Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

  • Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta päivää!

Täällä mie kauhistelen, kun yöllä on tullut lunta. En uskalla ees kattoa pakkasmittarista, että onko nollakeli..Kuitenkin on. Sehän tietää sitä, ettei kovin pitkälle vaunulenkille ihan heti lähdetä tarpomaan ja tossa pihassa ois lumihommia...KÄÄÄKS! Ja ne lumihommat kun ei plussakelillä oo välttämättä kauheen mukaviakaan..

Huomenissa ois ajatus meillä pakata kimpsut ja kampsut autoon ja lähteä savonmaalle. Ei olla näemmä selviydytty vieläkään reissuun, mie huomasin että on vähän tekemättä jäänteitä hommia (paperi) täällä kotonakin, että ei lepää sielu eikä tule rauhaa ennen kun saapi noi valmiiksi.

Edvin poika senkun syö hyvin. :D Sillä on kyllä perheen parhaat ruokahalut, jos ei minua lasketa mukaan. :D

Eikai tänne sit sen ihmeempiä (taaskaan).


Heili
 
Terveisiä täältä pohjois-savosta. Täällä om plussa keli ja oli hyvä ilma lenkkeillä. Maanantaina pitäsi palailla kotiin.
Tänään miehen kaverit yllätti sen aamusta polttareilla. Itse kyllä tiesin kun piti järjestellä tämä reissu tänne päin. Ei kyllä arvannut etukäteen mitään.
On taas nuo ruoat tökkineet meidän poitsulla. Liekkö tuo purkkimuona syynä. Pitää vielä kokeilla niitä jos vaikka alkais kelvata. Syöhän se jos nälkä...toivottavasti.
 
Tervehdys heinäkuiset ja erityisesti Heili Karjalasta Katselin sun itsetehtyä kestovaippakokoelmaa muutama päivä sitten Mitäs nyt? osiossa, ja en voi kun mykistyneenä ihailla :flower: :heart: Onko sulla kaavoja noihin AIO vaipoihin vai teetkö ihan omasta kokemuksesta? Mieli tekis kokeilla mutta olen melkoinen tumpelo käsitöissä, varsinkaan jos ei ole kunnon kaavoja. Jos sulla on joku linkki kaavasivuille tms. niin olisin siitä kiitollinen.

Hyvät kevään jatkot heinäkuisille
t. anna mamma ja tyttö 7kk.
 
anna mamma ja tyttö 7kk www.kestovaippainfo.fi sivustolla on keskustelupalsta, jossa on keskustelua teeseitse vaipoista, siellä sivustolla on paljon erilaisia kaavoja saatavana esim. mummut-kestovaippakaava (kaava osiossa) ja muutenkin suosittelen perehtymään kyseiseen sivustoon! Olen sieltä lueskelemalla ja tulostelemalla kaavoja saanut "muokattua" itselleni mieleisen kaavan, joka varmaankin tässä kerta toisensa jälkeen hieman aina muuttuu.. =) Vaippojen ompelu on loppupelissä aikasta mukavaa touhua!

http://heilintekeleet.blogspot.com/ tuossa vielä tuo blogini osoite, jos joku ei ole vielä käynyt ja kiinnostaapi.

Nyt just näyttäis sille, etten ole varma saanko kauhiasti sinne kirpparille kestovaippoja ommeltua (maaliskuussa se kirppis!) kun kaikki vaipat "häviää" käsistä jonnekin. No onneks miehellä on nyt talviloma ja minulla hetkisen enempi aikaa touhuta näitä omiani..

Meillä täällä ollaan tekemässä reissuun lähtöä huomenissa. Tää ilta vielä nautitaan kotona olosta ja sitten pakataan kimpsut ja kampsut. :D


Heili :D
 
mitäs tänne.... eipäs kummempia. Päästiin lauantaina vihdoin sisaruintiryhmään ja Ukkokin pääsi uimaan siskon kanssa =) Kyllä oli jätkä riemuissaan, ja Eevikin se vaan sukeltelee kun vanhatekijä :D

Huomenna Eevi täyttää jo 6kk! Mihinkä toi puolvuotta on kadonnu? Niin se aika rientää ja muksut kasvaa ;) Huomenna on myös 6kk neuvola, joten saadaan uudet mitat. Miusta Eevi on kasvanu kovasti tän kuukauden aikana mut katotaan mitä neuvolan mitat sanoo ;)

Keskiviikkona suunnataan auton nokka kohti Kolia, lomaillaan 4vrk siellä. Seuraava lomajakso on sit huhtikuun alussa, kun suunnataan Leville pääsiäisen viettoon, samalla varmaan käydään Enontekiöllä miehen vanhaa hoitotätiä moikkaamassa.

