K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon myös itse pähkäillyt tuota eikä mulla ole selvää tulkintaa ylitse muiden. Ehkä se on tarkoituksella kirjoitettu monitulkintaiseksi. Tai sitten siinä on jotain nyansseja jotka aukeaa natiivipuhujille.
Toivottavasti kertoisivat vähän lisää jossain haastattelussa. Voi tietysti olla niin kuin sanoit, että on tehty monitulkintaiseksi ihan tarkoituksella. Mut olis tosi kiinnostavaa kuulla miten he itse näkevät sen.

vierailija
Voi Bojania, toi trumpetinsoitto on sille siis ihan oikee ja tärkee juttu, eikä pelleilyä 🥹 JO Subsin kääntämässä haastattelussa puhuu asiasta, löytyy Youtubesta.
Se oli muutenkin kiva haastattelu. Nace puhu Pinosta ja mulle uus juttu sille oli, että sillä on 7 kitaraa kotona! Ja yllättäen esim Kris ei osaa lomailla kunnolla, kun kahden päivän lomailun jälkeen on katsomassa sähköposteja sun muita :D

vierailija
Miten te muuten tulkitsitte ne ATVNB:n lyriikat? Kun siinä (englanninkielisessä käännöksessä) sanotaan että I’m gone, niin tarkoitetaanko siinä että en odottele sinua enää vai että olen mennyttä? Ja kun lopussa ennen vikaa kertsiä sanotaan että A year has passed, tarkoittaako se, että hän on nyt päästänyt irti vai että vuosi meni ja hän edelleenkin toivoo? Kiinnostais teidän tulkinnat, kun itse näen tossa niin monta eri mahdollisuutta.
Mä tulkitsen niin, että "I'm gone" tarkottaa että kertoja on mennyttä, ja että vuodenkin jälkeen hän vielä odottaa.

Aattelen että asiaan sais vastauksen kysymällä joltain natiivilta, kun nää on varmaan taas näitä käännösjuttuja. Eli kun tehdään käännös jonkun toisen kielen kautta, asiaa sekottaa aina se, että se "välikieli" saattaa tarjota jollekin fraasille yhtäkkiä useamman merkityksen, vaikka alunperin merkityksiä ois vain yks.

vierailija
Voi Bojania, toi trumpetinsoitto on sille siis ihan oikee ja tärkee juttu, eikä pelleilyä 🥹 JO Subsin kääntämässä haastattelussa puhuu asiasta, löytyy Youtubesta.
Mä ajattelinkin että harjoittelee sitä tosissaan, kun se tuntui olevan joka paikassa mukana. Mut hassultahan se alkuvaiheessa kuulostaa kaikilla, Bojanhan repesi itsekin nauramaan jossain klipissä sille soitolleen. 😁 En oo vielä katsonut sitä haastattelua, kiva että on tullut taas uusi!

Yhteistyössä