Ka a k k o i s s e u d u n v a u v a t :)

• Viestiketjun aloittaja EnTahdoOllaPrinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Pupu Tupuna
Lääkärissä käyty ja verta jouduttiin ottamaan allergiatestejä varten. Th oli ystävällinen,mutta kömpelö ja verta valui tyynylle,miun käsille ja rassukan käsivartta pitkin. Eemulia itketti, mutta äkkiä rauhoittui kun tissille pääsi. Viikko pitää odotella tuloksia, sain kuitenkin täyden siunauksen jatkaa imetystä eikä tarvi mitään ihme dieettejä, en syö muutenkaan pähkinää tai suklaata kilotolkulla joten nää normaalit määrät ovat kuulemma ihan ok. Lääkärin (tää oli jo toinen) mielestä on hyvä,että lapsi saa ä.maidon mukana hitusen kaikkea, niin siedättyy paremmin. Eri asia olisi tietysti jos henki oisi uhattuna.

todennäköisesti siis keskussairaalaan lähettävät sit jatkotutkimuksiin. odotellaan.. :)

Tänään me sitten käytiin perhekerhossa. Vähän mietitytti miten poitsu jaksaa olla, hyvin jaksoi.
Aamulla piti vähän herätellä poitsua että joudutaan jonnekin. Meillä kun on ollut tapana nukkua johonkin yhdeksään. Eilen illalla huomasin että oli kääntynyt kyljelleen nukkumaan. Yleensä nukkuu aina mahalleen. Mutta jos unissaan kääntyilee eikä herää niin pyöriköönsä minkä ehtii. Mööngertää kyllä joka yö sängyssään ylöspäin, mutta valveilla ei lattialla ryömi.
Kohta on ruvettava antamaan sosetta pojalle. Nyt syö tyytyväisenä varpaitaan =)

Pupu Tupuna
Pakkasta piisaa... tää aamu mennytkin tulisijaa lämmittäessä, josta vinkkinä: älä käytä märkiä puita... :whistle: :headwall:

meillä vaan ei ole vielä siirretty polttopuita tonne varastoon,joten ihan kiva ollut tunti ensin sytytellä ja sitten toinen tunti kohennella.. nyt jo näkyy jotain tulen tapaista. =)

Hauskaa viikonloppua ja Heili, me lähdetään huomenna pohjois-savoon. Onkohan siellä jo miten paljon lunta?
Tämä päivä tuntuu kyllä taas pitkältä. Oon pakkaillut ja käynyt lenkillä. Tv:tä ei tunnu tulevan viikonloppuisin katsottavaa. Mutta nyt pitää ruveta viihdyttämään poitsua.

Jeps..nyt ne pakkaset sitten tulivat ja niiden myötä tissit tulehtu:(
Eilen aamulla tunsin oloni kovin väsyneeksi ja joka paikkaa särki, illalla mittailin 38,4 astetta kuumetta. Toinen tissi oli arka ja vähän punoittava, onneks ei pahentunut siitä eli oli varmaan joku tiehyttukos. Kauratyyny ja uni auttoi:) En tiiä kerkeskö tisu saada kylmää, kun aamulla kuikuilin parvekkeelta hetken ulos ollessani nukuttamassa Minjaa...
Aamulla oli viel vähän pönttö olo, mutta onneks päivän mittaan piristy!

Ihanaa, tänäiltana pääsee alakerran naapuriin naisten kesken lääräilemään viinilasillisen ja ehkä hyvän ruoan parissa, lurps toivottavasti neiti nukkuis hyvin iskän kaa:)

eipäs tänne kummoisia kuulu, mökiltä tultiin.

Eeville alkaa soseet maistua =) Hedelmäsoseita on saanu ja lusikkaa jo hamuaa suuhun kummasti, ja suuttuu neiti kun soseen anto loppuu :D Siihen päälle olen vielä tissimaitoa antanut. Masukin on yllättävän hyvin kestänyt kiinteämpää =) Tietty pieruja puksuu, mut suurelta osin varmaan miun ruokavalio häntä puksututtaa... etenkin kahvi :whistle:

No juu, neljä päivää reissuun lähtöön ;) Huomenna on alotettava pyykkirumba ja mietittävä mitä sitä pittää pakata.

Mukavaa alkavaa viikkoa mammat ja muksut :D

Ukkis ja Eevi

Pupu Tupuna
Huomentapäivää,

täällä jälleen yhden valvotun yön jälkeen. Tänään poika tuli tasan puoli vuotta ja sen kunniaksi bongasin EKAN HAMPULAN

Enpä enää ihmettele valvottamista, kun kutittaa, on hirvee räkätauti ja sitten vielä hammas puhkeaa, niin on siinä pienellä ollut kestämistä.

