kaduttaako koiran hankinta

• Viestiketjun aloittaja taasko lisää tyotä
  • Ensimmäinen viesti
taasko lisää tyotä
meillä kaks alle koulu-ikästä lasta, molemmat vanhemmat toissä.
mies haluais koiran mut ei oo kotona paljoa ja tiedän et koirakin jäis mun kontolle.
onko ketään kaduttanu että on ottanu koiran?

En nyt tiedä varsinaisesti että kaduttaako, mutta helpompaa olis ilman tota koiraa... En varmaan olisi sitä ottanut jos olisin tiennyt et meile tulee vauva niin nopeasti koiran oton jälkeen. Koiran hoito meillä kaatunut miehen niskaan eikä koira saa mun mielestä tarpeeks ulkoilua kokoonsa nähden (labradori). Iltaisin kun mies on töissä niin koirasta on seuraa, samaten yövuoroissa on mukavaa et on seuraa koirasta, mut silti suurimmaks osaks tuntuu et se vaan pyörii jaloissa ja ärhentelen sille välillä turhasta kun laps herää päiväunilta hännänpiiskauksen taki (kolisee seiniin) tai haukunnan takia... Koirahan se vaan on eikä tee sitä tahalteen...

Kannattaa miettiä tarkkaan ennen koiran ottoa! Koira sitoo olemaan paljon kotona ja jaksaako kaiken työn ja lastenhoidon jälkeen (aamuisin, päivällä ja illalla) lenkittää koiraa. Lapset tietysti tykkää, mutta ehkä koira kannattaa hankkia vasta sitten kun lapsetkin pystyvät sitä ulkoiluttamaan...

Nämä siis minun mielipiteitä... Toisilla koira-arki sujuu paremmin kun toisilla :)

Minä en koe koiraa rasitteena, toisinaan tietenkin tulee ärähdettyä sillekin kun muuten huonolla tuulella!

Mutta minulle se on se hermojen lepuutus keino kun lähtee koiran kanssa lenkille, käy parin tunnin hikilenkin niin kylläpä taas jaksaa! ja koiraharrastus myös sitä minun omaa aikaa! paraikaa hankkimassa uutta pentua, edellinen jo veteraani-ikäinen ja lapset meillä 11v, 4v ja 9kk!

Pääasiassa minä hoidan koirankin, jonkin kerran mies käyttänyt lenkillä!!!

Meillä kolme metsästyskoiraa joiden lenkityksessä ja ruokinnassa on tietrysti jonkin verran hommaa.Turkeiltaan ovat helppohoitoisia, eikä kynsiäkään tarvitse leikellä kun kuluvat liikunnasta. Haluaisin kuitenkin vielä itelleni pk-koiran, että pääsisin taas harrastamaan koiran kanssa. Koirasta on on kieltämättä paljon työtä, mutta itse saan koiran kanssa touhuamisesta niin paljon ettei vaivoja paljon tule ajateltua.

heli-77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2005 klo 19:27 Champion kirjoitti:
En nyt tiedä varsinaisesti että kaduttaako, mutta helpompaa olis ilman tota koiraa... En varmaan olisi sitä ottanut jos olisin tiennyt et meile tulee vauva niin nopeasti koiran oton jälkeen. Koiran hoito meillä kaatunut miehen niskaan eikä koira saa mun mielestä tarpeeks ulkoilua kokoonsa nähden (labradori). Iltaisin kun mies on töissä niin koirasta on seuraa, samaten yövuoroissa on mukavaa et on seuraa koirasta, mut silti suurimmaks osaks tuntuu et se vaan pyörii jaloissa ja ärhentelen sille välillä turhasta kun laps herää päiväunilta hännänpiiskauksen taki (kolisee seiniin) tai haukunnan takia... Koirahan se vaan on eikä tee sitä tahalteen...

Kannattaa miettiä tarkkaan ennen koiran ottoa! Koira sitoo olemaan paljon kotona ja jaksaako kaiken työn ja lastenhoidon jälkeen (aamuisin, päivällä ja illalla) lenkittää koiraa. Lapset tietysti tykkää, mutta ehkä koira kannattaa hankkia vasta sitten kun lapsetkin pystyvät sitä ulkoiluttamaan...

Nämä siis minun mielipiteitä... Toisilla koira-arki sujuu paremmin kun toisilla :)
Tuo on kuin mun kirjoittama!!
Tosin meillä tässä odotetaan vasta toistalasta kohta syntyväksi.
Mut hermot on monta kertaa riekaleina päivänmittaan kun Esikoinen ja koira riehuvat pitkin kämppää :eek: ! Koirakin ei ole rauhallisimmasta päästä(Cockeri) aina touhuumassa ja jaloissa. Kohta alkaa ne kivat kelitkin et kuraa ja p.askaa on lattiat täynnä ja sitähän meidän koira tuo sisälle vaikka kurapukua käyttäskin \|O !
Et kehottaisin todella miettimään ainakin sen 2 kertaa :attn:

flatti
koira nyt kaksivuotias, erittäin energinen sileäkarvainen noutaja. vauva tulossa ja nyt vähän kaduttaa, kun tuli koira hankittua. nähtäväksi jää, pärjääkö se vauvan kanssa vilkkautensa vuoksi. missään nimessä se ei ole vihainen, mutta kamalan villi. kokeillaan pärjätäänkö ja jos ei, varmaan luovutaan siitä.

Yhteistyössä