Nyt pyykkihommiin, pestävää tuntuu riittävän :whistle:

Ukkis ja Eevi
 
Heippa ja terveiset taas Savonlinnasta!

Tänään matka jatkuu tuonne pohjois-savon perukoille, missä miun on mahdotonta päästä nettiin.. joten olen torstaihin "asti" pois linjoilta.

Niin jos joku on kiinnostunut lähtemään minun mukaani Lappeenrannan alueella järjestettäviin Jonathan lastenvaatekutsuihin, maanantaina, niin laittaapi sitten vaikka yyveetä taikka muuten ottaapi yhteyttä. =0) Meinasinpa siellä esitellä Raitavaaraakin, kun siitä on ihmiset olleet kovin kiinnostuneita.

Terkkuja!

Heili
 
Palailtiin eilen kotiin. Poitsulle maistuu taas ruoka kun on kotiruokaa eikä kaupan mössöjä. Pitää varmaan mummoloissa tehdä suosiolla itse ainakin osa ruoista.
Sain miehen takaisin ihan ehjänä. Oli ollut hauska päivä. Itse olen kieltänyt ketään järjestämästä mitään ja luulisin että uskovat sen. Voihan sitä muutakin kivaa tehdä ystävien kesken.
Käytiin tänään kunnon lenkillä. Ihana ilma oli ulkoilla. Liikaa vain päälle tuli laitettua.
Meidän poitsulle tuli toinen hammas ja kovasti yrittää nousta pystyyn. Äiti näyttää olevan paras kiipeilyteline.
 
Heissan!

Eevi on tänään tasan 6kk :D :heart: Ja neuvolassakin käytiin tänään. Tuoreet mitat ovat; pituus 67cm ja painoa tasan 7kg =) Hienosti kasvaa, pituus otti noususuhdanteen mut paino menee tasaisesti edelleen -10%käyrää, joka on vakiintunut Eevin käyräksi ;) Pipo tais olla 42,5cm.

Huomenna kimpsut ja kampsut kasaan ja auton nokka kohti Kolia ja Pohjois-Karjalaa :D Pidennetty viikonloppu vietellään siellä, toivottavasti vaan ilmat olis mukavat ulkoiluun.

Nettipimennossa olen siis ens viikon maanantaihin, joten palailen sitten asialle. Mukavaa viikon jatketta =)

Ukkis ja Eevi
 
Huomenta

Mun netinkäyttöä on nyt rajottanut selkä! on ollu sunnuntaista asti tosi kipeä enkä oikein pysty istumaan tässä netin äärellä. Ja Manukin on ollu tosi kiukkunen muutaman päivän joten sitäkin on joutunu kantelee ihan koko ajan, ei viihy missään muualla kuin sylissä. Ei tee kyllä hyvää mun selkäkivulle...

Näinköhän tuo jätkä tekee nyt hampaita :/ ruuat ei maistu, kiukkuaa kokoajan ja oksentelee jatkuvasti. Mikään oksutauti se ei kyllä ole. Melkeimpä täysimetykseen ollaan palailtu kun ei kiinteät maistu ollenkaan, ainoastaan illan herkkusose menee alas.

Ja pari päivää sitten Manu päätti että nyt lähdetään liikkeelle, peruuttelee pitkin kämppää ja voi sitä itkua ja parkua mikä tulee kun tulee seinä vastaan :LOL: Kävipä herra moikkaamassa meidän hamsteriakin joka on vielä toistaiseksi saanut olla rauhassa lattiatasossa omassa laatikossaan. Siinä ne molemmat tuijottelivat toisiaan muovin läpi, olipa hassunnäköistä :D

Sanmar teillä on vissiin häät tiedossa? onko ihan kesähäät vai jo aiemmin?

Nyt ei selkä kestä enempiä pulinoita

Hellu ja Manu sekä siskolikkakin kotosalla
 
Huhtikuussa olisi häät.
Poitsu nukahti jo ekoille päikkäreille, toivottavasti ei nuku kauaa kun ollaan sovittu ulos meno. Eiköhän se kohta tapansa mukaan heräile. Eilen nukkui myöhemmät päikkärit isänsä vieressa pari tuntia. Ajattelin ettei normaali aikaan mene yöunille, mutta nukahti jo ennen klo 21.30, mikä on normaalia. Aamulla nousee jo seitsemän jälkeen, enää ei nukuta yhdeksään.
Nyt taidan mennä tekemään kotihommia kun on hetki rauhallista aikaa.
 
:flower: Terkkuja reissusta palanneelta!