Olen lipitelly imetysteetä tän päivää, pitäs saada pumpattua pakkaseen kun loppuviikosta on 2 päivän koulutus ja isukin pitää pärjätä omillaan...

eilen oli sutinaa, lastenvaate- ja kynttiläkutsut ja talo täynnä vieraita. Ihanaa oli tutustua uusiin ihmisiin ja tavata muita äitejä. Naapuristakin löytyi kerrassaan herttainen ihminen. Eli vaikka olo onkin raato, niin kumman positiivinen olo tässä. Liekö oon jo lopullisesti seonnut...

Pupu ja Eemu kera yhden hampin, 6kk :heart:

Ukkis vielä
Sitä piti edelliseen viestiin lisätä, että lauantaina aloitettiin vihdoin vauvauinti Eevin kanssa =) Tyttö oli kun vanhatekijä ja nautti uimisesta silminnähden :D Käydään nyt muutamat kerrat yksin Eevin kans harjoittelemassa uikkihommaa ja sitten siirrytään sisarusuinti-ryhmään niin Ukkokin pääsee mukaan. Poika kun tykkää uikista kun hullupuurosta :LOL:

No juu, eipäs muuta.

P.S. Pupulle jaksamista :hug: Mie yritän sitten seuraaviin siun järkkäämiin kutsuihin päästä ;)

Ukkis

Moro,

terveiset LUMETTOMASTA pohjois-savosta. Mikkelin jälkeen tulomatkalla alkoi tuiskuttaa ja sit olikin kehnoa ajaa sieltä Lappeenrantaan.. No, hengissä ja terveinä perillä ollaan!

Pupun seuraaviin juhliin miekin ilmoittaudun. =) Oli hiukka tärkeämmät pileet siellä savossa meillä, kun mummoni täytti 80v. :heart:

Hampaani kanssa olen ollut taas vähän ihmeissäni, viisuria koskee vietävästi. Ja torstaina ois noiden pois leikkaamisaika.. Toivottavasti alkaapi asettua ennen sitä.

Edvin on ihastunut kaikkeen, mitä hänen suuhun laittaa. Nyt alkaa olla maistettu banaani, peruna, porkkana, vauvajugurtti (siinä muutes lukee 5kk), norjalainen merilohifile, riisi, omena, mandariini ja ...olikohan tossa jo kaikki..Ehkä suurin piirtein. Tein männäviikolla perunaporkkanaa pakkaseen, sieltä on sit jatkossa helppo ottaa tarvittava määrä aina sitä. Niin joo, ei vielä mene silleen kiinteitä, että vois ruoka-annokseksi sanoa, kuhan maistellaan makuja ja ihmetellään!

Mukavaa reissua Ukkikselle ja perheelle! Mahtaapi olla ihana päästä lämpimään ja aurinkoon. Lapsetkin varmasti nauttivat!!!

Heili

Pupu Tupuna
Heilii, känkkänässä on jotain häikkää, ei suostunu tekstarii sulle pistämään. Mä laitan yytä... mutta siis, kävin Rv:n nettisivuilla ja ois sit tilausta taas joskus :wave:

:flower:

Huomenta!

Täällä on joku univaje iskeny. Vetäs koko ajan punkkaan vaan... No, ehkä tää tästä kuhan kevääksi kunnolla muuttuu ja aurinko alkaa paistamaan. Väsyttää vaan ihan koko ajan. Varsinki aamulla ei meinais päästä sängystä ylös. Sensijaan Edvin herää kellon tarkasti 8.30. Ollaan nyt sit oltu parina pvänä vähä laiskoja ja jääty ekoille päiväunille vierekkäin sänkyyn.. Tähän asti oon aina kaikki päiväunet vieny hänet ulos nukkumaan..

Torstaina ois mulla viisaudenhampaan leikkaus. Pikkasen...Jännittää...Kääääk.. Mies jääpi silloin 2 pväks kottiin lapsia hoitamaan niin ja tietty minua. :D Saa nähä miten tuosta toipuu..Kun mullois perjantai-iltana jalkahoito, käsihoito ja kasvohoito.. Semmonen pakettihommeli.

Heili

Tervehdys!
En pääse rekisteröitymään, ensimmäistä kertaa pompahdin tänne. Kuopuksen äitiyslomaa "vietän", isompia lapsia on viisi.

Meillä sataa vettä, eskarissa olivat kyllä innokkaasti luistelleet :)

Pitäisi varmaan kömpiä täältä omasta mökistä taas ihmisten ilmoille!

T: Lapatuu
Ps. Näinköhän edellisen kirjoittajan väsymys on sitä positiivista väsymystä :)

lapatuu tervetuloa joukkoon =) Minkäs ikäsiä lapsukaisia sulla onkaan?

Minuu väsyttää kans, ja asiaa ei yhtään helpota se että en saa iltasin unta, tulee vaan pyörittyä sängyssä...Manukin on nyt käynyt JO puol 11 aikaan yöunille mutta eihän mua vielä niin aikaseen väsytä, pitää valvoa puolille öin ja sit vielä sängyssä pyöriä puol yötä :eek:

Hellu

Tervetuloa Lapatuu!!!

