Kaavinta hhuomenna, onko muita??

• Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"surullinen"
Olen menossa huomenna kätilöopistolle kaavintaan, pelottaa ihan kamalasti. Olisi helpottavaa vaihtaa ajtuksia tai kuulla kokemuksianne kaavinnasta ja nukutuksesta. Eniten pelottaa se nukutus. Sattuisiko olemaan muita joilla kaavinta ollut lähiaikoina ja vielä kättärillä??

minun raskauteni oli viikoilla 8+, mutta tämän päivän ultrassa pikkuinen vastasi viikkoja 6+

Kiitos jo etukäteen

mulla on!
Mulla on kokemusta kaavinnasta. Minuakaan ei ollut koskaan aikaisemmin nukutettu ja pelotti juuri se nukutus. Se oli kuitenkin ihan ok kokemus, ihan kuin olisi sammutettu valot napista ja sillä selvä. Mulla oli viikkoja 13 ja koko vastasi viikkoa 6-7. Ihan hyvin se menee, jos niin voi sanoa.

"kkkk"
Nukutus ón nopea ja lyhyt, ns. humautus. Toimenpidekään ei kauaa kestä. Unilääke annetaan käteen laitettavan kanyylin kautta, ja ennenkuin huomaatkaan, nukahdat. Heräät samassa paikassa, mutta olet todennäköisesti niin tokkurassa, ettet muista tästä vaiheesta mitään. Sen jälkeen pääset heräämöön jossa seuraillaan hetki sun vointia ja sitten pääset takaisin osastolle.
Tsemppiä-

Piipa75 harmaana
Minulle tehtiin vähän aikaa sitten (alkukesästä) kaavinta. Syynä oli tosin se, että minulle jäi sektion jälkeen istukkaa kohtuun ja se piti poistaa. Olen kirjoitellut asiasta tänne omalla nimimerkilläni, kokeile vaikka hakua. Nukutusta ei kuitenkaan tarvitse pelätä, tsemppiä!

"muumimamma"
Minulle tehtiin nuorimmaisen syntymän jälkeen kaavinta, koska istukkaa oli jäänyt kohtuun. Muistan kun minut vietiin saliin, ja laitettiin tippa käteen, sitten jossain vaiheessa vain nukahdin, ja olin täysin tietämätön kaikesta, sitten heräämössä heräsin, ei mitään kipuja/tietoa tapahtuneesta :) Nukutus oli minulle ensimmäinen, eikä todellakaan jäänyt pelottamaan. rauhallisin mielin! :)

mulle on tehty kerran kaavinta tuulimunan vuoksi. kaikki meni tosi nopeaa ja pääsin nopeasti myös kotiin toipumaan. nukutusta ei tarvi pelätä, ja on onneksi koko homma pian ohi. jaksuja!:hug:

A
Olen pahoillani menetyksestäsi. Voimia huomiseen! Luulisin, että Kättärille saa halutessaan ottaa yhden tukihenkilön mukaan osastolle. Itse ei aikanaan tullut sitä järjestettyä tyhjennyshommaa varten, mutta näin jälkiviisaana ajatellen se olisi voinut olla ihan fiksu veto, kun tulivat niin tunteet pintaan siellä osastolla. Jotenkin konkretisoitui se vauvan menetys, eikä tarvinnut pysyä kasassa, kun ei ollut esikoisen kanssa. Toimenpide sujuu varmasti hyvin, ja enemmänkin henkinen puoli on se, joka vaivaa jälkeenpäin.

Hei!!!

Ensinnäkin pahoittelut menetyksestä. Itse olen nelisen tuntia sitten kotiutunut sairaalasta, jossa olin kaavinnassa. Toukokuisen tuulimunaraskauden jäljiltä oli jäänyt raskausmateriaalia kohtuun ja tänään kaavittu päivystyksessä. Kaikki meni todella hienosti ja nopeasti toimenpiteen suhteen. ainoastaan pitkä odotus ennen toimenpidettä väsytti ja odostus johtui siitä että menin päivystystapauksena. Ennen puolta kahta pääsin saliin, siellä nukutus ja kahdelta heräämössä ensimmäiset muistikuvat, puol kolmen jälkeen osastolle ja kuuden jälkeen kotiin. Ei ole kipuja eikä juurikaan vuotoja, viellä. Minullakin oli elämäni ensimmäinen nukutus, alussa hieman jännitti mutta ei pahemmin. Hyvin se sujuu :)

"Kärppänä heinälatoon"
Mulla on asiasta aikaa jo pari vuotta, mut edelleen sanon sitä samaa kuin heti sen jälkeenkin: se ei ole lainkaan niin paha juttu kuin minä sitä pidetään. :) Humautusnukutus ja sit jo ohi.

"Kärppänä heinälatoon"
Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä;21893469:
en ymmärrä sellaisia naisia ketkä unohtavat ehkäisyjä seksin aikana ..nykyään abortin teko on niin helppoa.
Ole ymmärtämättä sitten. Et vissiin osaa lukeakaan?

Kaavinta kun usein tehdään keskenmenon jälkeen (kuten ap:lle ja myös mulle itsellenikin).

Yhteistyössä