Just äsken kotiuduttiin, sen verran ennätin että ruokin tenavat ja pistin pyykit pyörimään.. Nyt alkaa hiljentyä täällä ja me aletaan kohta kattomaan Idolsia. :D Pitäs vaa muistaa laittaa nauhotukseen se tuloslähetyskin siitä..

Reissu meni hyvin, sukulaiset tuli nähtyä ja shoppailtuakin kaikenlaista kivaa.

Edvin on alkanut "purra" minulta rintaa. Koskee ihan vimmatusti. Että semmosia mukavia imetyshetkiä meidän perheessä..

Niin joo mies yrittää pitää pari viikkoa nyt lomaa, saas nähdä miten käy. Sillä kun on tapana keskeyttää lomat A_I_N_A.. No, nyt on melkein viikon jo ollut töistä poissa, mitä nyt muutaman puhelun hoidellut loman aikana. :D

Iltasyöminkejä ja Idolseja kattelemmaan..

Niin ja ne Raitavaarat on nyt täällä. Ja seuraavaa tilausta pitäs varmaan alkaa kahella, kun moni on jo kysellyt..


Heili
 
Elikkäs olemme myös täällä kaakonkulmilla...
Tyttö syntyi 7.1.2007, KOKS..painoa oli vaan 2836g ja pituutta 47cm..
Ollaan nyt jo 2kuukauden paremmalla puolella...ja painokin on saatu kirittyä hienosti yli viiteenkiloon..
 
Pupu Tupuna
Heippa,

olen järkkäämässä meille 18.3. kutsuja,joten tervetuloa kaikki kynnelle kykenevät. Taitaa olla vaalipäivä,mutta harvemmin siinä puuhassa koko päivää menee :D Tarjolla on siis Pl:n pääsiäistarjouksia ja ihan norm.kuvastonkin tuotteita. Nyt on ihania minttusuklaatynnyrikynttilöitä tullut,pitäs itellekin sellaset tilata kun on edelleen suklaa pannassa. Tosin eilen maistoin eikä se ollutkaa enää niin hyvää. Höh, enpä ois uskonu. :whistle: :)
 
Tulinpa nostelemaan pinoa!

B)

Ja illaks pitäs töihin rientää. =)

Ainiin, pienimies nukkui viimeyönä pitkästä aikaa 12h syömättä ja heräämättä! Aamulla kyllä tisu maistui ja reilu tunti siitä tissuttelusta söi vielä 1,5 dl kaurapuuroa :eek: . Nyt meillä ollaan jo päikkäreillä. =)

Heili
 
Pupu Tupuna
Huomenta täältäkin!

Meillä opetellaan yösyöpöttelystä pois, toissa yönä vahingossa tähän mentiin. Eka yö oli suht ok, mutta viime yönä Eemu heräsi 9 kertaa vaatimaan tissiä/seurustelemaan, ja valvoi kerran 1,5tuntia putkeen. Oma olo on tosi :headwall: :headwall: :headwall:

onneksi anoppi vei kaksi tenavaa pois, ja mä lähden ekaluokkalaisen ja eemulin kanssa kirpparikierrokselle kohta. Sitä ennen me syödään jouluateria :LOL: :LOL: :LOL: Pakkasesta löytyi laatikoita ja ostetiin possua. :p :D

illalla tehdään torttuja ja juodaan glögiä. vähän tärähtänyttä porukkaa,mutta mikäs tässä :D
 
Taitaa talvi mennä huristaa jonnekin ja vaihtua loska-ajaksi? Meidän perheen laskettelijat ovat siitä kovasti surullisia :(

Meidän kuopus on nyt jo reilut 5 kk. Neuvolassa saatiin rokotus, josta ei ihmeempää vaivaa tullut. Hyvin on kasvanut tällä dieettimaidolla, painoa oli 9,6 kg ja pituuttakin yli 70 cm. Tyytyväinen poika on, jos äiti kestää ruokavaliossaan. Poikkeamat näkyvät nopeasti iholla ja unissa.

Lusikkaruokia olisi tarkoitus aloitella siellä puolen vuoden tietämillä, kunhan vain olisi poika oireeton. Bataattia ajattelin ensimmäiseksi, siitä ei ole maidon läpi tullut oireita, mutta itse en sitä juurikaan syönyt. Eli minun ruokavalioon ei tule isoa keikausta, vaikka bataatti ei hänelle sopisikaan.