Mie kyllä uskon tietäväni, ettei miun väsymyksessä ole mistään vakavemmasta kyse..Niinku pikkukolmosesta tai sellaisesta.. :D Tai sit ois täys yllätys! Mie oon aina heti raskauden alusta pitäen ollut hyvin tietoinen tilastani, koska olen voinut erittäin huonosti ja maha"kipu" on ollu semmonen tietynlainen.. ;)

Huomenna oiskin esikoisen nimipäivät!

Heili

Miulla on 12 v poika, kohta 10 v poika, 8 v tyttö, 6 v tyttö, 3 v poika ja tää kuopus 3,5 kk poika.

Tänään nuorimmainen alkoi kääntyilemään masulleen ja taitaa olla pieni mies ihmeissään maiseman kääntymisestä :)

Juu, kummallisesti nuo väsymykset iskee. Itse ihmettelin viime viikolla hyvää vireystilaani ja tää tiistai-keskiviikko on menny ihan sumussa. Eilen nukutin vauvankin kainaloon päiväunille ja torkahdin itsekin, aika ihanaa olikin.

Lapset ovat olleet ihan lumoutuneita, kun ovat päässeet muutamana päivänä luistelemaan. Pitäisiköhän ostaa itselle kunnolliset (=sopivat ja leveälestiset) luistimet, voisi olla aika kiva itsekin päästä liukuilemaan...

Mitä hintaluokkaa ne raita-pallovaatteet on? Säilyvät kai siisteinä, Marimekon tummansinínen-valkopalloinen trikoo nuhjaantuu aika nopsaan.

Lapatuu ne on miusta ollu hyvänlaatuisia ne raitasysteemit ainakin. Itseasiassa se raitakangas taitaapi olla kudottu ne värit, niin pysyy napakammin kun pallot yleensäkin. Palloista tai pilkullisista ei itselläni vielä ole kokemusta, kun jostain syystä ostan AINA raidallisia juttuja lapsille! Nyt meinasin ostaa itelle semmosen pallollisen mekon. Hellu tais muutes viimeks ostaa sinipallokuvioisen, mites on värit pysyny ja kangas hyvänä? Ja hinnat on huomattavasti halvemmat kun Marimekolla, vaikka ovatkin Suomessa valmistettuja suomalaisista trikookankaista. Jos olet kiinnostunut, niin kerro vaan mikä kiinnostaapi, voin kertoa sit hinnan. (Paitoja, t-paitoja, bodeja, yömekkoja, yöasuja, tunikoja, mekkoja.. Vauvasta vaariin on koot).

Pupulle Turvallista matkaa.. ;) Ja nauti "omasta ajastasi" niin paljon kuin vain voit.. Vaikka ikävähän tietysti pikkusta ja isompiakin kohtaan aina iskee reissuilla..(Mie en vois kuvitellakaan lähteväni minnekään yöksi pois Edvinin luota vielä..)

Huomenna miulta lähtee sit viisaudenhammas! APUUUUVA! Tulen sit iltapäivällä kertomaan, että vieläkö sitä ollaan hengissä. Mies jääpi onneks kotiin hoitamaan lapsia ja minua.. :D <br><br>

täällä viimeisiä pakkailuja :D Iltapäivästä lähdetään jo Vantaalle lentokenttähotelliin, ja huomenna aamusta sitten kone lähtee =)

Hieman jännittää kyllä miten siitä 6h lennosta selvitään :whistle: No toivotaan, ettei muksujen korvia koske, ja malttaisivat vaikka päikkärit nukkua.

Viikon päästä sitten taas tavataan =)

Heili kyllähän se viisureiden poiston jälkeen jonkin aikaa kipeää tekee mutta kyllä siitä paranee =) Ja muistahan sit antaa miehen palvella ;)

Ukkis ja Eevi jo lomatunnelmissa :D

Ukkikselle vielä kerran; Ihanaa matkaa!!!

Täällä on hengissä selvitty leukaluun poraamisesta ja hampaan irroituksessa. Ihan helpossa se ei tosiaan ollutkaan, vaan ensi kerralla on sit sen helpomman viisurin vuoro. :D Ei oikeesti paljo voi hymyillä, kun tuntuu, että poskessa ja ikenessä olevat tikit kiristää ja tuntuu ikävälle. En ole juuri voinut vielä puhuakaan leikkauksen jälkeen. Niin ja tämä nälkä..Aivan kamalaa! Mie saan syödä joskus klo 15 jälkeen vasta..Ja enhän mie saanu aamulla aamupalaksi menemään mitään muuta kun kupposellisen teetä! (En oo tottunu heräämään ennen seiskaa..).

Mies on kotona. Se on kyllä aika luksusta. :D :heart:

Heili

Terveisiä Pohjois-Savosta. Nyt täällä tuiskuttaa lunta, tulis vain talvi tännekin. Ensi viikolla palaillaan vasta kotiin. Meillä saatiin koko porukka kamala nuha. Pikku hiljaa alkaa parantumaan.
Pitää varmaan alkaa pakkailla kun vaihdetaan tänään mummolaa.
Hauskaa viikkoa kaikille!

Yhteistyössä