K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tää on kyllä aika... Bojan tulossa jo kuudetta(?) kertaa Suomeen, K ei ole vieläkään saanut ahteriaan Sloveniaan! Tavastia, Nt, Kultsa, Ruissi, lokakuun piipahdus ja sit ehkä helmikuu, = kuusi!
Kiinnostaisi tietää, onko Bojan yhtään yrittänyt opiskella suomea. Muuta kuin jotain satunnaisia lausahduksia ja kirosanoja. Espanja ja italia ovat kyllä hänelle paljon hyödyllisempiä kieliä.

vierailija
No ehkä ihan siksi, että on luvannut. Puolitoista vuotta sitten.
Sanoi myös Nt:n ig-livessä, että "next year I come, I promise". Ymmärrän kyllä, periaatteessa, että ei ole ehtinyt tai tilanteet muuttuu, mutta oikeastaan tuota ehtimistä en hyväksy syyksi, ollut vuosi aikaa järkätä sitä.
Mutta mulle pääasia on se, että he näkevät toisiaan ja uskon, että sille on hyvä syy ja yhteinen päätös, miksi K ei sinne vielä ole mennyt.
Yhtenä mahdollisena syynä pidän (en siis väitä, että näin on) jopa sitä, että Bojan on oikeasti rakastunut Jereen, eikä halua näyttäytyä hänen kanssaan Sloveniassa, kun eivät saisi olla rauhassa, eikä halua että häntä seurataan. No, sama juttu toki Suomessa, heistä oltaisiin kiinnostuneita, mutta ehkä täällä voi painua jollekin erämökille tms. ja ainakin hän on silloin edes ulkomailla.

vierailija
Enhän mä siitä puhunut. Mä sanoin vaan, että ei sanonut Petran videolla että K on sinne menossa. Bojan käytti sitäpaitsi sanoja kenties tai ehkä (en muista tarkkaa käännöstä) siinä haastiksessa, mihin viittaat.
Bojan sanoi tarkkaan ottaen "someone is coming to Slovenia". Voit tietenkin kääntää tämän kuten haluat, jotta käännös sopii itsellesi parhaiten.

vierailija
Bojan sanoi tarkkaan ottaen "someone is coming to Slovenia". Voit tietenkin kääntää tämän kuten haluat, jotta käännös sopii itsellesi parhaiten.
Ja en kääntänyt sitä niin kuin se itselleni sopii parhaiten, vaan mua kiinnosti totuus asiassa. Mitä hän oikeasti tarkoitti. Ja minusta sitä vitsailua oli vähän vaikea ottaa ilmoituksena siitä, että K on sinne menossa. Ikävä kyllä. Mutta ei nyt enää sekään haittaa, kun näkivät Kyproksella ja ilmeisestikin näkevät taas! Jipii!

Yhteistyössä