Käärme kotipihassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muhvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

muhvi

Aktiivinen jäsen
05.02.2006
5 285
0
36
Tultiin kotiin äitienpäiväkahvi kierrokselta ja oltiin aika naatteja joten päätettiin mennä heti lasten kanssa sisälle.Meidän poika 1v5kk olis halunnu olla ulkona ja tappelun kanssa sisälle mentiin...

Menin sitten vessaan ja kuulin kun meidän malamuutti haukahti ja kiinnitin siihen huomiota siksi koska ei se yleensä hauku.No ajattelin että se on meidän sakupojalle jostain syystä kiukunen ja tuumasinkin miehelle että nyt on kyllä joain outoa kun tuo haukahti :| Istuskelin sohvalla poika sylissä ja katsoin ikkunasta ulos ja ihmettelin että miksi koira on häkissä niin ihmeissään ja mitä se oikein katselee...Sitten se iski mun tajuntaan kun metrinen halko; häkin ulkopuolella meidän pihassa luikerteli käärme!!! Ja se pikku nilkki oli menossa häkkiä kohti :/ Voin sanoa että en ole koskaan niin nopeesti ulos juossut kun tänään.Sanoin miehelle että "Perkele, käärme!" ja olin jo ulkona.Mies tuli perässä ja otti lapion ja tappo sen käärmeen samalla kun mä yritin pitää tota sakupoikaa kiinni että se ei juokse siitä käärmeen yli koko aikaa.

Mies sitten sai käärmeen tapettua.Sitkeitä ne perkele on kun toikin vielä sätki vaikka pää oli poikki :x Se käärmeen pää vielä siinä liikkui ja se loppu osa sätki siinä pihassa, mies sitten heitti sen käärmeen metsään.

Juma jos me oltas lasten kanssa ulos jääty niin se olis voinu pistää lapsia :(

Koko illan olen koirien vointia seurannut aivan heikkopäänä kun en voinut olla varma että onko käärme niitä purrut.Mutta kummallakaan ei ole oireita ja molemmat on tosi virkeitä omia itsejään =)

Onneksi ei purrut lapsia tai koiria, olis tullut kiire lääkäriin.Sanoin miehelle että heti huomenna menen apteekkiin ja ostan kyytabletteja ihan vain varmuuden vuoksi.

Hyi :x :x
Mä olen jostain kuullut, että jos tappaa käärmeen aamulla, kuolee se vasta auringon laskettua. En tiedä kuinka paljon paikkaansa pitää.
Missäpäin asutte? Onko teillä näkynyt käärmeitä aiemmin?

Juteltiin tässä yksi päivä juuri kyistä. Niitä on nyt viimevuosinä näkynyt alueilla missä ei aijemmin ole ollut käärmeitä!! Oliskohan nekin leviämässä??!!

Me asutaan Etelä-Pohjanmaalla ihan täälä metsän keskellä =)

Neljäs kesä tässä asutaan ja kertaakaan ei ole käärme eksynyt meidän pihaan ennemmin.

Mies sano kans että se käärme kuolee vasta kun aurinko laskee, ja sitten siitä tuli mulla paha mieli kun nyt se sitten on kuitenkin kitunut monta tuntia :( Mutta se tehtiin mikä piti ei siinä muu auttanut.

Onneksi selvisitte säikähdyksellä! Mä kuulin kanssa tänään, että tuolla missä ollaan käyty lasten kanssa uimassa oli nähty kyy. Ja tämä kyy oli sitten mennyt sinne veteen ja lähtenyt uiskentelemaan :| mä en tiedä uskallanko sinne enää lapsia viedä, kesemmällä sitten ainakin, kun on muutenkin enemmän auringonpalvojia ja uimamiehiä siellä. Ei käärmeet kai enää sellaisessa hälinässä viihdy.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

Neljäs kesä tässä asutaan ja kertaakaan ei ole käärme eksynyt meidän pihaan ennemmin.

Mies sano kans että se käärme kuolee vasta kun aurinko laskee, ja sitten siitä tuli mulla paha mieli kun nyt se sitten on kuitenkin kitunut monta tuntia :( Mutta se tehtiin mikä piti ei siinä muu auttanut.

Älä ny sääli käärmehiä,,pelottavia otuksia ;) :whistle: :D :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

Älä ny sääli käärmehiä,,pelottavia otuksia ;) :whistle: :D :saint:

No kun likkakin kysy kun sisälle tultiin että miksi isi tapatti sen käärmeen?

Ja siitä sitten alkoikin valistaminen että jos käärmeen näkee niin sen lähelle ei mennä eli niitä ei edes yritetä silittää :x

Hui :x Onneksi ei käynyt kuinkaan. Meidän perällä ei ole kuunaan ollut käärmeitä, paitsi pari vuotta sitten minun kaverin lapset olivat olleet kotipihassa leikkimässä ja heidän kolmivuotias oli istunut käärmeen päälle :o :( Poika tuli ulkoa sisälle isompien kanssa ja itki ihan hervottomasti! Isommat sitten kertoivat, että oli istunut jonkin narun näköisen päälle! Hoksasivat heti että käärme ja ambulanssilla sairaalaan.. heillä ei ollut edes kyypakkausta silloin :( OLi sen verran paksut vaatteet, että onneksi se pelasti. Käärme siis puri takapuoleen :( Kaverin isä asunut koko ikänsä alueella jossa nyt asuvat, eikä koskaan ennen ole siellä nähnyt käärmeitä, vaikka lapsenakin pitkin metsiä ja peltoja kolunneet..

