteni ansiosta, vaan poissaolojeni vuoksi.

Ai niin, ei niitä juoruämmien puheita kannatakaan arvostaa, en minäkään arvosta, mutta etkö osaa erottaa niiden juorujen keskeltä sitä kun sinusta välittävä ihminen kertoo sinulle, että mitä selkäsi takana on tapahtunut...siinä on kaksi aivan eri asiaa. ja mistä sinä itse tietäisit jos miehesi on pettänyt, ellei sitä joku asiasta tietävä sinulle kerro, kun sitä tuskin kertoo miehesi iste eikä vaistosikaan voi asioita sinulle varmistaa, vaikka jotain epäilisitkin...kristallipallostako ne katsot?
 

Yhteistyössä