Kaavinnassa käyneet, paljonko saitte sairauslomaa?

  • Viestiketjun aloittaja guugeli
  • Ensimmäinen viesti
guugeli
Mulla oli kaavinta tänään ja sain lomaa la, su ja ma eli ainoastaan maanantai... olisi toivonut vähän enemmän, fyysisesti pystyn kyllä töihin, mutta henkinen puoli olisi kaivannut kolmisen päivää toipumiseen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mut eikös sulla oo 3 päivää :whistle:
La, su ja ma...
Juu, mutta tarkoitin työyhteisössä.... sit kun kaikki kysyy, mikä sulla oli ja hyvässä lykyssä näkee mun kummassakin kädessä olevan tipan jäljet.... pitää keksiä jotain.
 
Ekan km:n jälkeen sain sen kolme päivää.
Tokan jälkeen olin omalla ilmoituksella pois kolme päivää.
Kolmannen km:n jälkeen olinkin sitten pidempään pois, oli hieman pidemmällä ja oli rankkaa henkisesti muutenkin. Olin pari kuukautta pois töistä. Kävin välissä kokeilemassa, mutta en ollut valmis töihin.
Neljännen km:n jälkeen olin 1,5 vkoa pois. Ja jouduin myöhemmin kaavintaan, kun kohtu ei ollutkaan tyhjentynyt kunnolla ja sen jälkeen olin vielä kaksi päivää pois.

Tuo normi kolme päivää on ihan liian vähän. Henkinen ja fyysinen toipuminen on ihan alkutekijöissään (tietysti riippuu ihmisestä).
Hae rohkeasti lisää slomaa, jos koet sen tarpeelliseksi!
 
km3
Suru ei ole sairaus. Ei mitenkään pahalla mutta ei se töistä poissa olemalla paranne. Kokemusta on. (surusta, töissä silti)

Ja mitä kauemmin olet poissa sitä enemmän kysyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja km3:
Suru ei ole sairaus. Ei mitenkään pahalla mutta ei se töistä poissa olemalla paranne. Kokemusta on. (surusta, töissä silti)

Ja mitä kauemmin olet poissa sitä enemmän kysyvät.
Hyvä, jos sinä selviät asiasta päivässä tai kahdessa.
Onneksi olemme erilaisia ja jokainen tietää oman jaksamisensa ja sloman tarpeensa.
Onnea siitä, että suru ei ole sairaus ja olet täydellinen ihminen :xmas:
 
mie
mä olin sairaslomalla torstaista kun keskenmeno selvisi seuraavan viikon sunnuntaihin eli reilun viikon...ihan tuli tarpeeseen kun asiakaspalvelu työssä ei paljoa silloin hymyilyttänyt :( mut yleensä annetaan se kolme päivää ja se ei tosiaan ole aina tarpeeks...
 
km3
Ei kyse ole siitä että olisin selvinnyt asiasta päivässä tai kahdessa. Voiko siitä koskaan täysin selvitä?
Mutta mitenkä se auttaa että kotona makaa? Ja miksi työnantajan/ yhteiskunnan tulisi tämä kustantaa? Jos ei henkisen tilanteen vuoksi kykene töihin on myös mahdollista käyttää vuosilomiaan tai palkatonta vapaata. Ja miten joku voi määritellä että tarvitsen niin ja niin monta ylimääräistä vapaapäivää toipuakseni? Niistä työnantajan maksamista vapaistako se toipuminen on kiinni?

 
mie
Niin no eihän se asia muuksi muutu vaikka makais kotona lopun elämänsä... MUTTA asiakaspalvelu työssä on vähän hankala olla jos itkettää vähän väliä...mutta jokainen meistä omalla tyylillään ja mun pomo oli kyllä hyvin ymmärtäväinen...niin ja kaikkien talous ei kuitenkaan kestä olla vaan palkattomalla...mutta sä vaikutat just sellaselta et selviät mistä vaan...onnea!
 
Kotona ei tarvitse MAATA toipumassa yhteiskunnan varoilla, mutta koska kyseessä on raskauden keskeytyminen, on fyysinen tila just sitä, mitä se tarkoittaa eli raskaushormonit jylläävät kehossasi, etkä ole enää raskaana, voit potea kaikkea sitä mitä synnyttänytkin ehkä poislukien välilihan repeämää... On hyvä huomata, että myös synnyttäneet äidit ovat erilaisissa kunnoissa sekä fyysisesti että henkisesti.

Eikä kaikissa ammateissa ole sitä mahdollisuutta käyttää vuosilomia tai palkatonta vapaata.

Ja jos joku kokee tarvitsevansa viikon sairausloman, ei varmaan vielä tarkoita, että on toipunut km:sta, vaan kykenee kohtaamaan työtoverit etc.
 

Yhteistyössä