Etelä- Lapissa asutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Hui :x Onneksi ei käynyt kuinkaan. Meidän perällä ei ole kuunaan ollut käärmeitä, paitsi pari vuotta sitten minun kaverin lapset olivat olleet kotipihassa leikkimässä ja heidän kolmivuotias oli istunut käärmeen päälle :o :( Poika tuli ulkoa sisälle isompien kanssa ja itki ihan hervottomasti! Isommat sitten kertoivat, että oli istunut jonkin narun näköisen päälle! Hoksasivat heti että käärme ja ambulanssilla sairaalaan.. heillä ei ollut edes kyypakkausta silloin :( OLi sen verran paksut vaatteet, että onneksi se pelasti. Käärme siis puri takapuoleen :( Kaverin isä asunut koko ikänsä alueella jossa nyt asuvat, eikä koskaan ennen ole siellä nähnyt käärmeitä, vaikka lapsenakin pitkin metsiä ja peltoja kolunneet..

Etelä- Lapissa asutaan.

Just toi että käärme puree lasta on mun pahin pelko tällä hetkellä :|

Siinäpä se on miten saa taottua päähän ettei niihin kosketa tai mennä edes lähelle. :/

Toki on ne niin ilkeen näköisiä,että luontainen pakokauhu valtaa ja iljetys..Siis omalta osaltani.

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Ihan vaan ohi mennen kysäsen...*avaa sateenvarjon* kuinkaa moni erottaa myrkyllisen kyyn vaskitsasta tai rantakäärmeestä?

mulle on ihan sama mitä lajia on,jos kärmehen näjen niin emmä kyllä rupia kattoon jotta mitä lajia se on!hen!ki siltä lähtee jos meirän markille eksyy!

Mekin ollaan tapettu kahtena kesänä kyy piha-alueelta.Ja mies tappoi viikko sitten töissä.
Ekan käärmeen huomas koira.Ihmeteltiin mitä se ihmettelee mutta oli kyy.Toinen käärme nähtiin ikkunasta,oli tulossa pihaa kohti.Ne oli jotain 30-40cm pitkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan vaan ohi mennen kysäsen...*avaa sateenvarjon* kuinkaa moni erottaa myrkyllisen kyyn vaskitsasta tai rantakäärmeestä?

mulle on ihan sama mitä lajia on,jos kärmehen näjen niin emmä kyllä rupia kattoon jotta mitä lajia se on!hen!ki siltä lähtee jos meirän markille eksyy!

*avaauseemman sateenvarjon* et satu tietään että vaskitsa ei edes ole käärme:) ja se on rauhotettu... kyitäkin saa tappaa vain jos tulee pihaan eikä uskalla siirtää sitä. Kyy ja vaskitsa sekä rantakäärme kyllälähtevät karkuun kuhansitä heittää vaikka halolla. Ymmärrän kyllä pelon ja inhon, mutta miksi kaikki pitää aina tappa? Tietty jos niitä miljoonia siinä pihassa pyörii niin antaa mennä vaan, houkutelkaa siilejä pihaanne ni käärmeet katoo :)

Nämä on varmaan helpompi erottaa kyystä, mutta kuinka moni erottaa kyyn ja kangaskäärmeen. Se onkin jo vähän hankalampaa. Tosin sen verran harvinainen lienee kangaskäärme, että siihen tuskin moni törmää. Kuinkakohan moni muuten on nuijinut vääriä käärmeitä pelkän pelon vuoksi :ashamed: *avaa sateenvarjon myös*

Ja ettei nyt leuka vääränä ruveta minullekin huutamaan, etten tiedä millaista on asua käärmealueella, niin tiedän. Juuri naapurin muksu oli käärmeeseen törmännyt tien toisella puolella kivikossa. Kyllähän sitä on lapsia nyt varoitettu kun kuitenkin tuolla pellolla rymyävät ja toivon todellakin ettei ne kyyt ihan tänne pihalle luikerra. Ei tuo nuorin ymmärrä vielä varoa niitä lainkaan. :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

*avaauseemman sateenvarjon* et satu tietään että vaskitsa ei edes ole käärme:) ja se on rauhotettu... kyitäkin saa tappaa vain jos tulee pihaan eikä uskalla siirtää sitä. Kyy ja vaskitsa sekä rantakäärme kyllälähtevät karkuun kuhansitä heittää vaikka halolla. Ymmärrän kyllä pelon ja inhon, mutta miksi kaikki pitää aina tappa? Tietty jos niitä miljoonia siinä pihassa pyörii niin antaa mennä vaan, houkutelkaa siilejä pihaanne ni käärmeet katoo :)

siis,emmä muuten tappaskaa jollei tohon pihaan tunge mis lapset leikkii.sillon ei oo kyl aikaa ettiä netistä kuvia että mitä laatua tuo nyt sit on.kyllä mä sen listin (taikka naapurista huudetaan apua!)ettei vaan lapsille satu mitää..

Yhteistyössä