Kaalilaatikon ohje!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokki kolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokki kolmonen

Vieras
Eli mulla on reilu kilon kaali ja teen siitä kaalilaatikon. Paljonko laitan nestettä ja riisiä sinne? Ne riisithän voi heittää raakana sekaan ja kypsyy uunissa?

jep, mä teen sillee et paistan jauhelihan ja sipulin, ja keitän pilkotun kaalin pehmeeks. sitte ladon kerroksittain vuokaan kaalia, jauhelihaa ja riisiä...niin täyteen kun mahtuu.. ja päälle vettä n. puoleen väliin vuokaa...
ja uunissa saa olla 2 tuntia..

Pilko kaali isoon kattilaan. Vettä sen verran että kaalit peittyy ja riisit ja mausteet sekaan. Keitä kaali pehmeäksi. Sekoita joukkoon paistettu jauheliha jos teet lihakaalilaatikkoa. Kaada uunivuokaan ja päälle siirappia ja voinokare. Reilu tunti tai pari uunissa ja hyvää on.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
jep, mä teen sillee et paistan jauhelihan ja sipulin, ja keitän pilkotun kaalin pehmeeks. sitte ladon kerroksittain vuokaan kaalia, jauhelihaa ja riisiä...niin täyteen kun mahtuu.. ja päälle vettä n. puoleen väliin vuokaa...
ja uunissa saa olla 2 tuntia..

ja riisin laitan siis raakana...
tietty sitte maustan myös jauhelihan oman maun mukaan, ja lisään vähän suolaa...

Pilko kaali aika pieneksi ja paista voissa paistinpannulla ihan kunnolla ruskeaksi. Pieni määrä kerrallaan. Kaadat uunivuokaan ja laitat suolaa (saa laittaa ihan reippaasti ). Sitten keität riisin ja lisäät sitä sinne kaalin joukkoon. Paistat jauhelihan ja lisäät sen myös kaalin joukkoon. Vettä puoli desiä ja siirappia päälle ja uuniin. Saa hautua uunissa pari-kolme tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Pilko kaali aika pieneksi ja paista voissa paistinpannulla ihan kunnolla ruskeaksi. Pieni määrä kerrallaan. Kaadat uunivuokaan ja laitat suolaa (saa laittaa ihan reippaasti ). Sitten keität riisin ja lisäät sitä sinne kaalin joukkoon. Paistat jauhelihan ja lisäät sen myös kaalin joukkoon. Vettä puoli desiä ja siirappia päälle ja uuniin. Saa hautua uunissa pari-kolme tuntia.

Ja asteet?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:

Ja asteet?

Alussa oon laittanut muistaakseni 225 että alkaa kiehumaan. Sitten kun kuulee että se kiehuu niin pienentää n.150-175 asteeseen. Mulla keskittyy aina kesään kaalilaatikon teko niin pitää muistella että mites se menikään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Riittää varmaan kun pyöräytän kaalit kuumalla pannulla? Äidin ohje ;D

Itse teen tälleen:

Pilkon kaalin, paistan sitä pannulla (suolaa ja siirappia myös sinne sekaan) kunnes on kutistunut noin puoleen.
Paista ja mausta jauheliha. Sekoita jauheluha ja kaali keskenään ja kaada paisto vuokaan. Päälle loraus siirappia.
Paista uunissa n. 2 tuntia NAMMMM

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ketähän varten netissä on pilvin pimein ruokaohjeita, kun niitä ei tunnuta osaavan hyödyntää?

Miten se on sulta pois jos täällä kysellään ja keskustellaan?
On kivempaa kuulla suoraan tekijältä ohjeita ja voi myös kysellä lisää ohjeesta jos siltä tuntuu.

Yhteistyössä