Minulla on ollut kirpparipöytä, jossa olen pistänyt kiertoon mielestäni hyväkuntoista lastenvaatetta ja muuta tavaraa. Hyvin on kauppa käynyt, hinnat ovat taatusti kohdallaan. Olin niin onnellinen, kun kokeeksi myyntiin laittamani rengasliina oli mennyt kaupaksi heti. Samoin laitoin tyrkylle sisävaippoja ja niitäkin oli mennyt kaupaksi. Hassua, mutta pienestä se on iloittava...

Heili olet sitten kuitenkin palannut töihin? Omat töihinpaluu suunnitelmat ovat aivan jäissä. Pitäisi löytää jotain osa-aikaista, mutta ei ihan alipalkattua. Kyllähän keskussairaalasta saisi varmaan keikkoja, mutta työmatkaa kertyy liikaa osa-aikaiseen työhön.

Olen jo monta aikaa suunnitellut ompeluprojekteja ja tänään minun on päästävä koneelle suristelemaan.

Onko muuten blogin tekeminen hankalaa? Heilillähän taitaa olla omat sivut?
 
Lapatuu joo siis en ihan siihen leipätyöhöni ole palannut enkä ole ihan heti palaamassakaan... ;) Mutta siis miullon vapaaehtoistyöni, jossa olen mukana ollut raskausajan ja koko tän vauva-ajankin. Välillä tuntuu, että ei jaksaisi vääntäytyä sinne, mutta kun sieltä tulee kotiin päin niin on jo hymy herkässä ja sellanen olo, että viddiläinen miten ihanaa kun on voinut olla niille ihmisille siellä avuksi! Ja blogin tekeminen on HELPPOA! Toi systeemi missä miun blogi on on ollut ainakin toimiva, vaatii vaan vähän enkunkielitaitoa, tosi vähän! Sit se vuodatus tarjoaa kans suomenkielisen blogin, vaan se kuulemma tökkii ja pahasti!


Heili ja kotosalla ainakin 2008 vuoteen ja toivottavasti paljon pidempäänkin!
 
Vau Heili! Minusta on todella ihailtavaa, että joillakin riittää sydäntä ja aikaa vapaaehtoistyöhön! Minun omat vapaaehtoisuudet pyörii linjalla partiotoiminta ja monen näköinen lasten parissa pyöriminen.

Minua on alkanut kiehtoa tuo bloggaus ja olisi kiva yrittää kasata omaakin blogia. Mutta jahka mää tästä... :flower:

En ole koskaan ollut mikään kevätihminen, päinvastoin. Tuntuu, että sisukseni ovat ihan ahdistuneet tästä lisääntyvästä valon määrästä. Tänään tajusin, miten kovasti olen kaivannut tuota pilkistävää valoilmiötä. Ja kohta taas odotan syksyä ja mahdollisimman pitkiä sateita...
 
Iltoja

Mulla olikin kamala viikonloppu, yökkistauti iski :x tai joku ihme vatsapöpö, vieläkin kouristelee mahaa niin että tuntuu kuin ois maha tulessa :eek:

No se hyvä puoli tässä on että iski viikonlopuksi eikä viikolla jolloin mies on töissä. Lauantaina jouduin olemaan yksin lasten kanssa aamupäivän ja se oli ihan tuskaa.

Huomenna, jos vain olen suht kunnossa, onkin suuri urakka, pyykit tursuu kaapista jo ulos kun ei oo pesty aikoihin ja Manulle pitää tehdä taas pakkaseen ensi viikon ruuat.

Mutta ajatus ei nyt kulje ollenkaan, joten lähen takaisin sänkyyn pötköttelemään...

Hellu ja Manu
 
Hellu :eek: :hug: :eek: Inhottavia noi kaikki tollaset taudit ja pöpöt, koita parannella! Meinasin tänään soitella sulle, että josko maanantaina ennättäsit tapaamaan kartsalla, vaan ehkä jääpi toiseen kertaan..

Miullon huomenna römpsälääkäriaika, otetaan papa, kun sillon synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa oli puhetta et vois ottaa puoli vuotta synnytyksen jälkeen sitten senkin taas. =) Ei kauheesti hirvitä se lääkärireissu, kun ei ikinä oo papassa ollu ongelmaa ja näköjään sitä iän myötä jotenkin reipastuu noiden alapäälääkärireissujenkin kanssa. Nuorempana olin aina kauheessa paniikissa ennen noita tommosia. :p

Heili
 
reissulta kotiuduttu, ihan mukavasti meni mut kelit oli kehnot. Räntää satoi päivittäin mut eipä se meidän ulkona oloa haitannu =) Joka päivä tuli oltua ulkona.

Nyt ei kyl ajatus liiku, joten kirjottelen sitten taas kun pää toimii :whistle: :LOL:

Ukkis ja Eevi
 

Yhteistyössä