Kadonnut "lammas" löytyi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipa

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
3 987
0
36
Viime kevään lapset saivat viedä kirjoja päiväkotiin vaikka joka päivä ja niitä hoitajat sitten lukivat lapsille.
Meilläkin poika tykkäsi viedä kirjoja. Kerran eivät olleet ehtineet lukea ja sovitiin että voi jäädä lokeroon ja lukevat sen sit seuraavana päivänä.

Seuraavana päivänä ei kirja ollutkaan lokerossa eikä kukaan hoitajista ollut sit sieltä ottanut. Olivat etsineet yhdessä koko päiväkodin läpi, mutta kirja ei löytynyt mistään.

Harmitus oli suuri pojan lempikirja ja nuo Mauri Kunnakset (autokirja) ei ole mitenkään kauhean halpoja.

Nyt ovat kuulemma sopineet että vain yksi lapsi saa viedä sinne kirjan kerrallaan tällä varmistavat ettei "ylimääräisiä" kirjoja pyöri sielä ja ehtivät sen lukea sinä päivänä.

Eilen oli ollut jonkun pojan vuoro ja oli tuonut kirjan ja sitä olivat sitten ruvenneet sitä lukemaan oli pikkusisko huomannut että etukannessa on tuttu nimi ja sanonut hoitajalle että tämä on meidän kirja. Hoitaja oli sitten laittanut kirjan kansiliaan ja kun tätä poikaa oli haettu oli sanonut äidille, että heillä oli nyt mukana päiväkodista viime keväänä hävinnyt kirja ja palauttavat sen oikealle omistajalle. Tämä äiti oli ensin väittänyt että kirja on ostettu kirpparilta ja siksi siinä on eri nimi. Hoitaja sanoi että varmistaa minulta olenko sen myynyt.
Kotiin päästyä tämä äiti oli soittanut ja sanonut että heidän poika on varmaan vahingossa ottanut sen päiväkodista ja laittanut reppuunsa ja hän oli kotona luullut että on mummon tuoma kirja kun mummo oli ostanut kirpparilta paljon kirjoja eikä voinut kaikkia kirjoja tunnistaa.

Silloin keväällä oli vaan pitkään lappu ovessa tästä kirjasta ja tuo poitsu oli sen verran lyhyt, että itse ei ole sitä sieltä lokerosta ottamaan. Voihan tietty olla että joku isoimmista lapsista on sen ottanut lukeakseen ja jättänyt lattialle.
Pääasia että tuo lemppari tuli pikkusiskon repussa onnellisesti ja vahingoittumana takaisin kotiin.

Joo, tosi kiva äippä! Ja vielä tyhmä, jos tuo varastetun kirjan takaisin hoitoon! :laugh:

Jos meille tulee jotain ylimääräistä, niin kyllä mä aina heti varmistan, että mistä se on ja kuka sen on mahdollisesti tuonut. Että en kyllä oleta mummun ostaneen kirpparilta, kysymättä asiaa mummulta! Eli tuskinpa on tuo kirja sinne vahingossa päätynyt!

Mutta pääasia, että tuli takaisin! :D

Kiva, että löytyi :)

Meidän tytöllä on hävinnyt housut ja hattu päikkyyn eikä ole löytynyt. Nimikoitu oli tietty. Tuli varapipa/housut päässä kotia. Harmittaa. Päikky on 12 paikkanen pienryhmis eli ..?

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Joo, tosi kiva äippä! Ja vielä tyhmä, jos tuo varastetun kirjan takaisin hoitoon! :laugh:

Jos meille tulee jotain ylimääräistä, niin kyllä mä aina heti varmistan, että mistä se on ja kuka sen on mahdollisesti tuonut. Että en kyllä oleta mummun ostaneen kirpparilta, kysymättä asiaa mummulta! Eli tuskinpa on tuo kirja sinne vahingossa päätynyt!

Mutta pääasia, että tuli takaisin! :D

Meidän poitsu siirty syksyllä eskariin eikä enään ole siellä päiväkodissa.
Ehkä tämä äiti oli miettinyt, että voi hyvinkin vedota tuohon kirppari juttuun jos joku kyselee jotain kirjan alkuperästä.
Tämä poika siirtyi syksyllä pienten puolelta isompien ryhmään joten äiti ei vältämmättä tiennyt että on olemassa pikkusisko joka on edelleen siellä hoidossa. Jos nyt yleensäkään mitään ajatteli.
Päiväkodissa on myös henkilökunta muuttunut joten oli ihan tuuria et paikalla oli "vanha" hoitsu joka muisti viel tapauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Meidän poitsu siirty syksyllä eskariin eikä enään ole siellä päiväkodissa.
Ehkä tämä äiti oli miettinyt, että voi hyvinkin vedota tuohon kirppari juttuun jos joku kyselee jotain kirjan alkuperästä.
Tämä poika siirtyi syksyllä pienten puolelta isompien ryhmään joten äiti ei vältämmättä tiennyt että on olemassa pikkusisko joka on edelleen siellä hoidossa. Jos nyt yleensäkään mitään ajatteli.
Päiväkodissa on myös henkilökunta muuttunut joten oli ihan tuuria et paikalla oli "vanha" hoitsu joka muisti viel tapauksen.

Silti pidän harvinaisen tyhmänä tätä äitiä, joka opettaa lapselleen, että voidaan varastaa kaverin kirja kun se on sen verran kallis, ettei äiti viitsi sitä ostaa. Ja jos joku kysyy, niin sanotaan, että on kirpparilta.

Samaa mieltä kanssasi.
Mä olen kanssa selittänyt lapsille, ettei toisten tavaroita saa ottaa oli kallis tai ei tulee pahamieli joka tapauksessa.
Ja opettanut myös pitäämään huolta omista tavaroista joka päivä tarkastetaan reput lähtiessä, ettei ole ylimäräistä tai omia puutu varsinkin lelupäivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Venefica:
Aika "hassua" toimintaa.
Meillä on kenkiä menny sekasin, mutta aina saatu omat takasin.
Eniten harmittaa et poja kauluri jonka ite neuloin katosi, aivan totaalisesti.

Joku on tykännyt, että se oli nätti ja vienyt mennessään. Tuosta kun ei voi edes erehtyä, kun toista samanlaista ei ole.

Mä veikkaan ettei se äiti oo oikeesti tienny, koska muuten se ei ois niin idiootti että tois sen tarhantädeille luettavaksi.

Ehkä se poika on halunnu sen kirjan, ja just löytäny sen jostain pyörimästä.

Tai sitten se oli sen pojan isä.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:

Eiköhän se oo todennäköisempää että oisi peittäny sen nimen tai leikannu sen sivun irti, jos kerran oikeen miettimällä mietti miten peitellä jälkiään.

Veikkaan ettei se mami tienny kirjan alkuperästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Mä veikkaan ettei se äiti oo oikeesti tienny, koska muuten se ei ois niin idiootti että tois sen tarhantädeille luettavaksi.

Ehkä se poika on halunnu sen kirjan, ja just löytäny sen jostain pyörimästä.

Tai sitten se oli sen pojan isä.

Jos päiväkodin ovessa on lappu kadonneesta kirjasta useamman viikon ja koko loppu kevään ilmoitus taululla niin kyllä mä selvittäisin meille samaan aikaan ilmestyneen kirjan alkuperän.

Ehkä hän ei vaan osannut yhdistää eikä sen enempää miettinyt asiaa.

No joka tapauksessa pääasiahan oli että kirja löytyi vahingoittumana.

Yhteistyössä